Fórum - Téma


P11 - dření pneumatik


Fórum Primera P11 P11 - dření pneumatik

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-11-02 16:56:19

Zdravim, chem sa spýtať na jednu vec. Ked som kúpil auto, mal som na ňom pneu 195/60/R14, tie ale nie sú v techničáku zapísané a boli už zjazdené, čo dávalo priemer kolesa 293mm, prezul som na zimné nové podľa techničáku 175/70/R14, čo dáva priemer kolesa 299 mm. Teraz sa mi stáva, že keď prejdem cez nejakú väčšiu priehlbinu na ceste a auto sa rozhojdá, škrtnú mi pneu o blatník alebo o rameno neviem presne. Môže to naznačovať nejaké opotrebovanie tlmičov alebo proste ET disku a výška pneu je taká, že v určitých situáciach to môže robiť? Treba s tým niečo robiť alebo počkať kým sa pneu zjazdí a tým pádom aj nebude šúchať? Disky sú inak originál nissan plecháče 5,5J R14 ET45, iný rozmer pneu na leto je 185/65/R14, čo dáva priemer kolesa 297mm

2009-11-03 08:02:51

Tak určitě to není jiným rozměrem pneumatiky to jsou , kor když jsi dal užší. Kdyby jsi měl 175 a dal 195, tak bych tomu věřil, ael to by dřelo jen v zátočinách o plasty (což je u primer často když někdo dá jiný pneu). Je potřeba zjistit kde to dře a pak to řešit. Pokud to drře o blatnáky, tak bych si spíš tipnul že nejsou originál disky - že majívětší ET a jsou ven z auta nebo unavené pružiny na tlumičích a jde to moc dolů to auto při propérování. Ale napiš podrobně kde to dře a o co (předek nebo zadek).

2009-11-03 08:12:47

Honza musim ťa opraviť ale čím je disk viac von z auta tým je hodnota ET nižšia! Príklad disk s ET45 je viac utopený v blatníku ako disk s ET23 - berme rovnaký priemer a šírku disku.

2009-11-03 08:16:14

to Honza>no budem to musiet zistit, no ono ale rozdiel tu je v pneu, lebo zo 195/60 je priemer kolesa 293mm a z 175/70 je 299, ked su nove, to znamena ak sa nemylim, ze pri 175/70 oproti 195/60 bude koleso o 3 mm blizsie k podblatnikom aj lemu, teda v podstate je vyssie, co znamena aj blizsie k nim, pri 195/60 to nerobilo mozno preto lebo nove su o 3 mm nizsie ako 175/70 a tie 195 uz boli aj zjazdene. Da sa nejak skontrolovat, ci tie pruziny su unavene a kolko asi stoja nove alebo to mozu mat na svedomi aj trebars tlmice alebo trebars geometria? robi to vpredu

2009-11-03 08:20:31

Transporti:

Hlavne skontroluj či máš tie podblatníky dobre prichytené o auto a rovnako aj zásterky a či niesú nejako pokrčené a vyčnievajú. Ja som mal na primere ALU 7,5Jx16 ET38 s gumami 205/55R16 a nešúchalo mi nič...

Takže podľa mňa to gumami nebude...

2009-11-03 11:55:10

Na průměru nezáleží píši o šířce. Jo s těma ET je to naopak.

2009-11-03 13:42:59

to Honza: ano dôležitejšia je šírka ako výška, ale pri 175/70 je polomer kolesa, nie priemer ako som pisal hore vačší ako pri 195/60, no pokiaľ je ET diskov dobre, tak by to vadiť nemalo, skúsim najprv chrenerovu radu a prelezem to, ci to nahodou o nieco nesucha lebo je niekde nieco uvoľnené a potom uvidím ďalej

2009-11-03 18:15:15

mne uz na druhej primere sucha jemne prave predne koleso asi ked vytocim plny do lava a prave hupnem do jami tak to suchne a to su tam seriove gumy disky ,ale toto je fakt jemne proste vydno na podblatniku ze tam sem tam suchne ale neni predraty alebo tak ,takze to nepovazujem potrebne riesit ,ale ty mas asi iny problem

2009-11-03 18:55:12

Tak ak je viditelne ze to robi na jednej strane a všetko je ok treba skontrolovať geometriu napravy, može byť posunuté rameno alebo niečo ohnuté od predchodzieho používania/búračky... Minimálne odmerať medzery medzi kolesom a podbehom/nárazníkom. Alebo urobiť geometriu. Na digi geometriách sa to presne ukáže na 3D obrázku aké sú odklony, záklony a uhol zbiehavosti, a podľa toho človek vie či má dvoj alebo štvorstopové vozidlo... Neraz ma takýto pohľad dosť prekvapil ako je auto štorcnuté, hlavne po výmene častí nápravy...

2009-11-03 19:33:29

na geometriu sa chystám, už som objednaný, menil som horné ramená a už som ju plánoval, takže uvidíme aj tam, čo to bude hovoriť

2009-11-04 07:27:36

chrener, ale geometria ti nic neudělá se dvoustopým nebo čtyřstopým vozidlem. na to tam nic není. Geometrie ti pouze změní sbíhavost - ani odklon a další věci nelze udělat normálním způsobem.

2009-11-04 20:53:48

to Honza, chrener alebo ini> zaujimalo by ma toto:

ak zoberieme, že ET diskov je správne aj veľkosť plus pneu je podľa techničáku

1. môže zlé nastavenie geometrie spôsobiť šúchanie kolesa niekde? - ja si myslím, že nie, ale.....

2 môže zlá účinnosť tlmičov spôsobiť šúchanie pneu o niečo?

3 môžu unavené pružiny spôsobiť šúchanie? - čo by mohlo si myslím, no robí mi to iba na jednej strane vpredu a dá sa nejakým spôsobom zistiť, či pružiny sú zrelé na výmenu?

4. čo ešte iné by mohlo spôsobiť šúchanie kolesa o podbeh alebo blatník, samozrejme okrem toho, žeby tam niečo trčalo alebo nejak podbeh nebol upevnený a dostaval sa na koleso

5. môže koleso šúchať o zavesenie......myslím teda o to, čo vlastne drží horné predné rameno?

6. ako sa dá zistiť, či nebol náhodou znížený podvozok - vtedy by to mohlo šúchať nie? - ale prečo iba na jednej strane?

ešte ma teraz napadlo, že či to škrtanie nemôže súvisieť iba na tej jednej strane s tým, že jazdim takmer stále sám a viacej je zaťažená tá ľavá predná strana

2009-11-05 07:46:42

ad1. Může pouze při maximálním vytočení předních kol, jinak ne.

ad2. Ne tlumiče stím nemají nic společného.

ad3. To už by museli být moc unavené nebo třeba prasklá (to už jsem taky několikrát viděl)

ad4. Havárie - špatná oprava - něco ohlého apod, špatně namontováno -neoriginální plasty apod.

ad5. V žádném případě - havarie, špatná oprava

ad6. Zvednout a poměřit na heveru rozměry pomicí svinovacího metru - dá se to změřit docela přesně.

adX. Určitě je jedno jestli jezdíš sám nebo ne - nemá žádný vliv!

Prostě zjisti o co ti to dře a pak to můžeme tu řešit.

2009-11-05 07:53:12

to Honza: ok, ešte jedna otázka, niekde som ale čítal, že pokiaľ tlmiče nemajú už dobú účinnosť auto sa dokáže rozhúpať viac, týmto by to nemohlo byť?

2009-11-05 10:42:06

auto se nikdy nerozhoupe víc než mu dovolí dorazy na tlumičích (je to tvrdá guma navlečená na pístnici) a na druhé straně vnitřní doraz vevnitř v tlumiči. Když jsou špatný tlumiřče, tak se auto houpe jako by stále, ael určitě nemůže být větší výchylka než s tlumičema OK. Když jsou OK tak se výška sinusovky změnšuje při každém kmitu progresivně, když jsou vadný snižuje se minimálně a velmi dlouho. ale výška sinusovky je stejná na počátku.

2009-11-05 10:54:22

to Honza: jasne, diky za vysvetlenie, už chápem, nedalo mi to a preliezol som to dnes rano, prve co som zistil, že pri prezuvani, mi jeden disk co bol vzadu dali dopredu a tie disky nie su rovnake, predne boli original nissan 5,5J R14 ET45, zadne su iné ale sú tiež 5,5J R14 no ET neni vidno, no okom ten rozdiel nevyzera byt velky ani na aute to tak nepôsobi, myslim, že týmto to nebude ale uvidime, zistil som ale to, že vpredu v ľavo ako je kryt podbehu ten čo je pri dverach nie vpredu pri narazníku, on je vo vnútri taký vypuklý, je uchytený dobre, no odstáva viac než na pravej strane, či by toto nemohlo robit to šúchanie, že keď ide auto rovno a zapéruje dosť tak ta guma šuchne o to

tie nové gumy majú oproti pôvodným polomer aj s diskom o 6mm viac, keď vezmem do úvahy dezén, že to ešte nemusí byť trebárs úplne presne vyrobené a je možno aj vačší ten polomer, tak možno by to tam šúchať aj mohlo, budem to musieť odsledovať, ale zle sa to zisťuje

odsledoval som jednu vec, robi to keď idem uplne rovno a prejdem rýchlejšie cez spomalovač, vtedy to šuchne, pri vytočenom volante to nerobi keď idem cez ten spomalovač, ale musí to ešte poriadne otestovať

poradte najlepší spôsob, ako zisiť, kde to šúcha

a ako zistiť, či pružiny nie sú unavené a prípadne ako presne zmerať, či podvozok nebol znížený

ako žiť sa s tým dá, len je divné, že to robí, ked mam gumy podľa TP

2009-11-05 20:40:56

Transporti, pobehaj parkrat po tých retardéroch a pošúchaj trošku viac a potom doma zhoď koleso a presne uvidíš, kde to drie... No a keď to robí len v smere rovno tak ešte skontroluj aj medzery medzi kolesom a prahom... Na oboch stranách musia byť rovnaké (meraj po nejaký pevný bod ja neviem lem disku a trebars šruba čo drží blatník zospodu prahu aby to neskresľovali plasty...

BTW ako tak pozerám na tvoju P11 tak si si istý že nešúchaš o zem tým tuningovým spojlerom??? resp. zásterkami ak máš nejaké dorobené a la rely... hmm???

2009-11-05 21:00:50

to chrener, toto je dobra otazka, zauvazoval som uz aj nad tym, no to moc nepripada, lebo spoiler bol namontovany este ked boli pneu 195/60 a nepozoroval som to, len je pravda ze kratko nato tam isli nove zimaky, uvazoval som nad tym, ci to nemze skrtat trebars ako je spodom naraznika predneho pri kolese, kde je nalepeny ten spojler, to je ten oranzovy bod na foto - toto by som si vedel odskusat, zhodim naraznik a pojazdim cez retarder - ale zvukovy pocit mam ze sucha koleso o nieco

zasterky nemam

ked su kolesa rovno, ides a auto sa rozhupe alebo ide cez retarder, kde su najkritickejsie miesta, kde by to mohlo skrtat, kde je najmenej miesta? zvazoval som ci to napr nemoze byt tam ako konci blatnik a su prahy, tam je taky vypukly plastovy kryt podbehov, to je tan zeleny bod na foto

kolesom som daval dole a nejak som nic nepoznal, ono pokial su to jemne skrty tak to mozno ani na gume nejde spoznat, neviem

2009-11-07 18:26:11

vyzera to tak, že Honza kápnul božskou hneď na začiatku, na 99,9 percent to vyzerá na unavené pružiny, ale nie vpredu ale zadné, niektoré veci sa ťažko identifikujú, lebo sa tie zvuky prenášajú, no bude to zadok, keď niekto sadne do auta, ktoré stojí, tak kľakne zadok o dobrý centimeter a pol vzadu, vpredu pohoda

otazka je, či je to možné riešiť nejakými podložkami pod pružiny alebo rovno kúpiť priamo nové pružiny, nejakú druhovýrobu, nie originál nissan?

prípadne, ak by niekto mal zadné pružiny na moju p11, 1,6, ktoré sú dobé alebo má trebárs nové, ktoré nepotrebuje, privítam ponuky cez SZ aj s cenou, koľko za to, vďaka

2009-11-07 22:49:56

Pružiny mám, poslal som ti vzkaz.,


Odpovědět

1  2