Fórum - Téma


P11 - poloosa


Fórum Primera P11 P11 - poloosa

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 40

2mato  
Mato
2008-02-27 17:27:44

Tak uz mi doslo to cudo a som z toho trocha prekvapeny ,lebo prisla ovela dlhsia a ina poloos ako bola lava...je to normalne?? Viete niekto ako ma vyzerat prava poloos na primeru ? Toto sa mi zda nejake moc cudne aj ked viem ze jedna strana je dlhsia

Este som to nedal namontovat ,no len tak ma to zaujma ci je to vobec ona. Na fotkach som zakruzkoval to co mi tam nesedi.

2mato  
Mato
2008-02-27 17:28:01

Tak uz mi doslo to cudo a som z toho trocha prekvapeny ,lebo prisla ovela dlhsia a ina poloos ako bola lava...je to normalne?? Viete niekto ako ma vyzerat prava poloos na primeru ? Toto sa mi zda nejake moc cudne aj ked viem ze jedna strana je dlhsia

Este som to nedal namontovat ,no len tak ma to zaujma ci je to vobec ona. Na fotkach som zakruzkoval a oddelil to co mi tam nesedi.

2008-02-27 18:14:15

tohle vypada jako prava na p11

2mato  
Mato
2008-02-27 19:00:35

tak to je celkom dobre lebo nebude na oko medzi nimi velky rozdiel ci p10 alebo p11 ale prava je o dost ina tak to tak asi ma byt

2mato  
Mato
2008-02-28 07:31:13

haloo tak uz niekto poradte prosim vas ci to je dobra poloos na pravu stranu a ci to tak ma byt teda ,ze je o dost ina ako ta lava ,budem vam vdacny

2008-02-28 12:26:44

Pravá je vžda úplně jiná než levá. Prava má kloub an pomocným ložisku na motoru.

2mato  
Mato
2008-02-28 12:30:56

honza dik , ved uvidim o dve hodiny stym idem do nemocnice tak hadam to pasne lebo ma asi vykoti uz

2mato  
Mato
2008-02-28 16:50:14

no je to hotovo dufam ze uz bude pokoj s poloosami

2008-03-03 07:19:01

Hoši nic si z toho nedělejte. Za chvilku začnou praskat poloosy na N16 protože tam je to řešený konstrukčně úplně stejně. Taky plná tyčka a na ní gumový závaží. Takže v tom nebudete sami - i když to je asi jen malá útěcha pro Vás.

2008-03-03 07:47:01

to závaží z poloosy jsem preventivně nechal sundat,tak doufám , že trochu prodloužím život té poloosy.Je fakt,že to je pod tím orezlé a asi hodně záleží na tom,jak moc to závaží těsní aby pod něj nešla voda.V mém případě ta rez nebyla do hloubky,ale už jsem viděl asi 2 prasklé a ty byly vyžrané opravdu hluboko.

2mato  
Mato
2008-03-03 15:07:26

Richard ja som to nemal sposobene hrdzou ja som mal totalnu unavu materialu ,takze ide o vek a aky tazky zivot mali tie poloosi....tie nissanacke ocividne potrebuju kubaturu max do 1100ccm

2008-03-03 15:28:24

dnesne mnohe auta maju poloosy ktore maju v primere cca 4-5cm - neni to samozrejme plny material ale rura - ale je to podla mna dost lepsie riesenie kedze sily bosobiace dalej odstredu rotacie su mensie - cize nemusi to byt ani tazssie a riziko cyklickeho lomu je mensie, resp je posunute do vacsieho poctu cyklov teda vacsieho poctu km.

2008-03-03 17:14:39

2mato: zatím jsemještě neviděl poloosu, která by praskla únavou, vždy praskly v místě závaží.

Richard: Ty už jsi viděl prasklé poloosy i na N16 kách?? Já ještě ne. Al evoda se pod závaží dostane vždy!

2mato  
Mato
2008-03-03 18:06:57

Honza moja lava nemala zavazie vobec a prava mala a ano bolo to tam hrdzave ale nie hlbkovo ,ta tyc je zlomena presne v strede ako aj lava a vidim ci sla hrzda do hlbky alebo nie a nesla vo vnutri bol material uplne cisty ,tu hrdzu by si klucom oskrabal....ver ci nie ten material mal toho dost ,bolo to vidiet aj na strukture lebo posledne roky sa uz moc krutila a bolo to popraskane...no musel by si vidiet.

Blesk no je to tak inde su poloosi bytelnejsie to je ale aj vidiet ,ze vydrzia...

Aj tieto nove su uz ine a myslym ,ze uz vydrzia omnoho viac ale ked si to vezmete vyse 250tisic km vydrzali aj tie stare tak nemyslim ,ze je to az taky fatal ktomu este moja tazsia noha a nemali sance ,myslim ze vela aut po takom zivote by dlho tie poloosi nepestovalo.

2008-03-03 18:51:58

HonzoBK: tie poloosy su unavovy lom, cyklicke namahanie krutom. Hrzda pod zavaziami je len miesto oslabenia. Skus si pokus s plastelinou urob si valcekdo neho velmi jemny vryp a krut s tym hore dole. Urcite sa to trhne tam kde je ten vryp (ak si rovnomerne plastelinu rozmiesal

2008-03-03 19:20:49

Takze vravite ze je naozaj najlepsie odstranit to gumove zavazie a pozriet sa co je pod nim... Predpokladam ze je tam uplne zbytocne, i ked udajne tlmi vibracie.

2008-03-03 19:25:11

honza nestras ale tu gumu urcite nedam dole.

blesk uz davnejsie som hovoril na tu hrdzu by som to velmi nevalal ale som ticho.

este chcem objasnit cosi o dutom profile "rura"

rozdiel medzi tycou a rurou nie je ziadny z hladiska pruznosti a pevnosti mozes pouzit tyc plnu alebo material ako rura(zvacsa vacsi priemer ale dute) vzhladom k tomu vlakno v osi sa neskruti(tak isto ako pri ohyb mas neutralne vlakno ktore nie je tahane ani tlacene)

z toho vysiel ten princip ked je tam na nic tak to dame prec.

to je aj dovod preco sa napriklad robia dute kluky bicyklov.to len trosku teorie pruznosti a pevnosti

2008-03-03 23:45:34

miskus: niekedy nechapem co chces napisat. resp ci chces povedat ze si protirecime ci mame zhodu. Nepamatam si ze by som hovoril nieco ine ako teraz s tym unavovym lomom - podla mna je problem v tom ze je to tenke a az sekundarne je ze je tam ta guma a ze to nahrdzavie. Tie rury povazujem za lepsie riesenie ale tak ako si to napisal ty to vyznieva vselijak. (Pruznost, pevnost mam tiez za sebou)

Keby som nevedel co robis poviem ze si programator. (Sorry programatori dost ich poznam a vyjadruju sa podobne nic v zlom

2008-03-03 23:47:23

tu gumu by som s kludnym svedomim odrezal. jednu tam este mam tak to skusim

2008-03-04 07:02:58

To je mě jasný že je to únavový lom, ale zásadně na to působí koroze, která v tom místě tu poloosu oslabí. Proto praská v místě kda je (nebo bylo závaží). Takže prvotní příčinu vidím v korozi. Opravdu jsem ještě neviděl poloosu, která by praskla v jiném místě. A to je podstatně zeslabená na krajích, kde jsou drážky na segrovky a na manžety. Taky si ještě něco pamatuju z pružnostia pevnosti a nauky o materiálu.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 40