Fórum - Téma


P11 - nestartuje v mrazech


Fórum Primera P11 P11 - nestartuje v mrazech

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2012-02-05 21:04:06

S.igoro: po skusenostiach s noname, banner, bosch, akuma, varta, ..., povazujem vartu za to najlepsie, co sa da kupit za rozumne peniaze.

V primere som menil 7 rocnu vartu silver, vybila ju svietiaca ziarovka a takto vybitu ju dorazil poriadny mraz. Inac by este nejaky rocik pozila.

Akurat som namiesto nej kupil za 55€ polsku autopart 66Ah, snad vydrzi aspon 4 roky.

2012-02-06 00:03:41

Varta je veľmi dobrá voľba. má dlhú životnosť vlastná skúsenosť

 Svobi
2012-02-06 00:18:51

Jo Varty mame asi ve 3 autech a spokojenost. Ja mam nejakou stoletou Japan v primere a taky se celkem snazi a slape na to jakej je prcek. A ta origo ve W10 drzela neskutecne . Proste japan kvalita.

2012-02-06 11:35:04

EXIDE - maju kapsovu separaciu ako uz momentalne vsetky baterky,akurat ju mali medzi prvimi ak nie prvi - kazdy clanok olova s pastou je v obalke co minimalizuje pripadne oddelenie sa pasty a nasledny medziclankovy skrat .... ja mam aj magicke oko - v podstate hustomer resp gulicku v okienku - pokial je zelena je vsetko OK - akurat som bol pozriet a mam ju uz 7 rockou ... u varty clovek plati velku cast ceny za znacku ... bateria nieje ziadny zazrak a exide maju patentovane viko EURO CAMINO - vo vicku su kanaliky v ktorych sa kondenzuje voda(kedze kiselina sa neodparuje) a steka spet do baterky - tym sa baterka stava bezudrzbovou ... svojho casu som pracoval vo velkosklade kde sme dostavali niektore baterky suche(koli hmotnosti pri preprave) a ja som ich nalieval - po 3 hodinach od naliatia mali 85 percent kapacity ... v dnesnej dobe je hlavny problem pri starsich autach s tym ze neboli stavane na tak velky odber prudu ktori nastal z celodennym svietenim - predtym stacilo dobit baterku pred zimov a bol pokoj ... moje auto pouziva aj manzelka - ked prejde 2-3 krat denne do obchodu cca 2 km to je 6 startov a to sa baterka nema sancu normalne dobit - takze ked uz pocujem ze sa motor pri startovani pretoci pomalsie tak ju dam po prichode domov na nabku - tento rok som dobijal v oktobri a pred 3 dnami ...

... pozrel som si testy z predchadzajuceho odkazu a moje slova sa potvrdili - exide su v poho - vlastnostami,cenou aj dostupnostou ...

2012-02-06 11:53:20

No tak jsem po tech Exide jeste koukal a dost se mi zamlouva tato Exide Premium 60Ah - http://www.battery-import...um-60ah--600a--12v--ea602

Asi ji koupim, urcite to bude pak startovat lepe nez dosavadni UNI Bannerka. Ta je tusim 55-58Ah...

2012-02-06 14:29:17

... exide maju vacsi startovaci prud ... ak kupis vacsiu baterku riskujes ze ti ju altik nebude stihat dobijat a teda ju budes musiet castejsie pripajat na nabku ...

2012-02-06 14:32:38

No tak ja myslim ze tech 60Ah je na P11 v pohode ne? To by snad nemel byt takovy problem. Pokud se nepletu, tak ted tam mam 58Ah, je to dlouho co jsem na to koukal. Ale ta bannerka ted v zime proste ma fakt co delat. Po nejake dobe to vypada, jakoby to skoro nestartovalo, to jen tak lehce 2-3x zabubla a nastesti to zatim naskocilo, ale stejne to neni ono. Ted uz asi vydrzim, ale na dalsi zimu bych koupil jinou.

 Svobi
2012-02-06 14:39:24

Klidne i velkou baterku altik ji dobije zase ji min ucucne takze to mas fuk podle me.

2012-02-06 14:53:15

Sú dostať aj origo baterky z JAPANu , značka Panasonic. len cena je trošku yvššia, ale zas je to istota na kvalitu

2012-02-06 15:00:01

Asi to lepsi bude no, ale ja myslim ze nejaka "slusnejsi" tady u nas (napr. zminovana EXIDE) by mela byt zcela dostacujici.

2012-02-06 18:06:52

chlapi....na znacce ani tolika nezalezi..jasny nesmi to byt zadna cina...baterka vydrzi podle zatizeni...jak casto s ni clovek startuje..je rozdil startovat 50x denne a 3x denne.....jestli ma clovek v aute nejake to audio jako ja...tak bych volil spise silnejsi baterku a vubec bych se nestydel ja mam Vartu 74Ah bez udrzby 3,5roku starou a dnes rano -25C a ten motor se lekl silou tocek starteru...pozn.cely vikend auto stalo a ze by bylo teplo to se rict neda pozad - 15C a vice

2012-02-06 23:02:49

Tak 74Ah na Primeru, no bodet by to ten motor neroztocilo Tam takovy odpory nejsou. Zato ty moje starty jsou horsi, ale tak tak chytne nastesti.

2012-02-06 23:22:08

2rspeed : http://forum.autobazar.eu...ateriu-do-auta-t4685.html

snáď bude na vysvetlenie stačiť...

2012-02-07 15:21:33

... nemam rad debaty typu jedna baba povedala ... logicky uz vyrobca napr do benzinoveho pola daval 45 Ah baterku a 50 A altik,do dieslu daval 70 baterku a 70A altik ... jednoducho auto je stavane na urcity odber a zbytocne velka baterka sa nestihne dobit - pri nedostatocnom dobiti hrozi v zime zamrznutie elektrolitu ... okrem toho pri pripadnom skrate v elektroinstalacii vacsi prud z vacsej baterky narobi paseku ... ak da niekto namiesto 55 Ah 60 AH baterku tak proti tomu nemam nic ,rezerva tam urcite je - v kazdom pripade ani vyroba prudu nieje zadarmo a zatazeny altik ubera z vykonu - mozno je to percentualne minimalne ale z dlhodobeho hladiska rozhodne nie zanedbatelne ... ja osobne som este zo startovanim problem nemal a startovacie kable nosim aby som mohol pomoct inym ... inak kedze sa v momentalnych podmienkach nestihaju dobijat predpisane baterky tak vacsia na tom nebude lepsie aj ked je pravda ze po jesennom dobiti je vacsia pravdepodobnost ze prezije zimu ....

2012-02-07 18:04:37

Moment moment Pali: Hodnota Ah nemá nič spoločné s tým aký máš alt a či to vydrží kabeláž - to už vôbec...

Každá batéria má tri hodnoty: napätie: 12V kvázi kapacitu teda 45Ah a štartovací prúd/kvázi výkon 330A (úplne presné označenie týchto hodnôt teraz neriešme). Konkrétne hodnoty má Honda Civic 1,6V-Tec...

Čo to znamená? Ah - koľko hodín je batéria schopná dodávať stály prúd 1A - samozrejme mení sa lineárne čím väčší odber tým kratšia životnosť... Štartovací prúd je maximálna "šťava" ktorú batéria krátkodobo dodá pri štartovaní motora...

S dobíjaním to nemá nič spoločné - dobíjací prúd je okolo 1-2A krátkodobo možno viacej ale to je opäť záťaž pre batériu... Takže nieje problém dobiť aj väčšiu batérku, ak ho máš skontroluj alt (regler, uhlíky,...).

Skúsenosť - raz to jeden fešák prehnal s boosterom/štartovacím vozíkom dal tam veľa A, a vystrelilo to batériu do věčných lovíšť...

2012-02-08 12:56:55

... michal - ja o voze a ty o koze .... samozrejme ze auto baterku dobije - ide o to po akej dobe - problem maju ludia ktori chodia do roboty na kratke vzdialenosti,so zapnutymi svetlami,ventilatorom,radiom a popripade stieracmi a so starsou baterkou ..... spravne sa baterka nabija 1/10 kapacity po dobu 12 hodin .... v aute sa pouzije pri startovani na pohon startera a napajanie riadiacky a dalsej elektroniky - po nastartovani to prebera altik - vyraba tolko prudu kolko auto potrebuje,max vsak na kolko je stavany ... ked si spocitas kolko odoberu uz spominane spotrebice budes vediet o com som hovoril ... vacsia baterka problem neriesi - kedze ten nastava v zime a aj ked vacsia baterka je schopna dodavat pozadovany prud a napatie dlhsie,je pravdepodobne ze kedze sa v aute mensia nedobije na plno tak vacsia uz vobec nie co moze mat za nasledok jej neskorsie zmrznutie ...

.... a trochu teorie:

Vďaka chemickemu zloženiu kladných a záporných dosiek a elektrolytu,napatie plne nabytého akumulatora,merané voltmetrom bez zaťaženia na článku je rovné 2,13 V.Keď sa do obvodu zapojí odpor,napatie poklesne.Pokles napatia závisí od kapacity,prúdu,vybíjania,teploty,konštrukcie a stavu batérie pred vybíjaním.Napatie bez zaťaženia závisí od koncentrácie síranov v elektrolite v poroch dosiek.Keď bola kyselina využitá je chenicky viazaná s aktívnym materiálom dosky,napatie bez zaťaženia poklesne a nová kyselina zo zvyšku elektrolitu vstúpi do pórov dosiek. Počas trvalého zaťaženia bude hustota elektrolytu konštantne klesať, až kým sa aktívny materiál(pasta) v doskách už nebude transformovať na oxid olovičitý. Potom može napatie klesnúť tak nízko,že batéria už nebude dodávať požadovaný prúd. Pri nízkych teplotách je kyselina sírová menej tekutá a preniká do pórov dosky pomalšie.Výsledkom je rýchlejší pokles napatia bez zaťaženia,čo znižuje štartovaciu schopnosť akumulátora. To znamená ,že vnútorný odpor batérie sa zvyšuje.

Normálne sa kapacita akumulátora udáva v ampérhodinách(Ah) pri 20 hodinovom vybíjaní. Keď je batéria vybíjaná,napr. 5V počas 20 hodín,za podmienky že napatie neklesne pod 1,5 V na článok,potom kapacita v každom článku bude rovná 5A x 20 hodin = 100 Ah.Udávana kapacita výrobcom sa može meniť v závislosti od noriem používaných pre testovanie.

Štartovací prúd: podľa EN: batéria sa ochladí na -18 stupňov celzia a potom zaťaží špecifikovaným (nominálnym) prúdom počas 10 sekúnd.Pri tomto zaťažení minimálne koncové napatie ma byť rovné 7,5V. Bateria ostane v kľude na 10 sekund,potom sa zaťaží znovu na 60 percent povodného zaťaženia počas 73 sekund,napatie by nemalo klesnúť pod 6V

Podľa IEC: ochladenie na -18 stupňov a zaťaženie počas 60 sekund – minimálne koncové napatie má byť 8,4V

Podľa DIN: ochladenie na -18,zaťaženie nominálnym prúdom – po 30 sekundách by mala mať batérianapatie aspoň 90V a po 150 sekundách by napatie nemalo klesnúť pod 6V

Pdla SAE: po 30 sekundach by bateria mala mať aspoň 7,2V

Akumulator je nabytý ak je hustota elektrolytu 1,27 – 1,28 kg/l

Plne nabita bateria udržiava:

Pri + 25 stupňoch 100 percent štartovacej kapacity

Pri 0 stupňoch 65 percent štartovacej kapacity

Pri -18 stupňoch 40 percent štartovacej kapacity

Hustota elektrolytu:

1,10 mrzne pri -7 stupňoch celzia

1,15 mrzne pri -15 stupňoch celzia

1,20 mrzne pri -26 stupňoch celzia

1,25 mrzne pri -52 stupňoch celzia

1,28 mrzne pri -68 stupňoch celzia

2012-02-08 19:30:09

Osobne sa prikláňam k názoru, že problém bude v baterke, auto vždy zatiaľ naštartovalo, no vždy tak na 4 až piaty pokus. Keď prvýkrát nastal tento problém, tak som baterku zobral domov a plne nabil, niekedy v sobotu ráno som ju dal do auta a auto stálo až do pondelka ráno, boli mrazy -13 a v noci viac, ráno -13 v pondelok, keď som otočil klúčil štartér točil a možno dobrých 3 až štyrikrát pretočilo motor a chytil na prvý šup-verím však, že ta baterka musela dostať dobre zabrať. Myslel som, že všetko je ok, no dnes sa stalo ráno to isté, motor na 4 až 5krát chytil. Dnes som zobral baterku nabiť, ráno ju hodím do auta a uvidím, či to chytí. Chcel by som však poradiť inú vec. Ak má baterka po nabití nejakú voltáž, iba tresnem napr. 13,5V a stojí celu noc v zime, na koľko môže poklesnúť jej voltáž samovoľne, môže alebo má vôbec poklesnúť? Je možné nejakým spôsobom odmerať, či náhodou nie je v aute nejaký studený spoj resp. zvod, žeby ju niečo vyšťavovalo? Je pravda, že ráno tá baterka dostane zabrať a v aute nejazdím dlhé trasy a cez ešte v tej zime niekoľkokrát štartujem, takže ja fakt dosť možné, že po niekoľkých štartoch poklesne kapacita batérie natoľko, že už má problém s pretočením motora a nedobije sa natoľko, aby bola v plnej sile, keď je auto zohriate štartuje ako z praku.....

2012-02-09 11:53:33

Ahojte, akú voltáž by mal voltmeter ukázať na svorkách plne nabitej a funkčne dobrej batérie pri kľudovom stave, doma odpojená po nabíjaní?

2012-02-09 12:46:11

čítal som, že plne nabíta je vtedy ak sa pri meraní na svorkách pri nabíjaní v rozmedzí dvoch hodín drží merané napätie na hodnote 15,3 až 16,5V a intenzívne bublinkuje elktrolyt, mám 16,03V, ale elektrolyt veľmi nebuble, ale nejaké bublinky sú tam....

2012-02-09 14:28:53

rspeed, jediný dôvod na dávanie bateriek s nižšou kapacitou vo fabrike je cena - aj jedno ušetrené euro na každom aute sa pri celkovom objeme výroby prejaví v peknej ušetrenej sumičke! Kedysi benzínové Felicie a Fabie mávali 40 alebo 44 Ah baterky, teraz majú 37! Myslíš, že je to zvýšenou kvalitou bateriek?

Či mám doplniť jeden odobratý liter do 10 alebo do 20-litrového vedra je mne ako dopĺňačovi (alternátoru) jedno, rozdiel je v tom, koľkokrát ako míňač ten liter odtiaľ môžem vziať. Navyše batérie s vyššou kapacitou mávajú aj vyšší štartovací prúd čo je pri štartovaní tiež dosť podstatná vec.

Skús si prečítať tú linkovanú tému a daj nejaký odborný protiargument. BTW, máš tam aj výpočet za akú dobu sa dobije do batérie späť to čo si z nej odobral pri štarte...

P.S.: Ja mám namiesto 63 Ah baterky 74 Ah (+17 %), je to ešte v tvojej tolerancii alebo si už koledujem o průser? Lebo za 4 roky zatiaľ žiaden neprišiel...


Odpovědět

1  2  3  4