Fórum - Téma


P11 - LPG - dotazy


Fórum Primera P11 P11 - LPG - dotazy

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-10-03 09:00:59

Zdravim Primeristy. Moc by mne zajimal nazor ale zejmena ZKUSENOSTI s P11 na plyn. Lze toroidni nadrz misto rezervy? Kolik ma objem? Jake jsou vlastnosti motoru po prechodu na plyn? Taky spotreba? Doporucujete? Vim, ze leccos lze zde vyhledat, ale jak pravim, zajimaly by mne zejmena ZKUSENOSTI primych uzivatelu.

2008-10-03 09:48:28

Já sice nemám primeru, ale měl jsem plyn v meganu. Pokud najedeš 15tisíc ročně tak se Ti nevyplatí! JInak s tím nejsou žádné problémy. Pozor si musíš dávat na kvalitu plynu. Měl jsem přímé vstřikování a jelo to dobře, najel jsem stím asi sto tisíc za rok a půl.

2008-10-05 21:56:37

Ahoj já měl P10 2,0i a N16 1,5 na LPG ale sekvenční vstřikování dělají většinou u všech aut od r.v.1999. Já měl P10 r.v.1995 a N16 2001 do P10 mi tam dali normální směšovač a do N16 mi dali sekvenční vstřikování. Nádrž je lepší dát do rezervy u P10 byl trochu znatelný úbytek výkonu,ale u N16 ne naopak. Příčinou bylo sekvenční vstřikování hlídalo si totiž časy vstřiku s benzínovou vstřikovací jednotkou.Oproti směšovači který byl v P10,ale s P10 jsem najel na plyn 200tis. a mohu říci,že i po prodeji vesele jezdí dál. a u N16 jsem najel 40tis.a prodal jsem ji teprve nedávno a bylo to bez problémů.A také záleží kdo ti to bude dělat. Do N16 mi dali větší nádrž na výšku a objem byl 65L na což jsem najel cca 750km v P10 jsem měl válcovou 80L ale vešlo se do ní pouhých 50L a najel jsem na to cca 540km. teď jsem koupil P10,ale LPG tam nejspíše nebudu dávat jak už psal Zdeno pokúd nenajedeš cca 15tis.a víc /rok tak se to nevyplatí.

2008-10-16 22:00:12

Nazdárek před měsícem jsem svoji Primuši nechal předělat na plyn.Mám Nissan Primera, 2. generace, P11C / P11-144 2.0 .Nádrž mám toroidní na 59l tak tam dostanu tak 55 l.Po prechodu na plyn jsem změnu výkonu nepoznal jede to super.Při mém stylu jízdy město 50, mimo do140 si vezme v průměru 8,5l.Přestavba mě stála 30.000 kč.MŮŽU JEN DOPORUČIT ! Radost pohledět když při tankování 50l platim necelejch 800kč.Na další dotazy rád odpovím Jirka.

2008-10-17 19:36:52

Primera,1998,SR 2o DE,45 000 km na LPG.naprosto bez problémů,plný souhlas s Jirkou

2008-11-19 22:23:29

Ahoj mám primeru P10, 1,6 66kW. Jsem pohodový řidič a auto nehuntuju, po dálnici jezdím. LPG mám se směšovačem, auto na něj najelo asi 130 000km já jsem z tohoto množství najel asi 34 000. Nemůžu si to vynachválit. jezdím normálně za 7,5 max 8 litrů (kontroluju to skoro při každém tankování) při dovolené v Tatrách jsem za celo dovču jezdil za neuvěřitelných 6,6l na 100km. Mám klasickou válcovou nádrž na 60litrů pravda ubírá dost zavazadlového prostoru. Ale náklady na jízdu to 100x vynahradí (jezdím cca 1,1-1,2kč\km)

u starého auto bych to nemontoval, ale když se podaří takové auto na LPG ŕovnou koupit je to nejlepší.

2008-11-19 23:32:55

Zdar! Ja mám P10 1.6 75 kW na LPG. Jazdím pokojne, skôr "na spotrebu", 50/50 mesto/mimo mesta, diaľnicu nepoužívam. Spotreba mi vychádza 8,5 - 9 litrov plynu (nádž - viď obrázok je 62 litrov). Čo ma ale celkom zarazilo, spotrebu benzínu mám do 2 litrov na 100 km! Na benzíne pritom po štarte (max 5krát denne), prejdem najviac 200 metrov a prepnem do plynu. Neviem, či je toto normálne...

2008-12-17 20:19:15

čaues, mám taky primeru na plyn P10 1.6 66kW kombajn, ale zaráží mě spotřeba. město 15l, mimo město kolem 9-10l. To se mi nezdá normální. Je to karburátorová verze, tudíž by zřejmě měla mít směšovač. prostě LPG soustava jako u favoritů ap. Teď jezdim na benzín, pomalu se mi to vyplatí víc než plyn. a nevim jak u novějších modelů nebo stejných jako mam já, ale je znát snížení výkonu při jízdě na plyn. a jak tu všichni píšete, tak vám si vemou skoro o polovinu míň :D fakt sport tohle. takže nejspíš tam budu mít něco rozjebanýho. jo a to nemluvim o tom, že na benzín nevytočim motor do maxima (nee nejezdim jako m@gor, jenom když je třeba akcelerovat, nebo předjet šneky). nemam otáčkoměr, ale je to znát že se nevytočí úplně. tipuju tak kolem 4000 sepne omezovač a dál to nepustí. Pročítal jsem tu několik diskuzí a prý by to mohlo být např. znečištěnou váhou vzduchu. tak na tu se přes vánoce chci podívat. ale to by mě až tak nevadilo, jako ten plyn kterej si bere fakt moc. TK mam do dubna a stejně by měla bejt i revize na plyn, tak si to necham prověřit. možná i dřív, pokud bude čas. toť moje zkušenost, kdyby někdo náhodou veděl co s tim, tak písněte ;)

2008-12-17 21:20:12

Mara 362 vemou si jím míň protože nemaj Karburátor.To ten ti tolik chlastá chtělo by ho to vyčistit bude asi dost zalepenej od Plynu a teče to do toho jako blázen...

2008-12-20 11:36:34

cullmann: díky za tip, pude na operaci i s tou váhou

2008-12-20 15:37:30

kua sama chvala na to LPG a ja som myslel ze plyn je len do sporakov ,nerozumiem preco to nemontuju uz vo vyrobe ak je to taka vynikajuca vec (podla toho co pisu iny skoro perpetum mobile). Ja som to mal v sluzomnom aute a uz nikdy viac to nechcem vidiet ,no fuj

2008-12-20 17:27:48

Jozef 1974.Nevím,proč ten plyn tak haníš,já mám absolutně pozitivní zkušenosti.Najel jsem na Lpg přes 300 000 km s různými vozy i technologiemi. Od karburátorových (Š 120),přes jednobodové vstřikování (Forman BMI),vícebodové vstřikování(peugeot 405) až po sekvenční,které mám nyní v Primeře.Ani jeden systém nelze nazvat propadákem.Je to úplně stejné,joko ´vývoj spalování benzínu,vývoj jde pořád dopředu.Za těch 300 000 km jsem neměl jedinou poruchu na LPG,jen dělám pravidelnou údržbu a kontrolu.Nejlepší je sekvence,u ní absolutně nelze poznat na co jedeš.Žádny odér se za vozem neline,Lambda sonda spolehlivě hlídá bohatost,tudíž jde dolu i spotřeba.Žádné snížení výkonu se už nekoná.Toroidní nádrž mám místo rezervy,pořídil jsem si dojezdovku,perfektně padne nastojato k pravému podběhu.Jediná nevýhoda je nutnost vyměnit nádrž po 10 letech a každoroční prohlídka.(300 kč)Podle mých zápisků jsem za více než 10 let ušetřil přes 200 000 Kč,po odečtení všech výdajů s Lpg souvisejícími.A není pravda,že to žádní výrobci nemontují,napadá mě Renault Laguna nebo Subaru.V Autosalonu na Primě zkusili zapálit vůz s LPG,výsledek dopadl nad očekávání.Žádný výbuch se nekonal,bezpečnostní ventil spolehlivě upouštěl plyn při vzrůstajícím tlaku.Takže má zkušenost je:S LPG na věčné časy a nikdy jinak!

2008-12-21 15:12:51

Tak to Vám musim vyprávět co sem objevil na mém Nissánku. Včera jsem se rozhodl, že trochu vyčistim prostor motoru, otevřu haupnu, očistim co se dá a namátkově se jdu kouknout na vzducháč. K mému zděšení jsem našel filtr ZABALENÝ v igelitu!! byly v něm akorát na několika místech otvory. No nevěřil jsem vlastním očím. Není mi jasný proč to někdo udělal, možná aby se s tim nejezdilo rychle.. nebo nevim. Ale za cenu spotřeby 15l/100 to byla celkem drahá sranda. Každopádně teď už motor točí do maxima a uvidim jak klesne spotřeba. Zcela nepochybně o dost. protože před tim to jezdilo prakticky pořád na sytič, na volnoběh točil kolem 1500. Napadlo mě že by moh bejt zaseklej. Ale po tomhle už určitě ne. Tak to projezdim a písnu spotřebu plyn a benzín. ;)

2008-12-21 15:58:27

To byl v servisu asi nějaký vtipálek nebo minimálně negramota a hlupák

2008-12-21 16:07:43

mara to si delas prdel to snad neni mozny ze by to nekdo udelal to by snad neudelal ani ten nejdebilnejsi praktikant a to uz jsem toho videl dost .Tak to je hukot to auto muselo sat netesnostma prosel bych jeste sani jestli tesni tim jak to cucalo tak spoje trubek mohli prestat tesnit . No tak ztoho nebudu moct jeste dlouho to si nekdo musel udelat srandu. Asi bych ,ale odpojil baterku na noc protoze ecu jezdila stima blbymahodnotama a ziskavala blby data.Nebo to delal nejakej clovek co tomu vubec nerozumi. Vtom pripade bych prosel cely auto jestli tam neni vic tich blbosti dal bych novy svicky nebo aspon zkontroloval jaky a jakej typ tam je ,olej bych vymenil s filtrem pokud si nemel bych vi co tam je treba prevodak a takovy veco radsi prekontrolovat.

2008-12-21 17:34:58

nn, fakt si prdel nedělam, je to tak . Na tom obalu někdo udělal díry (asi kobercákem nebo něčim) aby to aspoň trochu sálo, tak to jakš takš teda bralo vzduch, ale jakmile se šláplo na plyn na doraz tak se zahltilo a zabralo až tak po vteřině. následně nešlo vytočit přes 4500, takže předjíždět s tim bylo zhola nemožné. Podle mě prostě předchozí majitel chtěl, aby se s tim nejezdila střelba :D asi kvůli jeho manželce která měla auto v užívání. Nebo jestli to fakt udělal někdo v servisu, tak to musel bejt mamrd na n-tou

2008-12-21 17:43:40

No znam pripady praktikantu vlastne mich kolegu kdy misto vypusteni oleje vypoustel malem olej z prevodovky kdyz se ho zeptal kde je motor ukazal na prevodovku , pak ho zkousel a ridici jednotka motoru je klimatizace a tak takze je to dost mozny ze to byl takovej chytrak ,ale zase to nesedi stim ze by to majtel nepoznal na tom jak to jede takze tvoje verze je dost mozna jeste ze se ten igelit neutrhl a nezalit do motoru.

Dux
Radek
2008-12-21 18:01:39

a nenechal treba na svickach ty plastovy cepicky?

2mato  
Mato
2008-12-29 20:32:02

no tak to ma podrz ten filter to je sila

ale ako ti chalani poradili urco skontroluj tesnost sania a aj sviecky by som kukol , a vynulovat palivove mapy na ECU ti tiez vrelo odporucam to proste musis...blbe je, ze bohatou zmesou trpi lambda aj katalyzator tak ktovie ci ich to uz neposlalo do hajan...

a este nieco, nechcem tu kazit superlativy na plyn, ale nikdy som tomu neveril a kamarat si na vianoce kupil seat toledo r.v 2000 na plyn a predvcerom ked si bol auto pofotit na vlakovu stanicu mu to po nastartovani zhorelo do tla !! no proste jak otocil klucom mu nieco buchlo pod kapotou a auto slo hned do plamenov

ja viem ked je nieco spravene kvalitne nemalo by sa to stat ale...je to mozne ako vidite a ani naraz netreba vypytam nejake fotky od neho...

2008-12-30 21:03:15

zejtra du na ty svíčky a stačí tedy když odpojim baterku a ono se to resetne do původních hodnot? nebo bych měl udělat ještě něco.. . a chudák kamarád, to mu teda nezávidim, ale já jsem s tim dodnes neměl žádnej problém. Tohle je naše 3tí auto na plyn a vše bez problémů. Možná mu to tam lajdácky namontovali, nebo prostě smůla . jinak dík za tipy a přeji všem hodně najetých kilometrů bez nehod a zalepených filtrů :-D, šťastný nový rok. a nepřežeňte to na silvestra s ->

edit: tak muj ořech na svíčky je moc tlustej. sem v prdeliiii


Odpovědět

1  2