Fórum - Téma


P11 - brzdy


Fórum Primera P11 P11 - brzdy

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 19  20  21  22  23 ......... 30

2013-10-16 17:04:52

taky me to ceka tedka o vykendu na tej faceliftovce tak snad to pujde jak ma sady uz mam doma na repas akorat nevim k cemu je takova mala gumova trubicka v tom ???

2013-10-16 17:14:23

Honzabk: Anebo tak

romik: Hoď foto. Takhle je to těžký Jediný co mě napadá, je hadička na odvzdušňovací ventilek, aby sis to při odvzdušňování zase zpětně nezavzdušnil. Já mám ale plastovou.

A držím palce ať ti to jde líp než mě

2013-10-16 17:22:34

sponge: no ma to asi tak 1cm takova trubicka to je jedina v cele sade jinak tam jsou gumicky a pak ty dalsi na trmen

2013-10-16 18:47:43

romik: Ta 1cm gumova trubicka je-

2013-10-16 18:49:51

miros: no az to budu mit po ruce tak udelam foto a hodim to semka

2013-10-16 21:25:46

miros: To na obrázku není gumička! Je to ocelový váleček "plunžr", který přenáší sílu z ruční brzdy na pístek. Když zatáhneš ruční brzdu, lanko zatáhne za páku ruční brzdy (takový ten trouúhelník z boku třmenu) který má na sobě takovou kulatinu, která je zasunutá uvnitř třmenu a nakonci má vybrání právě na tenhle váleček a jak zatáhneš, ta kulatina se otočí a přez tenhle váleček zatlačí na přítlačnou tyč (to s tím závitem), který je našroubován na brzdový pístek, ten zatlačí na destiřky a voala brzdíme

V podstatě to přenáší sílu o 90° z lana na brzdový pístek

2013-10-16 21:38:16

sponge: Jen potvrzuji, máš 100% pravdu.

Romik, ta sada není určena jen pro jeden typ. Sada je na více vozidel, Mazda, Nissan Almera, Primera P11, P12, Maxima, 100NX, Suzuki, Kia, Hyundai, atd... (vypsáno z katalogu výrobce)

Takže na naše auto to třeba využít nemusíme...

2013-10-17 04:51:56

Nazdar,viem,že to na obrazku ta gumicka nieje ale je urcena na te valcek a na primeru sa nedava.Ani tam nevojde.

2013-10-20 09:01:14

tak jsme meli vcera z Lukasem zabavu na celi den hrali jsme si ze zadnima brzdma na mem voze vse se rozebralo procistilo namazalo a pretesnilo nasadilo na auto odvzdusnilo a slape to jak ma jeste se musi neco doladit a to odvzdusneni pac jsme nevitahli pojistku od abs takze je tam jeste vzduch

2013-10-20 11:37:54

romik: nechápem načo chceš pri vypnutom motore aj kľúči pri odvzdušňovaní vyťahovať poistku od ABS???

2013-10-20 11:54:07

romik: ABS funguje až od určité rychlosti, poznáš to tak, že když pomaličku jedeš, tak uslyšíš zachroupání, jak si jednotka načítá čidla. Aspoň mně to tak dělá u céčka. Kdyby fungovalo aji na místě, nevím teda jak by se to projevilo, tak bys nikdy nemohl udělat test brzd na TK. Tam ani funkčnost ABS nepoznají, pokud nesvítí kontrolka. Ten zadek se musí odvzdušnit pořádně, třebas i opakovaně. Dělali jsme zadek na P11 a taky to poprvé zůstalo lehce zavzdušněné i když už vzduch už nešel.

2013-10-20 12:30:44

chrener: Protože je to napsané v servisním manuálu

2013-10-20 22:20:15

cicinek: ak máš vypnutý kľúč ABS je nečinné Brzdy fungujú klasicky a odvzdušníš to rovnako ako by si poistku vytiahol... Neverím že to odvzdušňujú naštartované a v princípe ak auto stojí ABS je nečinné... Takže to odvzdušníš tiež... Fakt nevidím dôvod vyťahovať poistku...

2013-10-20 22:25:09

stan34: Ak zostane niečo lehce zavzdušnené tak sa to asi poriadne neodvzdušnilo... Ja obzvlášť na zadok odvzdušňujem jednu nádržku kvapaliny na každé koleso kvôli dlžke potrubia... Ešte sa mi nestalo aby to ostalo zavzdušnené Postupujem najprv predok potom zadok a potom ešte raz dookola...

Inak nepoužívam žiadne odsávačky a iné udělátka iba klasika jeden šľapač/šľapka ;) a odvzdušňujem klasicky s priesvitnou hadičkou...

2013-10-21 20:52:49

chrener: Postupuju podobně, akorát od nejdelší trubky, ale to patrně nemá takový význam. Napoprvé šlapu s otevřeným odvzdušňovákem a jakmile po chvilce jde jen kapalina, tak jdu na další kolo. Finále je "našlapat a držet" a odpustit tlak, to několikrát za sebou. Je možné, že se do třmenu přisál falešný vzduch, než si vše repasované sedlo, těžko říct. Samozřejmě i svoji chybu připouštím.

2013-10-21 22:06:41

chrener: V servisním manuálu to tak máš napsané. A dokonce postup odvzdušňování, které je do "kříže"

Prave zadní => Levé přední => Levé zadní => Pravé přední.

Odvzdušnování zadku a potom předku je špatně, už z důvodu 2 okruhů typu do kříže.

Nepopírám, že se to tak dělá, každý ať si to dělá jak chce. Jen ukazuji na to, jak je to v servisním manuálu.

Další věc. Způsob odvzdušňování.

Někdo našlape (třeba 3x) a drží pedál brzdy a povolí odvzdušňovací šroub, pedál se propadne, šroub utáhne, povolí pedál brzdy. ..

S tím mám špatné zkušenosti, kapalina našlapáním zpění

Nebo

Povolí odvzdušňovací šroub, sešlápne pedál brzdy (drží jej) utáhne šroub, pomalu povolí pedál brzdy. ..

Tak to dělám já už léta, je to psáno i v servisním manuálu.

Jinak u romika nastal asi problém s HBV, dneska jsme znovu odvzdušňovali, bublinky žádné a pedál se i přesto při brzdění propadne až na podlahu. Navíc HBV vydává divné zvuky, asi propouští kapalinu zpět do nádobky.

2013-10-22 07:27:11

cicinek: Pokud nebyla brzdová soustava zcela prázdná, je úplně jedno v jakém pořadí se to odvzdušňuje a je úplně jedno jakým způsobem. Já to dělám pokaždý jinak a v pořadí kde zrovna stojím, nebo kde jsem naposledy dělal a mám tam lampu!

2013-10-22 07:42:17

cicinek: alebo tá kvapalina ide to posilovača - do toho čierneho taniera za HBV...

Inak k tomu odvzdušňovaniu - je úplne nepodtatné ako sú vyriešené okruhy - do kríža sú iba z bezpečnostného dôvodu a kríži sa to na firewalle ďaleko za HBV a ABS... Inak úplne prvá vec čo robím je že otvorím odvzdušňováky a nechám to samospádom tiecť resp. čakám kým nezačne tiecť a až tak to odvzdušňujem...

des123  
2014-03-01 19:00:12

zdravim , mam p11 20td rv98 , normalne mam podtlak 900-930mbar po slapniti na pedal klesne na cca 750mbar , ale ked pustim pedal tak este klesne pod 600mbar a rozsvieti sa mi kontrolka na palubovke je to normalne ? a este jedna vec , ked som pridal plyn na 2000ot/min a slapol na brzdu tak otacky klesly na 1200ot/min je to tiez ok ? lebo ked brzdim motorom a stlacim spojku tak spadnu na 600ot/min a drzia sa tak pokial pustim brzdovy pedal alebo zastavim uplne .

dik za nazory

2014-04-29 21:30:03

Ahoj, potřeboval bych odbornou radu. Auto brzdí v pohodě, ale kotouč je z vnitřní strany dost rezavej, přitom z vnější krásnej. Tlouštka je ještě skoro 22mm a desky jsou taky špalky. Samozřejmě to chce rozebrat, pročistit a promazat. Ještě mě tam chybí ve vodících drážkách ty plechy, pokud tam mají být. Dá se s tím ještě něco dělat, nebo musím koupit nový kotouče i desky? Díky


Odpovědět

1 ......... 19  20  21  22  23 ......... 30