Fórum - Téma


P11 - poloosa


Fórum Primera P11 P11 - poloosa

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Primera P11  |  Naše vozidla


1 ......... 36  37  38  39  40

2016-02-07 08:31:43

Zdravím všechny techniky a mechaniky.

Mám P11 1997 1.6 16v 73kw GA16DE sedan a dnes kupuji přední levou polosu. Ukázalo se, že i přes moje přesvědčení, že kupuji díl ze stejného vozu, je realita jiná... Konkrétně jsem sehnal z vozu Nissan Primera Wagon WP11E SR20DE r.v. 6.1999... Půjde namontovat? A bude problém když pravá zůstane původní? Dnes má dojít k prodeji tak decentně specham. Mockrát děkuji za odpověď.

Ladislav Prečan

2016-02-07 08:40:12

maverick911: No na dvoulitra je o 2 cm kratší.A proč nekoupíš tu co tam patří?

2016-02-07 09:29:02

brouček: Bohužel jsem inzerátů projel desítky a na další volal... Samozřejmě jsem sháněl na model co mám, ale došlo k chybě a teď jsme zjistili, že se věci se mají jinak. Takže tam nepasuje?...

2016-02-07 09:32:32

maverick911: Myslím že ne.Ta na Tvoje auto má mít délku 640mm a na dvolitra 619mm.A kupuješ novou nebo jetou?

2016-02-07 09:44:38

Chtěl jsem co nejnižší cenu takže jetou... Nevíš kde se dá sehnat co nejlevněji??? Pokud vydrží 10.000 km splní úkol...

2016-02-07 09:49:23

maverick911: To kolik vydrží jetá nezjistíš.Ale v Praze u Melenínskýho by jsi ji snad sehnal.

2016-02-07 09:49:32

maverick911: Dvoulitrove bych mel mit

2016-02-07 09:54:01

svobi: Ale ta je kratší a na jedna šestku mu nepůjde,ne?

2016-02-07 09:54:01

brouček: Vím, je to risk...

2016-02-07 09:56:06

svobi: já zrovna potrebuju tu druhou variantu... A to na zmíněnou 1.6

Vincent  
2016-02-07 14:56:44

maverick911: pomůže ti člen SJANDUS ,ten dodává poloosy. Bral jsem od něj už dvě. Jsou nové zesílené, nejsou drahé a pasují.

zrovna je v inzerci

2017-05-13 18:56:37

Ahoj všichni. Hlásím prasklou pravou poloosu na WP11. Žena vyjížděla od domu, křup a bylo vymalováno. Pravá strana a přesně u závaží. Rozhoduji se mezi novou hřídelí, nebo celou poloosou. Při točení do prava křupe kloub (nevím jestli pravý), manžeta je teď pryč.

2017-08-14 11:02:38

ahoj, pri toceni do leva se mi ozyva krupani od praveho kola, asi kloub na poloose... no a ted sem to tu procital, ze poloosy jsou na P11 problem, mam tam urcite jeste puvodni.. takze se na ne budu muset vrhnout.. neporadite nekdo co je nejvyhodnejsi? jestli vymenit jen tyče a jeden kloub nebo menit cele poloosy vč. kloubů a manzet, planuju mit auto jeste tak 3 roky... nebo se na to dokonce vykaslat a cekat az me to nekde necha samo :)

2017-08-14 11:37:33

martinmato: co se stalo mě bylo že se mi ukroutila poloosa. Jeden pán na kterého jsem narazil na bazoši mi prodal levně hřídel která nemá problématický gumozávaží. Ale pokud křupe jen kloub asi bych vyměnil jen ten kloub. Na poloose je kroužek v drážce a ten drží kloub. Ten se srazí přes prkénko nebo gumovou paličkou (pokud budeš kloub vyhazovat tak se neboj použít i hrubší sílu). Když budeš oddělávat poloosu tak můžeš porušit gufero v převodovce. Já je radši hned měním stojí do 100kč. Budeš na to potřebovat trhák a 36 ořech oddělat spodní kulový čep a čep řízení. Někdy je i potřeba oddělat tyčku stabilizátoru. Budeš muset vypustit olej z převodovky takže buď čistou nádobu nebo nový olej 75w90. Na spodní výpušťák jde použít čtyřhran z goly ale na napouštěcí jsem musel vyrábět ze šroubu čtyřhran abych ho povolil. často pomůže ho trochu potlouct kladívkem. Až budeš narážet nový kloub tak nasunout na poloosu manženu se spodní sponkou pak napatlat kloub tou grafitkou co ji k tomu dostaneš a pak narazit na poloosu. Stáhnout sponky na manžetách. Až budeš vyndávat poloosu z převodovky netahej za ní ale šroubovákem nebo páčidlem ji vypáči ven. Na delší poloose (teď nvm na jaké je to straně) jsou tři šroubky a na poloose je nalisované ložisko. Ty tři šroubky povolíš a poloosa půjde krásně ven bez hrubší síly. Snad ti tento návod pomůže.

2017-08-17 08:26:06

nissmann: diky za rady.. pristi tyden na to jdu. kloub je na ceste. da se ten kloub nejak snadno vyklepnout aniz bych sundaval celou poloosu? nebo to musi cele ven a do sveraku?

2017-08-18 10:59:11

martinmato: Ano někdy jde. Ale dej se pozor ať se ti nerozletí vnitřní kloub, nebo spíš ať se neporuší prachovka. Ten vnitřní není tak levný Kladivo a sklepnout ho. Když nepůjde tak oddělat poloosu ale to už není o tolik práce navíc. Jen šroubovákem vypáčíš poloosu. Horší je ten olej. Sice v automobilech se dává olej do konce životnosti auta, ale určitě převodovce prospěješ když olej vypustíš a dáš nový.

2017-08-18 13:23:03

martinmato: Nevím jak u P11, u N15 jsem olej z převodovky nevypouštěl a nic nevyteklo. Tu stranu s osou, kde měním, jsem si zvedl, tím se i převodovka naklonila a asi hladina nedosahovala k otvoru pro osu.

Kloub jde srazit i bez demontáže osy, pokud není zažraný - chce to ale pomocníka, co podrží osu, pokud ji nedrží pomocné ložisko, co mají některé P11. Pak musíš natočit kloub pokud možno v ose s hřídelí a silou udeřit po domku kloubu, aby přeskočil rozpěrný pružný kroužek, co ho drží na hřídeli. Někdy to jde, jindy ne. pak musí osa ven.

Osa jde buď vypáčit pajcrem nebo velkým šroubovákem zapáčením mezi vnitřním kloubem u převodovky a pláštěm převodovky, nebo druhý způsob je povolit velkou sponu manžety u vnitřního kloubu a vytáhnout osu z kloubu, kloub samotný pak zůstane v převodovce. Na ose je tripoid s věnečky, dát pozor, aby nespadly a nerozsypaly se jehličky pod nima, ale bývají tak nalepené na vazelíně, že při troše opatrnosti osu vyndáš bez problémů. Mně přišlo jednodušší vypáčit celou osu.

2017-08-18 13:35:17

Přes ložisko bych do toho radši netkloukl Ale vyndat to z kloubu je taky možnost, jen bacha při tlučení ať se to nerozsype. Janis: ono záleží kolik tam toho oleje je. Mě to u N15 i u P11 teklo ven. Akorát že je problém povolit atipický čtyřhran na nalévání oleje, který jsem vyrobil z pevnostního šroubu.

2017-08-18 14:00:55

nissmann: Tak když křupe kloub, je obvykle v háji a stejně ho vyhodíš, takže je jedno, že po něm bacíš - jestli myslíš tohle. Pokud jen potřebuju vyměnit manžetu, peru do toho buď měděnou paličkou nebo přes špalík, tím kloubu neublížíš.

Vytažení z kloubu u převodovky pak nepotřebuje žádné tlučení, tripoid je tam jen vsunutý.

A jasně, jistota je olej vypustit - jen jsem zmínil, že mně to u N15 neteklo, ale to může být jak menším množstvím oleje, tak jinými rozměry, takže tak. Čtyřhran mi u Almy pasoval z goly, teď nevím, jestli velké nebo střední. U Primy tam mám 14 imbus.


Odpovědět

1 ......... 36  37  38  39  40