Fórum - Téma


P11 - cukání a častý chod na 3 válce


Fórum Primera P11 P11 - cukání a častý chod na 3 válce

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

2000 Primera P11

9 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2015-01-22 20:57:26

Ahoj, mám problém s Primerou.

Začalo to poruchou a chodem na 3 válce. Detekovala se vadná cívka - vyměnila se.

Po nějaké době (týdny) se objevilo níže popsané cukání motoru a v posledních dnech se čím dál víc ozývá zvuk chodu na tři válce ve vyšších otáčkách (někde 1000-2000) jen ne trvale.

  • Po nastartování studeného motoru jsou po určitou dobu zvýšené otáčky (asi obdoba sytiče) a motor běží normálně.
  • Při rozjezdu se někdy v záběru „přidusí“ a je potřeba sešlápnout mírně spojku a odlehčit mu (krátkodobě).
  • Dále při otáčkách do cca 2000 při akceleraci (více sešlápnutý pedál plynu) přerušovaně trhavý chod motoru s velmi citelným trháním auta.
  • Trhání se projevuje při všech rychlostních stupních.
  • Při jízdě s otáčkami nad 4000 se trhání opět vyskytuje (zkoušel jsem na rychlostní stupeň 3 a 4).
  • Při velmi opatrném zrychlování s nepatrným tlakem na pedál plynu auto netrhá, ale zrychluje samozřejmě pomalu.
  • Při jízdě do 2000 otáček se objevuje nejspíš související efekt, kdy auto při dosažení cca 2000ot citelně zrychlí (jakoby naskočí další síla )
  • Při zastavení volnoběžné otáčky přerušovaně padají z cca 700 někam k 500 a jeto cítit i slyšet.

Chci zkusit na OBD2 self diagnostiku jesti se mi povede vyblikat kod poruchy, zkusit odpojit MAF a změřit + vyčistit co se dá.

2015-01-22 21:38:52

jirkahub: ... o akom motore to píšeš? benzín 1.6, 1.8, 2.0 ?

2015-01-22 21:51:21

vife: omlouvám se, benzín 1,8 - podle TP je to QG18.

2015-01-22 22:07:25

jirkahub: neviem v čom je problém, ja mal diesel, ale je vela tém..., snad tam neco najdes...

http://www.nissanclub.cz/...lect=241289#message241289

http://www.nissanclub.cz/...a-3-4-a-5-rychlost-217950

2015-01-22 23:40:58

Muzou to byt zapalovaci kabely nebo rozdelovac

2015-01-23 09:24:36

ja som mal podoby problem na GT a boli to sviecky

2015-01-23 11:45:22

Na 2,0 mi to dělal rozdělovač. Vyměnil jsem rozdělovač a v pořádku. Pro jistotu i svíčky a kabely.

2015-01-23 12:00:24

Svíčky se po výměně cívky a objevení problému preventivně vyměnily - byly černé, ale podle mého soudu je to spíš následek než příčina. Od výměny uplynul cca měsíc, možná měsíc a půl...

Každá cívka má právě svoji zapalovací cívku připojenou na ECU, takže ani tady problém dfm nebude.

Samozřejmě existuje i podezdření na vadnou vyměněnou cívku (tu novou) - i když v určitých intervalech pálí asi jak má.

Poslední dny mám ale silný pocit, že se situace zhoršuje. Proto chci jít cestou Self-diag, MAF a pak asi zpět do servisu.

2015-01-23 12:14:27

Obetuj tech par korun a zajed na origo diag a hned budes vedet jak je na tom MAF a snimac klapky.. v pripade chyby zapalovani to tam bude taky, s OBD2 diag zjistis kulovy, s. Primerou to nekomunikuje nijak spolehlive


Odpovědět