Fórum - Téma


P11 - levé spětné zrcátko


Fórum Primera P11 P11 - levé spětné zrcátko

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2013-03-18 08:22:32

P11/144 jsou stejné, akorát se liší následovně:

1. první P11 mají ovalný konektor stejný jako P10 na dveřích mají taky oválný konektor - barvy bílá

2. novější mají taky oválný konektor (bílý), ale na dveřích mají hranytý konektor šedý a je tam cca 2 cm přechodka originál

3. nejnovější mjaí oba konektory hranatý - šedý

4. Pak se ještě liší zda jsou vyhřívané a zda ne. (3 dráty nebo 5 drátů)

5. A pak se liší zda jsou anglické nebo evropské. Když namontuješ anglický tak nic neuvidíš, protože má jiný ten trojůhelník, který se montuje na dveře. Všechny P11 mají barevné kryty.

P10 kryty nemají a nepasují na P11

Pokud máte někdo v pořádku ten trojúhelník a seženete si anglické zrcátko, tak ten trojůhelník jde vyměnit, ale dost složitě, než jsem na to přišel jak.

Pak se ještě zrcátka liší vniotřním pohybovým mechanismem, ale to už je dost podrobné vysvětlování.

2013-03-18 08:36:09

HonzaBK:

pekne napsane>

jo, tohle prehazovani ramecku z anglickeho zrcatka na puvodni trojuhelnik jsem delal...jak rikas, prijemna prace, navic se musi odletovat draty od motoru, aby sly protahnout kloubem.

a jeden prakticky poznatek, po rozebrani a znovuslozeni uz nechtel moc drzet pruzny zajistovaci krouzek pruziny toho kloubu, po par priklopenich k autu se po hridelce kloubu posunul nahoru a vyskocil - dobre je, kdyz je zdemontovany, tak ho polozit na nejakou vetsi matici a limec, ktery dela vlastni zajisteni ohnout zase zpet do roviny, pak uz to drzi

2013-03-18 09:49:54

no a co JDM sklápěcí zrcátka? tam by měla být výměna v pohodě a možná i levnější než kupovat motorek na sklápění ne? už jste to někdo zkoušel?

2013-07-29 00:44:23

Jak na chvění zrcátka P11-144? - Koupil jsem auto s trefenym levim zrcátkem. Na dálnici toho dozadu moc nevidim (dálnice =90% cest).

Dneska jsem to sundal a rozebíral prasklina vedla jen v černym krytování max do oblouku. K uložení naklápění se to nedostalo... Zároveň jsem zkoušel za jízdy zrcátko "chytit" (mačkal jsem kloub na sklopení zrcátka jako shora dolu). Zdálo se, že se to zlepšilo - dálniční rychlost ccá 120km/h (jen nevim jestli to nebylo jen rozdílem mezi stažnym a vytaženym oknem...)

Kus výš v tomdle vláknu bylo zmíněno, že bejvá v háji kloub držící "sklíčko" - dá se s tim něco udělat nebo ne? Pokud zkoušim ten kloub, tak se nijak nehejbe (resp. na chvění to asi stačí :-/ ) nějakej nápad jak to zlepšit?

Asi postačí i postup jak se ke kloubu dostat (nedestruktivně) = sundat ten "černej disk se zábradlím" Zbytek si myslim zvládnu (nějak extrémně jsem to nezkoumal - lepil jsem ten vnějšek což by mohlo trochu pomoci tuhosti, ale zázraky nečekám )

2013-07-29 10:47:24

cheff: Pokud se chvěje pouze sklíčkoa ne celý zrcátk, bývá špatná ta destika na kterou se nacvakává sklíčko. Ta má uprostřed kulový klouba ten kulový kloub se ulomí. Dokážeme to opravit výměnným způsobem na počkán, pokud to není nic jiného. Ale je to práce tak nahodinu, člověk si stím musí pohrát hezky v klidu a mít na to čas.

2013-07-29 11:18:40

Jo jo chěje se jen sklíčko (slepení zrcátka též pomohlo - už vidim za sebe zhruba do 120ti (tachometrovejch reál 110 km/h. Tam se začíná chvět až vejš a to nijak katastroficky, ale prostě pravý se ani nehne, tak mám cukání s tím ještě trochu laborovat...) Jinak co jsem se na to tak zběžně koukal, tak kloubek nejspíš bude načatej, než ulomenej, pač to by se asi chvělo víc...

Tak nevim, jestli to má cenu nebo ne - do Blanska to mám bohužel krapet z ruky...

Ale jak se do toho leze by mě zajímalo, že bych případně zhodnotil stav (nebo se na to z vysoka )

2013-07-29 14:57:57

cheff: rozebrání zrcátku jsemtu velmi podrobně popsal, použij rubriku hledání. ale sklo sundáš tak že lehce zapáčíš mezi sklem a rámečkemna starně u okna - jako by jsi ho chtěl posunout pryč od dveří (rovnoběžně se sklem zrcátka a tm zatlačením se ti venkovní strana skla uvolnía sklo vypadne.

2013-07-29 15:14:11

Pokud se nepletu, tak je vzadu plastovy ramecek, ten vyskoci z "cudlu" a pujde to v pohode vyndat. Asi 3-4 roky zpet jsem ho menil, kdy jsem po koupi mel zrcatko bohuzel rozbity. Je to chyceny za klouby asi na trech mistech.

2013-07-29 20:23:14

Jako jo jak sundat, sklo nebo barevnej kryt, ve vlákně je, mě ale zajímalo jak šetrně sundat ten plast co drží komplet sklíčko (včetně plastu resp rozebrat naklápění...

Držej to nějaký 3 čudly + střed, ale nevim jak to opatrně sundat abych je nezlomil - teda jak rozebrat naklápěcí mechanismus (drží to fest proto se ptám - když jsem za to bral, tak spíš přeskakovali zuby...)

2013-07-30 06:39:25

cheff: normálně silou vycvaknout, ale pak jdou hrozně špatně naszovat ty krajní posuvný čepy do motorků, hlavně ty krycí gumičky, to je porod, je potřeba k tomu mít grif, aby jsi je šroubovákmem nepropíchal a pozor aby jsi nestratil ty plechový pružinky co jsou vtěch plastových šroubkách

2013-08-13 20:52:23

Sháním kompletní levé el.zrcátko ,dneska bylo uraženo,drží ale je nefunkční a sklo vysypané. Tolik

smůly: to už sháním v jiné sekci ten držák třmenu....... Nemá někdo zrcátko ????

2013-08-14 11:55:05

asi dalsia bolest P11, chvejuce sa vodicove zrkadlo, tiez mi od 120-130kmh vibruje

2013-08-14 12:07:39

Tusim ze to dela bezne, ze se trochu klepe. Nase silnice vymlatej vsechno Ale ze by to bylo nejaky strasny to neni. Pokud to ale klepe fakt hodne, muze to byt naprd.

2013-08-14 12:48:10

Jak je vidět výše - předchozímu majiteli někde zrcátko taky ustřelili, ale naštěstí to odnesl jen vnější kryt. Byl prasklý jen čený plast. Zrcátko se vcelku dost chvělo. - Po důkladném slepení + vyzdužení hliníkovým páskem, a zalitím Lepoxem tempo (CHS epoxi bohužel nebyl k dispozici) se situace posunula výrazně k lepšímu. Takže sice se chvěje stále, ale dále to již řešit nebudu, protože při popisu rozborky je výsledek značně nejasný a spíše bude horší než současný stav...

PS: HonzaBK díky za popis jak to sundat dál (kašlu na to

2013-08-15 06:31:46

cheff: pokud je v zrcátku vše Ok tak nijak nechvěje!!

2013-08-15 12:44:59

honzabk: Dobrá motivace pro další šťourání se v tom, ale rány do pravého si nejsem vědom a i to se trochu chvěje taky (trochu míň, ale chvěje ). Ovšem to ,může bejt dáno i tim, že jsem občas velkej puntičkář, takže chvění je pouze nad 120km/h a to ještě jen drobně - ve městě nebo na okresce si toho člověk nemá šanci všimnout. A i na dálnici se musí celkem soustředit , aby to odhalil. - Nejezdit po dálnici do práce a nesnažit se to porovnat před opravou a po asi bych si chvění pravého zrcátka nevšim . Jinak dle typu popraskání by závěs měl bejt OK - prasaklý byl jen "kryt" - k uchycení se to nedostalo (i sklo zůstalo původní) - moc nechápu jak se mu to povedlo... Ale při pokusu zahýbat se sklem se to trochu vlnilo celý (pracovalo to i v místě praskliny v řádech desetin mm).

Každopádně dokud byl vnější profil "otevřený" (prasklá černá obruba), tak to nemělo 100% tuhost - příjemně mě překvapilo, že stačil "zavřít" (slepit) a je to OK - takový zlepšení jsem nečekal. Takže závěs možná volnější bude, ale fakt to neni taková trága abych to pracně rozebíral, a zjistil, že je jenom ten plast "unavenej" a můžu to maximálně zas složit, nebo pracně vymejšlet nějaký jiný zpevnění...


Odpovědět

1  2  3  4