Fórum - Téma


P11 - nejde klima


Fórum Primera P11 P11 - nejde klima

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5 ......... 10

2009-04-07 16:42:24

takze tu rurku nemam ladovu ale teplu........cize dat doplnit napln a testnut a potom sa uvidi???

2009-04-08 23:39:57

... ak je rurka tepla, tak to fakt nemoze chladit, musis zisti pricinu.... najprv ci zopne klima, ked stlacis gombik klimy, ak ano potom ci mas tlak v klime, ci je vnej dostatok oleja a chladiva + kontrastna latka.... treba hladat problem, najlepsie niekde, kde plnia klimu, maju tam rozne zariadenia na pretlakovanie a cistenie klimy, otestuju netesnosti trubiek a spojov s UV lampou, ako som uz pisal skor... atd atd, drzim palce nech sa ti to podari vyriesit

2009-04-09 21:35:30

Klimatizace pracuje docela s velkym tlakem, zaleží na výrobci aut. některé klimi pracuji na výtlaku až 18 barů, některé jen kolem 8 barů. Pokud při zapnutí klimy sepne kompresor a nechladí to tak jak má , nejběžnější závada je v uniku chladiva. Dělám klimatizace už delší dobu a vím, že hliník umí po nějaké době pěkně zoxidovat až následně se prožere zkrz a unik je na světě. Nemusí to být samozřejmě jen oxidací ale jen netěsností o-kroužků.Pokud klima funguje dobře a ze dne na den nejde, je většinou problém v presostatu (čidle) nebo elektrické části. Taky může jen prasknout pojistka a nebo odejít relé. Pokud chce nekdo kontrolovat klimu tak jen jedine že zajede do servisu a odsaje z okruhu dávku chladiva a zváží náplň.

2009-05-12 16:25:32

Zdravim Vas, bol som dnes na test klimtizacie, vysledok je, ze mi na dvoch miestach fuci. Prilozim foto. V autoelektro novosedlik mi zarvali, ze treba vymenit podla nich dehydrator, ci ako to volaju, je to nejaky filter vedla chladica, ked stojite pred autom, tak po pravej strane niekde pri baterke smerom ku predku auta a cely chladic, lebo ze tam idu rurky, oprava za 10 litrasov, no ale moc sa mi to nezda. Chcel by som vediet, ci ten dehydrator ide vymenit bez chladica ako diel, co podla mna ano, ale mozno sa mylim. Poslem foto, kde to bude vidiet ako to vyzera.

2009-05-12 16:33:36

fuci mi to na tom spoji ako ide ta rurka tam kde je ten nehrdzavy srob. Je mozne teda odsrobovat to a vymenit tento diel, alebo to trebars iba niecim pretesnit? A este otazka, ci toto je ten diel

http://katalog.orakor.sk/...899/node/100357/brand/123

diky moc za pomoc.

2009-05-13 11:49:11

v 99 % to uchází ve spoji. je tam O kroužek, který stačí vyměnit. Většina servisů kde plní klimy ti vymění i ten O kroužek. je potřeba silikonový (zelený nebo růžový), hlavně ne obyčejunej gumovej.

2009-05-13 20:04:09

Ahoj Honzo, ten okruzok je teda ta cast s tou skrutkou kam ide ta rurka? Cize to staci iba odsrobovat a dat novy ten okruzok, nemusim kupovat ani novy dehydrator, ci ako sa to vola? Diky moc

2009-05-14 22:25:44

když vymontuješ ten ššroub, tak jde ta trubka vytáhnout z toho odvodňovače. na na té trubce je drážka a v ní je ten O kroužek. Ten co ta klimy dělá to ví velmi přesně jak to tam je!!

2009-05-14 23:56:49

Honzo, prosim ta, ak som to pochopil spravne, tak tie dve trubky, ktore idu do odvodnovaca idu vytiahnut, ked sa odskrutkuju tie dve skrutky a je tam tesnenie, ktore sa da menit? Lebo v tomto pripade nechapem, preco mi v dalsej firme na klimy povedali, ze je to tam natvrdo a musi ist cely radiator aj s tym odvodnovacom.

a nie je problem dostat tie skrutky von, ked su dost zahrdzavele?

2009-05-25 07:51:34

Za celou dobu se ěm stalo jen párkrát že jsem je ukroutil, neštěstí jen hlavičku, tak po vymontování celýho kondenzátopru a nahřátí autogeném už pak šli ty zbytky šroubů ven.

2009-06-17 23:39:35

Ahoj, myslím že mám stejný problém jako transporti, klima najednou přestala chladit, kompresor sice sepne ale to je vše. Schválně sem se kouknul na tu baňku vedle chladiče a ejhle nahoře u trubic je celkem mastná. Takže si to musim nechat někde zkouknout, jestli to opravdu uniká jenom tam nebo ještě někde jinde. Chtěl bych se tedy zeptat kolik asi tak stojí výměna tech těsnění?

2009-06-18 10:36:02

jak kde, originál myslím stojí cca 100 jeden okroužek, ale dají se sehnat i neoriginál dle průměrů za pér korun. Ale musí být zelené a ne černé gumové.

2009-06-18 22:35:55

ahoj Honzo mam na teba este jednu otazku, klima mi zatial ide, ale zda sa mi ze horsie chladi, tiez mi este stal spina kompresor, ako pisal hore jezek, moze to byt unikom chladiva, ze pomaly unika, no kompresor este spina? neviem to dost dobre posudit, ked je napr. vonku okolo 30 a jazdim dlhsie, tak samozrejme je v motorovom priestore dost teplo, ta rurka od klimy by mala byt uplne ladova a orosena, alebo trebars len studena? ono to chladi, len mam pocit, ze nie dobre

2009-06-19 12:32:14

Nevím co na to řekne Honza, ale moje zkušenost je, že komresor sepne dokud je v systému určitý tlak nevím kolik přesně ale kompresor se rozběhne. Mě se ta hadice už ani neorosí a je vcelku zahřátá. Musim to nechat zkouknout, už sem domluvenej se známím tak snad v sobotu už to bude OK.

2009-06-19 17:43:50

takze mi z toho vychadza ze to necham fucat, kym mi prestane zopinat kompresor, ked prestane, tak to fuci, lebo ja viem, kde mi to asi fuci, len nikto mi to zatial nechcel riesit bez vymeny celeho radiatora, budem to zhavit, kym to neskonci, to chladivo nebolo zadarmo, takze uvidime. to Jezek: som zvedavy co ti na to povedia, lebo ak ti to chcu dobre zdiagnostikovat, tak ti to naplnia dusik, kde ti to fuci a potom chladivom s farbou aby videli, kde vsade to fuci

2009-06-22 07:46:33

souhlasím kt omu nemám co dodat,vyměnit O kroužky a bude to zase OK

2009-06-22 08:52:04

Fesi metoda pokus omyl je sice fajn ale plnenie klimy je dost drahe na to skušať to takto. Pritom na celej klime je dokopy 8 okrúžkov. Tak to vypusť rozober a vymeň Davaj bacha aby ti nevytiekol olej z čerpadla klímy. A naplň to až po výmene všetkých okrúžkov za silikónové, ktoré zoženieš v každej autogume.

Okrúžky sú 2 na koncovkách chladiča klímy, 2 na prechodke do karosérie (radiátor klímy), 2 na kondenrátore/sušiči klímy a 2 na kompresore. Eto vsio. Ak by to ešte aj po výmene fučalo bude prežratá alebo prelomená nejaká trubka a pod.

2009-06-22 15:40:59

to chrener: to vies, bohuzial clovek sa uci na vlastnych chybach, man v dvoch servisoch presviedcali ze treba kupit novy cely radiator aj odvodnovac a ze 9 litrov oprava, no a potom mi povedal Honza ze sa to da rozmontovat a pozriet, ze vacsinou to je o-kruzok na tom odvodnovaci, mne tvrdili, ze to je napevno a ze sa to neda a neviem co este, skoda ze som sa neporadil skor, no ale zas na druhu stranu, mam tam farbu, nasvietia mi to a budem vediet uplne na com som, vsetko zle je na nieco dobre, ale takychto mame "odbornikov" to Honza: fakt mi tvrdili, ze ta trubka z toho radiatora ide do toho odvodnovaca je napevno, ze sa to neda rozobrat, preto som bol taky prekvapeny a v dvoch servisoch, kde robia klimu, uz som si to zariadil s niekym, kto sa na to mrkne a uvidim, ci je to to tesnenie alebo nieco ine, no aj tak ma sere ten pristup, teda ak je pravda, ze to rozobrat ide

2009-06-23 07:50:48

trubka je napevno na chladiči, v té kondenzační nádobě je vždy pouze montovaná a to uvšech aut - nejen nissanů! na tom máš 2 šroubky M6 (10ka klíč) to jsou 2 trubky - jedna do chaldiče a druhá vede do radiátoru pod palubku, pak tam máš tlakový spínač (velký závit -22 klíč) a pak u některých bývá další speciální šroub - někdy mosazný a pod., který nevím na co je. takže když demnotuješ tu jednu M6 tek jde trubka vytáhnout. Pokud budeš měnit oba O kroužky, nebo O kroužek na vývodu z chladiča, tak vzhledem k malému místu je lepší odšroubovat obě trubky, povolit objímku kondenzační nádoby a tu vyndat směrem dolů, protože trubka od chladiče většinou nejde nahoru vytáhnout - není tam místo.

2009-06-26 18:40:06

Ten systém uchytenia trubky do sušiča je približne ako na obrázku - jeden koniec s O-krúžkom do sušiča a cez dieru skrutka, ktorá to zaisťuje


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 10