Fórum - Téma


P11 - klepání na nebeskou bránu?


Fórum Primera P11 P11 - klepání na nebeskou bránu?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2009-08-25 10:59:31

Zdravim, tentokrate ale se zcela zamrzlym usmevem na rtech . Nestesti chodi nejen po lidech, ale i po autech. Ani ne dvoumesicni bezmezne nadseni z nasi primerky bohuzel skoncilo v nedeli. Za peci kterou s laskou dostala - oprava klimosky, novy hezky kola, super zahradka, 5W-40 + origo filtry+origo svicky presne podle chytre knizky i rad tady z klubu , zavrsenou bezproblemovym pruchodem technickou koncem minuleho tydne, nam ted neco osklive klepe na spodku motoru, pry mame nejaky spatny saly, lagr na klice a jeste dalsi osklivosti. Auto sice zatim jede, ale pry by radsi nemelo. Chytry pan rikal, ze i kdyz autu nic neschazi, proste se takove veci deji. Koupeno bylo temer v rodine s jasnou historii, takze vylucuji, ze by se ho nekdo zbavoval kvuli ocekavane katastrofe. Proste to tak asi melo stat . Chytry pan tez rikal, ze by se do toho samozrejme muselo vlezt, podle zvuku tezko urcit skody, nekdy ze byva lepsi vymenit rovnou cely motor no a do 20tis. by se to snad veslo, mozna i mene. To je vsak vice nez polovina porizovaci ceny auta a mne to prijde dost. UfUf. Nechci to poridit za tri padesat, ale kazda tisicovka...

Moje prosba tedy smeruje k tomu, zda byste nedoporucili nekoho tady u nas v Praze ci za humny, kdo byl byl sikovny, vlidny a snad i slusny a komu s duverou milovane auto sverit. Je to Primera 1997, najeto kolem 220tis., motor 2,0i SR20DE, 96 kw, bohuzel nyni nahore huj, dole fuj. Clovek si o Primerach nacetl tolik pekneho, ze se mi porad nechce uverit. Vsem reagujicim predem moc dekuji, jeste ze pristi tyden na dovolenou odletam

2009-08-25 11:29:05

no, koukám že máme možná podobný problém... video mého problému zde: http://www.youtube.com/watch?v=gWUUM47UPI8 Mě se to stalo dokonce u motoru který má najeto ani ne 110.000, skoro se mi tomu nechce věřit, no jinak co k tomu říct? Prostě je to asi blbá náhoda, ale stane se to Každopádně by podle mě stálo za to se na to podívat v čem je problém - sundat olejovou vanu není zase takovej problém a myslím že by tam mohlo být poznat o co kráčí... ty zvuky jsou ošidné, mě říkali před nějakou dobou že to jsou přidřené vačky a bylo to čerpadlo klimatizace... Pokud jde o opravu - tak pokud je skutečně špatné nějaké ložisko ve spodku motoru jak to vypadá podle toho zvuku tak asi celé auto pojede do Vsetína, ačkoliv je to daleko, aby to dělal někdo kdo skutečně těmhle motorům rozumí.

2mato  
Mato
2009-08-25 12:55:18

Kajencik, ale to na tom videu nebola ta klima predpokladam...co sa ti s tym motorom stalo teda? nejak to nechapem z tvojho prispevku

2009-08-25 13:07:12

No, to nepotěší, nám se to stalo na spolehlivostí opěvované Mazdě 6, motor 1.8i, najeto jen 25.000km, měla výbornou péči i zacházení. Zřejmě se díky výrobní vadě materiálu nebo špatnému mazání (vada čerpadla) protočily šálky na klice a motor se skoro zadřel. Taky to bouchalo, jak popisuješ. Oprava by byla nákladná a motor by už nikdy nebyl jako dřív, takže jsme dali nový. Bylo to v tomto ohledu asi nejlepší řešení, protože auto bylo zánovní a nechtěli jsme do toho dávat motor, do kterého se zasahovalo. U staršího auta bych se ohlédla asi po motoru z vraku, ta cena je ještě v pohodě.

2009-08-25 13:09:10

2mato: ne ta klima to bylo asi mesic zpatky, nevim jeste presne co se stalo, az se vrati hlavni mechanik z dovolene tak dam vice informaci

2mato  
Mato
2009-08-25 13:22:49

Aha no vyzera to na ozaj nieco s vackami podla toho zvuku, aspon teda urcite z hlavy valcov to vyzera byt, ved uvidis

2009-08-25 13:24:34

no vidiš, a přitom podle toho zvuku mi někdo říkal že to je blbý ložisko na klice a já bych řekl že to jde spíš zespoda.... no takže je vidět že ten zvuk je dost zavádějící a chce to rozebrat....

2mato  
Mato
2009-08-25 13:33:44

ono je ine to popocuvat vlastnym uchom pod kapotou ako z toho videa vies ako... a urco je viac ludi co s uz maju skusenosti aj s tymi zvukmi na motoroch ja som ich az tolko zas nepocul a nasledne aj vedel co s nimi bolo... zas pravda je ze na vacku to je dost intenzivne pocul som ked boli zodrate vacky a klepalo to...klepalo to len v urcitych otackach a sytejsim zvukom teda zvuk nevydavalo len jedno klepnutie ale take 2-3... to su teorie chlapci co s tym robia ti povedia presne, drzim palec nech to je co najmenej nakladne a problematicke

2009-08-25 19:08:32

To z toho videa mi prijde ze to je na polovicni rychlosti otacek, cili vacka.. zkusil bych shodit viko ventilu a prohlednout

Ale pekne me desite... ja si prave zaplatil zalohu za primeru 2,0 z roku 2001

2mato  
Mato
2009-08-25 20:29:50

myslim, ze u inych znaciek a ich motorov by si mohol mat vacsie obavy....vzdy je to o stasti aj smole ...

vacky si inac mozes nahmat cez veko na nalievanie oleja , ked stojis pred motorom tak prstom v tom otvore zamieris na lavo a ked mas dobre pretoceny motor pekne pohladis vacku...pokial v nej nemas vychodene ryhy tak pohoda.. navyse aj tak vacsina vozov mohla trpiet na blbeho majitela s tym uz nic nespravis

2009-08-25 21:29:14

O tom neco vim :)

2009-08-26 07:50:36

Neplaště ... .

SR20DE patří k jedněm z nejspolehlivějším a nejrobustnějších motorů své kategorie vůbec. Neznamená to, že by se nemohla stát katastrofická porucha, ale je tomu tak velmi velmi zřídka, a vždy bude nějaká příčina ... v 99,9% v nějakém provozním důvodu (způsob údržby).

Když už by se ten moto rozpadl, tak se dá koupit kolem 10.000 kč "nový" motor.

Není důvod k panice.

2mato  
Mato
2009-08-26 08:23:53

no ved prave, nechcel som tu pisat zas ody na ten motor lebo je to uz aj mne blbe, ale staci si o tych motoroch nieco precitat... bol stvoreny do primery na kazdodenne vysokorychlostne jazdenie po dialnici, spraveny na chut po otackach, nizku spotrebu, vytribeny zvukovy prejav a je nevidane predimenzovany... takto do toho japoncici isli ...pritom ako sa tu pise za par supiek mas cely motor...

2009-08-26 08:57:26

Tak nechcem rýpať ale je to ďalší prípad kedy japonec zomrel na plnú syntetiku. Z mojich skúseností si pár takýchto prípadov pamatám a zďaleka tento nebol posledný. Ja sám mám primeru a nič iné ako 10W-40 tam nikdy nenalejem. Hlavne zmena oleja mohla spôsobiť tento problém, 5W-40 teda plná synta je proste do týchto motorov moc riedka, hlavne ak motor má 220t KM a predtým bežal na nejaký iný olej.

Čo sa týka Vášho problému s klepánim tak by som skúsil vypustiť olej a naliať tam nejaký hustejší. Mohlo sa stať že Váš motor s plnou syntetikou proste stratil tlak oleja, treba to odmerať a skúsiť dať olej hustejší. Buď to pomôže alebo je problém už rozsiahlejší a bude treba brúsiť kľuku a dať nové ložiská - väčšinou stačí vymeniť ojničné ale nie vždy je to pravidlom - treba to dať skúsenému mechanikovi.

Druhá možnosť je kúpiť celý motor...

Ja sám ponúkam motor SR20DE na predaj, je však z GT teda má 110KW. Je presne rovnaký ako 96KW a kedykoľvek ho viem na 96KW upraviť podľa individuálnych požiadaviek...

http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=1022530

2009-08-26 09:47:51

Tady bych si dovolil jenom poznamku, ale byla jiz psana i zde na foru nekolikrat .. udaj oleje 5W40 nehovori nic o slozeni (mineral-polosyntetika-syntetika), ale hovori jen teplotnich vlastnostech oleje (tedy do jaky zapornych a kladnych okolnich teplot si olej zachovava sve vlastnosti). Tedy nespojovat tento udaj s typem oleje. Jedine co se da z toho usuzovat je asi ta ridkost, a to podle zimniho teplotniho indexu.

2009-08-26 14:16:33

Diky za nabidku motoru i cenne rady, uz jsme nejaky cennovy pruzkum po vrakovistich delali, Vase cena patri spise k vyssim, i kdyz tam k motoru mate i dalsi dily, ty bych snad ale ani (doufam) nevyuzila. Predevsim si to ale nechceme komplikovat dopravou pres celou republiku...tedy pres dve, z Prahy do Kosic cesta dlouha dlouha. Co se tyka oleje, ten stejny tam byl i minimalne dva roky pred tim, jen jsem se snazili drzet to na co byl motor zvykly. Priste budu Vase doporuceni brat na vedomi a o neco zahustim

2009-08-26 14:51:00

Proc nema cerny vyko kdyz je to z P11 GT? Neni to spis z Almery GTI motor. Jinak dobra cena za motor.

Me ten motor krasne porad drzi i na plnou syntetiku na kterou jsem presel z polosynt. pred 35000km . Najeto mam necelejch 280000 a porad drzi a je relativne klidnej a tichej. Zalezi jak se kdo o motor stara jak pravidelne meni olej a hlavne co tam leje nebo vyrobni vada.

2009-08-26 20:44:25

HonzaGT : Presne tak je blbost ze by ho odrovnalo 5w40 za tepla je stejny jako 10w40 akorad za studena rychleji namaze motor no . Jinak to viko motoru je nejaky divny kdyz je to GT leda fakt Almera

Taky bych to videl na vyrobni vadu nebo motor jel nekdy z malo olejem nebo nebyl casto memen nebo majtel hovado no

2mato  
Mato
2009-08-26 20:50:19

5w40 je redsi o to slo viac menej v predoslom prispevku...aj moj engine siel asi do 270 000 na 5w40 a nezral olej, potom som presiel na 10w40

2009-08-27 06:46:23

Ja jezdim na Mobil 1 5w50 jak doporucoval Blesk. Motor se sklidnil, hydrostely nejsou tak slyset jako driv, rychle se zaplnej nevim nu. Ja jsem spokojenej. Ale olej mi to papa davam pres 1l od vymeny k vymene. Menim zhruba po 8000km. Hodne to vsak zavisi na stylu jizdy, kdyz jedu na spotrebu tak nedolejvam pocase vubec nic. Za to kdyz tocim a jedu porad na krev pak uz si to olejicek vezme. Zas to ma dost najeto nevim nu. Jediny co mi ted odeslo je prevodovka .


Odpovědět

1  2  3  4