Fórum - Téma


P11 GT SR20VE


Fórum Primera P11 P11 GT SR20VE

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 13

2011-02-15 23:55:43

j to je pravda ale mirne sme se nepochopili zaprvy nikdo nerika ze musis zatacky projet s plnym plynem a na plny vykon a ano 200k na predku uz je problem a to prave v tom kdyz tomu nekdo naknedli plnej tam kde nema...

myslenka byla takova ze turbo ve stejnem aute se stejnym podvozkovym setupem musi byt schopne projet zatacku stejne rychle (pomineme-li ridiče) a jak se to zacne rovnat uz se atmo nechyta...

dnes uz neni snad zadna predokolka s vetsim vykonem co nema aspon nejaky ESP ASR nebo jak se ty protismykovy srandy jmenujou jel sem s golfem tusim ze sestkovej a ten nesel poradne ani na snehu prez ručku hned blikaly kontrolky a rovnalo se to... reakce byla na auta co to nemaji...

2011-02-16 00:12:53

Jenze to co pises neni o vykonu ale o kroutaku... prave v tomhle je atmo mnohem lepsi, ze je jednodussi jet porad plny. A jak rikas, ze na rovince uz se nechyta, tak to pravda neni... zkus jezdit na zavody a prijdes na to taky. Na rovince zavod jeste nikdo nevyhral. Tohle si necucam jen tak z prstu, ale je to z nejen mych zkusenosti primo ze zavodu... tohle totiz nejde moc resit v teoreticke rovine. Turbo je fajn, ale neni to jednoduche byt rychlejsi...

Nove auta to ale nemaji proto, ze by vykon nesel prenest, ale protoze jsou to "bezpecnostni" prvky a jakekoliv hrabani, ztrata trakce, atd. je rychle preruseno.

Kdyz turbo, tak idealne 4x4... tam to smysl ma.

Pridam tady jeden odkaz. Je to CTR o seriove vaze (1200kg) a vykonu cca 220HP.

Dany Honda Civic EP3 x Kaufi Nissan GT-R ... Nürburgring Nordschleife BTG 24-07-2010

One lap on Nürburgring Nordschleife BTG, Touristfahren 24.7.2010

Honda Civic TypeR 2002 EP3, 230HP by TypeR.cz (v plném nasazení)

Nissan GT-R 2010, 488HP (na vyhlídkové jízdě)

Video ze zeleného pekla za plného provozu... (žlutá fáze a pár zdržení)

Z originál času 8:39 jsem odečetl 19s co mě zdržela:

  • žlutá fáze na dolním úseku do kopce...
  • zdržení Lotusem (hlavně že měl obrovskou kameru v autě)
  • zdržení Focusem (maňas, na Ringu se nesmí předjíždět zprava)

Ztráty jsem přesně odečetl z GPS dat normálního kola přímým porovnáním, takže to není zkreslené... Jízda je hodně podobná mému nejrychlejšímu času z minule 8:15.5 který jsem ale zajel v pátek bez velkého provozu, takhle to je opravdu složité ... A ne pokaždé jde použít na Nordschleife kamera (modří vědí) ...

Dany, NS, Nürburgring, Nordschleife, Honda, Civic, TypeR, EP3, Falken, RT-615, typer.cz, racing, Nissan, GT-R, R35, Lotus, Renault, Clio ...

2011-02-16 00:28:18

pekne zvlast jak se porad drzi na prdeli tomu GTRku nebo jak bere ten Lotus Elise....

chapu ze vykon muze byt nevyhoda v rukach ktere to neumi... jen rikam ze profik by to dokazal využít.

proto delam z auta ctyrkolku....

2011-02-16 00:45:55

2011-02-16 08:52:07

no ked je to topic o Matiaskovom SR20VE tak som zvedavy ako Matiasko pokracuje... Minuly rok to este poriadne nejazdilo... Od Matiaska som nevidel dlho ziaden prispevok, tak by som bol rad ak by dal nejake update ako majitel auta

2011-02-16 08:57:29

Ze to Matiaskovi poradne nejezdilo? Nechtel by jsi to nejak rozvest. Mel s necim problemy nebo jen vymyslel nejake dalsi upravy? Docela by me to zajimalo a jiste i ostatni.

2011-02-16 09:14:44

neviem ziadne detaily, preto cakam ze sa ozve majitel...

2011-02-16 09:54:07

Kdyz se tam ten SR20VE motor namontuje s elektrikou a ECU,serizuje se nastavuje nebo upravuje se neco?

2011-02-16 11:14:24

Opravdu obcas zajimavy veci se tu lidi doctou, vesmes to jsou hospodksy blaboly, kdo nezazil obe auta, nemuze soudit (BMW vs nissna)... Mel sem tu cest E30 (1.8Is), E36 (2.0i) a novodobe E46. Diky teto generaci ctyrvalcovych motoru jsem se jednoznacne utvrdil, ze historicky BMW nikdy neumelo udelat dobry ctyrvalec, krom toho 16ti ventilu, ktery byl naopak famozni... E30 bylo neskutecne zabavne auto, zaroven mnohdy nebezpecne, obzvlaste na snehu :-D tam to chtelo skutecne pytel pisku do kufru. E36 ten motor byl prisernej, ale srovnatelny s primerou, ale oproti predchudcovi to bylo vylozene nudne a fadni auto, ktere sice drzelo svuj standard, ale nicim nenadchlo, slo z domu. Pak uz jsem jen delal testovaciho jezdce E46 v dvoulitrovem dieselu, kdy jsme hodnotli nove elektronicke pomocniky(automaticke pribrzdovani do zatacek apod) a celkovy feeling z auta. Uplne sem nadaval, co to BMW udelali, nudna auta (bohuzel stale pretrvaval pozitek z E30ky). Jinak auta precizni, skvele ovladatelna, pohodlna (az na ergonomicke vytky interieru) perfektne zarizena pro ridice.

Primera, jednoducha, trpi tim, ze se snazi hrat na BMW, ale mysleni japoncu je jine, a to se projevuje ve vsech japonskych vozech. Je to dano trhem, nemecky zakaznik je ochoten auto jednou tolik preplatit, kdyz vi, ze ECU se vsemi cidly, motorem a palubnim systemem komunikuje pres opticky system, a ne pres metalicky. To japonsky vyrobce neudela, protoze je to mozna pricina problemu, protoze tato technologie neni proverena. Japonska auta byl do jiste doby "zastarala" ale diky tomu byla spolehliva, a tak nejak stale stejna, jen vzhled se menil. V tomto smeru nemuze nissan konkurovat BMW, a BMW s V-ckovymi motory jsou famozni vozy...

Japonske vozy vzdy tezily z japonkse technologie, kdy jsou schopni udelat z prdu kulicku, a treba toyota toho byla zdarnym prikladem, kdyz z 1.6l atmosferickeho motoru vytahli pres 100KW, evropa na to sla starou overenou metodikou = objem nenahradis. Takze z toho plyne, ze auta typeu P11 GT je s nejakou 325i neporovnatelna, jedine co maji spolecne je udaj, zarazujici auto do segmentu nizsi stredni tridy, ale co se tyce vybavy, komfortu a pocitu z jizdy bude BMW vzdy vis, primera uzivatele maximlane nadchne jednoduchosti a s tim spojena zabava, protoze auto je do znazne miry predvidatelne a citelne. Z toho plyne i cena, jednoduchost, zastaralost koncepce = levnejsi provoz. I proto sem od BMW utekl k JDM vozitkum, a zatim nelituji. Jen ten pocit, kdyz clovek sedi v BMW, tak se historicky citi vazeneji, nez v japoncovi, na ty se furt pohlizi jinak (u nas).

Dohady DET vs VE zase miri k flamu, protoze kazdej pisete o tom samem, ale nerozumite si lidi, proste DET s dobrym ridicem bude asi rychlejsi nez s VE. Proste jde jen o tu kontrolu, jinak DET se asi muze stat i nebezpecnym oproti VE, kde ten kroutak neni a proto asi nehrozi pri neopatrne praci s plynem v zatackach jizda rovne.

2011-02-16 11:18:12

Dle info co jsem mel jiz drive, tak by se snad nic takoveho delat nemelo,ale to povi jagy. Jen se to prehodi a funguje to.

Kazdopadne by me spis zajimalo,zda se pak nastavi pocet ujetych kilometru dle VE motoru a nebo je s tim problem a necha se puvodní hodnota. To by nebylo spatne,kdyby to slo.

2011-02-16 11:27:16

no zajimava otazka z tema kilometrama to bi me taky zajimalo jak to bude po prehozeni

2011-02-16 11:43:44

Kilometry nejsou uložený v řídící jednotce, ale v tachometru, takže nemusíš nic nastavovat

Jinak není nic jednoduššího než googlit graf z brzdy pro VE motor, kde je při (skromným) porovnání s mým rozdíl v krouťáku v celým pásmu otáček. Tahle Primera navíc má poměrně průchozí vejfuk, což by mělo mít v nízkejch otáčkách špatnej vliv, přesto má skoro 200Nm ve 2tis otáčkách. Navíc motor uvadá až hodně daleko.

Přenést blbejch 300Nm na silnici neni až taková sranda, takže bych chtěl vidět jak se s Fábkou rozdížděj na plnej knedlík. Samozřejmě je to o gumách, ale kámošova kokta si občas hrábne i na dvojku, na mokru i na trojku. Ale necelejch 200Nm nevidím problém přenést na výjezdu ze zatáčky i bez samosvoru.

2011-02-16 12:21:31

osobně bych taky radši šel do VE - přijde mi, že to je na rozdíl od turba malej zásah do motoru - kdo by si nevšiml turba navíc, tak asi na stk nemá co dělat :))

u turba bych se taky bál spolehlivosti ...

ale ten graf je asi jasnej akorád co ten propad někde u 3 tis? Nicméně furt je tam 180 Nm, takže dost

jinak jen oprava k tý bezpečnosti - teď jsem zkouknul euroNCAP a P11 je na tom fakt docela dobře v porovnání s konkurencí

http://euroncap.com/carsearch.aspx?q=1997 (samozřejmě doporučuju nejen zkouknout počet hvězd ale i videa)

ale je až zarážející, jak jsou na tom auta ze stejných let stejně - ať jde o BMW, Citroen, Saab ... v podstatě auta z 1992 jsou na tom všechny podobně (špatně a dle EuroNCAP život ohrožujíc) a auta 1995 a výše už jsou na tom víceméně slušně (samozřejmě neporovnatelně s novými auty)

omlouvám se, že je to mimo téma, ale nechtěl jsem tu dřívějším příspěvkem nedocenit P11

2011-02-16 12:25:56

Joo,to vim ze tachometr neni v ECU, ale zaznamenany v budicich. Ale zda to jde pak premenit na tu hodnotu, kolik ma najeto cca VE motor.

Kdyby na me koukalo stale cca tech mych 270 tisic km...

2011-02-16 12:43:19

pokud někdo stočí budíky je vůbec možnost nějak zjistit skutečné najetí motoru? případně jak? čekal jsem že tam bude i nějakej zápis do ECU nebo tak něco

2011-02-16 13:15:46

Primera samozrejme stocit jde, stejne jako kazdy jiny auto, stoji to asi litr (budiky musi ven), nastavit si tam muzes co chces...

Zjistit skutecnou hodnotu najetych km myslim nijak nejde, leda pres cebii, pokud jsou k dispozici data z STK, apod.

2011-02-16 13:20:33

Skutecnou hodnotu asi opravdu nikdo nezjisti, cili se musi vychazet z toho, co jagy zjisti a zda mu reknou pravdive udaje. Ale jak jiz drive psal, motory VE vetsinou tak moc najeto nemaji.

2011-02-16 13:36:49

Prodejci v USA skoro u vsech motoru uvadeji najezd cca 25000-35000 mil.

2011-02-16 18:55:35

100% souhlas s artee VE vs DET... presne tak sem to myslel a doufam ze i psal...

2011-02-16 21:56:50

arteee:moc hezky napsaný článek

a do čeho tedy půjdeš ty?


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 13