Fórum - Téma


P11 - EGR ventil u 2,0 TD


Fórum Primera P11 P11 - EGR ventil u 2,0 TD

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-11-02 22:06:59

má tento ventil ještě jinou funkci než snižování škodlivých emisí ve výfukových plynech? Známý jej u atmo dieslu zaslepil a dosáhl tím zlepšení výkonu. Také se mu nezanáší olejovou mlhou se sazemi sací potrubí.

2009-02-08 13:35:14

Má ještě někdo zkušenosti s vyřazením EGR ventilu u starších 2,O dieselu,atmo nebo turbo?Tyto motory se montovaly do Almer a Primer

2009-02-08 14:04:52

U starsich aut je to vpohode ,ale novy tam nebo na to uz maj cidla .

2009-02-08 14:08:34

ja ho mam u 2.0 TD zaslepeny ale žadne vyrazne zlepšeni se nedostavilo

2009-02-08 15:14:13

... pokial viem tak pri poldecakovych scootroch to po zaslepeni islo lepsie ....

v skratke:EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil je pneumaticky ovládaný ventil, jenž slouží k přepouštění části výfukových plynů (až 10%) nazpět do sání motoru.

Funkce:Ze sacího potrubí je podtlakovým vedením řízen ventil recirkulace spalin (ventil EGR).Ventil EGR je umístěn v sacím kolenu.Jeho úkolem je přivést část výfukových plynů zpět do spalovacích komor motoru,zmírnit tak teplotu spalování, a tím zredukovat podíl škodlivin ve výfukovém plynu.Termospínač,umístěný v podtlakovém vedení, vypne tento systém při teplotě pod + 20 stupňů.“ Tak toť citát pana H.R.Etzolda.

V praxi to znamená :něco jako že ventil vám pouští zpět na sání už jednou spálenou směs což nejen značně zasírá sání ale ještě vám motor nasává teplou směs výfukových plynů a vzduchu což také není zrovna dobře.Pomoc však je velice jednoduchá vyřadit ventil.Jelikož tyto starší motory mají ventil na podtlakovém systému, a není hlídán řídící jednotkou tj. že k němu nevedou žádný dráty.V první řadě se musí ventil sundat, perfektně vyčistit, aby po odpojení hadičky zůstal zavřený nesmí podcházet.Kupte si i nový těsnění pod EGR a vyměnit,pokud by byl EGR již v takovém stavu že není možná jeho oprava a vyčištění tj. že by ventil podcházel potom je také řešení.Podle nového těsnění si uděláte podložku PLNOU vyvrtat jen ty 2 dírky na šrouby aby to překrylo přepouštěcí otvory, materiál na podložku je žáruvzdorný hliník nebo nerez o síle 3mm.Po opětovné montáži EGR ventilu nebo podložky na místo,vezmeme hadičku kterou jsme z egru vytáhli a ucpeme ji.Jako dobrý nápad se mi zdála kulička z ložiska.No a je hotovo egr ventil vyřazen

2009-07-19 18:25:03

chcem sa opytat ohladom zaslepenia EGR, da sa to u primery p11 1.6 GA16DE zaslepit zapchanim podtlakovej hadicky, ktora ho ovlada? ak ano ktoru hadicku treba upchat? prikladam obrazok. diky

kid
Ondra
2009-07-19 19:21:35

transporti: já to u GA16DE řešil zaslepením té trubičky, co vede od výfuku. Pod tu velkou převlečnou matici se vejde přesně 50 haléřů

2009-07-20 15:36:01

viem ze aj to je riesenie a najistejsie ale chcel by som nieco menej namahave a vratnejsie, takze ta hadicka mi pride zatial ako lepsi napad. Ktoru teda zaslepit, modru, co ide do EGR alebo cervenu ktora ide do EGRC-BPT alebo zelenu, ktora ide zospodu EGR trubkou a potom hadickou a su nou spojene EGRC-BPT a EGR

2009-07-20 15:59:40

Nejefektivnější by bylo odmontování EGR ventilu , udělat nové těsnění z hliníku bez dir a znova namontovat.

Pokud něco chceš zaslepit bez větší práce tak tuto hadičku v krožku.

2009-07-20 18:02:27

priklanal by som sa k tej hadicke s modrou bodkou co ide zhora do EGR, neviem, ci ta hadicka v cervenom nezablokuje aj nieco ine, ak to niekto vie, tak dajte vediet

2010-09-16 18:51:29

zdravim vas, vie mi niekto povedat ako vie riadiaca jednotka y\ze je EGR otvoreny alebo zavrety? je ovladany podtlakovou hadickou


Odpovědět