Fórum - Téma


P11 GT Alu kola


Fórum Primera P11 P11 GT Alu kola

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 29

 tofoj
Tomáš Fojtík
2010-07-15 22:36:20

To nemusí bej kolama přece

Já sem takhle prohrál s Gtčkem na 400m a kdyby to bylo o něco delší šel bych před něj, záleží na spoustě věcí. A rozdíl proti 15" který tady mám je nerozeznatelnej, kromě toho, že v každy zatáčce svlíkáš gumy

2010-07-16 01:04:26

On ma 16 uz od pohledu jsou mensi kola . Podle me to dela hodne a on ma najeto 246 000km a ja 178 000km.

Je fakt ze jeho motor je taky v supr kondici . Uvidime mozna zejtra zmerime vykon na brzde tak se uvidi

Me to zase lip sedi a vypada tak si vyber

2010-07-16 12:09:13

Vsak ja sem to psal, kazdy gram na kole (neodpruzena hmota) je strasne znat (i pri zachovani obvodu kola). A jeste tu je sirka. Musite si uvedomit, ze nemame turbo chrochty, takze nas kroutici moment neni nic moc a jeho prubeh taky ne. A pri takovych kroutacich je pak znat uplne cokoliv do zaporu (treba sirka gumy, vaha auta atd)... A co si budem povidat: "Kone auta prodavaji, kroutak vyhrava zavody" - sprinty obzvlast. Proto sem ja osobne chtel pri prechodu na 16ky alespon zachovat (minimalizovat) vahu, abych tim prechodem moc neztratil.

Muzem se lehce porovnat na sprintech, pokud mate symbiani mobil s GPS (ci externim GPS), muzu poskytnout programek, ktery generuje neco podobneho:

http://other.arteee.net/time_compare.html

vlevo je muj kamarad a jeho Honda Civic 7g SI (je to americka verze, dvoulitr KA20A3 160HP, 1240kg).

2010-07-16 14:24:00

Tak mi tam ted mame casomiru tak neni problem. Jo je to znat jak jsou vetsi tak to trochu hur jede to pozna kazdej pri prezuti na zimaky ,ale co neni to takovej rozdil,pekne to vypada a sedi a stejne dost aut na silnici zpraskas. A mozna i toho Gtecha tam ma klucina

 tofoj
Tomáš Fojtík
2010-07-16 15:48:23

"Kone auta prodavaji, kroutak vyhrava zavody" - sprinty obzvlast"

To je totální blbost. Důležitej je výkon! Vždyť krouťák je jenom jiný vyjádření výkonu v závislosti na otáčkách, přiblblá lineární fce. Kámošova kokta má 320Nm a stejně nemá šanci, přestože to pocitově táhne mnohem víc. Právě protože nemá otáčky. Jediná výhoda je, že jeho výkon je mnohem plošší, nemá takovou špičku... Samozřejmě je to ropák.

I naše Almera, která má o 2kW a 94Nm míň než tátovo služební kokta zrychluje o něco víc (je samozřejmě o něco lehčí)

Prostě zásadní je výkon a jestli tomu nevěříš tak si to ověř...

Samozřejmě že logicky nějakej rozdíl v těch kolech je ale vopravdu to na zrychlení pocitově nepoznáš. Znatelný to je na neutrál, když je cejtit valivej odpor, ale taky záleží na pneumatikách. Nehledě na to jak se to chová v zatáčkách a jak se chovaj lidi na ulici. Prostě já to budu mít takhle, ale každýho věc

2010-07-16 17:28:40

Tofoj: Oba tve odstavce jsou spatne, tak nepis Arteemu, ze je to blbost... ma pravdu.

2010-07-16 17:52:22

Dekuji nacelniku (Jagy), ze ses me zastal Tofoj, fakt si napsal kravinu. Turbonaftak na sprintech trpi, protoze ten kroutak ma jen na cca 1200ot/min, takze musi radit jak zbesily, protoze ma v meznich otackach (moment kdy obtok roztaci turbo a naopak moment kdy turbo uz nic neprinasi a stava se vykonovou pritezi) obrovske propady krouticiho momentu. Takze ve vysledku ma "vykonou" tretinu sveho otackoveho rozpeti zprevodovaneho na kola oproti benzinu. A to jeste je problem, ze kdyz vyuzijes celeho spektra turba a zaradis vetsi rychlosti stupen, tak najednou diky zprevodovani na silnice mas k dispozici jen 50% otacek co na predchozim stupni, tedy dalsi zrychlovani se uz moc nekona, a proto na sprintech TDI vzdy propadne od tretiho rychlostniho stupne(benzin je ve 3/4 rozsahu dvojky) - prakticky ozkouseno, kdy sem s 1.8TDCi pul dne na letisti hledal optimalni radici body pro sprint. Benzin naftaka na sprintech porazi jen diky optimalenejsi (stalejsi) krivce krouticiho momentu a to jeste na vetsim rozsahu otacek. Tvoje teze po prepoctu vykonu je mimo, pak mi napis vztah mezi krouticim momentem motoru a jeho vykonem, protoze to by me zajimalo, zvlaste u u motoru okolo roku 2000 (nafta 86KW/320Nm, benzin 103KW/181Nm, turbo benzin 153KW/300Nm). Jestli v tomhle najdes vztah (cti vzorec) tak si frajer, kazdopadne ten vztah bude mit hoooodne neznamych, uz jen brano z momentu hybnosti rozvodu, ventilove soustavy atd.

Mozna by ses divil, co ja mam prakticky uz vyzkouseno, takze me praxe skutecne nechybi a uprimne rikam, ze primera jezdi relativne nahovno je na ten motor proste tezka, a SR20 neni zase ve sve vyvojove evoluci (konkurence te doby n JDM) nic svetoborneho, ale pracovat se stim da, a me ten motor je sympaticky.

2010-07-16 18:18:03

tak vztah je to opravdu jednoduchej - P=M*omega (omega=2*pi*n/60) to je prostě fakt

výkon je důležitej při vyšších rychlostech, ale na rozjezdy si myslím spíš ten točivej moment ...

ale nechci se hádat

nafťáky jsou omezený max. otáčkama, na druhou stranu točit motor nad 3 tis. (u SR třeba) aby to jelo, není úplně praktický

 tofoj
Tomáš Fojtík
2010-07-16 19:22:57

Sranda je, že moje zkušenosti na sprintech jsou spíš opačný ale to je jedno, určitě máš pravdu. Každopádně tady nebudu kazit téma o kolech.

A co je špatně na těch kolech?

2010-07-16 19:22:58

přesně tak, ten vzorec je opravdu takto jednoduchy. to, že nějaký motor má třeba max. výkon 86kW a max. kroutící moment 320Nm je hezký, ale je potřeba ještě dodat, v jakých otáčkách tyto maxima jsou. takže maximum kroutícího momentu bude třeba v 2000rpm a maximum výkonu bude v 4000rpm. no a podle toho vztahu v těch 4000rpm bude ten motor mít kroutící moment cca 205Nm a v 2000rpm bude mít zase výkon cca 67kW...

2010-07-16 19:39:29

Tofoj: Tve zkusenosti budou asi velice zkreslene, jelikoz jsem sprinty taky chvili jezdil a co rikas proste pravda neni.

Dam ti priklad z praxe - muj ex Sunny GTI (168ps/182Nm) vs. kamaradova Integra TypeR (192ps/178Nm). Oba +/- stejna vaha, oba slick. Vysledek byl velice tesny, ale presto vitezny pro me (oba cas 14.3sec na 1/4mile +/- desetinky).

U dieslu je problem ten, ze ma velice male pasmo vyuzitelnych otacek. Maximalni cisla kroutaku jsou u nich sice velice pekne, ale vyuzitelne pasmo je bidne.

Kola si psal, ze nejsou poznat - jdou a opravdu kazde kilo. Uz to tu bylo pakrat reseno a tusim, ze zrovna Blesk rikal, ze 1kg z neodpruzene hmoty je jako odlehceni 6kg z vozu. Pokud takhle usetris 2kg na kole (8kg celkem) dostanes se na cca 48 imaginarnich kilogramu. Pri vypoctu vaha/vykon u beznych hothatchu mame cca 1kun/5-6kg. Takze ve vysledku to mame o 8-10koni "vykonejsi". Kol jsem vyzkousel uz hodne a tezke kola jsem mel z donuceni (rozumej nedostatek financi ) a urcite bych nikdy nevolil vzhled/velikost pred vahou.. nikdy.

 tofoj
Tomáš Fojtík
2010-07-16 21:18:08

Rozumim. A co v zatáčkách je vyšší váha kola taky na škodu?

2010-07-16 22:44:18

Odpovez si sam.

2010-07-16 23:22:17

obaja mate ciastocne pravdu, ale zabudli ste na jednu podstatnu vec-to ako auto zrychluje je dane nie tocivym momentom motoru, ale na kolesach. takze ak porovnavame:

1.auto ma pri 100km/hod zaradenu 2-ku s celkovym prevodovym pomerom napr 3:1 a ma otacky motor 7tis/min v ktorym ma motor 160Nm tak vysledny Mk n akolach bude 3x160Nm=480Nm

2.auto ma pri 100km/hod zaradenu 3-ku a celkovy prevod pomer 2:1 a otacky 6tis a pri nich 200Nm tak vysledny Nm bude 2x200=400Nm - cize ak budu mat rovnaku hmotnost a zanedbame ostatne veliciny (odpory) tak auto 1. bude lepsie pri 100km/hod zrychlovat

o tom je aj rozdirel turbo diesel s vyssou hodnotou Mk motora oproti vysokootackovej benzin atmosfere s nizssim Mk motora

2010-07-17 00:57:46

Tak jsme byli na brzde a na kolech mi bylo namereno 127 koni a 144Nm a komar 115 koni a 155NM . Grafy pozdeji zajmave ze komar ma kroutak o 1000 ot driv ze by tima kolama ? Jediny vcem on nema serii je koncak jinak jsme oba zatim seriovy.

2010-07-17 11:58:09

presne jako pise blesk, psal sem to do prispevku jako PS ale nevim proc to tam neni .. psal sem, ze jestli chces zatah jako TDI ohodne zkrat prevody (tedy na kolech bude vetsi moment nez na motoru), ale zase ti to nepojede treba vic jak 100km/hod :-D

Svobi: Tema kolama to i muze byt, ale vic ukaze spis ten graf nez jen max cislo. Prave vaha na kolech bych rekl, ze zabiji kroutak nejvic. Jinak obecne pravidlo o vyfukach rika, ze vic se u benzinu zvetsi pruchodnost, tim se kroutici moment posouva do nizsich otacek (nemusi se ale zvetsit), proste se jen zmeni naladeni rezonance. (je to obecne, nejake motory muzou reagovat opacne). Btw, kde jste byli na brzde a za kolik?

2010-07-17 12:15:29

Pokud jste si nechali merit vykon na kolech, tak kola roli hrajou.

2010-07-17 17:55:52

Komar zase poradal tady sraz a kluci z Tdi chipu to nam poradatelum ze znamosti zmerili a zadarmiko. Graf bude pozdeji musi mi ho zaslat na mail mozna tam je i nejakej ten prepocet na motor nevim to co mi rikal bylo na kolech.

2010-07-18 20:02:22

Budou na P11 2.0 kola R15 s ET38 delat neplechu?

2010-07-18 21:26:06

Nechcelo sa mi kukat na zimne plechace, takze toto som nasiel na epneu:

NISSAN Primera 09.96-03.02 8410 KFZ 6Jx15 4/114,3/66 ET45

takze, ak mas 6 palcov siroke 15", rozdiel v ET bude 7mm.

Nevidel by som to jak problem, ale nech sa este vyjadri niekto dalsi.


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 29