Fórum - Téma


P11 - nejde klima


Fórum Primera P11 P11 - nejde klima

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5 ......... 10

2009-06-26 18:41:14

Keď už sa ti podarí odkrútiť tie zahrdzavené skrutky nie je odveci vymeniť aj ten dehydrátor/odvodňovač/sušič - jeho úlohou je zachytávať vlhkosť v systéme (inak môže namŕzať na expanznom ventile a nemá taký prietok, príp. sa celkom upchá) a jeho kapacita je len pár gramov. Stojí 4-5 stoviek...

http://www.aci.cz/sk/defa...p?cls=stoitem&stiid=40587

http://www.aci.cz/sk/defa...p?cls=stoitem&stiid=27285

Väčšina ľudí o ňom ani nevie...

2009-06-26 18:48:25

To vife: "Inac v piatok po zime zapnem klimu..."

Šetríme, šetríme? Na nesprávnom mieste! Klímu treba zapnúť aspoň raz za mesiac, aby sa premazal kompresor. A aj hadice chráni olej pred "spuchřením".

2009-06-26 19:19:02

to Cico> na to sa samozrejme chystam, ked uz to pojde von, tak uz aj ten dehydrator novy, nech uz je to vsetko v poriadku

2009-06-29 07:39:41

pozor na repliky, které ne vždy pasují. Nevím proč by se měl dávat nový, pokud je vše OK??

2009-06-29 08:12:04

Vieš niečo o jeho funkcii a princípe fungovania? Asi nie, inak by si sa nepýtal...

2009-06-29 11:57:52

Vím aproto nechápu proč by se měl měnit!! není nad to si jeden starý rozříznout, aby člověk viděl co je vevnitř, a pak už ho v životě menit nebude, pokud nebude proděravěný korozí. takže doporučuju neměnit, ani nikde jsem v návodech nevyčerl že by se měl třeba po 10 letech vyměnit.

2009-06-29 19:18:21

Tak si čítal slabo. Odporúča sa meniť najneskôr po 3 rokoch. Ale nikto nikoho nenúti...

2009-06-30 07:36:39

No tak nám tady vysvětli proč??

2009-06-30 10:38:28

Vravíš, že vieš aký princíp a funkcia. Tak potom určite vieš, že jeho funkciou je okrem zachytávania vlhkosti v systéme

(na čo má kapacitu len pár gramov a koľko asi bude vlhkosti v systéme, keď je dlhší čas otvorený? Prečo sa asi sníma obal z nového až tesne pred montážou?)

aj filtrovanie špon vznikajúcich činnosťou kompresora. A čo bude lacnejšie - výmena (alebo repas) kompresora (ktorému sa zničilo tesnenie hriadele) alebo sušiča? Preto je napríklad výmena sušiča podmienkou uznania reklamácie pri výmene kompresora...

2009-06-30 22:05:40

cawees ludia prosim vas zhanam jednu trubku na klimu na p10 sedan 2 liter? nema niekdo alebo ci sa trubka da dako repasnut aby som nemusel do novej vraza ?? diki

2009-06-30 22:10:40

Skús niekde, kde vedia zvárať hliník alebo potom vrakoviská...

2009-07-01 07:18:50

Ty piliny to nevím, to mě fakt nenapadlo, ani jsem o tom nikd enečetl. Vzdušná vlhkost ani jiná přece nemůže vydit. Při plnění klimatizace se vše odsaje až an vzduchoprázdno, než se plní plynem. takže vhkost tam asi moc nebude. Podle mě ten vysoušeč má takmalej objem, že je úplně jedno jestli je otevřenej nebo ne pokud máš otevřený několik (dnů) měsíců chladič, všechny trubka a hadice i vnitřní radiátor, tak objem těchto věcí je několikanásobně vyšší než u tohoto vysoušeče. Takže toto neberu jako argument. ty piliny snad, to nevím. Pokud vezmu starej vysoušeč a dám ho před montáží na radiátor, nebo ho zahřeju tzeplovzdušnou pistolí, tak bude mít určitě míň vlhkosti neš novej, kterej ej zazátkovanej jen umělohmotnejma krytkam, který tam nejsou kvůli vlhkosti ale kvůli tomu, aby tam nenapadla bordel.

2009-07-01 09:07:36

"Vzdušná vlhkost ani jiná přece nemůže vydit. Při plnění klimatizace se vše odsaje až an vzduchoprázdno, než se plní plynem. takže vhkost tam asi moc nebude"

A prečo sa to potom volá dehydrátor/vysúšač/drier, keď tam nie je žiadna vlhosť?

2009-07-01 09:25:24

No snáď preto lebo kaťždá kvapalina obsahuje určité percento vody a najmä v procese zmeny teploty pri funkcii klimaticácie vzniká kondenz. Takže sa ti nejaká voda vyzráža v náplni klímy určite. Netrúfam si tvrdiť že či z plynu ale z oleja, ktorý sa plní do kompresora klímy určite. No ako som vravel je to v minimálnom množstve. Ak by tomu tak nebolo tak by žiadna klíma vôbec nepotrebovala ten sušič/kondenzátor. Podľa mňa v ňom sa voda nevysúša len sa v ňom zachytávajú vodné pary a následne sa na spodku drží kondenz a tým pádom čistí systém od vody, čo chráni najmá kompresor. Ak sa mýlim doplňte ma... ;)

2009-07-01 09:36:51

Áno, môže byť. Ale HonzaBK sa nás tu snaží presvedčiť, že ho netreba meniť.

Ale ako vravím - ja nikoho nenútim ani nepresviedčam, aby si ho vymenil. Napísal som, čo viem a každý nech sa rozhodne, či mu tých 500 korún za nový sušič stojí za to.

2009-07-02 07:05:07

souhlasím s Chrenerem, pokud ho vyndám, "vyliju" vodu a vyfoukám vzduchem nebo zahřeji, tak tam zůstane nějaké vlhkost? že by měla ručička a zuby a držela se tam zuby nehty?? Já se jen snažím najít logické vysvětlení výměny a zatím jsem ho nenašel, protože vlhkosti v systému je několikrát více než v tomto kondenzátoru vlhkosti. To už ani tak nemá nic společného s funkcí klimatizace ale se zákaldníma fyzikálníma zákonama. Jak vyndáš tu vlhkost z celého systému než to smontuješ? Myslíš že když se plní klimatizace a vysaje se komplet vzduch na vzduchoprázdno, že tam bude nějaká vlhkost. Když naleju do chladiče klimatizace vodu, nebo bych naplnil vodou celý kondenzátor a pak začal plnit klimatizaci, tak před naplněním plynem mě ten přístroj vše včetně vody vysaje. nebo myslíš že je to jinak?? Já s ejen snažím diskutovat na odborné úrovni a snažím s ezjistit proč to měnit. Ono s emá měěnit na autě plno věcí dle návodu a skoro nikdo to nedělá a nic se neděje.

2009-07-02 07:41:20

Ahááá, už som na to prišiel o čo ti ide - za korunu aj do kolena vŕtať. Predpokladám, že ani vzduchový filter nevymieňaš, keďže sa dá vyfúkať. A do Chorvátska s paštékami...

2009-07-03 06:53:23

co kdyby jsi mýsto blbých slintů třeba se snažil odborně diskutovat. Já se jen snažím aby mě o odbornou diskuzi. navíc pochybuju, že někdo kdo má P10 nebo N15 s klimatizací a auto má cenu 20-30 tis. Kč věnuje 2,5 tis. Kč za nějaký "hloupý" odvodňovač, když určitě potřebuje peníze na důležitější věci (např u P10 an rozsypaný chladič a pod.) např. na N15 je několik typů, ale v replice se vyrábí jen jeden typ.

2009-07-03 09:33:57

Ja si myslím, že diskutujem odborne. Vysvetlil som, na čo tam ten odvodňovač je a že sa odporúča ho vymeniť najneskôr po 3 rokoch (ak výrobca neurčuje skôr).

Nestojí 2,5 tisíc, ale okolo 400-600 Kč a napr. na N15 ich tu majú v ponuke 2:

http://www.aci.cz/default...presenttrees&strid=962888

Zato ty tu točíš o tom, že kopu vecí výrobca predpisuje vymeniť a nikto to nerobí. Samozrejme, keď tu (CZ+SK) väčšina hľadí na peniaze, ale potom to auto aj tak vyzerá - jazdí, jazdí až jedného krásneho dňa BUM. A ten sprostý krám potrebuje opravu za 10, 20, 30 tisíc...

2009-07-07 07:04:01

Já se snažím o odbornou diskuzi proč to měnit, když vlhkem to není, cena odvodňovače c píši já je originál díl, na N15 nový model po face,lliftu jedině originál, replika neexistuje. Nevěřím tomu, že pravidelně 2x ročně měníš stěrače, že pravidelně měníš řemeny, že jsi nikd ynepřejel limit oleje, že si něcháváš měnt další a další věci. Prostě se to nědělá ani v německu, ani nikde jinde. Bohužel pro nás mechaniky - to by bylo práce!!

Můžeem diskutovat dál na co tam tedy je odvodňovač, když tam není voda??


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 10