Fórum - Téma


P11 - Nákup / koupě / pořízení


Fórum Primera P11 P11 - Nákup / koupě / pořízení

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2009-06-01 17:06:29

väčšina mala 195/60/15 a ako alternatívu rozmer, ktorý si uviedol (185/65/15)

2009-06-01 17:09:46

Ja bych si tam dal 205 . Na technickou prdet mas jeste zimaky ne

2009-06-02 07:26:33

Tak technická mě vůbec netankuje, mě se spíš jedná aby ty gumy byly přiměřeně k autu. Asi opravdu nejlepší volba bude těch 195/60, 185/65 mi na dvoulitr přijde málo a ty 205 na běžný ježděný asi zbytečný.

2009-06-02 07:27:34

Nevíte někdo průměr volantu, chci se kouknout po nějakým pěkným potahu.

2009-06-02 07:36:48

zmeraj si ho.oni su vacsinou univerzalne a natahovacie. gratulujem ku kupe za tie peniaze to je fakt super.

2016-06-19 14:37:55

Nechci zakládat další thread, tak to lípnu sem: kamarádi, ač nerad, po 9 letech naprosto bezproblémové služby už budu muset kvůli postupující korozi poslat N15 na zasloužený důchod a poohlížím se po nástupkyni. Rád bych zůstal členem rodiny, takže zase Nissan - a jelikož mám úchylku pro sedan, tak by to měla být N16 sedan, nebo P11 sedan nebo hatch. Těch P11 je větší výběr, ale nejvíc 1,8 po FL a o jejich apetitu na olej jsem nečetl zrovna chválu. Dá se při obhlídce nějak poznat, jestli jde zrovna o ten žíznivej exemplář motoru (napadají mě svíce a možná výfuk, ale pokud to jen přimlsává a nečadí modrej kouř, asi zjistím prd)? Případné další rady, nač se zaměřit při koupi od majitelů P11 s vděkem uvítám. Děkuju za každý příspěvek!

2016-06-19 15:10:13

janis: Řeknu ti sám za sebe, že už bych si céčko znovu nekoupil i když se mi líbí v sérii více jak před FL. V případě úprav je to už ale naopak. Pokud ještě někdy půjdu do Primery, tak tu starší a pokud bych chtěl mermomocí z ní udělat céčko, tak až dodatečně. Nejspokojenější jsem byl s verzí 2.0i 96 kW a k tomu bych se zase vrátil. Měl jsem samé sedany, což je dost nepraktické. Teď jsem chvilku jezdil liftem a při běžném ježdění jsem rozdíl nepoznal, ale když jsem otevřel pátá vrata, tak jsem žasnul nad praktičností tohoto provedení. Marně přemýšlím, čím by mě céčko přesvědčilo o tom, abych si ho koupil znovu.....

NO_HITS  
Laďa
2016-06-19 20:10:32

janis: OT - budeš N15 likvidovat nebo ji posílat dál do světa ?

2016-06-19 21:47:54

janis:

Pokud už jsi se rozhodl pro Primeru jsou tu právě možnosti zda předfacelift - 120 nebo pofacelift - 144. Pokusím se nějak přiblížit.

144 - Pokud ti tak trošku záleží i na tom, aby tvé vozidlo tolik nevypadalo tak staře, chceš trochu modernější výbavu a nějak ti nezáleží, že kvůli EU je auto hodně ochuzeno o papírový výkon na silnici. Ovšem řešíme od 120 nestandardní závady, avšak pro majitelé 144 nám to příjde už normální. . V konečné fázi, na to, že by to měl být vyladěnější model od 120, vady a neduhy 120 přetrvávají. Např. Vrzající horní ramena, rozpadající se zadní uložení tlumiče, koroze předních a zadních blatniků, čela kapoty motoru.

120 - Navadí ti staře vypadající vzhled, až na GT, výbava je mnohdy chudší a i v interiéru jde poznat věk (např. manuální klima vs. poloautomatická). Auto je z mého pohledu hlučnější uvnitř kabiny a i tvrdší, ale to je možná můj pocit. Jinak výše zmíněné neduhy jsou téměř standardem a nejsou neodstranitelné.

Co se týče potorizace u 144 bych nic jiného než SR20 nehledal. Auto bude i tak lenivé, přecejenom euro a 200 kilo navíc jde poznat. 1.8 je ještě lenivější a nižší spotřeba ve městě o 0,5 až 1 litr je zanedbatelná. 1.6 mi nikdy pod ruku nepřišla a to bude asi konečná.

U 120 pak záleží zda se chceš svést tak SR20, pokud máš auto jen jako dopravní prostředek tak klidně 1.6. Pokud chceš být in tak je jasné, že GT.

Bylo by toho spousta jak jde auta odlišit. Nejlepší je napsat si požadavky a volit zda tyto požadavky opravdu chci, a který model pro mne bude lepší.

2016-06-20 07:49:54

rado4077: Dík všem za postřehy - vím, že si Stan užil s dvoulitrem (a to má být ta nej motorizace) ažaž, takže chápu jeho vlažný postoj ke 144. O mouchách 144 jsem se načetl dost, proto z toho mám celkem vítr. Problém je v tom, že v prosinci mi končí STK a potřebuju náhradu za stávající N15. Opravy koroze nejsou rentabilní - vzadu před podběhy už začínají děravět prahy, podlaha se taky začíná sypat, zfušovanej lak po havárce před koupí už slízá taky dolů. Jinak je naprosto bezproblémová a jezdil bych s ní dál. Výměna kastle nepadá v úvahu (i kdybych ještě zázrakem nějakou netknutou sehnal) kvůli předpisům, slušnou N15 s GA16DE (na swap) jsem zas neviděl. Jsou to 20-letá auta, tak není divu.

P11 -144 je v nabídce nejvíc, žel nejčastěji s neoblíbeným QGA18DE. Mně o motorizaci a vzhled nejde, autem jezdím do práce a na dovolené, ale o Nissanech toho za tu dobu přece jen vím víc, než o jiných značkách a tak chci zůstat u něj. P12 se mi nelíbí, na nic novějšího zas nejsou finance. Dívám se i po P11-120, ale nic zajímavého jsem neobjevil. Podobný držák, jako byla jednoduchá a spolehlivá N15, už samozřejmě neseženu, ale nechci ani žádnou kasičku, proto se ptám, jak poznat paštiku dřív, než stojí na špalcích ve dvoře...

Pak je možná ještě N16, ta je jednodušší v přední nápravě a nehrozí xenony, jenže 1.5 mají mít poruchové převodovky, 1.8 zas žrát olej. Dieselů se bojím. Tak a teď babo raď...

NO-HITS: Láďo, kastle kaput, zbytek bez problémů (až na reproduktory, kterých jsem už odvařil snad 3 páry za těch 9 let - pozdravuju Františka Jekla, spolehlivého dodavatele náhradních! ). Motor má 167 tkm, olej nebere, spojka, výfuk původní, kat i lambda taky. ABS ok, klima bez chladiva 2 roky (už to nebudu plnit), předtím jela. Nevím, kdyby někdo něco chtěl, určitě se dohodnem, jakmile seženu náhradu. Toho motoru je mi líto, i proto jsem se díval po 120 s GA16DE - nevyšlo.

2016-06-20 14:12:44

janis: U Primery P11 to ta nejlepší motorizace opravdu je, ale jebe se vše, co nějak ovlivňuje řízení motoru. A patrně je tam už znát i menší kvalita použitých dílů, protože právě céčko má už docela problémy s rozvody a dokonce i u SR20. A co jsem kdy jel v nějakém céčku, tak mělo problém s unaveným přítlačákem na spojce a řazení bylo více gumové, jak u starší verze 96 kW. Může to dělat i ta spojka, ale spíš podezírám převodovku. Kámoš má stejné auto a najít tam kvalty je umění a není to vůlích, samozřejmě spojka zabírá až na podlaze, jak je u céčka zvykem. A že je líné, se nemá cenu už ani rozepisovat......

2016-06-20 14:43:58

stan34: co se týče gumového spojkového pedálu, tak po kompletní výměně celé spojkové sady, včetně ložisek, je pedál krásně měkoučký, až jsem málem prorazil podlahu

2016-06-20 16:27:43

Tolik kritiky omg když opomenu spotřebák a výměnu motoru, tak s Cčkem za 2,5 roku nemám nějaký problémy. Spojku jsem dával LUK a není měkká jako třeba Valeo. Horní ramena se vyměnili za ložiskový a taky o nich nevím.. Jediny problem jsou ND - svetla, mlhovky, karosařina neni k sehnani... O zadní brzdy se člověk musí starat jinak odejdou a uložení stěračů vymyslel blbec... Jinak spolehlivý auto ač teda línější než kdejaká Fiesta..

2016-06-20 19:18:16

rado4077: Jasně, ale ten originál je děs a o něčem to prostě vypovídá.

djmicho: U céčka se projevují veškeré neduhy před fl verze a k tomu ještě přidává další, prostě trapárna, s tím si mohli pohrát a vychytat. Jediný krok kupředu je digiklima, o fous lepší brzdy a nastavení jejich posilovače, jinak jede ve starých kolejích.

Mám svoji Primeru rád, ale céčko už ne. Auta jsem měnil cca po dvou letech, Nissan je jediná značka, u které jsem vydržel 9 roků. Za mě uznání......

2016-06-20 20:53:56

stan34: Takže se to začalo lámat už v té době? A já myslel, že P11 je poslední skutečný Nissan. P12 to dorazila a z nových se mi líbí až Qq a Pulsar, ale ty jsou cenově mimo mne. Zítra jedu něco omrknout, tak uvidím, ale mám dost stažený půlky, abych byl upřímnej.

2016-06-20 22:45:11

janis: roztáhni půlky a ničeho se neboj. Proste si auto dobre prohledni a hlavně se svez delší trasu. Vyzkousej brzdit bez držení volantu, jestli bude držet stopu, jestli pri prohlídce polo osy nebudou mit závaží, je to v pohodě a neprasknou. Skubani motoru a těžko odhalovana vada u 144 se projevuje od 1800 do 2700 rpm tak zkus trochu motor podtacet. Stáhni okýnka a pslouchej vrtání nápravy, vyzkoušejte rucku zda funguje pokud ne také se špatně opravuje. Koukni zda zadni kotouče jsou stažené po cele ploše nebo brzdí jen čast. Koukni zda svítí a následně zhasina airbag. A pak jsou drobnosti jako hrnky předních i zadních tlumičů. Dobry stav uložení zadních tlumičů. Atd. Atd. A nebo si vem někoho s sebou kdo ma Primcu nebo rozumi autům. Nezapomeň, ze forum resi hlavně závady a taky te na závady připravujem. Primera je však pořad výborné auto ikdyz je 144 hodně ochuzena o spoustu zábavy.

NO_HITS  
Laďa
2016-06-20 23:17:47

janis: pokud půjde na odpočinek tak vytahni altik vahu a rozdělovač, to je na 1.6 nedostatkový zboží, případně celá GA16 pokud nebere olej což je docela vzácnost

2016-06-21 05:38:12

rado4077: Tohle jsem potřeboval vědět - tipy na špeky a na co se zaměřit hlavně. Něco si troufnu jako automechanik poznat sám, ale neživí mě to už hezkých pár let a hlavně ne všechno lze zjistit na desetiminutové projížďce. To škubání mi píchlo, ostatní už jsem se dočetl - díky moc, Rado!

No uvidím, proklepnu to a buď se vrátím vlakem z výletu do Čech, nebo na Moravu přibude další japonka ze Sunderlandu...

2016-06-21 08:27:07

janis: rad jsem pomohl. Přeji šťastnou ruku a nezapomeň se pak pochlubit.

2016-06-21 09:11:05

janis: Problém céčka byl ve snaze splnit emisní normu 3, jinak papírově to je hodně zajímavé auto....třeba motor z GT, jen ne tak ostré vačky, údajně kratší převodovka a naladění motoru za účelem lineárního zátahu už od nízkých otáček a po celém spektru. Ještě k té korozi - pozor na uchycení horních ramen přední nápravy do podběhu. Tam je to hodně časté a pak výztuha pod chladičem a přední část prahů od blatníků. jinak, jak říkal Radek. Kdybych šel dneska kupovat céčko, tak s ním pro jistotu zajedu na emise, jestli plní. Vše ostatní se dá tak nějak poznat pohledem, poslechem a svezením. Tak šťastnou ruku při výběru. Žádné mrchy na Moravu netahej, už tak jich je tady dost....


Odpovědět

1  2  3  4  5