Fórum - Téma


P11 - nejde klima


Fórum Primera P11 P11 - nejde klima

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 10

2010-07-23 12:13:30

Nejspíše bych s tím nic nedělal

2010-07-23 20:25:23

S klímou je to zaujímavé. Dnes bolo za obedom pekelne horúco, na teplomeri auto ukazovalo 33 a klíma chladila tak že to ledva chladilo. Trubka pod kapotou bola skoro teplá, prešiel som takto asi 50 km.

Poobede o 19hod som prešiel iba 5km a klíma chladila jak blázon až mi bola v aute zima. Na teplomeri 27 a trubka úplne ľadová orosená.

Čím to je ??

2010-07-23 20:27:31

Kôli dnešnej skúsenosti som sa hneď na pondelok objednal do servisu na výmenu chladiva a kontrolu klímy.

No podvečer ako vravím už to chladilo tak ako má ... Nechápem.

2010-07-26 09:46:12

No tak už je po výmene.

Odsali 4g oleja a 430g chladiva.

Doplnili 10g oleja a 600g chladiva.

Úniky pod UV neboli, akurát chladič už na hrane oxiduje, ja tam taká bublina kovová.

Teplota na výduchu bola okolo 7 stupňov, chladí to teraz pocitovo lepšie.

2010-07-26 10:08:59

Když hodnotím závady proč nechladí klima, tzakmůžu říct že 70 % bývá málo chladiva - lidi nejezdí na doplnění, 25 % se týká ucpaného pylového filtru a zbylých 5 % je opravdu porucha, kompresoru, celkový únik - nětěsnost, elektrické problémy apod. Takže každému komus e nezdá chlazení - zajeďte si na servis a nechte si doplnit náplňa vyměnit fikltr a pak teprve zkoumějte další věci.

2010-07-26 14:07:49

A ešte som dnes objednal peľový filter, lebo keď som dnes v aute prikúril tak bolo cítiť stuchnutý zápach/smrad.

Dúfam že prídem na to ako ten filter vymeniť.

2010-07-26 14:37:07

Vymenis to jednoducho. Filter je pod schrankou spolujazdca, takze najskor ju musis vybrat von, na spodku mas 2 haciky, ktore musis vycvaknut von, sluzia ako spodne panty. Potom uz len mierne vytocis celu skrinku a vyberies ju von. Potom tam uz len mas 4 sroby v kazdom rohu a na zamku 2, ktore odsrobujes a vyvcaknes cely ten ram von. No a filter je pod tou horizontalnou zatkou, na spodku upevnenou jednou srobou.

Doporucujem ale predtym, ako zalozis novy filter, dobre povysavat vnutro, teda kam ma ist ten filter a potom to dezinfikovat. Kdesi tu uz bol navod. V strucnosti...kupis si ajatin roztok, ja som zohnal uz ajatin 1% vo flasi s rozprasovacom....a striekas ho pri uzavretom vnutornom okruhu na vymennik klimy a otacas klapkou na vyduchy....nastriekas, vyfukas ventilatorom...atd az kym neprejdes vsetky polohy...

2010-07-26 14:42:20

Super vďaka!

Hľadal som aj sekciu hotové návody ale nikde to nevidím.

2010-07-27 06:44:51

podrobný návod je tady někde v diskuzi, jsem ho sem dával.

2010-07-27 10:21:18

Vcera mi naplnili klimu-kazda klima sa zapina a vypina automaticky,ale ja mam pocit ze tato moja sa prilis casto zapina a vypina.Teda neviem ako to ma presne funfovat,ale ta moja po naplneni som odsledoval ze hnet po zapnuti klimi sa zapla tocia sa ventilatori a cca o 20s sa vypne o 10s zas zapne a takto sa prepina je to bezne?sposobene tym ze bolo vonku chladno a aj v kabine tak reagovala ze je uz nachladene tak sa vypla?ak to chapem tak v aute je niaky teplotny snimac co si meria kolko je nachladene v kabine?

2010-07-27 14:37:43

Je to normálne že normálných okolností sa ventilátory po zapnutí klímy vypínajú a zapínajú v intervaloch ako si napísal. Sústavne idú iba vtedy ak tomu dobre nakladáš a vonku je 35+ °. Čiže je to v poriadku.

Toto isté ako P11 robí aj mazda 626, odskúšané

2010-07-27 15:26:30

jj,je to normal. Proste se vypina a zapina celkem casto.

Jinak ten vykon motoru bere fakt solidne,az me to obcas docela stve,kdyz clovek potrebuje nekde predjizdet rychleji. To se pak musi vypnout klima,predject auta rychleji a pak ji zase zapnout A nebo je to znat i na dalnici celkem.Jedu si leharko,cca 130-140km/h a kdyz sepne klima,tak to je lehce poznat na tahu,na vykonu motoru.Ale uz jsem si zvykl,hlavne ze je prijemny chladek...

2010-07-27 15:50:21

vdaka pani sice som sa dnes zastavil este v tom service ,chlapik to zas napychol a kukal ako tlaci kompresor podla neho bolo vsetko uplne v pordiadku,najviac ma dojalo ze tam ta klima sla v kuse cca7min potom som to vypol.servis bol uzavrety a dost teplo tam bolo.Prisiel som domov sice neviem kolko stupnou na dvore urcite pod 20c,ale nechal som to vrcat zapol klimu a zase len tie kratke intervali,ale ked pisete ze je to v norme, tak uz len idem cakat na oteplenie

2010-07-27 16:07:20

Vis jak se to rika,dokavad vse funguje,chladi to a neni problem,tak to neres

2010-08-05 18:14:24

Smrad s klimatizace má na svědomí výparník klimatizace . Dochází tam v rytmu chladno, teplo k bujení mikrobů, a tím k zápachu . Je potřeba to desinfikovat , a potom dát nový filtr

2011-05-12 14:32:36

Takze ja mam otazku ohladne susica klimy/dehydratora. Bol som na servise klimy, kedze mi kazdy rok vyfuci, servisman nasiel zavadu na susici/dehydratore, najlepsie by ho bolo vymenit. Kedze nejakych 15 € neriesim, kupil som si podla rozmerov novy, a ako sa ukazalo, nepasuje, nakolko ma v strede este jednu dieru naviac oproti originalu, ten je zaliaty. Origo ma 2 otvory na vstup/vystup, otvor na cidlo a dost, vrch ma zaliaty, ten, co som kupil, ma okrem spomenutych otvorov este jeden otvor v strede.

Vie niekto, na co sluzi ten otvor, pretoze aj podla OEM cisla mi najde susice/dehydratory len s dodatocnou dierou v strede.

Dakujem.

2011-05-13 07:06:52

neodpovím ti na tvůj dotaz, to bohužel nevím, akorát vím že u některých je tam našroubovaná ucpávka z mosazi, takže pokud tam máš závit, tak ať ti někdo vysoustriží šrou s dosedací plochou a dej tam těsnění a zašroubuj. Mě ale zajíma co je na takovým vysoušeci vadné? co se tam může pokazit, už tu jednou byla tato diskuze, ale nikdo nenapsal jaká by tam mohla vzniknout závada.

2011-05-13 07:36:58

Nazdar Honzo!

No co je na nom zle, to netusim, akurat viem, ze je tam unik prave cez susic, ci cez tesnenia neviem, kazdy rok musim plnit klimu, proste vzdy vyfuci, na podtlaku neukaze ziadnu chybu, rovnako ako pri pretlakovani dusikom. Kedze ten susic nie je nejaka velka polozka, pre dobro v dusi som dal na technika, a vymenime ho.

Co sa na nom moze pokazit, to neviem, ale podla technika sa v nom zbiera okrem vlhkosti aj bordel z celeho systemu, ked teda moze cosi, hovorime ale o mikroskopickych ciastockach, uvolnit r vnutornej strany rurok, alebo z kompresora, nuz potom to ostane v susici. Ako mi povedal, tak davam dalej.

Ak sa porusi vakuum, uz je vraj nepouzitelny, aspon tak to na nom je napisane...

2011-05-17 14:59:37

Blbosť, koľkokrát sa robí búračka kde je klíma úplne vyfučaná a po otestovaní a natlakovaní funguje. Samozrejme ak sú všetky el. komponenty OK. Z vlastnej skúsenosti môžem napísať že samotný sušič by musel byť niekde preoxidovaný aby unikal, no skôr ako deravý sušič je problém väčšinou v tých dvoch rúrkach , ktoré sa do neho napájajú. Totiž ta objímka, ktorá pritláča rúrku k telesu sušiča je na rúrke len nasadená, teda medzi objímkou a rúrkou je medzera a vôľa. Tam sa zachytáva voda a vytvára sa agresívne prostredie no a napokon do fučí práve odtiaľ... Pri tlakovej skúške sa to javí že fučí tesnenie trubiek na sušiči - gumený okrúžok, no častokrát po výmene fučí ďalej... Takže odporúčam odpojiť trubky a poriadne očistiť a skontrolovať práve stav trubiek pod objímkou...

Môj klímar mi odporúčal robiť tlakovú skúšku jedine pretlakovaním dusíkom, pretože najmä automatické plničky to robia na podtlakovom princípe kde nieje možné dosiahnuť ani podtlak 1MPa - teda sa to nedá považovať za tlakovú skúšku systému...

K tomu sušiču - na obrázku má ten sušič v strede nejakú upchávku na imbus - teda je to OK, možno je to kvôli čisteniu... Ak to máš tak, je to OK. Jedna diera je uzavretá šrúbou, do druhej sa šrubuje čidlo tie dve sú na trúbky klímy...

Sušiče aj čidlá mám v ponuke...

2011-05-17 15:42:38

OK, vdaka Miso...

Tak to skosim este precistit, ked to rozhodim, potom nech mi vymenia ten susic a napustia system. Inak klima mi vyfuci kazdy rok, a nikdy nebol zisteny unik...dokonca aj pretlakom dusikom dokopy nic nezistili.....


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 10