Fórum - Téma


P11 - Navýšení výkonu 2.0TD


Fórum Primera P11 P11 - Navýšení výkonu 2.0TD

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2016-05-27 14:29:08

Zdravím,

dostal jsem od rodiču primeru p11 rv. 98 CD20T. Auto se mi vždy zdálo líné máme ho už asi 8 let ale teprve teď jsem to začal řešit. Auto hodně ožilo po výměně všech filtru a koupením nové váhy vzduchu. Nicméně pořád je mi to celkem málo pročítám forum už dva dni a zkoumám co by se dalo udělat. Nechci mít mašinu jako mixal :D ale rád bych pár kw navíc. Nejsem žádný mechanik ale strojař a myslím že bych něco zvládl udelat když bude nekdo tak ochotný a poradí co a jak.

Tudíž se ptám jak zvýšit výkon tomuhle motoru? Jde např třeba trošku přidat na čerpadle a na turbu (odpojení wastegate?) mechanicky ? Za každou radu děkuji a ano vím že je to nevhodný motor na ladění ale darovanému koni..

NO_HITS  
Laďa
2016-05-28 07:08:07

Doporučil bych přechod na P11 s SR20DE to je nejlevnější varianta

2016-05-28 14:08:34

No to jsem slyšet nechtěl a to ikdyž stím souhlasím. Nicméně k autou máme v rodině vztah a i kdybych já sám chtěl tak ho ted prodat nemohu :)

2016-07-05 09:55:36

Na blbnuti a machrovani si kup litrovou yamahu r1 a na praci cech naftacka. Jestli mas k tomuto motoru vztah tak mu toto nedělej dlouho by nevydržel. Ta úprava o které jsi psal pravděpodobně povede k prasknutí hlavy. Když už prodej si tam intencoller.

2016-07-08 14:12:47

Ještě bych zalepil EGR ventil, a následně vyčistil sací potrubí od mazutu. Dále auto hodně ožilo výměnou snímače na klice pokud má odpor blížící se 1,6kOhm, je na výměnu. Je fakt že ten můj snímač kliky byl rozpadlej na dva kusy. Ale jinak moc možností jak tunit CD20T není. Je to starej komůrkovej diesel...

2016-07-11 09:45:32

Mohl by si mi poradit kde mám EGR ventil najít a jak ho zaslepit? Našel jsem toho hodně ale vše na benzíínáky.

Tak už jsem to našel je nějaký speciální postup při tom zaslepování?

NO_HITS  
Laďa
2016-07-11 12:11:41

kulisaci: udelej údržbu, pročištění a jezdi pak kup třeba GT až budeš moct

2016-07-11 14:04:34

kulisaci: EGR je zde (obrázek). Jeho princip spočívá v tom, přivést zpět část výfukových plynů zpět do sacího potrubí. Způsobuje to zasírání sacího potrubí takovou dehtovou hmotou. Když jsem měl venku to sání, tak na tom dobře 2-3mm vrstva dehtu byla.

Zalepení EGR jsem udělal tak, že jsem mezi kolínko vedoucí z výfukových svodů a EGR ventilem dal mezi to plíšek a utěsnil ho Fíbrem, aby nefoukal výfuk. A pro jistotu jsem udělal i plíšek mezi sáním a EGR. Tím pádem se nemůže plyn z výfuku dostat do sání. A před STK to můžeš vždycky jednoduše odmontovat.

A jinak doporučuju důraznou kontrolu všech věcí souvisejících s chlazením. U těchle motorů rádi praskaji hlavy, sám bych mohl vyprávět. U mě byla nejspíš příčina přicpanej chladič - byl úplně neprůchozí.

2016-07-11 14:45:12

machy: Zadne plišky tam netreba davat,stači do hadičky ovladania ventilu natlačit guličku z ložiska.

2016-07-11 14:59:21

sjaro: Ano, stačí . Ale já chtěl mít železnou jistotu .

2016-07-11 17:22:09

Ok zkusím to zatím na rychlo jen stím ucpáním ovládání a uvidím. Díky !

2016-07-11 18:18:43

ANO ANO kulička je můj favorit. Ještě mám dotaz oběvuje se mi olej na trubičce která má přivádět ty spaliny od egru máte někdo zkušenost odkud se to tam bere? To lítá odfukem z motoru nebo z turba???...

2016-07-12 10:24:56

Tak jsem vyčistil trubky od vz. filtru až do motoru. Byli v nich trošku usazeniny ale bohužel i maličko oleje.EGR jsem ucpal šroubkem a gumovou podložkou naproti té ovládací hadičce. Subjektivně auto jede o trochu lépe a přijde mi tišší. Odkud se vzal ten olej v sání a jaký to může mít vliv ?

2016-07-12 12:32:43

kulisaci: Moje teorie je, že žádné turbo není 100% utěsněné proti úniku oleje a vždycky si trochu "odplivne". No ale velkej podíl na tom znečištění sacího potrubí má EGR. A s jeho odpojením se mi to ani za dva roky nezasíralo tak jako předtím.

2016-07-12 13:57:21

Tak je to dobrý snad už to nebude dělat,dík :)

2016-08-21 20:00:16

Tak bych chtěl doplnit jak se s autem pohlo a zároveň poprosit o další radu. Shrnu to od doby co jsme auto dostal.

Výměna všech kapalin a filtrů v autě.

Dekarbonizace sacích potrubý.

Zaslepení EGR.

Přidán BOOST controler --> Zvýšení plnícího tlaku turba na 1,1 atm (pocitově auto neskutečně ožilo)

Výměna spojky

Přímé sání

V blízké době budu posílat mixalovi ecu na čip. Už jsem u něj na slovensku byl ale bohužel se ukázalo že když mám stejný motor a čerpadlo tak není vyhráno mám totiž řídicí jednotku Hitachi narozdíl od Bosh kterou má on. Každopádně auto už ted jezdí výborně a až dostane naftu navíc která ted hodně chybí bude to nářez oproti tomu co bylo :)

Teď k té závadě auto pořád hlásí chybu váhy vzduchu (jezdí už normálně) na internetu jsem našel takovej ,,ojeb" na váze kde se zapojí dioda mezi referenčích 5v a výstup váhy vzduchu pro ECU čímž by měla ECU "vidět" neustále plný průtok vzduchu. Takže jsem se to rozhodl vyzkoušet po zapojení diody chyba 12 zmyzela ale auto vůbec nejelo (už od 1000 otáček to nešlo) a navíc se objevila chyba 95 senzor polohy klikového hřídele. Po odpojení diody a zapojení váhy zpět auto opet jede ale chyba 12 je zase zpátky (chyba 95 zmyzela).

Moje otázka tedy zní jak je to možné? Hádám že senzor asi nemuže být špatný když se zapojenou váhou auto normálně jede. Jak to případně zkontrolovat kde se senzor nachází? Předem díky za rady.

Už ted ale velké díky mixalovi za ochotu pomoct :)

2016-08-21 20:27:34

kulisaci: Na Hitachi vahu vzduchu ide napajanie 12voltov takže laborovanie s diodov by som asi nerobil lebo odpališ riadiacu jednotku,dioda v r.j.to odfiltrovala,keby si sa nebol trafil s pinmi tak maš vymalovane,treti pin je prepojeny so snimačom teploty vody,snimačom teploty paliva v čerpadle a justovacim odporom volnobehu na čerpadle,senzor kluky je chyba 47.u Zexeloveho čerpadla ide motor aj bez snimača kluky.

2016-08-21 20:32:39

Já mám ale váhu vzduchu bosh

2016-08-21 20:49:07

kulisaci: Aj ta ma 12V a aj tam je chyba snimača kluky 47.

a 9x je porucha R.J.

Ktore si prepojil?

2016-08-21 21:43:18

Aha.. propojil jsem piny 4 -->I--- 5


Odpovědět

1  2  3  4  5