Fórum - Téma


P11 GT a pevná zadní náprava


Fórum Primera P11 P11 GT a pevná zadní náprava

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-03-26 08:41:37

Zdary, hodně mě překvapilo že P11 GT má pevnou zadní nápravu, to mají všechny a nebo je to náhoda ?? Nevíte někdo ? Přijde mi to oproti P10 GT jako krok zpátky ... Dík ...

Dux
Radek
2008-03-26 08:53:05

rekl bych ... http://www.autoabeceda.cz...e-to/multilink-nissan.htm

2008-03-26 08:53:31

P11 GT i N15 GTi maji vzadu multilink, pokud se nepletu..

Dux
Radek
2008-03-26 08:53:47

pripadne http://www.nissan-jpn.cz/naprava-multilink.php

2008-03-26 09:05:24

citace: V roce 1996 představená druhá generace vozu (P11) s výrazně zaoblenými tvary znamenala v tomto směru přelom. Přinesla originální zadní nápravu nazývanou Multi-link, kterou bychom mohli popsat jako tuhou nápravu na vlečených ramenech příčně ustavenou Panhardskou tyčí se Scott-Russellovým mechanismem. Zajišťuje kolmé postavení zadních kol k vozovce, jejich maximální přilnavost a svojí kinematikou redukuje vrozenou neotáčivost vozidla s motorem vpředu. Je až nepochopitelné, jak je primera stabilní v přímém směru i při absurdně velkých rychlostech na dálnici a jak ochotně přitom následuje pokyny volantu v ostrých zatáčkách. Kdo to s volantem jen trochu umí, ztěží najde na technických tratích přemožitele. Když už, jistě to nebude vůz tak levný, spolehlivý, nenápadný a všestranně použitelný. Primera narozdíl od BMW může stávat na ulici, aniž by zajímala nenechavce.

2008-03-26 10:30:30

Bezva , díky moc ...už jsem se lekl, že je tam obyčejná trubka

2008-03-26 13:15:38

No až sundáš zadní kolo, zjistíš, že ta náprava skutečně jako trubka je Skoro jak by někdo narval rouru od okapu mezi zadní kola.

2008-03-26 15:18:10

na doplnenie tu zadnu napravu podcenuju aj mechanici v servisoch (ze preco tam nedali ramena). K tomu jedna zrejme velmi podstatna vec a jedna prakticka:

1. To ze multilink u P11, N15 a Maximy zabezpecuje kinematiku kolies ako nezavisle ramena je jedno ale je tu jedna vyhoda proti ramenam a pprave preto je ta naprava a jazdne vlastnosti tak dobre: neodpruzene casti su lahsie ako u vacsiny klasickych ramien. To znamena ze kolesa dokazu aj pri prejazde nerovnosti v zatacke ich drzat nielen kolmo k ceste ale maximalne kopirovat cestu kedze mensie neodpruzene hmotnosti znamenaju mensie zotrvacnosti kolies

2.naprava je priestorovo menej narocna - cize viac miesta pre posadku a batozinu

no a z dalsich: je nenarocna na udrzbu a pomerne lacna

Aj preto ma P11 vraj v ramci triedy najlepsiu hodnotu bocneho zrychlenia (lateral grip figure) co v praktickej reci znamena ze auto zahne kam ho poslete rychlejsie ako vacina konkurencie v triede (resp hodnoty su na urovni sportakov) Rozne zdroje udavaju rozne hodnoty, zrejme aj kvoli tomu ze hodnota sa meni podla osadenych pneumatik od (0,9-0,96g) na seriovych pneu by mala byt myslim 0,93g. (bezne seriove dnesne auta maju v ramci strednej triedy tieto hodnoty 0,7-0,85g). Inak napr BMW E90 335i (co je aktualne najsilnejsie trojkove coupe - silnejsie je uz len M3) ma tuto hodnotu 0,84g a to rozhodne neni zle auto

Este rukolapnejsie sa to da vyskusat : skuste ist rovno a zrazu prudko strhnut volant a potom naspat a opat (pozor s citom). V tomto je P11 (a hlavne GT na tuhsom podvzozku) spolu so strmym riadenim je to nenahraditelne auto. Vacsina vtedy pochopi ze veci sa maju nejak inak ako v beznej spotrebke

2008-03-26 15:23:39

No

ale ked sa ti poserie tak na nu nezozenies nic iba celu komplet

Je pravda ze vydrzi toho vela.

Nevyhodou je ze sa na nej neda nastavit geometria

vlastna skusenost. primera SE

2008-03-26 22:05:27

Podla mna na aute co ta zadna naprava zdochne uz nema zmysel nic riesit je to tak jednoducho-genialne vyriesene ze uz viac od toho nemozno chciet

2008-03-26 23:52:01

P11 G force 0,94 by NISSAN

2008-03-27 07:24:29

Není nad Xantiu a pod. kde je pérování každého kola řízerno samostatně počítačem. To je v zátočinách super!!

2008-03-27 07:55:25

HonzaBK: Je to sice OT, ale jak je to se spolehlivostí takových systémů? Díky

2008-03-27 09:35:33

Obyčajné Xantie boli veľmi mäkke a na rýchle prejazdy zákrut absolutne nevhodné. Boli verzie s hydroactivom ktorý zabraňoval náklonom (určite to nebolo ako si napísal že každé kolo je riadené samostatne počítačom). Xantia ani s hydroactivom na Primeru v zákrutách nemá, proste nebola na takéto rýchle prejazdy nikdy stavaná už len napr. malou tuhosťou karosérie.

2008-03-27 09:47:09

HonzaBK:čím více elektronických berliček v autě je tím více možných problémů to s sebou nese.A konkrétně u frantíků to je docela mazec.Známý zakoupil Picasso a problémy se mu zatím kupí.Při montáži HF,kde museli demontovat část přístrojovky zjistili,že karoserie za palubkou je úplně rezavá.Zadní stěrač nefungoval.Při zjišťování závady zjitili,že tam absentuje motorek.Při odbočování-blikání doprava vylítávali pojistky pro půl auta- prošluslý kabelový svazek.A to je to s čím se mi svěřil.Při každém startování se prý modlí co se zas pose.e .Prostě v jednoduchosti je genialita.

2008-03-27 14:41:01

Pokud má hydroaktiv, tak dá každýmu issanu v serpentinách na prdel U hydroaktivu je hlídané každá kolo samostatně. A elektronika je všude stejná - je to náhoda co koupíš za auto. Můžeš mít Citroen a bez problémů a nebo z problémy a totéž může být u Nissanu. a podívej se kde je při poruchovosti aut dle stáří Xantia vždy kolem 30, místa a kde jsou až Nissany??

2008-03-27 15:28:26

Honzo: naco ty chodis na Nissanclub by ma tak zaujimalo

Ku davaniu na prdel Xantiou sa nema zmysel ani vyjadrovat ta hydrodynamika je tam na nieco ine ako rychle prejazdy zakrut, maju ju aj C5 a ma to snad znamenat ze da naprdel napr 5-kovemu BMW?

2008-03-27 16:43:02

Blesku, asi tě zklamu. Citroen Xantia s podvzokem Activa je něco dost jiného než klasické hydropneumatické či jaké to je pérování u klasických Xantií. Citroen jej vyvinul speciálně proto, aby Xantia mohla dosáhnout nevídaných přetížení v zatáčkách. Pokud má Primera 0,94g, tak věř, že tato Xantia zvládne ještě více, dokonce 0,97g. Standardní Xantia se samozřejmě na Primeru nechytá, o tom není pochyb. Ale není Xantia jako Xantia. http://www.citroen.mb.ca/...rly/Vol13-1/xantacti.html

2008-03-27 21:55:25

HonzaBK:když mně se prostě Xantia nelíbí (ale to neznamená,že jsem řekl,že je to špatné auto).Prostě věc vkusu.Nemám s xantií žádnou osobní zkušenost jen se mi nelíbí.Vždycky budu víc obdivovat trabanta,kterej na sériovým podvozku vyčadil Ačko od mercedesa v losích testech,než xantii nebo to ačko,který by si bez udělátek a pomocníčků ani nevrzli.Prostě ty berličky chabého řidiče nemusím.Proč bych si jinak kupoval GT,že

2008-03-28 07:19:18

Přesně tak na Trabantech jsem začínal a měl jsem jich několik. Ale jen jsem Vás tady tou xantií chtěl trochu pozlobit a vnést odlehčení do fora (když se podíváš na mé příspěvky tak občas něco takového napíšu an odlehčení). Já jezdím v Xantii již 13 let a jsem velmi sspokojen - dopisuji i na stránky www.xantiaclub.cz.

Vzhledme k tomu že opravuju Nissany (i Citroeny), tak přispívám na tyto stránky a myslím že mé příspěvky i pomohou. Ale je to takl, každému se líbí něco jiného, mě se třeba líbí Xantia, C5 se mě nelíbí a z nisanů se mě líbí Primera P12 a někdo říká že je to hnus. Takže zdar Citroenům a Nissanům!!


Odpovědět

1  2