Fórum - Téma


P11 - napínák řetězu


Fórum Primera P11 P11 - napínák řetězu

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-10-14 07:56:20

ahojteeee, jedna otazka ma nissan primera p11 1997 1,6 mechanicky napinak retaze lebo mi ju z strasne pocut

a do vymeny sa mi nece ist alebo vymenim len napianak _???? dikii moc

2009-10-15 20:37:27

Napinak to mať musí otázka je, kde ho má umiestnený motor GA16DE pokiaľ tam je tento motor. Motor SR20DE má napínak reťaze zozadu na bloku na strane spolujazdca a je prichytený dvoma maticami M6. Je to cca na úrovni vodnej pumpy akurát na zadnej strane bloku. Predpokladám že táto koncepcia je podobná aj na 1.6 tke. Napinak na SR20DE mám.

2009-10-15 22:41:53

no ale je chcem vediet ci staci vymenit napinak alebo je aj retaz vytahana... lebo som cital ze rezaz je celozivotna tak neviem nove rozvody cca 600 eu aj s pracou a to sa mi oplati kupit druhy motor......

2009-10-16 20:52:16

Tak to budeš asi musieť zhodiť veko ventilov a kuknúť vôlu tej reťaze a aj stav vodítok. Reťaz môže byť ešte ok ale vodítka môžu byť KO, väčšinou ale tieto diely vydržia zhruba rovnako a ak meníš jedno meníš aj druhé spolu. Napinák som ešte nepočul žeby nefungoval, no skontrolovať ho môžeš. Na niektorých motoroch sa dá podľa stavu vysunutia napíńaku zistiť stav vyťahania reťaze, no P11 má napínak so spružinou a pri demontáži z auta sa napinák automaticky vytlačí do max. polohy. Za pokus stojí ho vyčistiť, vymeniť okrúžok a skontolovať či funguje plynule a nedrhne. Napínak sa vynuluje tak že sa odistí zarážka na tej zubatej časti a napínak sa zatlačí nadoraz a zaistí o kolíček malým plechovým držiakom - ten je súčasť napinaku. Ide to dosť ztuha a treba zatlačiť fest silno. Pri montáži treba skontrolovať otočenie drážky v piestiku napínaku ktorá musí byť zvislo teda rovnobežne s reťazou a musí pekne zaskočiť do vodítka reťaze. Po namontovaní treba pootočiť kľukov-27 kľúč na spodnej remenici- napínak sa sám odistí a dopne reťaz. Samozrejme po poskladaní a naštartovaní sa napínak ešte dopne vplyvom tlaku oleja. Ak už potom neprestane chrčať reťaz tak je to na výmenu komplet reťaze - ak napínak funguje ako má.

Veľa zdaru

2009-10-16 22:23:05

Motor Ga 1.6 ma 2 retaze a dva sponovaky.Najcastejsie je pocut vrchna teraz.Staci dat dole viko ventilov a vedla silenbloku motora je dalsie viko na hlave.To das dole a uvidis sponovak.Je hydraulicky so spatnym ventilom.Vrchna retaz sa da lahko vymenit spodna je uz vacsi problem.

2009-12-14 13:15:09

zdravimm stasle riesim rozvodovu retaz....bol som z jednym automechanikom a ten ,mi povedal ze staci vymenit napinak hornej retaze

ze kvoli tomu mi pocut retaz ked je motor zohriaty ked je studeny ide pekne potichu.....

.potrebujem presnu schemu kde je ten napinak a ako vyzeraaa

diki moc motor 16,16v 1996 p11

2009-12-14 21:20:05

Vždyť to píše serzino Víčko z boku hlavy na straně rozvodů

W10
W10
2009-12-15 06:46:18

Tu mas schemu rozvodu,....snad ty to pomoze,... este skusim poobede pozriet do workshopu

2009-12-15 15:28:08

Nazdar.tá schema je na SR 20DE.Pridávam schému na GA16DE,ten napinak označeny šipkou sa opotrebuje trecia vrstva a potom už nenapina tu reťaz ako má.Napinak stojí 100€ original,druhovyroba sa nerobí.Vymena je velmi jednoduchá.Stačí dať dole ten maly kus plechu čo je pri silenbloku,je tam asi 8 srubkov M6 na 10 kluc.Pod tým deklikom je napinak.Držia ho 2 srubky na 10 klúč.Vysrubovať a nasrubovať novy alebo použity.

W10
W10
2009-12-15 15:55:56

Jaaaaaaj sorrko som myslel ze zhanas schemu SR20DE

2009-12-15 16:53:14

diki za schemu ale 100 eu je vela tak to budem musiet vydrzat ta takzm ako tam je...

2013-05-26 09:56:49

Zdravím!

Mal som pod rukou jednu P11 s rachotiacou reťazou, ako prvé som skontroloval naínák reťaze a objavil som zlomený napínák, stretol sa s tým už niekdo?

Jedná sa o napínák z SR20DE, P11C, ktorý by sa po vytiahnutí mal sám vysunúť do maximálnej polohy. Ak sa mýlim, opravte ma.

2013-05-26 11:55:21

storm525: Ano, vyjimecne se to stava...

2013-05-26 13:19:11

To je ta P11, o ktorej som Ti písal, že rachoce raťaz a svieti kontrolka motora. Keďže doma mám nejaký napínák z P11C, skúsim ho vymeniť, uvidíme, či sa čosi zmení, alebo reťaz je už vyťahaná a rozvody na výmenu.

NO_HITS  
Laďa
2013-05-26 17:16:24

jagy: lehčí OT: u GA16DE (N15) je ten napínák zasunutej venku nebo musím shodit ten boční kryt ? - Už si to nepamatuju jak to tam mám

2013-05-26 20:21:46

no_hits: Bohuzel, ac mi jedno GA lezi v garazi, tak s tim nemam zadnou zkusenost...

NO_HITS  
Laďa
2013-05-26 23:39:07

jagy: aha nevadí

2013-05-27 11:21:28

Ano,schodit ten boční kryt,výše to popisuje Miros,vč.schematu

2013-05-27 12:42:55

vasekskyline: boční kryt alias prsa...

2014-04-16 23:04:52

ahojte, mam P11 sedan s GA16DE rv97 (myslim ze modelovy rad 98) a hrkoce mi retaz

auto ma uz slusnych 330 000km a jazdim na nom malicko (2000 rocne) a prevazne po meste - mam primeru ako druhe auto, zdedil som ju a je mi ju luto predat, chuda hrdzave :)

kedze su unas rozvody neskutocne drahe pozeral som na ebay

rozvody http://www.ebay.com/itm/161209824099 54+36usd

tesnenia http://www.ebay.com/itm/161031090911 34+17usd

spolu nejakych 94€ aj s postou co je smiesna cena

samotne voditka a napinaky som nenasiel, v kazdom pripade set je lacnejsi ako jeden kus tu v svk

keby som aj kupil cely ten set, mozno by som retaze a ozubene kolesa nechal povodne (snad sa neroztrhnu)

mam to kupit a pasuje to na moje auto? ak som spravne hladal, rozvody na motoroch su identicke

nemate niekto skusenost s nakupom dielov z usa? (na ebay nakupujem bezne ale nie veci do motora)

ak to vydrzi v aute 15000km tak mi to bohate staci :)


Odpovědět

1  2