Fórum - Téma


P11 - nejde klima


Fórum Primera P11 P11 - nejde klima

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 10

2009-07-13 15:04:58

...keď to nikde nepíšu tak netreba a keď to niekde napíšu/povedia, tak chcú len zarobiť. To je potom ťažko...

Nie je mojou úlohou presvedčiť HonzuBK ani kohokoľvek iného. Svoje som si povedal a nechávam to na zvážení každého jedného súdruha. Mne osobne je to jedno - nemám ani servis ani obchod s dielmi...

2009-07-14 07:12:55

vidíš já taky nemám servis na klimatizace ani obchod s díly. Klimatizace dáváme do 2 jiných servisů, v obouch jsem se ptal, a ani v jednom se jim za cca 5 let nestalo že by někdo dojel a chtěl vyměnit ten vysoušeč, když se mu řeklo, že se má měnit, tak každej mávl rukou, že do toho nebude cpát prachy. Takže to nikdo nemění. Asi jsi jedinej, tak teď už znám alespoň jednoho člověka (i když ne osobně) kdo to vyměnil. prostě se to nemění a je to. Nevím jak máš starý auto, ale píše se, že po 10 letech se mají měnit airbagy - to taky uděláš?? Kolik si myslíš že tu jezdí aut a má vyměněný airbagy??

Jo a taky jsem se ptal na přesnou funkci vysoušeče. Takže slouží opravdu jako filtr klimatizace a jako vysoušeč, protože provozem tam vzniká vlhkost a různé drobné nečistoty. Vlhkost se ale zcela odtsraní při plnění, takže je úplně jedno, jestli to tam namontuješ plné vody, nebo jestli to před tím vysušíš. Je ale pravda, že nečistoty z toho filtru nezmizí, to s tebou zcela souhlasím, filtr tam vlastně slouží na podobném principu jako olejový filtr v motoru.

2009-07-14 07:15:11

Souhlas...

2009-07-14 07:37:11

No zaujímava zmena po skoro troch týždňoch z tvojej strany - zo zarytého odporcu výmeny (že načo vôbec) tu zrazu (keď v servise povedali, že treba) argumentuješ tým, že to nikto nerobí?!

> „každej mávl rukou, že do toho nebude cpát prachy”

A presne o tom to je! Nie, že to netreba meniť, ale že to stojí peniaze!

> „protože provozem tam vzniká vlhkost a různé drobné nečistoty. Vlhkost se ale zcela odtsraní při plnění”

Ako sa dá pri plnení odstrániť vlhkosť, ktorá tam vznikne prevádzkou AŽ POTOM?

A z akého dôvodu sa to volá vysúšač (v angličtine dryier) keď to nič nevysúša je my tiež záhadou...

> „píše se, že po 10 letech se mají měnit airbagy - to taky uděláš”

Argumenty na výmenu vysúšača existujú. Tak isto na výmenu airbagov. A je na každom ako sa rozhodne - či už podľa argumentov alebo podľa ceny, to ja neriešim!

2009-07-14 08:40:28

Vlhkost se odstraní přece tím, že jednou za 2 roky přijedeš na plnění klimatizace (nebo třeba za 3 roky apod). odsaje se veškerý zbytek z klimatizace (včetně vlhkosti), a naplní se klimatizace přesnou dávkou chladicího media a oleje. takže tam žádná vlhkost není. prostě se to ěmnit nemusí, důvod měnění neznám, já jen připouštím, že tam jsou ty nečistoty (což jsme na začátku nenapsal). Ale npořád trvám an svíém, že se to ěmnit nemusí. Přece při výměne (tak jak píšeš ty, vše ujde a při novém plnění, je zcela jedno jestli je tam nový vysoušeč nebos tarý vysoušeč, protože tam žádná vlhkost není. To jsem odpovídal pouze na to vysoušení. Z hlediska funkčnosti vysoušení je úplně jedno jestli je nový nebo 20 let starý. Já jen v celé diskuzi připustil to že tam vznikají nečistoty a na ty slouží tento filtr, je pravda že to ěm na začátjku nenaopadlo. Ale vzhledem k jeho velikosti není potřeba ho měnit, jsou to vyhožený peníze. Na tom trvám. A taky jednoznačně trvám an tom že z hlediska vysoušení taky není potřeba ho měnit!

2009-07-14 08:54:32

Proc si nekoupis novy auto ? Tö jestli to povedes timhle stylem, tak se za chvili finencne poseres do kopce

2009-07-14 09:18:48

> „Vlhkost se odstraní přece tím, že jednou za 2 roky přijedeš na plnění klimatizace”

Ale to sa tiež len odporúča a nikto to nerobí A povedal si, že vlhkosť vzniká prevádzkou a keďže ti je princíp fungovania klimatizácie známy, tak vieš, že po stlačení kompresorom ide médium cez expanzný ventil, kde poklesne tlak a dôjde k prudkému ochladeniu a prípadná vlhkosť by na tom ventile mohla namŕzať a tým obmedziť prietok!

A keď už nie preto - pôvodne som ho odporúčal Transporti686 vymeniť, pretože bude mať systém rozobratý a do vysúšača sa tá vlhkosť dostane a (pretože jeho kapacita je obmedzená) znehodnotí ho!

> „Proc si nekoupis novy auto ? Tö jestli to povedes timhle stylem, tak se za chvili finencne poseres do kopce”

Na novom netreba nič vymieňať?! A nikde som nepovedal, že vymieňam všetko, čo sa odporúča, napr. tie spomínané airbagy si nevymením. Ale sprostý vysúšač stojí sprostých pár stoviek, odporúča sa meniť ho a jeho výmenou možno zachránim podstatne drahší kompresor! Takže je to otázka priorít, hlavne finančne...

2009-07-15 07:16:44

No tak právě že na doplnění klimatizace chodí hodně lidí, protože většinou u starších aut jsou nějaké úniky apod., takže se klimatizace odsaje - vysaje se tím i vlhkost z vysoušeče a znovu naplní. takže tam žádná vlhkost být nemůže. Nevím jaký je rozdíl ve vlhkosti nově naplněné klimatizace s novým a nebo starým vysoušečem. U obou je vlhkost nulová, protože je tam vakuum - nebo se tam ta vlhkost drží zuby a nehty?? A těch pár nečistot co tam je, no tak tam zůstane. Když vyměním stěrače za 200,- Kč taky zachráním čelní sklo za 5 tis. Kč a měmníš je 2x ročne? Proastě pořád nechápu, jaký rozdíl ve vlhkosti uvnitř je mezi novýma starým vysoušečem. nechápu jak se provozem může zničit (kromě těch nečistiot). Měl jsi ho někdy orzřízlej? myslíš si že tam je nějaká speciální hmota do které se absorbuje vlhkost? Nic tam neí jen různé komůrky. takže je to jen a jen o odsátí té vlhkosti. No a o tom novým autu, myslím si že by to vyšlo podstatně levněji nové auto, než starší auto a vyměnit na něm vše co se má měnit!! A jestli argumentuješ výměnou - nevýměnou airbagů, tak tady píšeš o zniočení kompresoru za pár tisíc (to jsem ještě taky neviděl) na kompresorech se serou jen ložiska a spojky a to nemá s nečistiotama nic společného, ale u airbagů ti jde přece o život -a ten je asi levnejší než nějakej hloupej kompresor ne???

2009-07-15 07:31:19

V poradku, uz chapu. Jsi slovak :D

2009-07-15 09:27:28

To som dosť dobre nepochopil...

2009-07-15 15:26:38

ale češi to pochopili!!

2009-07-15 15:32:52

No jasné...!

2009-07-15 16:21:54

„No tak právě že na doplnění klimatizace chodí hodně lidí, protože většinou u starších aut jsou nějaké úniky apod”

No právě! Že prídu, až keď im prestane klíma fungovať! To znamená, že už predtým tam bolo málo chladiva a oleja, ktorý maže kompresor a hadice.

„A těch pár nečistot co tam je, no tak tam zůstane.”

Kompresor bez mazania + špony - čo by to asi tak mohlo urobiť s kompresorom?

A vlkosť z chladiva (ktorá tam podľa mňa je) tiež nespôsobuje žiadnu koróziu...

„na kompresorech se serou jen ložiska a spojky a to nemá s nečistiotama nic společného”

A tie ložiská sa serú od čoho? Nepomôžu im k tomu tie špony a vlhkosť? Ani tesnenia hriadele sa neserú a neuniká tadiaľ chladivo?

Ja som proste Slovák a my sme proste už raz takí (síce neviem akí, ale nevadí). Vymením si vysúšač na klíme a na airbagy seriem. Vysúšač si vymením, lebo sa robí náhrada za pár stoviek a myslím si, že jeho výmenou predĺžim životnosť kompresora a celého systému. Airbagy mám v aute 4 a náhrady sa nerobia. Takže nové by ma stáli niekoľko desiatok tisíc, ktoré nemám, resp. mám, ale na toto ich neminiem (pretože napriek tomu, že sa odporúča kontrola/výmena po 10 rokoch, nepočul som o nejakom prípade, že by potom nefungovali). Ale to nič nemení na tom, že by sa vymeniť mali!

„myslím si že by to vyšlo podstatně levněji nové auto, než starší auto a vyměnit na něm vše co se má měnit!”

No tak pre tú srandu: mám Carismu '98 1,8 GDI, momentálne sa dá kúpiť za nejakých 70-80 tis. Kč.

Napíš mi sem zoznam všetkého, čo sa odporúča vymeniť aj s cenami. Zrátame a uvidíme či to vyjde „podstatně levněji” ako nové auto...

„myslíš si že tam je nějaká speciální hmota do které se absorbuje vlhkost?”

Áno, je tam absorbčna hmota na kremičitej a hlinitej báze! To, že si ty rozrezal 10 ročný vysúšač a nič v ňom nebolo nezamená, že tam nič nie ani od výroby, ale iba toľko, že tá hmota bola už natoľko „nacucky”, že bola rozptýlená po celom systéme!

„U obou je vlhkost nulová, protože je tam vakuum”

A ešte stále si mi nevysvetlil načo sa tam, doriti, ten vysúšač montuje keď tam žiadna vlhkosť nie je! A prečo sa to toľkým aftermarketovým výrobcom oplatí vyrábať keď to nikto nemení a ani to nie je treba?!

Ak by tie trubky neboli z hliníka (ktorý nezavarí len tak kdejaký Pepa v garáži), zlaté české ručičky by to isto prepojili napriamo - z kondenzátora rovno do expanzného ventila a výparníka, čo to tam má čo zavadzať!

2009-07-16 07:16:01

tak za prvé ložiska nemají s kklimatizací nic společného - ty jsou mimo okruh!! spojka je suchá v řemenici ta už je úplně mimo celý kompresor je jen nasazená na hřídeli která vede z kompresoru. jaká tam může být vlhkost když při plnění je vakuum včetně vysoušeče?? Já zase neslyšel že by klimatizace nefungovala nebo se pokazila z důvodu že někdo nevyměnil vysoušeč. Všechny kompresory co jsem měli poruöuchaný (asi 2-3 kusy za 15 let byly z aut který měly nalítáno 400 - 500 tis. km a byly opotřebovány těsnění, ale kompresor byl jinak OK. ve vysoušeči není žádná hmota a nikdy nebyla ani opriginál. Pokud by tam byla nějaká hmota, a jen kousek se uvolnil, tak by se ten kompresor zadřel. Yje vidělt že jsi nikd yneviděl ten vysoušeč zecnitř ani ten kompreso¨r rozdělanej. Já neříkám anikd yjsem netvrdil, že tam vlhkost nevzniká, ano vysoušeč ji pohlcuje, ale při novém plnění se ta vlhkost vysaje i z vysoušeče a celého systému. (to jestli se vysaje i další nečistoty to nevím možnná jo možná ne. Protože výroba vakuum je mocná čarodějka - ale to už je spíš o fyzice). Trubky i chladiče normálně vaříme - dnes už hliník svaří tolik lidí že není problém. Taky už jsem to viděl různě zmyškované i bez vysoušeče. Já nenapsal že je tam vlhkost nulová, já napsal že při plnění je nulová a následně tam vzniká!!

2010-07-20 08:53:42

Zdravím špecialistov, možno som trochu v inom vlákne, ale chcel by som poprosiť o radu aj tu. Mám X-trail, r.v.2003, YD22, klíma chladila v tých horúčavách veľmi slabo. Dal som to odsať, vyvákuovať, naplniť. Štítok tam nemám, údajne tam ide 500 gramov + olej. Vyzerá, že úniky nie sú, kompresor spína, ventilátory idú. Klíma stále poriadne nechladí. Vraj to môže byť expanzný ventil, alebo kompresor. Kde sa nachádza ten ventil, dá sa to vymeniť nejako sólo, alebo je to súčasť niečoho ? Dík za radu.

2010-07-20 20:39:04

Kabinovy filter

2010-07-20 21:52:23

Kiežby...ale bol vymenený asi mesiac predtým. Teraz som ho pre istotu tiež kontroloval, je čistý.

2010-07-21 06:39:17

Zjisti si teplotu na výdechu. Měla by se pohybovat okolo +1-+8 C. Mám ten pocit že náplň má být 0.6Kg chladiva

2010-07-21 17:10:18

Ja som konecne rozchodil klimu, chladic za 15 eur, novy dehydrator a klima ide. To Stovka> k vymene expanzneho ventilu ti neporadim, ale na autach, ktore ho maju to byva problem ked klima chladi slabo a pritom vsetko je v poriadku, akurat ked som si daval plnit klimu, bol predo mnou chlapik na mercaku a tiez mal tento problem, zevraj to nakoniec bol ten expanz ventil. Alel vies ako to je, niekedy sa nevie presne hned, co to moze byt.

2010-07-23 10:48:14

Vonkajšia teplota +31° až 33°, teplota meraná na výdychu za jazdy pri uzatvorenom okruhu vetrania po cca 10 km jazdy +6,5°, pri otvorenom +8,2°, pri stojacom vozidle a otvorenom okruhu +9,5 až 10°. Ventilátor na 3 stupni z piatich. Malo by to byť asi v norme...


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 10