Fórum - Téma


P11 - Něco kape na klíňák, děsně píská


Fórum Primera P11 P11 - Něco kape na klíňák, děsně píská

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2016-03-09 00:11:14

Ahoj

Začal mi pískat řemen... Nejdřív ráno za studena a pouze po brždění ( na světlech) začne na pár vteřin kvílet klíňák... po přidání otáček se doba zpěvu motoru krátí, ale časem se to pořád zhoršuje... řádově během třech týdnů je to aktuálně ve fázi kdy řemen píská při akceleraci, brždění, v zatáčkách a samovolnětřeba na rovince. Teprve dnes se mi podařilo najít mastný flek (spíše jednu kapku) na řemenu. Ma pravé straně motoru v přední části je nad ním pár Gumových hadic jedna širší druhá slabší a z části kovová- vede kamsi dozadu. Na obrázku je znázorněno, v kterých místech jsou obě hadice umaštěné, přičemž ta slabší (vede nad silnou) se zdá být zadělaná pouze následkem rozstřiku od řemene a spodní silná nejspíše netěsní a kape z ní přímo na ten řemen... myslel jsem si, že se jedná o část chladícího okruhu a že vede do chladiče, ale kapka na řemenu byla nahnědlá a mastná, přitom v chladiči olej není a prasklá hlava taky není... Těsnění motoru je evidentně zpuchřelé a na mnoha místech je motor od oleje hezky zadělanej (270 000km) ... a proto je přesné místo problému těžko určitelné... víko ventilu, gufera hřídele, hlava i vana atd... ale hladina oleje neklesá a nikam se neztrácí... Ještě bych mohl zmínit, že olej po zahřátí je nad ryskou max. cca 10-15 milimetrů (Na kontrolní měrce těsně pod horním ,,obloučkem,, nebo ohybem měrky... za studena je také nad ryskou max. (cca 10milimetrů)...

Červená šipka ukazuje zhruba místo odkud ta tekutina nejspíše kape přímo na řemen.

Zelená šipka ukazuje na místo kolem kterého je vedení znečištěno, ale není vidět zřejmý prosak ani prasklina. Spíše znečištěno okolím.

Foto je ilustrační a nejedná se přímo o motor mého auta, můj je víc špinavý...

Mám PĚT otázek na které neznám odpovědi a nerad bych, aby auto dojezdilo...

1) Může mít vyšší hladina oleje na prosakování z označené trubice (zeleně) vliv?

2) Jak vážné poškození nastává, může nastat, při větším množství oleje než je doporučeno u 20 let starého auta?

3) Hobby Domy rada jak hadici zaslepit co nejlevněji? Nemyslím americkou páskou :)

4) Po kolika Km je vhodné měnit Klínový řemen? A jaká je zhruba cena materiálu?

5) Související potíže: Na co si dát pozor, co zkontrolovat a další možnosti poruchy, další rady co Vás napadnou nabo na co jsem zapoměl.

Za všechny odpovědi, Rady a Porady mockrát děkuju.

P.S. Je mi jasné, že bude nejlepší koupit novou širokou trubici z vrakáče a je po problému, ale další otázky by s tím mohli souviset...

:) Láďa

2016-03-09 09:51:05

Ahoj, zkusím odpovědět vlastními slovy, třeba mě někdo opraví .

1) Ta zeleně označená hadice je od klimatizace, takže tam bych souvislost s hladinou oleje neviděl.

2) Vyšší hladina oleje podle mě motoru nevadí pokud je mezi ryskama. Vadila by až v případě, kdyby hladina byla tak vysoko, že by se toho dotýkaly pohyblivé součásti, třeba klika, ojnice a tak, ale to by muselo bejt opravdu hodně vysoko. Myslím, že by to i tak vylítalo do odvětrávače klikové skříně a po čase by se hladina ustálila.

3) Nevim

4) Klíňák býval doporučenej měnit s rozvodama. Ty máš na Primce řetěz, takže rozvody neměníš v intervalech jako pro ozubenej řemen. Takže bych životnost klíňáku viděl bez problému na 80 - 100 tisíc km. V manuálu je popsanej postup kontroly na opotřebení a protažení, ale přesný číslo jsem nějak nevyčetl.

5) Ten možnej únik oleje v horní části motoru by byl podle mě jen těsněním pod víkem ventilů. Gufera na vačkách nejsou (jenom jedno u rozdělovače ale to je na druhé straně). On ti kolikrát olej neubyde na ryskách, a přesto je to po celým motoru. A ještě další věc, kde by se mohl nastat nějakej únik oleje je okruh hydrauliky pro servo řízení.

Nebo by mohla kapat vodní pumpa kolem hřídele.

2016-03-09 15:19:17

nezaznelo tu vubec, kdy si naposledy menil remen a jak moc velkou ma vuli

2016-03-09 17:27:19

sakul: Stáří řemenu nemá nic společného s kapáním čehosi.Otázka je,jestli je to mokré,nebo mastné.Může to být jak tu bylo psáno netěstnost víka ventilů(ale to by bylo vidět na hlavě) a nebo teče vodní pumpa(k čemuž se já přikláním) protože řemen potom tu chladičku rozhází všude.Ale kdyby tekla chladička z pumpy,tak při stání na místě a nastartovaném motoru ale i v klidovém režimu by byla pod autem loužička.Chce to více specifikovat.Nebo třeba poslat aktuální fotku Tvého auta.

2016-03-09 17:40:48

remen stoji cca 80-120 Kc. Pokud jsi ho nemenil, tak vymenou nic nezkazis. Nevim co myslis tou americkou paskou ale jestli takovou tu tlustou teplotne odolnou "samosvarovaci" tak tim by to urcite drzelo, kdyz to poradne odmastis a nalepis za rozumny teploty. Samozrejme vymena hadice je nejlepsi

2016-03-10 03:36:59

Ještě jednou ahoj, tady je aktuální foto mojí Primery...

2016-03-10 05:03:15

Přiznám se, že mi teď můj včerejší dotaz přijde tak nějak neaktuální a vlastně i legrační...

Včerejší raní cesta do práce byla, až na velmi hustou mlhu, poměrně normální... teplota okolo -2 a klikatý okrskový silnice, který dobře znám. Dva kilometry od dílny mě ale nemile překvapila vrstva souvislé vrsty NAPROSTO hladkého ledu, selhání ABS, a jeden hloupý strom, je vidět v pozadí... Po smíchání těchto ingrediencí dostane, opravdu velkou životní lekci, hromadu zmuchlanýho plechu, a taky důrazné varování, že ty pásy tam nejsou pro prdel...Narovinu jako odstrašující příklad (jen budu doufat, že to někomu ušetří hromadu nepříjemností), do zatáčky jsem vjel rychleji než dovolují předpisy o cca 20km/h, kdykoli jindy ať byl sníh, mráz i led tahle zatáčka se dala v klidu vždycky projet bez brzd v ideální stopě. Jako každý den jsem tedy i teď jel stejně... před začátkem zatáčky jsem lehce stočil volent o cca 5 minut, abych pozvolna najížděl k levé krajci, běžně auto reagovalo lehkým sledováním volantu, ale tentokrát to klouzalo takovým způsobem, že od absolutně prvního okamžiku bylo auto totálně neovladatelné... Brzdy s nefunkčním ABS neměli na tak krátké vzdálenosti žádný efekt, stejně tak snaha vytažení přidáním plynu nebo poslední zoufalý pokus o chycení trakce bez plynu, byli naprosto k ničemu a celou tu vlastně poměrně dlouhou dobu jsem mířil rovnou na střed stromu... Okamžitě jsem věděl, že jestli ten strom chytim na tvrdo, tak je konečná, protože nemám pásy a je dost silný na to, aby mě i ve 110 z fleku zastavil navíc Airbag to už jistí tutově... Nikomu nepřeji takovou situaci... Do poslední chvíle jsem 100% věděl, že už nemám šanci na jakoukoli změnu směru a sjíždim ze silnice do svahu a jedu přímo na něj... Pak chvilku nic, ticho tma... obrovská rána mě katapultovala na místo spolujezdce... Od stromu se auto odráží skoro kolmo a pravá strana jde do vzduchu letím přes silnici na druhou stranu, kde se zapíchnu do škarpy... já se zastavil až o pravé dveře a půlkou těla a hlavou dolu visím a čumim do hlíny... ,, Ale vidim... tak žiju" .

Bez nutnosti cokoli zbytečně dramatizovat nebo lhát a přikreslovat, jsem měl TŘI obrovské náhody a poruchy, které mi dovolily vylést bez pomoci a vážných zranění...

Ta první a ve všech scénářích nejdůležitější byla, že nevystřelil ani jeden Airbag. A oba tam jsou a bez závady.

Ta druhá šťastná chvilka byla, když auto bylo levýma kolama ještě na krajnici a pravá část letěla dolu a zřejmě nějakým zázrakem a už ne mojí snahou se povedlo, že se čumák auta vymkl fyzikálním zákonům a přestal dál sjíždět přimo na kmen, ale dokonce se dostal do takového úhlu, kdy jsem se z kolmý srážky v podstatě po něm svezl bokem a vyletěl zpátky nahoru.

A třetí klika byla, že pravej bok byl ve vzduchu a to tak, že po odražení a mém letu přez sedačku spolujezdce mě dveře, bez skla, chytli a nějak podrželi a tím jsem se nejspíš vyhnul tvrdému přistání hubou na silnici.

2016-03-10 05:16:45

Poučení a výstraha zřejmě přijdou jen jednou, za to ale tvrdě a nezapomenutelně... Dejte bacha, náledí není vždy vidět, nemusí být na velké ploše, ale jen lokálně na pár desítkách metrů. Pásy si zapnu už pokaždé a budu vědět, že další náhody budou pro někoho jiného... Pro mě už nejspíš ne. :)

Přeji Šťastné kilometry bez nehod a porci štěstí na cestách.

2016-03-10 08:03:36

No... škoda jí, ale hlavně že si z toho vyvázl (snad) v pohodě. Tuhle zimu jsem měl taky namále párkrát.

2016-03-10 10:58:21

Jak se říká nejčastěji lidé bourají za barákem, tam kde to moc dobře znají....... Jsou to jen plechy hlavně že jsi ok.

Nehezký pohled na tu fotku té primery když mám na flek stejnou barvu ......


Odpovědět