Fórum - Téma


P11 - klepání ventilů?a uložení tlumiče


Fórum Primera P11 P11 - klepání ventilů?a uložení tlumiče

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5 ......... 6

2008-09-22 09:13:19

Hned na uvod chcem povedat ze som sa snazil prejst co najviac tem o klepani ci chrasteni ale vela som sa nedozvedel. Vacsina opisuje klepanie pri jazde alebo pod zatazou no moj problem je mozno trochu iny. Mne to strasne ale strasne klepe ked startujem niekedy aj 10-15 sekund ale riadne horsie ako sto rocne TDi Najprv som si myslel ze je to olejom mal som 5W40 ale aj ked som ho vymenil za Valvoline 10W40 tak to klepe tiez a motor uz nema az taky tichy chod ako predtim. Niekedy to klepe po dlhsom stati inokedy aj po 5 minutovom stani, proste hocikedy, raz hej raz nie. Je to typicky zvuk ventilou, oleja je dost. Ja uz neviem som zufali pozeral som vsetko co co bolo k pozerani z vonku. Zacne to klepat ako keby tam nebol olej ale zrazu ked sa tam dostale hned stichne. Pocas jazdy je klud. Nemozu byt zapchate kanaliky alebo cerpadlo oleja je v haji, Blesk spominal loziska kluky? Stale nieco vyskoci raz spojka, potom poloos ale to aspon viem co menit ale pri tom klepani uz neviem? Oplati sa mi to pichnut na diagnostiku alebo to treba kuknut do motora. Ja uz s toho nemozem asi ho necham zosrotovat

2008-09-22 09:37:53

cau, mne to po dlhom stani tiez niekedy zvykne zachrcat / ale je to tak 1-2sekundy, no zevraj to robi na viacerych primerach (znamy hovoril ze aj jeho susedovi na oktavke - retazovy rozvod kym sa napne), ale divne je ze tebe to robi aj po 5min. Asi by som to dal pozriet v Nissane - budes si na istom a budes vediet co dalej

2008-09-22 10:23:58

dracik ono ked to neklepe zohriate pod zatazou tak to loziska kluky nebudu. Tento problem j ecasto spominany vo vacsej ci mensej miere a suvisi z najvacsou pravdepodobnostou s dvomi vecami - stavom rozvodu a s hydrodvihatkami. Bez vacsich investicii zial tuto vec zrejme nejde odstranit, len zmiernit vyberom vhodneho oleja a original olejoveho filtra. Teraz to vnimas o to viac ze je uz chladnejsie a olej je hustejsi a tym mu trva dlhsie kym sa dostane vsade kde ma. ze je uz chladnejsie a olej je hustejsi atym mu trva dlhsie kym sa dostane vsade kde ma.

Ak by si sa chcel hrat a vies anglicky nastuduj si manual ku G20 cast ohaldne pricin hlucnejsieho motora – jedna z nich je tam zanasene hydrodvihatka starym olejom, pripadne ich zavydusnenie - odporucane riesenie je ich vycistit a napustit novym olejom. Ak dodrzis postup je to podla mna zvladnutelne aj amaterovi. To by malo podla mna aspon z casti pomoct. Druha vec je rozvod, ktory si treba dat opri prilezistosti demontaze vika ventilov skontrolovat skusenemu Nissan mechanikovi – vie vizulane posudit ci neni rozvod prilis opotrebeny

2008-09-22 19:32:44

ja to vidim na vybehane olejove cerpadlo a hydrostely.cerpadlo sa dost casto objavuje ako chyba tychto aut.hlavne pri motoroch SR20DET.

je pravda,ze dracikovi to uz davnejsie dost klepkalo.viac ako je "bezny" standard.pripisoval som to nevhodnemu oleju,ale necakal som ze aj po mnou doporucenom Valvoline Maxlife 10W/40 tento problem este narastie.

ako blesk povedal,jednoduchy a lacny recept tu asi nepomoze.snad este ta kontrola rozvodu,ta by mohla co to napovedat ;)

2008-09-22 19:49:04

to klepanie sme poculi obidvaja z brunom ,fakt pri prvom pocuti som bol prekvapeny co to za zvuky vydava,rozvod mozno nie ten by uz asi trhlo (moja uvaha) skor tie hydrostely a cerpadlo,predchadzajuci majitel sa asi moc o motor nestaral .Hydrostely niesu z tych najlacnejsich veci.ale zase ked to vymenis malo by to uz byt ticho.ked to nebude ovsem to cerpadlo.hm...a tiez ako poznamenal blesk robi ti to len pri studeno motore a pri starte?

nieco mozme poriesit v nissane

2008-09-22 20:54:36

robi to len pri starte a hocikedy za hocijakych podmienok ci je teplo alebo zima, ci je motor zohriati alebo nie, ci startujem 1krat ci 100x po sebe, proste raz to vrci jak dive inokedy ako baranok potichucky. Motor je teraz dost hlucny podla mna si nedokaze udrzat tlak oleja. Tlak oleja a ci je olejove cerpadlo ok sa da zistit na diagnostike?

2008-09-22 20:58:14

na diagnostike asi niajako sa mi zda,mozno sa mylim ale este som to nevidel nikdy robit.Ale podla vsetkeho moze to byt to cerpadlo ,

2008-09-22 21:29:26

Tlak oleja sa da zmerat. V Nissne ti to odmeraju. Teoreticky by mohol byt problem s olejom kvoli zaneseniu mazacich kanalikov vplyvom rozpustenia usadenin a tym v niektorych castiach k nedostatocnemu mazaniu - to by bolo ale asi dost velky problem odhalit kde sa to upchalo. Takze by som asi volil postup - kontrola tlaku oleja, kontrola rozvodu - okrem toho ci neni preskoceny rozvod, moc vytahana retaz sa da pozret aj napinak - ten ak mu na zaciatku dlhsie trva nez retaz napne tak to zarachoti. Potom by som sa asi pustil do toho vycistenia hydrostelov.

2008-09-22 22:36:00

Dracik: presne tenhle problem mela moje p11 GT zelena, nastartoval sem a klepaly hydrostely nez se tam dostal dostal cca 5 - 10sec, byl sem s tim u znameho na servise a bylo mi k tomu receno, vymenit hydrostely a nebo to nechat, prej to nijak neublizi ... snad sem ti pomohl... a bylo to pri startovani kdyz auto stalo dele jak 10min (tedy olej ztekl dolu) nastartovani - chrasteni nez se olej probehl a bylo vse ok ...

A koukal sem ze si psal olej za ridsi, tim ti problem naroste, ja sem menil olej za hustsi tedy z 15W40 co tam lil puvodni majitel na 10W40, a motor inhned bezel tiseji i ty hydrostely se ozyvali pak mene, kazdopadne z vybehanim oleje p 7 - 9tis se to vracelo... nalej tam z5 tu 5W40, udelas nejlepe a res hydrostely ... hodne stesti.

2008-09-22 22:38:51

blesk presne s o tom upchati som hovoril Dracikovi ,sam som to videl na zivo na jednom VOLVE do ktoreho naliali nekvalitny olej a zaroven sa tam dal aj kvalitny ,miesal to majitel ne v servise :D.a ten kvalitny olej zacal uvolnovat vsetky tie usadeniny a vsetko bolo vo vani a pochopitelne usadilo to saci kos ,a nieco podobne moze byt aj na GT-ecku len asi ne az v takom stadiu,boh vie

2008-09-23 07:49:49

komar: ako to nemoze ublizit ked ventili trepu naprazdno, aj tych 10 sekund je dost na to aby ich casom dodzubalo. A trepe to tak ze ked startujem tak sa skrivam pod palubovku aby ludia naokolo nevideli ze ja startujem ten traktor.

Aj ked som mal 5W40 tak to trepalo je pravda ze nie az tak ale olej ten problem nevyriesil. skusim ten nasavaci kos ako ma poradil nissankoKE.

Mam otazocku ked som menil olej tak tam chlapik este do stareho oleja dal taky pripravok na precistenie a mna by zaujimalo ci to aj precisti kanaliky alebo len odmastni ten sajrajt zo stien?

V poslednom case mi dost zacali kolisat otacky ked mam neutral tak behaju z 700-900

2008-09-23 08:03:38

dracik postupne z toho lezu informacie, chlapik ti tam dal vyplach motora na ktory su nazory rozne. kazdopadne co som vyssie spominal by som urobil ako prve. Teda askontrolovat tlak oleja - ten ti napovie ci sa to upchava v kosi (v olejovej vani) alebo je zle cerpadlo. Potom hladat dalej

Komar s olejom si to napisal zle vymena z 15W40 na 10W40 neni vymena za husejsi ale za studena za redsi.

2008-09-23 15:20:23

ja som to myslel ci nahodou sa ten saci kos neupchava od tych odpadnutych usadenin.ale treba porobit testy najprv a tak budeme mudrejsi ale oplatilo by sa pre istotu pozret aj do vane.jeden nikdy nevie ci tam neni nadzubany ten sajrajt

2008-10-08 09:03:39

to na obrazku co som vyznacil su tie hydrozvyhatka? kolko ich tam je na 2 ventily 1 zdvyhatko?ä

toto som nasiel na nete mne to sice takto klepe len pri starte, nie je to primera ale motor sedi

http://videos.streetfire....ticking-problem_89257.htm

a este som nasiel nejake info na sr20 fore ale prilis anglicky neviem tak len nahodne skusam

http://www.tomei-p.co.jp/...catalogue/e098_pivot.html

2008-10-08 13:40:41

to klepanie na videu dost drsne to uz je urcite problem a tazko z videa povedat ci to je len z hlavy alebo aj z blku (loziska kluky a piestne capy).

Co sa tyka druheho odkazu tak to su pevne dvihatka - riesene su tak aj zavodne motory. tam treba zas casom riesit nastavenie vole ventilov co hydrodvihatka eliminuju (kym korektne funguju)

hej spravne si oznacil na tom obrazku to je ono a je ich 8ks (1ks pre dva ventily)

2008-10-08 16:04:16

Tohle by snad mohlo pročistit hydroštely, LiquiMoly Přísada pro hydraulická zdvihátka. Ale sám s tím zkušenost nemám, ani nevím o někom kdo už to použil ale rozhodně by tim Dracik asi nic nezkazil.

http://www.e-shop.autosty...ldsort=1&novinky=&nabidka=

2008-10-08 17:03:04

Ja uz neviem ako to sem napisat prisady do oleja su pre stare hajtry do ktorych na m je luto liat benzin a snazime sa s minimalnymi investiciami predlzit ich uz aj tak tazky a dlhy zivot (vela rokov, vela km a to pri pouziti menej kvalitnych olejov. Prisadu by som dal akurat v tom pripade ze viem ze budem menit skoro po naliati olej – takato prisada totiz musi nutne byt na baze dechtoveho rozpustadla teda napr s primesou petroleju nafty alebo benzinu – co su obecne rozpustadla petrochemickych kalov a usadenin.

Ako zlepsovatko liat to do slusneho auta kde je kvalitny olej by som to nepouzival ale radsej hydrodvihatka demontoval a vycistil (ako uz tu bolo spominane) – nebude to mat aspon negativny vplyv na ostatne casti motora (co takato prisada do oelej podla mna urcite ma)

2008-10-08 18:57:42

pán boh varuj tam naliať to Liqui Moly. neodporúčam !!

Som sa na to aj ja chitil a ešte horšie to bolo. Prečo ? Jednoduchá odpoveď. Ak sú hydroštely už vybehané , ale zadrbané tak ti to olej ako tak ešte drží. Ale ak ich prečistíš , dupľom ti tlak oleja držať nebude ! A až potom to bude rachot .

Inač hydroštely sú celkom pálka na vymenenie - cena je bohovská. Zas na druhej strane to je jedna z asi najpresnejších súčiastok na aute čo sa týka spracovania-ide tam o tisíciny , preto tá cena.

Mal som to raz zo zvedavosti rozobraté , je to uplne primitývny systém ale ako som vravel , presnosť spracovania je nenormálna.

Veľa ludí sa dasralo s týmito poj....... príprvkami. Nikdy to nepomôže -ešte sa to aj zhorší. Toto môžeš aplikovať v Škodovkach 120 atď.Ja som na toto doplatil ešte keď som mal Mitsubishi , asi po cca sto km som to vydrbal z auta a dal som tam nazad Walvoline a bol pokoj , teda nie pokoj ale bolo to ako predtým. Čo sa týka motorových olejov liqui Moly - OK. Ale tieto prísady netrep do auta.

ešte niečo okolo toho :http://www.galantweb.com/...um/index.php?topic=1179.0

Ešte ma napadlo - ako bolo už tuto spomenuté : v prvom radedaj skontrolovať tlak oleja , ak je slabý , treba hladať príčinu. Zasraté sitko vo vani - možno. Spusti olej a palcom ak ti vojde do tej dierky tak tam mázni a pozri čo ti ostalo na palci-ak tam je dajaký bordel tak je možné že je sitko upchaté , alebo to ten bordel natlačilo už kde kade a tým pádom je slabý tlak na hydrách a preto to klepe. Ak toto vyzerá dobre- čisté sitko a olej tiež nevykazuje známky humusu tak čerpadlo asi málo tlačí , ale ... boh ho vie.

2008-10-08 19:57:02

Tak ja nevim nu me to docela pomohlo a drzi se motor stichnul je fakt ze jsem to tam nenechal ale reknu popravde ze jsme to tam nalil najel 160km druhej den jsme prisel a zadny klepani nic a byly 2 stupne nad 0 tak nevim nu. Je jen zajimave nevim jak to funguje kdyz tam ten LIQUID byl tak to neklepalo kdyz to stalo a byla zima pri ranim startu ted si to zaklepe ale je to jen 1s proste pohodicka.

Jen jedna vec ktera me opravdu dostala kdyz menite olej sundejte i ten plechovej spodek a vylejte olej. Ja jsem ted menil olej tak jsem tam nalil cistic motoru (proplach odstraneni karbonu) nu vylil jsem olej prez sroub zespodu a nastesti si nechal poradit od Bleska(tim to mu dekuju) a sundal ten spodek no ty nejvetsi sracky tam zustaly jen jsme cumel a rikal si jetse ze jsem to sundal.

2008-10-08 21:00:44

Jasne 2stupne nad nulov - hustejši olej. Te je všetko. Ten Liqui Moly presne na tom istom princípe pracuje- zhustí kondenzáciu oleja. Jednoducho povedane - ak su vôle na hydrach večšie ako má byť nič už nepomôže. To je len také vybíjanie klina klinom. Ja neviem , ale nemáme najlacnejšie autá a liať tam dačo je proste blbosť. Xcel by som vidieť výrobcu auta čo by na to povedal. Ak by to bolo všetko také fasa , tak by to tam dával každý a výrobcovia olejov by krachly. Nehádam sa - jasne že subjektyvny pocit z toho keď to tam je je pekný bo to neklepe. Ale prečo to klepalo? Pre dačo asi hej. A týmto to akurát vytesníš . A aký vplyv to má na ostatné súčasti ? To by som xcel vedieť. Ale ako vravým nehádam sa , len zastávam názor že ak sa dačo poondie na aute plátať to kadečím nemá význam. je to len môj názor.

ešte -či to pomôže asi aj závisí od opotrebenia danej súčistky- v tomto prípade hydroštelov. Nedá sa tu hodiť zvukový záznam ? Možno by to pomohlo pri analíze problému.

Nexcem tu nikomu vnucovať svoj názor na zázračné prípravky - som otvorený iním názorom a skúsenostiam.

A okrem toho sú tu aj iný , ďaleko večší machri na autá ako ja trebárs Blesk 666 , jagy a iný, tak sa dúfam tento problém vyrieši čo to môže klepotať.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6