Fórum - Téma


P11 - hučení v převodovce manuál


Fórum Primera P11 P11 - hučení v převodovce manuál

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2mato  
Mato
2009-04-24 10:29:13

Honzo jo suhlasim pokial by to nemalo aspon 190 - 200 000 tak by som to nemenil, samozrejme keby prevodovka ide tak ako ma. Pokial by zacali problemy tak v prvom rade clovek vymeni olej lebo ak nepomoze tak sa bude musiet rozobrat a olej je aj tak fuc a pojde new....Ja mam nalietane cca 280 000 mozno aj troska viac....nevies nahodou cim by mohlo byt sposobene to piskanie 4 stupna? nieje to nejak moc vyrazne, kamosi vravia ze to je turbo Stalo sa to od vtedy ako pri vymene poloosi vytieklo tak do 0,5 litra oleja a chvilu som na tom behal lebo v mechanici povedali ze to neva...no a uz aj ked som olej vymenil tak to nepomohlo...mam na tom uz 10 000 km a bez zmeny ide vsetko normal. Ale urcite to bude nejaky fatal, asi pojde nejake ozubenie sikmo ?

2009-04-24 21:49:17

OK. pánové ještě bych poprosil o ty specifikace, jen pro doplnění

2009-04-24 21:57:35

No jak už něco začne v převodovce haprovat, je už myslím trochu pozdě. Osobně mám zásadu, že prevence je vždy lepší a levnější, než pak řešit potíže. Takže olej měníme co 80.000km a převodovka je jak nová.

Specifikace převodového oleje, který používám - Castrol TAF-X API GL4+ , 75W-90

2009-04-26 17:15:14

Souhlasím s Doris.Prevence.... .Já tam dal Q8 75-90,takže plnou syntetiku,a zlepšilo se řazení.I v mrazech,jde lehce řadit...

2009-04-26 17:24:25

Ono už i fakt, že je znát zlepšení po výměně oleje, o něčem svědčí. Kdyby výměna byla zbytečná a náplň skutečně doživotní a plně funkční po celou životnost převodovky, jak někteří uvádějí, asi by to zlepšení poznat nebylo.

I u moderních aut se má olej v převodovce měnit - například u Mazdy 6 co 80.000km - a opomenutí této výměny se může časem dramaticky prodražit.

2009-04-26 17:28:42

Dorisko zdravím Tě a posílám malou pusu,už je to tak dlouho

2009-04-27 07:57:58

Kato:

2009-04-30 02:11:26

ja som menil prevodovy olej preto lebo mi skrtalo pri radeni s jednotky do dvojky.... vymenil som a a asi po 100 km to prestalo... ale bohuzial to piskanie v 4 rychlosti mam aj ja na nissan sunny b12, 1,6i

2009-05-06 00:43:45

Zdravím,

musím též přidat svůj poznatek a to ten, že převodový olej se obecně sice nemění, ale u Nissanu jej měním. Brácha (i já) má Almeru 1.4 rok99 najeto 175tis.km (já 85tis.km) a loni na podzim přišel s tím, že mu ráno jak začly mrazy auto hůře řadí. Tak dojel ke mě, u zahřátýho auta (35km jízdy) jsme vypustili olej - ještě původní náplň, byla docela tmavá a hustá a nalil jsem mu tam převoďák tušim že PP90 normálně obyč z benzinky. Pak jsem jel Almeru protáhnout kolem Ivančic, cca 25km docela i ostřejší jízdy a hned potom s olejem ven do lavoru, můžu se podělit s poznatkem, že kdyby jste viděli ten bordel co vytekl i z té druhé - proplachovací náplně, nevěřili byjste tomu. Poté jsem tam nalil mnou oblíbený převodový plně syntetický olej fi. Fuchs (je lepší než Castrol TXt - kvalitou a hlavně i cenou), konkrétně jde o tento produkt - Fuchs Titan 5 Speed SL 75W/90, odkaz na e-shop fi. Ekolube:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=678

s tímto olejem mám již několikaleté zkušenosti u oprav různých značek aut, třeba u Peugeotu změnil řazení takovým způsobem, že si člověk připadal, že má měněnou převodovku, zmiňuji se o tom proto, že zejména francouzi mají velice nepovedené a nepřesné řazení. Každopádně ale k věci: po výměně oleje za tento mě bratr za pár dní v telefonu sděloval, že u Almery zmizely předchozí potíže a auto jako by jelo snáze a snadněji se řadí, tento fakt mne jen opět utvrdil, že měnit převoďovej olej, leč u tak vyspělého japonce jakým Almera bezpochyby je, se vyplatí i přes opačné názory jiných. Před pár let jsem vlastnil a vyzkoušel pár vozidel Mitsubishi (Lancer 1.6 16V 83kw 92 a 95, Galant 1.8 a 2.0i 94 a 99, Colt 1.3i 92) a můžu poznamenat, že i když měly auta najeto už více, tak olej v převodovce bylo nesmysl měnit, samozřejmě že mi to nedalo a zkusil olej vypustit, vytekl však krásně čistý červený olej a byl jako nový, zkrátka jsem čučel. To tedy byla řeč o Misubishi, mimochodem jeden můj kolega co opravuje Toyoty to vidí taktéž tak. Kdežto u Nissanů Almera N15 jsem již pár převodovek odmontoval, či měnil na nich přev. olej a můžu potvrdit opak, to znamená olej byl většinou špinavý, zanesený, prostě kvalita šla čím dál tím více dolů až to zašlo tak daleko, že začly dělat "Nssany s rytmem života " (Renault) a od té doby jsou to auta dobré akorát tak pro mě a kolegu, protože je rozebíráme a prodáme z nich všechno, protože se to zkrátka sere.

Omlouvám se za psaní románů, ale nemohl jsem se nepodělit i o moje zkušenosti s daným tématem. Zíroveň se nechci nikoho dotknout, kdo má Nisana po r.2001, vše je věc názoru a praxe.

Franta

2009-05-07 23:16:08

Nazdar, tak jsem koupil 75W90 Valvoline API GL4, zatím jen na dolití, jsem prostě zvědav na otevření toho plnícího otvoru na převodovce. Koukal jsem na ten prvek s nějákým tím ozubeným kolem a konektorem pro speedmeter , který bych měl demontovat a skrze něj odměřit a popř. doplnit olej. Jde to sundat v pohodě? Jenom stačí povolit ten šroub/matici? V servisním manuálu je v nákresu samostatný šroub, který drží ten odečet na speedmeter. V podstatě mám strach jen z té demontáže.. No a to hlavní, koukal jsem na převodovku ze spodu a jemný únik je mezi spojkou a převodovkou. No a navíc v té dolní části/rovině převodovky, kde je spoj /příruba s blokem spojky mi chybí 2 šrouby.. Proto se ptám odborníků.. Jsou ve spodu převodovky 2 šroubové spoje? V těch dírách jsou závity.. Jsem z toho vcelku jelen, že by někdo zapoměl? Snad jsem ten dotaz moc nezmastil L.


Odpovědět

1  2