Fórum - Téma


P11 GT - seřízení ventilů


Fórum Primera P11 P11 GT - seřízení ventilů

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-02-20 11:04:10

Moc se v tom nevyznám, ale zajímá mě, jestli je nutné po nějaké době seřizovat ventyly, nebo jestli se to u motoru SR20DE nedělá? Zdá se mě, že je motor víc hlučnější. Najeto 204 000 km. Díky

2010-02-20 12:02:20

To ti prave maj obstaravat ty hydrosteli ktery sem tam u primer delaj paseku .

2010-02-20 13:06:06

Co olej? jak je tam dlouho? jaka znacka? a jak se stim na posledni cykl oleje jezdilo? (kratke trasy, dlouhe trasy) Je slyset retez?

V druhe rade zkontrolovat tesnost vyfukoveho systemu, pokud motor mas hlucnejsi zvukem baritonu (tedy hluboky)...

Nebo zkus specifikovat, jak hlucnejsi.

2010-02-20 13:13:44

Na oleji je najeto cca do 2000 km, značka Texaco 10W40. Předtím jsem tam olej taky měnil já a byl tam Castrol Magnaec 10W40. Jezdím s tím spíš kratší trasy do 3-20 km, někdy 60-100.

Výfukem to asi nebude. Prostě když motor vytočím nějak k 6000, tak už to není takový kultivovaný zvuk. Mám tam otevřený filtr KN a ještě před zimou se mě ten zvuk zdál teda lepší. Řetěz je slyšet jen po nastartování max 2 vteřiny. Myslíš, že by to mohlo být nekvalitním olejem? Rídkým... Jak poznám špatné hydroštely? Díky

2010-02-20 13:20:24

HYdrosteli rvou za studena a malych tocek pri vysokych ot. by se stisili.

Mozna je to jen tvuj pocit pokud to nejak nemlati ,neklepe neresil bych to.

2010-02-20 13:21:24

I olejem to muze byt (ted nerikam, ze v tvem pripade je). Zvlaste, kdyz se jezdi takle kratke trasy, tak olej strasne rychle degraduje. Jednoduse by se dalo rict, ze rezivy. Po nedostatecnem rozehrati a pak chladnuti, ktere je v dusledku maleho zbytkoveho tepla v materialu rychle se muze kondenzovat v utrobach motoru vlhkost, ktera proste nici olej. Takze do budoucna na takle kratke trasy doporucuju hodne zkratit interval vymeny oleje....

Jinac se jeste zeptam. Ten zvuk je pokazdy? nebo jenom nekdy? Myslim to tak, ze treba dnes je to takovy "hruby" zvuk, a treba zitra ti to zase zni normalne? Nebo to je pokazdy ten zvuk?

2010-02-20 13:32:18

Tak ten minulý olej jsem měnil poprvé. Tento druhý jsem tam dával po 10 000 km. Ten zvuk motoru se mi zdá jiý dlouhodobě. Prostě ještě na podzim to mělo ten správný dravý šmrnc...I když možná je to jen mojím blbým pocitem, nebo zvykem a taky nedostatčenám prohřátím motoru. Na volnoběh je to v klidu. Celkem tichý a kultivovaný chod. I když na Civica VTi co jsem měl před Primerou to nemá. To bylo jak nový šicí stroj

2010-02-20 15:26:55

ako píše artee.Ak jazdíš krátke trasy treba skrátiť výmenu oleja na polovicu,takto to udáva aj výrobca auta lenže mállokto to dodržuje.

bolo by dobré kebysi nejakým spôsobom tie zvuky popísal ako sa prejavujú pri akých otáčkach čo sa odvíjajú od otáčok motora a pod.Takisto aj ten KN filter nieje v zime práve najlepší nápad si myslím.

A ešte ak parkuješ vonku skús si pozreť izoláciu že v akom je stave pretože potkany,myši a iná háved ju velmi rada používa

2010-02-20 15:57:59

Taky pribarvym Tak ako pise Pato, a jeste me pripomel, zkontroluj sani vzduchu, zda nemas nekde uvolneny spoj, protoze potom motor vydava taky "hruby" zvuk...

Jinak za me muzu rict, ze SR20tka je vybirava co se tyce oleje, proste zvukove se u ni pozna jiny olej. To treba honda (taky sem nejaky ten rok jezdil se civikem 6g) se zvukove moc neprojevovala na ruzne oleje. Jednou sem pouzil Magnatec a hned sem ho daval pryc, ten zvuk byl udesnej.

V tenhle moment bych mohl vyuzit prostoru. Jiz nejakou dobu resime s 2matem zajimavou vlastnost motoru sr20de/di, a to, ze nekdy motor naskoci a pohybuje se s jemnym zvukovym projevem a nekdy je dost "urvany" (hruby a hlasitejsi). Snazime se najit pravidlo tohoto jevu, ale zatim bezvysledne.

Na snade by mohly byt faktory jako jsou teplota, vlhkost, rezim provozu, ale zatim se nenaslo pevne pravidlo z techto velicin ovlivnujici zvuk.

Napr za posledni mesic me motor vzdy bezel hladce a tise (teploty -10 az - 3°C, vlhkost nevim, rezim mestskeho provozu). Minuly tyden auto nastartovalo hrube (i kdyz to vzdy tech prvnich par minut) ale nestichlo. Vcera jelo na uplne stejne trase pri stejne teplote a stejne predstartovni procedure (ted v zime nechavam motor par minut bezet, nez otacky klesnou pod tech 1300 nez vyjedu) jelo "hladce".

Takze bud ja a 2mato jsme schyzofrenici a vymyslime si zvuky, nebo se v motoru neco odehrava (priprava smesy...) co ovlivnuje zvuk v tomto smeru.

Jen pripomenu, ze 2mato ma SR20DI a ja mam SR20DE RR.

Pokud k tomu ma nekdo nejakou pripominku, rad zalozim solo thread na toto tema, protoze bych rad rozlousknul, zda je to "vlastnost" ci indikace nejake zavady.

2mato  
Mato
2010-02-21 11:43:45

Jak pise Artee mame uz dlhsie dilemmu, ale kazdopadne si nemyslim, ze su to len pocity ja mam dost citlive ucho a tie rozdiely tam pocujem...navyse uz mam traktorovy zvuk v oblasti volnobeh - 1300ot skoro stale z coho upodozrievam EGR ventil ktory vraj zvykne sposobovat tuto nekultivovanost na volnobehu. Cisto teoreticky by to mohol byt on, lebo po napichnuti na PC mi ukazal, ze na volnobehu je zapnuty...Tiez ten motor nema traktorovy zvuk pri pocuvani z vonka iba vo vnutri to pocut...bezi ako TDi ...smutne...sice z vonka bezi ako sr20 ale vo vnutri je to ako dobre utlmene TDi, obcas sa stava, ze bezi ticho za posledny mesiac ci 2 to je ale asi 1-2x co bezal ticho...to uz bude ale problem inde. K tejto teme snad len tolko, ze dost robi aj retaz, ja spolahlivo pocujem ked si uz motor pyta novy olej prave na retazi, ze ju viac pocut... a celkovo dodava take kovove chrastenie a sevelenie v celom spektre otaciek potom...po zahriati na tych 80stupnov trocha stichne ale i tak je to pocut

2010-02-21 17:13:30

Aj nacate lagre zozaciatku len hucia, klepat zacnu az po smrti.... Nejde vam to hucanie od spodku motora?

2mato  
Mato
2010-02-21 17:51:03

co su to lagre ? loziska ?

2010-02-21 23:46:22

asi mysli ojnicne loziska tie šalky

a 2mato podla mna tvojmu motoru nic nieje neboj , ma uplne normalny zvuk

2010-02-22 08:45:56

Ja doufam, ze ne. Ja nemam kovovy zvuk. Muj zvuk se zmeni, jak kdyby byl ucpany vyfuk, ci vice pruchozi. Proste zvuk jde vic do basu. Neni to kovovove hluceni... Obcas mam pocit, jak kdyby auto nevyplo rezim zvyseneho syceni, protoze defacto pokazde takle auto brumla hned po nastartovani. Ted v zime sem si vsiml, ze kdyz sem ometal auto s nastartovanym motorem a to tak ze dlouho, ze se motor zahral sam na miste, tak byl vzdy tichy klidny...

Ten zvukovy rozdil u me neni moc vyrazny, typuju, ze obycejny clovek by nic nezaznamenal.

2mato  
Mato
2010-02-22 09:58:31

Cicka ale ten TDi na volnobeh si pocul a normalne to nieje ...aj ked to bude asi daka somatina lebo inac je s nim vse OK...ale vsak kaslat nan dufam ze pojde von

Artee ja som zas riesil mechanicke zvuky...

2010-02-22 17:12:52

tak ten zvuk je len veelmi slaby a od TDI to ma hoodne daleko ja by som to neriesil na tvojom mieste

2mato  
Mato
2010-02-22 17:31:19

vsak to uz riesit nebudem snad sa tam cochvila zmesti DE motoraren

2010-02-27 17:25:40

Artee ak máš pocit že niekedy počuješ taký basovejší nepríjemný zvuk tak si skús skontrolovať matice na výfukových zvodoch.Najlepším riešením ich je vymeniť pretože tým že si dal pôvodné tak boli velmi tepelne namáhané a neviem si to nijak vysvetliť iba tým že tie matky proste stratia samosvornosť,proste už nebudú držať.tiež ich chcem vymeniť podobne to spravím aj na celej výfukovej sústave že tam dám nové skrutky s jemným stúpaním

2010-02-27 17:39:42

To se ty matky sami povolují

2010-02-27 17:47:31

matky na hlave čo držia výfukové zvody,hlavne tie


Odpovědět

1  2