Fórum - Téma


P11 - dření pneumatik


Fórum Primera P11 P11 - dření pneumatik

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-11-08 14:28:27

pružiny zajednané u chrenera, takže ponuky už netreba

to Honza> aky je postup pri vymene zadnych pru\zin a kolko to moze trvat?

2009-11-09 11:15:08

je to tu někd eposáno stejné jako přední, musíš mít stahovák na pružiny, pokud nemáš vzducha uztahovačklu, a ten speciální stahovák tak to neuděláš. taky je současně nutné zkontrolovat horní uložení tlumiče a případně vyměnit- je tu o tom taky velká diskuze.

2009-11-09 11:48:15

to Honza> ked by sa menili zadne pruziny je vyhodne spolu s nimi menit aj zadne tlmice? ked uz sa davaju prziny a tlmice mam v plane, ci to nespravit naraz.

2009-11-09 19:06:46

Nazdar, tak som ti to dnes poslal.

Postup pri výmene pružín a tlmičov je úplne rovnaký a na P11 je rovnaký aj postup výmeny v predu aj v zadu. Na dolnom konci treba vybrať šrúbu, ktorá ide skrz nápravnicu/zvislé rameno a honú časť-uloženie vyšrúbovať z karosérie. Pruženie je von. Potom ako píše Honza stiahnuť pružiny špeciálnymi sťahovákmi a povoliť šrúbu na tlmiči a rozobrať. Skontrolovať v akom stave je horné uloženie všetkých tmičov resp. vymeniť, rovnako vymeniť dorazové gumy a prachové manžety. Ak chceš meniť pružinu tak na pôvodných povolíš sťahováky naložíš ich na nové stiahneš a zmontuješ to s tlmičom a uložením dokopy...

P.S. Mám k dispozícii jedno NOVÉ zadné uloženie tlmiča... Záujemci píšte vzkaz...

Sťahováky vyzerajú takto:

2009-11-10 07:37:22

ještě upozornění. Pozor je potřeba dávat uložení a pručinu přesně tak jak byla původní, pokud se horní uložení pootočí tak pak při zatáčení dře o podběh (vpředu).

2009-11-10 08:56:08

Honza? na primere P11 pri zatáčaní drie o podbeh tlmič??? A ako keď je pevný??? Alebo si myslel iné auto s klasickým McPersonom???.

Čo sa týka horného uloženia tak 3 štifty M8 sú uložené excentricky aby sa nedalo ich tam vložiť ľubovoľne ale presne ako majú byť a tobôž sa nedajú osadiť pootočené na GT - kvôli výztuhe tlmičov.

2009-11-10 12:18:30

jasný já si neuvědomil že u primery je tlumiž pevný, to se týká almer a pod. ta má připomínka.

2009-11-10 12:52:07

to Honza, chrener> chalani, pre istotu, by som sa chcel opytat este na jednu vec, da sa nejak meranim overit, ci tie pruziny su trebars unavene, ja neviem, ked auto stoji, tak trebars zmerat vzdialenost od stredu kolesa po lem blatnika alebo tak, alebo kde merat, ked si dozadu sadol kolega,co ma cca 800 kg, tak auto vzadu kleslo o cca 1,5 cm, pruziny som sice uz s chrenerom dohodol ale chcel by som mat istotu, ci su to oni

mal by som ešte jednu otázku páni, zistil som, že naozaj šúcha predok, tak ako som mal pocit od začiatku, keď sa menia predné horné ramená, je trebars dôležité, ako sa tam dajú nové a ako sa uchytia, ako sa zatiahnú, alebo sa to tam dá napasovať proste len tak ako to bolo predtým, prípadne po výmene ramien, keby sa nedala urobiť geometria, mohlo by z nejakého dôvodu dochádzať k nejakému šúchaniu kolesa o niečo? na prednej náprave sa nastavujú aj nejaké odklony atď alebo len zbiehavosť, rozbiehavosť? diky

2009-11-11 07:21:55

sorry ale teď už vidím že celáá tato diskuze je úplně na ho*no. Pořád tady píšeš doměnky a blbosti, místo toho aby jsi nám napsal jkde a o co ti ty kola dřou. To je úplně zbytečný tu něco psát. napiš kde a o co ti to dře a pak má cenu dál diskutovat. K této diskuzi už se dál nebudu vyjadřovat, protože je to jak kdybych mluvil s negramotným. Přečti si celou diskuzi od začátku a konej podle tho co ti píši já i ostatní. O výměně pružin atd. vůbec neuvažuj dokud nezjistíš kde a proč ti to dře.

2009-11-11 08:03:15

to Honza: máš pravdu, tvojej pripomienke rozumiem, len sa to naozaj hodne zle zisťuje, je stale mokro, na gumách nič neni poznať, nechajme to tak, časom prídem na to, kde to šúcha, diky za rady

2009-11-11 20:55:05

For-HonzaBK.Nechcel som sa k tejto teme vyjadrovat,lebo mi tato tema pripadala ako blbost.Ale,vyjadril si presne moj nazor.

2009-11-11 21:11:18

to serzino: tak ja sa teraz vyjadrim k Vám, chapem, že máte pravdu, ale na druhej starne Vy tomu rozumiete viac a ja som sa na tom zas niečo naučil, nerozumiem autam až tak super ako Vy, no trapi ma keď dám za nové gumy dosť peňazí a sú podľa techničáku aj disky a niekde mi škrtajú, výrobca to snáď mal otestovať, aby to nerobilo, je mi jasné, že dôvodov, prečo to robí môže byť dosť a na začiatku existencie auta možno neškrtali, iba som sa snažil vylučovacou metódou prísť na to, čo by to mohlo byť, tak ma zato nemusíte kameňovať, nepomohlo to, budem to musieť dať odborníkom, ale ani v servise z toho moc neboli múdry a ked sa na to pozreli tak tvrdili, že by to robiť nemalo, aj tak vďaka za pomoc a rady.....

2009-11-12 09:44:52

Já bych jen dodal, jak jsi mi psal o těch rozměrech, že já vubec ani v manuálu ani v techničáku nemam zmínku o 14" kolech mam tam jen 185/65 R15 a 195/60 R15....

2009-11-12 09:51:37

môže byť, ja mám primeru 1,6 rv 97, ty máš 2,0 rv 97, sorry rv 98

2009-11-12 09:56:08

2.0 rv98 z Německa vyrobenou v Nizozemí, ani jsem nezjistil co mam za typ, ale mam všechnu výbavu kromě vyhřejvání sedaček, el posouvání sedaček a počítače paliva.

2009-11-13 21:43:01

Transporti: Tak ako som ti už písal vyššie a nielen ja ale aj Honza a iní, zisti napjpr čo ti drie, nezaujíma ma že prší a je mokro a rovnako to nemusí zaujímať teba. Nehľadaj to odreté miesto na pneumatikách ale niekde na vnútre blatníka (karoséria, plastový podblatník, prah, zásterka...) A potom zisti prečo to drie - ohnutý plech pod nosníkom, odstávajúci plast, proste čokoľvek a nakoniec sa snaž zistiť príčinu - rezané unavené pružiny, dôsledok havárie, zlá geobetria, odklony a pod...

Vizuálne miesto kde to drie zistíš sám keď si posvietiš do blatníka a pohľadáš prešúchané miesto na plaste príp oškretú farbu resp. gumoasfalt na vnútornom blatníku/nosníku/plechu. Ak nieje vidiťeľné že auto je po búračke alebo je niečo ohnuté tak s tým choď na geometriu...

A ak tam máš 14tky tak prosím ťa ešte skontroluj aké máš ET na tých diskoch môže totiž byť že sú pôvodom nie z Primery P11 ale z nejakého iného auta z roztečou 4x114,3 a ET je nevyhovujúce pre P11 a preto ti to drie o vnútorňák pri plnom reide... ET je vyrazené na disku spolu so šírkou a priemerom napr. 5,5jx14 ET45. Hodnotu ET máš rovnako v TP spolu s predpísaným rozmerom diskov a pneumatík tak to skontroluj či to sedí.

Ako som písal ja som mal na Primere 16" disky a poznám ľudí so 17tkami a nedrie im to nikde... Tak sa prosím posnaž a zisti dúvod/púvod toho škrtania sám v praxi a nie teoreticky na fóre lebo tuna ti už viac pomôcť nevieme... Ďakujem.

2009-11-13 21:47:19

to chrener> jasan chrener diky, chystam sa na to v utorok, ako bude volno, ze to vsetko prebehnem a potom uvidim

2010-04-07 02:23:34

nechapem chlapci odbornici, preco tu gumujete tohto cloveka!

predstavte si ze mam podobny problem ako on, akurat mam P12 2.2di rok vyroby 2002!na aute som mal 16 palcove elektony a na nich 205/60 pneu! nic mi nevrzgalo ani nesuchalo. ale asi po 8 mesiacoch od poslednej vymeny pneumatik, mi nieco zacalo suchat, vsetci kvazi automechanici a odbornici mi zacali tvrdit, ze si mam dat mensie gumy ale kdeze! ked to jazdilo bez problemov a po 8 mesiacoch a po opotrebovanu pneu sa mi gumy zvacsili snad??? to iste mi povedal najvacsi odbornik v Nissan servise BLBOST! neni vidno na podblatnikoch nic! pre istotu som tam vymenil vsetky cierne cudliky co drzia podblatnik, a stale to tam sucha, niekedy menej , niekedy viac, inak uz nemusim ani vytacat kolesa!!takze som nic nezistil, idem zobrat 205/55 alebo 205/50 a som si isty, ze to bude suchat

a vy velky odbornici, sa snazte ludom prosim vas pomoct, a nie buzerovat dakujem

2010-04-07 07:57:54

Ježiš to ti musela dát hodně práce vyplodit takovou pi***vinu (nic neříkající příspěvek). To je možná tak tvoje slohovka k maturitě, ale ne příspěvek do této diskuze který by měl nějaký význam. K tomu se nedá napsat nic jiného než aby jsi si zjstil kde ti to dře. Jinak tu píšeš o úplným ho*nu!!


Odpovědět

1  2