Fórum - Téma


P11 - klepání na nebeskou bránu?


Fórum Primera P11 P11 - klepání na nebeskou bránu?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2009-08-27 11:14:55

Motor spíše než špatný typ oleje zničí to, že nemá žádný olej ...

Pokud někdo nekontroloval a nedoléval, mohl se motor přidřít, jedno jestli s 5W40 nebo 10W40. Jestli je to syntetika nebo polosyntetika je skoro jedno. Důležitá je zejména čistota oleje a jeho správné množství ...

2009-08-27 11:46:53

No a v případě, že olej i jeho množství je naprosto v pořádku, jak je pak možné, že se motor poškodí/přidře? Nám se toto stalo z ničeho nic u zánovního motoru, měl slušné a šetrné zacházení a nikdo mi dosud nebyl schopen přesně zdůvodnit proč? Konkrétně se v jednom z válců protočily šálky, chytlo to samozřejmě v tom místě kliku (ojnice je O.K. akorát zamodralá) a k tomu všemu obě váčky mají lokálně vydřené třecí plochy v místech ložisek, nebo jak to přesněji specifikovat. Prostě, jakoby tam ten olej nebyl. Celý destrukční proces trval pouze pár desítek km od počátečního nenápadného klepání až po hlasité bouchání. Zdůrazňuji však, že olej byl v pořádku a bylo ho dost, byl cca měsíc po výměně.

2009-08-27 12:10:36

Ja jsme diky vymene oleje zadrel motor u Alfy. Sel jsem z polo na plnou a behem 250km jsem zadrel motor. Nu a komplet GO za 35000,- mi vydrzela 50km nez se to pridrelo znovu a nikdo nedokazal rict proc. Jeste ze jsem to nemusel platit.

Doris nemohlo odejit olejove cerpadlo?

2009-08-27 12:15:25

Napada me, neni problem v tom, ze kdyz se vymeni polosyntetika za plnou, tak se zacnou uvolnovat usazeniny, protoze plna syntetika je rozpousti a to ma za nasledek ucpani mazacich kanalku ?

2009-08-27 12:29:25

HonzaGT: Čerpadlo je jednou z variant, vizuálně asi nic nepoznám, vypadá O.K. Muselo by se napojit do kompletního motoru a proměřit tlak. Jeden mechanik řešil podobný problém u stejného typu motoru, kde sice nedošlo k přidření, ale bylo nedostatečné mazání vinou výrobní vady v netěsném potrubí mezi sacím košem a čerpadlem a motor byl hlučný. Náš původní motor je rozebrán, nic takového se však neodhalilo, takže zrada je jinde, možné je olejové čerpadlo, nebo výrobní vada materiálu nebo něco nebylo správně dotaženo, netuším.... . Ve zbylých válcích je vše jak nové, není tam sebemenší poškození, což by ukazovalo na tu výrobní vadu šálku v tom jednom válci, ale proč se tak doničily i ty váčky mi nejde do hlavy? Komprese ve všech válcích byly i po tom poškození stejné a vysoké. Co mne však překvapilo, že nový motor má trochu jiný zvukový projev, lépe startuje a má výrazně nižší spotřebu paliva, než měl ten původní během tří let, co byl v provozu. A to se teprve zajíždí......

Olej se použil stejný, jako při předchozích výměnách, byl tam 10w-40 na doporučení autorizáku. Filtr byl samozřejmě též pravidelně měněný s výměnou oleje.

2009-08-27 18:21:21

Omlouvam se, tusim ze nasledujici na foru nekde je, ale nenasla jsem - uz to vypada,ze by snad jiny motor byl na svete, ale vi se o nem jen to, ze je z roku 97 a ma oznaceni SR20DE. Ja mam tu 96kw variantu, v prehledu motoru jich vsak jsou 4typy (od 96 - 110kw). Foto nabizeneho motoru je mi bohuzel nedostupne, pan nemejluje , stejne tak pry z nej nelze zjistit vykon. Protoze jsem nedostala zatim na foru na nikoho sikovneho na nissany v Praze a okoli tip, auto pravdepodobne skonci jen "nekde", kde vymenu motoru delaji. Prosim tedy jeste jednou o radu, zda mozno vzit motor takto bianco bez specifikace vykonu a mechanik si s tim poradi ci by mohl nastat nekde, treba v napojeni, problem a proto by bylo urcite jistejsi shanet tu stoprocentně 96kw verzi. Motor je pry z Němec, obet tamniho srotovneho Diky moc

2009-08-27 18:31:43

Čierne veko je detail... Kúpil som P11 GT a malo strieborné veko... Světe div se má to ostré vačky má to chladič oleja a filter to má pri servomotore zhora a nie zozadu ako klasika 96KW, má to zvody 4-2-1. Podľa prístrojovky je to taktiež GT, tak prečo do mňa furt rýpete s tým vekom??? Má farba niečo spoločné s parametrami motora??? Druhá vec nejaký pán dokonca nezháňa GT motor s čiernym, naopak ale s červeným vekom...

Tak teraz babo raď! Mne je jedno fakt akú farbu má veko a vobec neriešim že mám strieborné. Kto si praje zmenu mile rád ho dám nakomaxitovať do čiernej resp akejkoľvek farby...

Krvesajek čo sa týka dopravy mal by som mať cestu do Prahy niekedy v Septembri. Dodávku mám k dispozícii... Takže ak je záujem môžme sa dohadovať cez súkromnú poštu.

Ďakujem...

Motor so špecifikáciou SR20DE sa montuje do veľa modelov nissanov. Pre Primeru P11 sa robili tri varianty. U niektorých typov je však použité odlišné vstrekovanie paliva a nieje možné ho pripojiť resp kombinovať. Rozdiel je v uložení vstrekov do sacieho potrubia a aj v kabeláži - v takomto prípade je potrebné vymeniť celé sacie potrubie a samozrejme kabeláž. Druhý problém je že ani riadiaca jednotka sa s tým nevie vyrovnať - motor síce naskočí ale po chvíli sa vypne a bliká tá oranžová kontrolka ENGINE. Možno by to v NISSAN servise pomocou počítača odstránili možno nie v tom som sa nevŕtal. Každopádne ak kúpite motor tak jedine aj s riadiacou jednotkou alebo potom pri problémoch treba prehodiť komponenty z vášho pôvodného a musí to šlapať. Výmena motora je vec pár hodín... Žiaden strach, sám som prehadzoval motor dvakrát a nebol žiaden problém spojazdniť ho...

2009-08-27 22:30:38

červený dekel mali P10 GT

2009-08-27 22:48:23

Chrener. ptam se jen proto ze do P11 motor AlmeryGTI nebo z P10GT nebo ze sanika tak jednoduse nedas ty motory jsou trochu jiny. Nerikam ze tam nejdou dat ale neni to klasicka vymena kus za kus. Ma jinou kabelaz a ecu. A jelikoz mam o ten motor s prevodovkou zajem tak se te ptat budu. Mozna nejsem jedinej kdo ma zajem a rad bych aby se k tomu vyjadril i nekdo jinej.

2009-08-27 22:49:34

v mariánských lázních( autorizovaný servis) mi tvrdili, že mam mít v P11 červený víko,,,a že mam verzi SE....

už tam nejezdim

2009-08-27 23:40:18

2 Pavel: jak už výše zaznělo červený dekl je v P10GT, P11GT má dekl černý. Možná v tom autorizovaném servisu ale jiné věci vědí přesně............

2009-08-28 00:06:19

no vždyť jo,,,já mam černý a mam GT,,a oni mi tvrdili že mam mít červený a že mam SE

2009-08-29 13:59:16

To kajencik.Ako sa nakoniec vyriešilo to tvoje chrochtanie-búchanie motora?SOm zvedavý čo to malo za následok

2009-08-29 16:44:09

HonzaGT... Tebe som pisal mail na inzerát čo máš podaný alebo si mám dať ďalšieho záujemcu do zápisníka?

Motor a komplet príslušenstvo je NISSAN Primera P11 GT r.v. 97...

2009-08-29 18:19:02

Patricius135: Ještě nevyřešilo, hlavní mechanik měl dovolenou, bude se řešit od pondělka

2010-02-02 18:15:51

Pred dvoma dnami sa mi po nastartovani objavil podobny zvuk na motore ako je v 2 prispevku na youtube. Mam P11C -2,0 -103kW. Auto navstivilo mojho dvorneho mechanika ktory skonstatoval ze su to hydrostely - podla jeho vyjadrenia je upchaty nejaky kanalik privadzajuci olej k hydrostelom. (Ja sa v tome nevyznam takze sa v rom nerypem) Olej v motore mal nabehanych 9,000 Km prevazne v meste a bol tam Castrol 10W50 a bol na spodnej hrane rysky (moja blbost ze to nekontrolujem castejsie).

Mechanik nalial do oleja trochu petroleja a bez zataze nechal motor bezat. Kedze ani po 15 minutach to nepomohlo prilial este trosku petroleja a skusil motor jemne zatazit a po chvilke hydrostel stichol a auticko si pradie tichucko ako macicka.

Nasledovalo vypustenie oleja s petrolejom - preplachnutie motora a naliatia noveho oleja s novym filtrom. Olej budem menit odteraz po cca 8,000Km a hlavne castejsie kontrolovat (sypem si popol na hlavu)

2010-02-02 20:19:34

Ultra u me to bylo podobne bohuzel po case to budes muset udelat znovu.

Motor od Chrenera opravdu byl P11GT nekdo menil dekl bylo to vydet. Moturek beha v auticku spolehlive. Ne tedy v mem.

2010-02-02 22:17:14

Tak to si měl kliku,protože jak psal že má ostré vačky atd atd tak nic z toho není identifikace GT .Protože ty všechny věci(filtr,sání,výfuk) mužeš nacpat i na motor z P10 Ale hlavně že se povedlo

2010-02-02 22:47:46

HonzaGT:

Tak koukam ze take pouzivas olej Mobil 1. Ja mam sice 10W40,ale Primka mi ho take celkem dost papa.A co jsem tady tak cetl,tak i nekomu jinemu.Budu ted proto prechazet a zaroven testovat jiny olej a to Shell Helix Plus 10W40.Slysel jsem ze by mel byt snad jeste lepsi,tak uvidime.A mozna bude i hustsi a Primka ho nebude tak papat.Parametrove je sice stejny jako ten Mobil 1,ale ten Mobil je stejne asi proste o neco ridsi.

PS: Naposledy jsem kontroloval olej pouze po par km,cca po 2000km a i kdyz jsem mel oleje po doliti hodne,tak v te zime zmizel raz dva a ja jsem si rikal proc mi pri startovani v te zime motor vzdy chvili zaklepal.Hold byl olej uz dole na rysce.Takze jsem to nastesti vcas podchytil a jdu radeji testovat ten jiny olej.

2010-02-02 23:11:51

honza lenže ak si ešte pamätám tak ty si tomu dal na frak tým že si jazdil bez olejového viečka.oprav ma ak sa mýlim a unho to bol problém so zapchatými kanálmi teda zakarbónovaný motor,nesprávny olej,špatné výmeny a pod.


Odpovědět

1  2  3  4