Fórum - Téma


P11 - chrastění od motoru


Fórum Primera P11 P11 - chrastění od motoru

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2008-06-19 20:02:55

Moje Primera 2,0i/96kW/1999 při zrychlování z nízkých otáček (1500-2500) vydává takový chrastivý zvuk, ve vyších otáčkách je klid. Pokud přidávám plyn opatrně nebo nemám zařazenou rychlost tak se to neprojevuje. Auto má najeto 145 tisíc takže na rozvody nejspíš trochu brzo. Výfuk vypadá OK, zkoušeno ucpáním + přidáním plynu. Neměl někdo stejný problém?

2008-06-19 20:49:06

Muze ti chrastit dost veci, trebas servo nebo cokoliv takoveho... chce otevrit motor a kouknout, jestli neco nehluci o chlup vic nez by melo, jinak tezko rict, uvidis az se neco vysype

2008-06-19 21:06:34

... JEN POZNÁMKA - PRIMERA MÁ ROZVODOVÝ ŘETĚZ (TEN SE NEMĚNÍ) A CHRASTIT BY URČITĚ NEMĚL.

2008-06-19 21:38:54

Zatím nic, ještě jsem tam nebyl. Jenže tam budou stejně taky akorát tipovat a ještě jim za to budu platit. Nakonec by to mohla být jenom nějaká blbost typu vzduchovy filtr. Jenže servisy jsou spíš o vytahování peněz než o opravách...

2008-06-20 08:37:44

co tak alternator, vodna pumpa... proste vsetko co sa toci pomocou remenov?

2008-06-20 14:11:34

Snad mi odpustite to srovnani ale kdysi davno nam sluzebni favorit vydaval v nizkych otackach a hlavne pri brzdeni motorem (coz ja treba delam furt) takovy zvuk, jako kdyz se macka celuloidovy kelimek, dovedete-li si to predstavit. Ten hoch, co mel auto na starosti, byl asi hluchej.

Kupodivu v zaberu (pri normalni jizde) to nechrastilo.

Kdyz se to (konecne) zakouslo, zjistili jsme NULOVOU hladinu oleje v prevodovce.

2008-06-20 17:33:41

Podobný zvuk i ked neviem či taký istý vydávala pri nižžších otáčkach aj almera.sme najskor nevedeli že čo to je.Až nakoniec nám prdla prevodovka,takýe skúsil by som sa na to mrknut

2008-06-20 18:03:58

Dělá to fakt jenom při přidání plynu, takže vodní pumpa a aternátor asi ne (to by bylo slyšet i při konstantní rychlost). Převodovka by to ale mohla být....

2008-06-20 22:34:03

Jezis lidi nestraste, stejnej problem mam taky

Da se nejak zkontrolovat ten stav oleje doma? Nebo s tim fakt musim do servisu? (mam P10)

2008-06-21 08:04:07

Ahoj zkuz kouknout na merku oleje vetsinou to jsou ventily musi byt pokud vym u japoncu na maximum olej

2008-06-21 21:03:44

Prouza olej v prevodovke skontrolujes tak ze s prednej casti prevodovky vyskrutkujes kontrolnu zatku a ak ti nezacne vytekat odtial olej, resp ho ani nenahmatas ked tam strcis malicek, tak tam treba doliat. zatku treba pred uvolnovanim nastriekat WD 40, nechat chvilu posobit a za pomoci strednej goly bez nadstavca uvolnit. ak to nepojde na kluc treba nasadit predlzovaciu trubku. Pozor na urvanie goly

2008-08-07 11:11:27

Ahojte mam ten isty problem, bol som s tym u mechanika a ten mi povedal ze je to chyba v riadiacej jednotke.

Spusta sa mi predzapal pri zvyseni vykonu motora- takze sa chystam pekne do nissanu.

Olej mam v prevodovke vymeneny tiez som skusal... Rozvody deto(primera2.0i-1997)

2008-08-07 11:29:07

snazimsa - to co popisujes: ze sa spusta prezdapal pri zvysenej zatazi mi skor ako chyba RJ indikuje normalnu cinnost knock senozru ktory znizuje predzapal ked pri zvysenej zatazi zacne motor detonovat (vysledkom je klepanie ktore knock senozor rozpozna a posle udaj RJ ktora znizi docasne predzapal) otazne je preco motor detonuje a ako casto a ak detonuje aj za beznej prevazdky tak je niekde chyba (napr prilis chudobna zmes paliva, alebo nespravny styl jazdy - jazda na prilis nizkych otackach pri akceleraciii z prilis vysoko zvoleneho prev, stupna, jazda do kopca...)

2008-08-07 11:38:54

Aha, no tak mě napadá, že to chrastění by fakt mohlo být tím knock senzorem. Při poslední diagnostice mi vyhodnotili vadný knock senzor (ale auto jezdilo v pohodě), takže to chrastění při zátěži by asi skutečně mohlo být tím. Dá se to nějak opravit nebo budu muset kupovat nový?

2008-08-07 12:01:04

no moj styl jazdy je asi taky:2-do 40km/h,3-do60km/h, 4-80km/h. tiez ma napadlo ze by to mohlo byt mojim stylom jazdy. Pytal som sa na to, a mechanik mi povedal ze by som mal radit na vyssi supen priblizne pri 2500 otackach. takze je to OK. Ale asi to bude tym senzorom tiez koli znizeniu tahu motora pri 4000 do zhruba 4500. No idem na diagnostiku tak som zvedavy co mi povedia. A ak by som to mal povedat tak hovorovo stava sa to hlavne ak dovam riadne kotle co sa obcas v meste musi...

2008-08-07 13:26:24

mino? snazim sa nepochopili ste ma asi: popisoval som normalnu cinnost knock senzoru. samotny knock senzor ak je vadny tak ak je motor v poriadku a jazdi sa ako ma änepodtaca sa motor hlavne) tak by v podstate ani nemal byt v cinnosti. cize zjednodusene povedane. knock seznor neni ziadnou pricinou chrastenia motora to je podla mna blbost. knock senozr je len taky policajt ak je nefunkcny akurat je vacsie riziko poskodenia motora detonaciami ktore ale vzniknu bud inou poruchou motora alebo nespravnym stylom jazdenia (podtacanie). Inak knock senzor si niektori ludia demontuju, resp deeaktivuju umyselne - kvoli tomu aby im nikdy neznizoval predzapal (vtedy je mierne znizeny vykon) - ja by som to ale nerobil je to ochrana motora pred poskodenim - rozhodne nie pricina chrastetnia

2008-08-07 13:30:55

Tak tos me trochu uklidnil, na druhou stranu me to chrasteni deprimuje. Ted mam takovou teorii, ze to muze byt vyfukem. Urval jsem stredni cast, tak to pekne duni, ale chrastilo to uz predtim. Vzhledem k tomu, ze ten vyfuk je na nekterych mistech slusne zkorodovany, mozna je tam neco uvolnene a pri pridani plynu to o neco chrasti, kdo vi.

2008-08-07 13:43:30

zalezi ci ide o chrastenie alebo klepanie resp co je to vobec za zvuk a odkial zhruba vychadza (pocuvat pri otvorenej kapote, pripadne poprikladat dlhy skrutkovac na rozne casti motora äruckou n aucho hrotom opatrne na pocuvan emiesto). klepanie po zatazou okolo 2tis ot to byvaju obvykle loziska kluky a/alebo piestne capy. takze moze ist aj o pomerne zavaznu poruchu, alebo ide len o uvolnene kryty na vyfuku (dost casta vec lebo kryty odrhrdzavievaju - treba dat auto na stlpovy dvihak a skusat pritlacanim plechov za behu motora (pozor v hrubych rukaviciach) hladat ci neiktory ten kryt vyfuku neni zdrojom chrastenia , drncania... moze to byt dokonca aj nieco v kabine, alebo ja som dlho hladal jeden zdroj drncania - bolo to obcas pri studenom motore vpravo vpredu a bola to oporne tyc na kapotu ktor a vybrovala a drncala - az som bol nasraty aka somarina a tak ma otravovala

2008-08-07 17:19:58

njn, já doufám, že to bude nějaká prkotina. On je to takový jakoby třepotavý zvuk, slyšet to jde při prudkém šlápnutí na plyn nebo při jízdě do kopce. Zdroj bych tipoval někde ze spodku motoru, ale to se fakt těžko odhaduje.

2008-08-07 18:09:39

mino: presne ako popisujes,to je asi taky isty pripad ako mam ja, pri prudkom zosliapnuti plynu alebo pri jazde do kopca sa ozve chrastavy zvuk z motora . Uz som skusal aj motor vytocit na volnobech a s kamarotom mechanikom, mali sme auto nad jamou a pocuvali prilozenim velkeho kluca na motor a ine casti, a nic nebolo pocut,ale ak som zosliapol plyn pri jazde cize prudko zrychlil tak sa ozval ten zvuk z motora. Ja to budem riesit diagnostikou motora uvidim co mi povedia, a ak to bude ten senzor tak je to jasne

dufam ze to vyriesim nabuduci tyzdem a dam vediet, a ak mi to neda tak sa im tam vtrem zajtra.


Odpovědět

1  2  3