Fórum - Téma


P11 - LPG - dotazy


Fórum Primera P11 P11 - LPG - dotazy

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-01-03 22:38:04

Už jsem to tady někde psal

http://www.nissanclub.cz/...pic_id=45878#message46491, a tady je také něco:

http://www.nissanclub.cz/...php?topic_id=15129&kols=1

jen doplním drobné postřehy. Mám systém SGI AG, je to holandské zařízení. Najel jsem s tím odhadem asi 25 000km a za tu dobu jsem si všiml dvou nedostatků . které třeba u jiných výrobců nejsou. První je celkem prkotina, nemá to ani hrubou signalizaci hladiny plynu v nádrži. Druhá věc mi vadí o něco více, časem se projevila hlučnost vstřikovačů LPG. Způsobena je maličkostí - opotřebenou gumičkou v dorazu v ceně korun, ale musel jsem si koupit tzv. revizní sadu za cca 1 200 na 2 vstřiky. Reklamace nebyla uznána, prý je to kvalitou plynu. Ale myslím, že to je blbost, jen nevím jak to doložit.

Ale celkem mi LPG vyhovuje.

2009-01-04 04:16:19

reklamace je uznána... teda aspoň mě byla to,že ti řekli,že je to plynem je hloupost. LK Autoservis Česká Skalice mi to uznali a řekli mi,že výrobce použil nekvalitní gumičky.Takže si to kažej přeberte jak Chete...Záleží na vyčůranosti Servisu kde to montujou...

2009-01-05 19:56:59

tak zase já auto mi přestalo jezdit na plyn normálně jedu, lehounce plynu, pak příde křižovatka. při rozjíždění přidam plyn a auto lehce cukne, tak si řikam že je to běžný. pak ale jedu dál a ono se tomu nechce vůbec do kopce a po rovince při víc jak čtvrtce sešláplýho plynu se to dusí. tak přepnu na benzín a hned to jede. napadlo mě že je prázdná nádrž lpg. zajel sem k benzince a tankuju. natankoval sem 21litrů. což je polovina. takže půlka tam ještě byla. nádrž mam toroidní na 45l. je možný že někde něco zamrzlo nebo se ucpalo? jinak na benzín to jede po vyndání toho igelitu z filtru jako drak, takže problém vidim někde na lpg soustavě. o zamrznutí plynu se asi mluvit nedá, ten by měl mrznout při -100°C a takový mrazy zase nejsou :-D tak co to je? radši píšu odborníklm zde, než chytrákům v servise :)

2009-01-05 20:22:52

to mi udělalo právě,když mi zamrzl plyn.zkus to dát do teplé garáže a jestli nemáš tak třeba do Supermarketu na pár hod. a potom to zkus znovu... nebo mě ještě napadá Plynový filtr.ale to by už muselo být...já na něj s Primerkou najezdil bez výměny 40tis a nic mi to nedělalo.Nebo jaký máš systém. Já měl v Primerce Směšovač a tam to bylo dělané tak,že zpětný přetlak byl řešen přetaženou gumou přes kovoví kroužek a když se ta guma ohrnula,tak to také nejelo.Ta guma byla hned za airboxem

2009-01-10 00:04:14

Tak jsem dal auto do garage, ale pořád stejný nějak dál se v tom hrabat nechci, ještě tam něco zkurvim. zejtra to vodvezu do plyňáckýho servisu a uvidí se co mi řeknou.

Tak jsem se dozvěděl, že tankuju nekvalitní plyn a neni tlak v nádrži. alespoň mi to řekli mechanici ve Waposu. mam vyjet co se dá a přijet tanknout plyn od nich. narvali mi do nádrže co se dalo (asi za 5,- ) a trochu to natlakovalo. za půl roku se mi u ONO nic takovýho nestalo, ale v zimě s tim prej mají problémy. holt budu muset jezdit přes celý město a tankovat u plynáren, nebo jezdit na beňo. spíš asi benzín, když teď rudej bratr zavřel kohouty, za chvíli nebude žádnej Ještě spamnu jeden post, až budu mít jisto čim to bylo, ať nemá tohle vlákno "ustřiženej konec"

2009-01-10 09:00:22

Rudej bratr sice zavřel zemní plyn, ale to nemá s LPG absolutně nic společného !

Jinak já bych se obrátil tam, kde jsi ten sajrajt natankoval, to slyším poprvé o takovém problému Udělal bych jim tam trochu rošádu a bu bu s ČOI

Jezdil jsem taky kdysi na LPG, ale už bych to nechtěl jsou s tím akorát problémy a starosti. Neřeknu kdyby jsem jezdil 50.000 Km ročně, ale při mých 10 - 12 000 Km ročně to opravdu nemá význam Na plyn předělám auto až si koupím s motorem s minimálním obsahem 5 litrů, jinak nemá význam do toho investovat

2009-01-11 19:54:19

aj ja tak rozmyslam

2mato  
Mato
2009-01-28 00:08:26

slubene foto, takto to dopadlo s kamosovym new autom co som pisal...

2009-01-28 08:17:59

No, tohle je teda síla. Osobně nejsem zastáncem přestaveb na LPG, ač jsou s tím lidé spokojeni a často nedají na plyn v autě dopustit. Přecijen je to vážný zásah do techniky auta a stačí i malé pochybení a je problém. Jenže nikdo mi nemůže zaručit, že mi tu přestavbu udělají na stopro kvalitně. Podobných obrázků jsem viděla víc a i zdrcující většina mechaniků plyn nedoporučuje. Asi vědí proč. Komponentny na agregáty, které jsou přímo na plyn stavěné od výroby, jsou jiné než ty, které jsou určené pro benzínový motor. Respektuji, že si to někdo do auta dá a je spokojen, svému autu bych toto však nikdy neudělala. Je to můj názor, tak mne prosím nekamenujte.

2mato  
Mato
2009-01-28 15:05:03

Ja proti tomu tiez nic nemam pokial to niekto ma, ale za 100% bezpecne oproti benzinu to nepovazujem aj male percento sa niekedy naplni... tak drzim palce tym co jazdia ekonom a ekolog nech im to funguje spolahlivo

2009-01-28 15:49:45

No s tou bezpečností - určitě pokud se dělá pravidelná údržba a auto jde ke skutečnému odborníkovi, tak to může fungovat O.K. Jenže stále pro auta s LPG platí zákaz vjezdu do podzemních garáží a asi to má své opodstatnění. I ty každoroční revize a nutnost výměny torzní nádrže po x-letech nejsou jen pro tahání peněz z kapes majitelů takových aut, ale je to určitě z důvodu předcházení možnému riziku, což třeba u aut v originálním stavu není potřeba vůbec řešit a účastní se jen pravidelných STK a emisí. Sečteno a podtrženo, v mém případě, pokud bych si měla vybrat ze dvou identických aut, přičemž jedno by bylo předělané na LPG a druhé v nedotčeném stavu na benzín, tak bych nastopro sáhla po tom benzínovém. Auto na LPG bych si koupila jedině tehdy, pokud by bylo na plyn už od výroby s přizpůsobenými komponenty. Plyn jako palivo v autě mi nevadí, hodně mne však odrazuje ten zásah do jeho původních dílů a myslím, že pokud je motor přizpůsoben od výroby na benzín, tak plyn mu na "zdraví" nepřídá. Toť můj osobní názor.

2009-01-30 00:22:25

Já mám zase jiné zkušenosti s LPG.Systém vstřikování plynu udělal za posledních 10 let velký skok k lepšímu.Přirovnal bych to přechod od karburátoru ku vstřikování.Dnešní benzináky také vydrží i 2 krát více kilometrů než dříve,protože motor pracuje s optimální směsí.Kdysi po nastartování prochladlého motoru příliš bohatá směs spolehlivě smývala olejový film ve válcích,tudíž mazání bylo nedokonalé a opotřebení kroužků,pístů,válců obrovské.Totéž bylo i s LPG.Docházelo k hromadění plynu v sacím potrubí,které motor nedokázal spálit a výsledkem byl dosti veliký zápach a někdy i exploze v sacím traktu.Kdo ho měl z plastické hmoty,měl smůlu,mohl shánět druhý.Ale dnes je to o něčem jiném.Lambda sonda spolehlivě hlídá bohatost směsi a ŘJ Lpg perfektně spolupracuje s benzínovou.Nikdy bych přestavbu nedal nějakému garážníkovi,zkušenost a technika je nepostradatelná.Když jedu na LPG,nikdo nepozná,,ani já, že jedu na plyn,zápach ani snížení výkonu se nekoná.A ce se týká zásahu do motoru,tak přibyly jen 4 vstřikovací ventily,vedle těch benzínových.Vše ostatní je namontováno externě.Sedla ventilů jsou po nasazení bezolovnatého benzínu tvrzená u všech aut,zaklepávání ventilů tudíž nehrozí jako u Š 105-120 Já sem po 300 000 km s LPG plně spokojen(u různých značek) a kdybych si mohl vybrat u 2 identických aut,jedno na benzín,druhé na plyn,tak spolehlivě sáhnu po ,,sporáku",jak vtipně jsem se tu někde dočetl.Tot můj názor! *

2009-01-30 14:46:36

Miroslav: Měl jsem Primeru se směšovačem a Almeru se sekvenčním vstřikem...Mohu jen souhlasit s tím co jsi napsal tyto dva systémy jsou hodně rozdílné. Směšovač bych už nebral po tom co jsem měl možnost okusit sekvenční vstřiky. Z benzínu na plyn se to nedá přepnout pokud není motor ohřátý na cca 52stupňů a to o dost snižuje opotřebení...Plně souhlasím s tím co jsi napsal.

2009-09-07 00:26:11

Trošku opráším topic (našel sem ho až teď ) .. Vyfotil sem příručku kterou mám přímo k autu.. Ty řeči o tom, jak by to někdo tomu autu neudělal a kdyby to bylo tak dobré, montovalo by se to od výroby mi připadají jak z první republiky (bez urážky ). Ve vyspělých zemích je LPG pohon zcela běžný a na daleko výšší úrovni než v česku, proto se i tam nabízí již nová auta k prodeji se systémem LPG (nejspíš tomu přeje i tamní legislativa). Pokud budou převládat stále podobné názory i u nás, tak se asi dopředu nedostaneme (a LPG je podle mě palivo blízké budoucnosti - mezičlánek mezi BA, naftou a elektrickým a vodíkovým článkem). U nás auta s namontovaným LPG prodává Subaru a tuším i Fiat měl podobnou nabídku. Ve světě dále např. Renault a NISSAN!! A pokud někdo zvolí k dodatečné montáží opravdu renomovanou firmu, nemůže se nic stát (pokud ano, reklamace jsou v klidu).. .. Plyn patří do sporáku, nafta do traktoru a tyhle názory do muzea

2009-09-07 14:01:58

Kdo bude mít zájem přečtěte si mnohem více. Dokonce i s pořizovací cenou už je to jinde než před 3 rokama. Je to už vcelku dostupné a i do P10 už montujou sekvenční vstřikování co jsem se ptal. A za cenu 23 800,-kč a to je slušná cena.

http://www.lkauto.cz/autoservis.htm


Odpovědět

1  2