Fórum - Téma


P11 - Generálka přední nápravy před STK


Fórum Primera P11 P11 - Generálka přední nápravy před STK

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2009-05-19 17:45:49

Čekala na mně technická,tak jsem se rozhodl,že kouknu na podvozek.A samozřejmě jsem už cítil,že tam někde na přední nápravě něco klepe,tak si to radši zkontroluju sám,než jít na STK opakovaně.Objevil jsem vadné kulové čepy řízení,vadné vnější manžety poloos na obou stranách a taky prachovky na tlumičích.Když už jsem viděl kolik tam toho je potřeba udělat,tak jsem se rozhodl pro radikální řešení.Rozhodil jsem komplet celou nápravu krom hlavního nosníku.Samozřejmě nastaly problémy-levé horní rameno mělo vůli(za jízdy se to kupodivu nijak neprojevovalo),nešlo ani za boha povolit.Šroub byl k silentbloku totálně přirezlý.Nakonec jsem musel tento šroub držící rameno uřezat,abych mohl vyměnit silentbloky.Šroub jsem musel dát nový(orig.v Nissanu 475kč!!)Jinak šlo vše celkem v pohodě povolit,žasnul jsem v jak bezvadném stavu byly ložiska těhlice,čekal jsem přiznám se nějaký problém(po fotkách těhlic některých členů tady na fóru),ale nebyl.Stáhnout pružiny,vyměnit prachovky na tlumičích taky bez problémů(i bez stahováku pružin)-jó kutil domácí si musí umět poradit,že?Výměna manžet poloos proběhla taky v klidu,zároveň jsem vyčistil a promazal všechny homokineťáky a vyměnil převod.olej.Za roky co auto jezdí celkem bez potíží jsem se taky rozhodl,že mu trochu dopřeju.Vše na nápravě a taky podběhy byly samozřejmě už dost rezavé,takže přišla na řadu bruska s drátěným kotoučem,ocel.kartáč a nakonec všude zákl.barva.Na podběhy jsem ve finále ještě použil asfaltovou barvu(Body).Zpětná montáž všech komponentů už byla brnkačka,vše jsem mazal Anti-Seize-montážní pastou,odolnou všem možným vlivům,vodě,soli,tlaku apod.Dalo to celkem dost práce,ale myslím že to za to stálo.Na technické mi borec řekl,že dlouho neviděl takhle precizně vyspravenou a ošetřenou nápravu.Neberte tento můj pokec jako samochválu(ikdyž to tak možná vypadá),ale spíš jako inspiraci pro údržbu svého miláčka,aby zase chvilku jezdil.Nakonec přidávám i pár foteček!Práci,kutilství a Nissánkům zdar.

2009-05-20 08:31:52

No tak to tvé auto lituju, že se na to díváš vždy až před technickou. Pokud jsi měl obě manžety na poloosách roztrhaný, tak to už ti i klouby brzy řeknou sbohem. Určitě to nebylo chvilku, když byly obě. Takže asi delší doby tam do nich šel i písek apod. takže počítej s brzkou výměnou - můj odhad. J epravda, že někdy povolit nějaký šroub je problém, na to máme 2 metrovou trubku a někdy praskne ořech u goly, takže už máme kovaný ořechy a není problém. Jinak manžety na tlumičích je častý probléma plno lidí to ani neřeší. Ano originál šrouby jsou hrozně drahý, např. šroub na rameno na Mikru stojí cca 2 kila a je menší než tento. Jinak samozřejmě vše ostatní oceňuji, takto to dělá opravdu málokdo.

2009-05-20 08:39:50

Tjn. jak praskne manžeta - HNED vyměnit jak říká Honza - stopro jsou po smrti, budou "načnutý". To už teď nové manžety nezachrání. Pomalu si házej pětky do prasátka.

Ale jinak jsi to pěkně rozházel - záslužná činnost.

2009-05-20 16:09:54

No to je skoro všade tak.Začneme niečo riešiť až ked je na svete mega problém,dovtedy nič.Riadim sa tým,že prevencia je najlepší a najlacnejší liek

2009-05-20 17:07:00

Jste všichni trošku vedle pánové,ale to nevadí.Já jsem pod autem vlezený celkem často a vím co tam je a není.O prachovkách tlumičů jsem věděl už nějakou chvíli,konečně ale byla příležitost to řádně rozhodit.Manžetu na levém kole jsem měnil přibližně před 30tis km a teď byla znova mrtvá.Na pravém kole jsem ji ještě neměnil co mám auto(7 let),jelikož už teď byla lehce chycená a brzo by šla do kytek,tak jsem ji vyměnil taky,z důvodu jak píše Patricius135-prevence.Homokyneťákům není vůbec nic,jsou jako nové,ve vazelině nebylo ani smítko prachu,písku apod.I tak jsem je ale pořádně propláchnul v čističi a dal novou vazelinu.To jenom tak na vysvětlenou.

2009-05-20 21:35:26

Pekna praca a celkom dobre doplnena vystiznymi fotkami, mat tak vlastny garaz, tak to by som sa aj ja s podvozkom takto pohral, uz by to potreboval, ale zial garaz nemam... vyuzivam svagrov garaz, alebo kamosovu dielnu, ak je volna, ale nie je to ono, su to casove stresy .....atd, atd...

Mam niekolko otazok.

Aku manzetu si dal na tlmice? Origo? Alebo si to dopasoval z ineho auta?

Ja som napriklad na zadne tlmice pouzil prednu manzetu z Favorita.

Ked si mal takto rozhodenu napravu, bol si po zmontovani napravy aj na geometrii?

Aky olej si dal do prevodovky? Ak sa demontuje vnutorna manzeta (pri prevodovke), olej z prevodovky vytecie?

2009-05-21 08:18:11

Na geometrie je potřeba určitě zajet!!

2009-05-21 15:35:09

Na tlumiče jsem dal manžetu rovněž s Favorita,myslím že je stejná i na Felicii,pasuje jak na přední tlumiče tak i na zadní,v Autokelly za 55 Kč.Bylo ji potřeba jen shora asi 2 cm uříznout,napasovat na plech.podložku co je mezi dorazi na tlumiči,pro jistotu jsem to shora i přetmelil,ať do ní neteče.Byl jsem samozřejmě i na geometrii,díky tomu že jsem měnil kul.čepy řízení.Příště bych možná na ni ani nešel,protože se mi to podařilo složit úplně na výbornou,na geometrii kupodivu nebylo třeba nic seřizovat.Před výměnou jsem si totiž posuvkou změřil délku od středu čepu po konec závitu na tyči řízení a nový čep dal naprosto stejně.A ikdyž jsem měl nápravu rozhozenou úplně,nemá se tam co jinak pohnout,vše je na pevno.No ale je asi dobré na gemču zajít,pro klid v duši,ať si zbytečně nezhobluješ gumy,kdyby náhodou něco nesedělo.Převod.olej jsem použil 75W-90 syntetiku.Co se týká té poloosy Vife,jde o to,kterou měníš.Pokud levou,olej ti nevyteče,je tam jen vazelina pod tou manžetou.Na pravé straně pokud chceš měnit manžety,já to řešil tak,že šla poloosa ven celá tak jak tam je,i s přírubou uprostřed a tehdy ji musíš vytáhnout i z převodovky,olej ti samozřejmě vyteče.Máš ale výhodu,že si ji pak hezky v klidu a čistotě rozebereš na stole,ve svěráku,stáhneš venkovní homokyneťák a můžeš si s poloosou dělat co chceš.

2009-05-22 07:49:03

Olej z převodovky vyteče vždy když vyndáš celou poloosu. Při výměně manžety se nemusí poloosa vyndávat (podle toho jakou máš manžetu a jakým způsobem to děláš - viz straší diskuze. Poloosa jde rozpojit na vnitřní manžete - demnotuješ ten pásek co ju drží a vytáhneš poloosu s vnitřním křížkem a druhá část kloubu zůstane v převodovce.

2009-05-22 21:36:50

Ano,na vnitřní manžetě jde rozpojit pouze levá poloosa,bez nutnosti ji vytahovat z převodovky,tak jak píše HonzaBK.Ta pravá je řešená trochu jinak,není tam křížek jako na levé,musí ven až z převodovky,vnitřní manžeta tady kryje vnitřní homokyneťák,který se rozebrat pod autem nedá,má zafalcovný límec,přes který homokyneťák ven nejde.Snad by se dalo vyhnout vytahování poloosy z převodovky tím,že by se podařilo stáhnout vnější homokyneťák přímo na autě a pak bude přístup k oběma manžetám.To jsem ale takto nezkoušel,radši jsem to vzal celé do svěráku,bylo to pohodlnější.

2009-05-25 08:23:01

Pozor na ty gumový prachovky na Favorita z AutoKelly. Začaly se mi trhat po první zimě při výměně na letní gumy. Uplně zpuchřelý....

2010-06-23 17:00:31

Lidi lze nějakým způsobem zkontrolovat jak jsou na tom poloosy a kolik toho ještě zhruba vydrží ? Půl roku zpátky jsem zůstal viset 70km od domova když to nevydržel kloub na poloose. Příští měsíc jedu do Nizozemska a nechci tam někde zůstat . Díky

2010-06-23 18:57:14

Hlavně se mrkni na manžety jestli nejsou porušené.Jestli ne,je v nich vazelína a to je dobře.Jinak to zjistí i zručný mechanik,když zvedne auto na hever a bude si cukat kolem dopředu a dozadu.Chroupání na homokineťáku uslyšíš i Ty .Jinak není rada žádná.

2010-06-24 10:51:30

Děkuju moc :) ... chroupalo , od tý doby co ale kloub praskl a vymenili mi ho tak se mi zdá , že nic neslyším .. auto má 220 tisíc najeto a co jsem tady na foru vyčetl , tak právě okolo 200 tisíc km začínají poloosy praskat .. a mám pocit , že poloosy ještě nikdo neměnil když jsem je kontroloval , proto mám strach ... děkuju moc za odpověď , přesně něco takového jsem potřeboval vědět ... myslel jsem původně , že to poznat nejde nijak


Odpovědět