Fórum - Téma


P11 GT Alu kola


Fórum Primera P11 P11 GT Alu kola

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 29

2011-01-19 22:56:05

tak tahle diskuse je cim dal tim vic vtipnejsi. Zalezi na co to auto pouzivate, jestli na bezne jezdeni, nebo na zabavu. Ale ty 14ky kola to byl vazne spatnej napad. Je to kazdyho vec co si da na auto, ale 14ky by na gt nebo na Sport, co maji 280mm kotouce opravdu nejdou! A jeste Svobi psal, ze ani nejake 15ky tam nejdou.

2011-01-19 22:57:57

tak jestli tam nejdou to netuším, ale rozhodně by to vypadalo vtipně a dynamika by byla taky zajímavá

2011-01-19 23:05:02

Kadli: No popravde me prijde vtipne, ze nekdo dava na P11 17" z duvodu bezneho jezdeni... Vzdyt na tezkych 17" to auto trpi neskutecne vic. Lehke 15" muzou mit az polovicni vahu a to je opravdu markatni rozdil, jak v dynamice, tak v chovani auta a vydrzi podvozkovych komponentu.

Ale nechci, at to nekdo pochopil spatne... kazdy muze udelat rozhodnuti dle sebe, ale jsou tu urcita nevyvratitelna fakta.

2011-01-19 23:10:32

Jagy : No ja mam treba 17 lehci nez tady kluci ty 16 OZ . A ty 15 mam taky tezky .

Kdyz 15 tak to musi bejt nejaky pekny a lehky team dynamice ATS ... pak to i ok vypada .

Jojo mam dve sady 15 co mi nejdou na brzdy kdyby je nekdo chtel na ne GT tak prodam - ( 1500kč,2500kč) ty za 1500 by chteli novej lak ,ale jsou lehounky . Asi je dam z prdele na vikend na DAihatsu 800 kg a gumy tam jsou 195/45 15 . To bude motokara to hodim na boudu teda pokud to vubec rozjedu

2011-01-19 23:18:34

Kadli: Vážil jsi ty BSAčka co máš na léto?

 tofoj
Tomáš Fojtík
2011-01-19 23:57:54

jagy: někdo psal 1kg neodpružený hmoty že je 8kg, na jinym foru zase tvrdily 4kg... Ten poměr je mi celkem ukradenej, pro mě je podstatný jakej je rozdíl v akceleraci řekněme z 0-100, 80-120km/h atd. Mám to taky 4kg/kolo. Až se udělá hezky, já to přehodím a zkusím naměřit. Myslím si, že tam žádnej zásadní rozdíl nebude (už sem to jednou zkoušel a pocitově stejný - takže žádný zmatený fakta ), ale nebudu spekulovat. Třeba budu překvapenej... nebo jestli mě někdo předběhne tak šup sem s časama

2011-01-20 00:39:18

Jenze ty se na to zase divas jenom z jednoho hlediska... tohle je znat i pri brzdeni a to je snad jeste zajimavejsi, nez akcelerace.

Ja to nikomu necpu, kazdy musi vedet, co je dobre... ale zkus si z auta vyhodit 50-100kg a rekni mi, jestli to jede stejne.

2011-01-20 01:13:23

souhlasim s jagym tvrdit ze tam neni rozdil je kravina a potvrdi to kazdy kdo vi neco o fyzice nejde jen o hmotnost ale i zmenu poloměru kdy jeho navýšení vyznamně ovlivnuje akceleraci i brzdění... jedna vec je vyhodit treba seriovou 14" napr 185/60 a nahradit ji 195/45/16 rozdil je zanedbatelny a auto bude lepe sedet diky nizsimu profilu pneu pri zachovani hmotnosti zustanou dynamicke vlastnosti stejne (mirne vetsi valivy odpor) jizda bude tvrdsi uměrně profilu (vetsi namahani tlumiču cepu a kastle na tuhost celku vcetně cyklickeho namahani svarů) takze je nutne najit vhodny kompromis... nicmene neni nic zabavnejsiho nez treba debílek ve fobii 1,2HTP na 18" kolach... kola je vhodne volit s rozumem a vetsi neznamena nutně lepší, teda aspon co se kol týče...

2011-01-20 02:07:47

Fizz : Tak ted si to trefil HTP s takovyma kolama jsem i videl dokonce neco zkousel na me ,ale nechal jsem ho pritom sral jsem na nej . Dokonce mel vzadu kridlo a napis EVO

No me minule jeden rekl ze si na golfa da podlozky a rikam ,ale i do predu ne ? Ne jenom dozadu aby to bylo siroky vzadu takze proste magorina a nevysvetlis jim to.

2011-01-20 10:39:29

No ja mam nastesti v planu jen 16" 205/50. Zaprve chci trochu hezci kola a za druhe, ty puvodni 15" co mam uz vazne nejsou nic extra.Potrebuji nove pneu,zrejme na 99% prevazit a tezky jsou taky.Presne jsem je nevazil,ale urcite budou horsi nez nejaky trochu slusnejsi 16".Vice je fakt zbytecnost davat,ano je to hezke,i to lepe sedi,ale uz jen kvuli tem silnicim by mi to bylo lito na auto dat.Uz takhle,i s 15" clovek prichazi o zuby.Ted se nebavim o nejake dynamice,apod., to vem cert. Nekdo to potrebuje na zavodeni nekomu je to jedno.At si tam kazdy da co chce,co mu vyhovuje a s cim je spokojen.Dulezite je,aby nas pak nekdo nezboural nebo mi auto nerozstrelili a abychom mohli s nasimi mazlicky spokojene stale jezdit.

2011-01-20 10:39:29

Stejny post - omluva - za*rany internet... Grrr

2011-01-20 10:39:29

Stejny post - omluva - za*rany internet... Grrr

PS: Az tu bude admin, at mi tyto dva spatne posty smazne. Diky

2011-01-20 10:50:17

Prosim vas... ze to na vetsich kolech lip sedi je mytus. Jak to sedi zavisi na pneumatice, ne na prumeru disku.

2011-01-20 12:15:44

No jakožto jedničkář ze středoškolské fyziky si dovolím nesouhlasit na teoretické úrovni. zanedbáme-li vlil pneumatiky (budeš mít stejnou jak na větším tak na menším) a hloubku tak čím větší kolo je tím má větší styčnou plochu s vozovkou a má menší valivý odpor. Směr vektoru valivého odporu není rovnoběžný s přítlačnou tíhovou silou, tudíž čím menší je valivý odpor tím má menší vliv na přítlačnou sílu. alespoň tak nás to učili, ani mi neříkej, že nám lhali asi to znáš z praxe líp, ale slova že větší kolo nemá větší přilnavost mě jako zarytého fyzikáře vyvedli z míry tak pardon:D

2011-01-20 12:28:37

Vzdelani v tomto oboru nemam, takze rozdil tam byt muze z toho hlediska, co pises, ale v praxi naprosto nepoznatelna vec 15" vs. 16" vs. 17". Rozhodujici bude vzdycky pneu, ne prumer disku.

2011-01-20 12:38:02

však to nepopírám, v praxi nejsem schopný na poznat rozdíl mezi 14, 15, 16. ale obecně by se dalo říct, že pokud zanedbáš hmotnosti a pneu a budeš se zabývat jen velikostí a optimální jsou 15, tak se 14 bude mít auto větší dynamiku na úkor přilnavosti a s 16 zase větší přilnavost na úkor dynamiky. nicméně horší pneu na 16 můžou způsobit že bude mít horší přilnavost než 15 a větší hmotnost 14 zase může způsobit že budou mít horší dynamiku než 15. kola taky budu potřebovat tak doufám že se tu dozvím co je idální. a pořád si tak nějak myslím, že ideální je to co je napsané v techničáku. zase nemusím mít za každou cenu 16tky jen proto, že jsou hezčí. podlě me ideální bude prostě sehnat co nejlehčí 15 a vybrat co nejlepší pneu:Dnicméně vzhledem k tomu, že jsem přišel o práci tak budu rád, že na jaře budu mít na výměnu oleje a filtrů.

2011-01-20 12:42:09

chmeldoslav:

ňák si nedokážu představit, jakej má vliv valivý odpor na přítlačnou sílu ! valivý odpor působí proti směru jízdy, zatímco přítlačná tíhová síla je svislá síla ... . Kromě toho nelze zanedbávat pneu ! Pneumatika nás drží na vozovce. To si zase z přednášek pamatuju já (a tušil bych to i bez nich :)) - může bejt sebelepší auto, ale pokud pneu stojí zaprd, tak ...

Proto si myslím, že řešit u pneu rozdíl pár (sto)korun nemá smysl. Stačí jedna situace, i nezpůsobená vlastní vinou, a škody můžou bejt daleko větší ... . Nehledě na to, že horší pneu se třeba daleko rychlejš sjížděj, zvyšujou spotřebu atd. a tím pádem se investice může vrátit.

Jagy:

větší kola pokud maj nižší profil, tak by měly líp sedět, ne?! + vliv šířky pneu - asi líp sedí v zatáčkách 205 než 185, ne?

2011-01-20 13:10:44

Svobi, no ne vsechny OZka jsou lehke, spis bych to obratil a rekl, ze jen par OZetek je lehkych na urovni zavodnich kol. Vsak to jsou italsky smejdy :-D

Staci juknout na tuhle stranku a stahnout si ten excel:

http://www.wheelweights.net/

Napr (stejne rozmery 16x7)

  • Team Dynamics Pro Race 2: 6.98kg
  • OZ Chrono HT: 7.12kg - ta mam

Jeste lehci jsou klenoty z japonska Kazdopadne to co se da nabrat na rafku/litaku, se vetsinou nasledne ztrati samotnou gumou, protoze tam jsou vahove rozdily taky velke, ale bohuzel tato informace se uz blbe shani... Ja sem si vahove od stock nissan rafku 15tek (pres 9kg) moc nepomohl, protoze na novem kole ten rozdil smazala guma (sirsi 195 - 205, a jako takova tezsi). No takze tak.

2011-01-20 13:17:50

je docela divné od výrobců že hmotností se moc nechlubí, resp...když nevíš kam se podívat tak na stránkách se to kolikrát nedovíš. přitom je to po rozměrech ten nejdůležitější údaj:D

2011-01-20 13:27:33

Petagne: Ja mluvil vylozene o prumeru disku, ne o sirce pneu. Co bude mit vetsi trakci, jestli 185 nebo 205 je jasne...

Chleldostav: Nezajimava a tezka kola se vahou chlubit asi nebudou. To by byli proti sobe.. ale u tech zajimavejsich kol se da vaha vzdycky nejak zjistit. Viz. napr. odkaz od Arteeho.


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 29