Fórum - Téma


P11 - klepání ventilů?a uložení tlumiče


Fórum Primera P11 P11 - klepání ventilů?a uložení tlumiče

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 2  3  4  5  6

2009-08-06 08:51:36

Neviem či to tu niekto spomínal lebo som neprečítal celú diskusiu, ale chalan spomína že mu to klepe stále len po štarte. Podľa mň a by to mohlo byť vo filtri oleja. Treba sa uistiť či je filter so spätným ventilom a nedávať tam hocičo iba kusy priamo predpísané na SR20DE. Horší prípad by boly hydroštely...

2009-08-06 14:10:53

filter je niparts, klepe to len pri starte aj to len ked je malo oleja. Ked je tam oleja ako ma byt tak to az take hrozne nie je, hydrozdvihatka som zatial neriesil. Na riesenie motora mi treba viac penazi ktore momentalne nemam tak ze motor este caka. Ked som menil olej tak som dal preplach zhodil dole olejovu vanu (bolo tam asi 2dc stareho oleja povodne tam bol 10W40) a nalial som tam 10W60 valvoline nejaky racing to je a je to parada motoru to pomohlo a ked sa zahreje a dam redline tak sa netrapi ale pekne spieva :)

2010-07-31 21:26:25

Tak moje zkušenost s klepáním ventilů u mé Primery SR 20 DE.Tak mě to cvrdliká tak při 900-1100 ot,a to pouze u zahřátého motoru.Motor má prý 220 tis,jezdí perfektně,olej zdá se nežere(mám najeto jen 3 tis.km).

Ale doted jezdil na 5 w-40,já přešel na 10w40,to by ještě nebylo nejhorší,ale dal sem přísadu na dekarbonování motoru(to byla chyba ),a potom to začlo cvakat.Dále sem zkoušel přísady na zlepšení funkce zdvihátek(Liqui moly),a taky už tam mám potřetí olej 10 w 40(naposledy už samotný,bez přísad),trochu se to zlepšilo(není to tak hlasité),ale předpokládám,že pomůže sundat vanu a vyčistit,což sem měl udělat hned ,a nespoléhat na přísady.Mimochodem,za 1000km,olej 10w40,černý jak bota.....

Jooo,ještě sem dnes měl sundané horní víko,a tam se to zdá čisté,vačky nepoškrábané,rozvodový řetez taky v poho,nevím jak zkontrolovat ty hydroštely ?? omakem byli bez vůle...

2010-07-31 21:41:34

Nikdy nedavat zadne pripravky.. radsi sundat vanu, vycistit.. a menit olej treba pod 3tis. km nekolikrat, at se motor procisti sam.

2010-07-31 21:52:47

Ano.Jagy má pravdu.

2010-07-31 21:53:11

Nechal sem se unést uspěchanou dobou .Měl sem už předtím Primeru,a taky dvě Mazdy 626,a tam sem to poctivě rozebral a vyčistil,a dodnes nemají problém....Používal sem na přechodnou dobu(tak 1000-2000 km)olej 10w40 Cinol,je na něm uváděno že lépe rozpouští karbon.Jinak pak natrvalo Liqui moly.

No doufám že se tento motor,ještě zachrání....Jezdí moc pěkně,tahne už dost ve 3000,takže nemá na dalnici problém ujet TDi

Díky za rady.Jagy,někde v diskusích píšeš že ti to cvrdliká podobně,taky u teplýho motoru.Je ještě ten motor naživu??nezhoršilo se to??? a jak chlapy mám posoudit ty hydroštely,při sundaném víku????

2010-07-31 22:08:21

Me zadny motor nikdy necvrlikal, pokud si dobre pamatuju (preci jen jsem jich mel opravdu hodne)... asi sis me s nekym spletl.

2010-08-01 01:55:03

Ahoj, ty hydroštely nejlépe zjistíš když vyndáš vačky.... zjednodušeně řečeno ten který jde zmáčknout rukou je špatný, obvykle údajně odejdou spíše některé krajní jako první, když ho vyndáš tak ten špatný se pozná tak že se viklá trošku a jak jsem říkal jde zmáčknout rukou..... Já měl špatné dva po generálce motoru (nechali jsme tam původní) a dva jsme měnili, od té doby to už je ticho.

2010-08-01 10:38:26

adjustery lze poznat i zvukem, me cvakaji hlasiteji dva na druhem valci na saci vacce. Proste vzit neco alá fonendoskop a vyposlouchat...

Me zacli cvakat pote, co sem presel z 10W40 obyc (vetsinou castrol ci LM) na Motul 300V 10W40 (znamy v servise mi rikal, ze hodne lidi co treba prejde na shellackej Helix si pak taky stezuje na hlucnejsi adjustery).

Pod viko jsem jeste nelezl.. Kajecnik/jagy, kdyz se leze po viko, musi se vymenit tesneni, ci to lze zavrit s tim, co tam ted je? A je nejaky spesl postup pro sundani vika (postup uvolnovani/utahovani sroubu)?

2010-08-02 11:39:26

Ja jsem těsnění neměnil a v pohodě,bylo ještě dobrý.

Demontáž/montáž je v manuálu.

2010-08-17 13:07:30

Tesneni vetsinou menit nemusis, ale cim vickrat tam polezes, tim vice se tesneni "vymacka" az jednu zacne unikat olej.

2010-08-23 17:13:32

Akurát pripomeniem, že tiež som tesnenie ešte nemenil, iba netreba zabudnúť natrieť silikónom všetky miesta kde sú prechody na oblúky - je to na druhom obrázku od jagyho.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6