Fórum - Téma


P11 - GT motor někdy netáhne jak má


Fórum Primera P11 P11 - GT motor někdy netáhne jak má

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2011-05-30 17:15:09

Vim,ze jsi to psal.Ja vse zkousel postupne.Kazdy ti radi neco jinyho a na raz vsechno vymenit nejde.

2011-06-01 08:32:40

Jen mi nejde do hlavy proc ten starej palec byl takovej zeškvařenej.Nemuze to delat rozdelovac aby ten novej taky tak nedopadl.

2016-04-14 22:18:44

Opráším hooodně staré téma,ale momentálně řeším P11GT přesně s popisovanou závadou t.j.cukání při jízdě např. v koloně,neboli při lehkém plynu. Jinak v podstatě jede normálně. Podařilo se vám to tenkrát odstranit?? Já už vyměnil uplně všechno a je to pořád stejné ještě vlastně navíc,nejde ubrat volnoběh,diagnostika nic neukazuje

2016-04-15 15:09:40

fi.lip: Já to na almaře (stejnej motor) řešil výměnou svíček, kabelů, víčka a palce rozdělovače a hned se umravnila. Jako vždycky postupovat od toho nejjednoduššího.

2016-04-16 08:32:34

fi.lip: taky mě to GT dělá už roky.

Špatné přechody (zakuckávání) při přidání a ubrání plynu v menších otáčkách , nepříjemné hlavně ve městě při popojíždění.

Postupem času jsem vyzkoušel tři různé rozdělovače, potenciometr škrtící klapky, lambda sondu, pro jistotu vyměnil rozvodový řetěz (nebylo nutné), nové káble ke svíčkám, nové iridiové svíčky, tři různé volnoběžné ventily, váhu vzduchu, ale prakticky žádná změna nenastala.

Volnoběh jsem taky musel trochu poštelovat na dorazovém šroubu škrtící klapky a šroubu vzduchu na volnoběžném ventilu.

Stejně mám však největší podezření na volnoběžný ventil.

Mám tři stejné kusy a každý se chová naprosto jinak, nepomohlo ani řádné vyčištění a naštelování pružinky.

Nakonec po dlouhém laborování jsem z nich poskládal jeden co teď funguje obstojně, drží volnoběh, ale pocukávání nepřestalo.

Chtělo by to vyzkoušet jeden fungl nový a hned by se vědělo,

ale kde ho vzít?

Teď už to ale tak moc neřeším, auto se jinak chová perfektně, takže to chce jen při malé rychlosti jemnější práci s plynem a spojkou, a ono to pak ani není moc poznat.

2016-04-16 09:07:15

vincent: Volnoběžný ventil můžeš vyhodit a zkusit to bez něho.

2016-04-16 10:28:21

svobi: to je sice pravda, vím že jsem to tenkrát taky zkoušel, ale problém byl pak při zapnutí klimy , že se nezvedaly otáčky a motor šel skoro ke zhasnutí. Měl jsem vypnuté oba konektory, ale možná stačil jen jeden, protože každá část řídí něco jiného.

Taky jsem jezdil s odpojeným potenciometrem klapky a odpojenou lambdou.

Je to už delší dobu co mě to fakt hodně štvalo, ale teď už jsem rezignoval.

Sice mě to "zakopávání motoru" pořád vadí, ale není to tak zlé, že bych s tím nedokázal žít.

Třeba někde časem seženu nový ventil na vyzkoušení a budu zase moudřejší.

GTčko chci ještě hóóódně dlouho, tak na to snad časem přijdu.

PS: ani v NISSANU si s tím tenkrát nevěděli rady, jen jsem zbytečně vyhodil kačky.

2016-04-16 11:17:11

vincent: Já mluvil o vyzkoušení zda to je tím. Klimu na to nepotrebujes samozřejmě pro každodenní auto to není moc vhodne

2016-04-16 12:23:13

svobi: jasně, rozuměl jsem, ale jak píšu už jsem s tím sžitej a nemám momentálně čas na experimenty.

Jsem doma po operaci. Ale jak bude čas a nálada , tak se do toho zase dám.

A ještě jedna věc. Vypnutý ventil neznamená nový.

Nikdy to nemůže fungovat správně.

2016-04-16 20:16:19

Já měnil ventilů také několik a nic,teď sem pohnul od oka předstihem a je to už docela dobré,sice někdy lehce při ubrání plynu cukne,ale už to je nepatrné. Teď mi nejde do hlavy ten volnoběh 800 a míň ani Ň i když zašroubuju ten štelovací šroub na doraz

2016-04-16 20:29:28

fi.lip: v klapce velká fuga ? Netěsnost sani ?

2016-04-16 21:44:15

fi.lip: když hýbeš rozdělovačem a měníš předstih, tak se také změní otáčky. 750-800 jsou otáčky v pohodě, to bych neřešil.

Pokud ale děláš něco s ventilem nebo klapkou atd. je potřeba resetnout ECU. Já to dělám přes DataScan, aby se načetly nové hodnoty nastavení senzorů. Ne vždy to však pomůže.

Ještě mě napadá u tebe, koukni na dorazový šroub škrtící klapky.

Pokud je motor studený, musí tam být mezera. Po zahřátí se pak doraz dotýká štelovacího šroubu. Pokud zůstává mezera, je špatně seřízený doraz termočlánku pro startování za studena a otáčky pak nikdy neklesnou jak mají. Klapka zůstává více pootevřená než je nutné.

NO_HITS  
Laďa
2016-04-17 07:50:05

Buď termočlen nebo váha

2016-04-17 11:32:34

klapka funguje jak má,menší vule už nejde nastavit,pak se zasekává,všechny podtlaky a hadice vyměněny-ještě jednou připomínám měnil jsem vše takže i váhy,klapky,volnob.ventily,rozdělovače,knock.mám i consult vše bez závad. otáčky jdou ale minimálně 800 a ani kousek méně

2016-04-17 12:27:59

já mám vlastně podobný problém u sunnyho, taky už jsem vyměnil kde co, ale volnoběh je vyšší a ne tak stabilní jako u primery, která má najeto 2x tolik, zrovna tak při ubrání plynu někdy nepříjemně cuká což ta Primera nedělá.

Zajímalo by mě jakou máte hodnotu AAC ventilu při volnoběhu? Mě to jde až na 8 a myslím že by to mělo zůstávat tak na 20ti. Podezřívám někde nějakou netěsnost v sání. Moje teorie je, že to to auto není schopné zregulovat AAC ventilem a musí ubírat předstih a opět ho přidávat, aby se volnoběh udržel v nějakém rozumném rozmezí.

Napadlo mě vyzkoušet to natlakováním sání při vypnutém motoru, ale ještě jsem to nerealizoval, obávám se že to taky může být třeba těsnění mezi sáním a hlavou...

2016-04-17 13:23:20

kajencik: to těsnění asi nebude ono. Nedávno jsem měnil těsnění pod hlavou, dal nové sací a výfukové, ale tohohle problému se to nijak nedotklo, prostě žádná změna.

Netěsnosti v hadicích a těsněních jsem také zkoušel při chodu motoru, stříkáním čističe brzd na různá místa a furt nic.

Napadla mě i částečná ztráta nebo poškození dat v řídící jednotce, ale to už je na mě vysoká škola a nevím zda je to možné.

Každopádně by bylo dobré na to přijít, neboť se to asi týká více uživatelů.

Na hodnotu ventilu se podívám, mám někde v PC nahraný videa když jsem to testoval.

Tady je fotka při zahřátém motoru při volnoběhu. Při 4 000otáček to leze až na 80.

2016-04-26 08:09:59

vincent: tak poškození dat v řídící jednotce můžu vyloučit. Včera jsem byl v Nissanu na předsezónní kontrole a zároveň jsem si nechal udělat i kontrolu softwaru jednotky. Vše OK.

Chyba bude někde jinde.


Odpovědět

1  2  3