Fórum - Téma


P11 - brzdy


Fórum Primera P11 P11 - brzdy

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 30

2013-01-25 09:49:18

Osobně jsem si potykal s ABS v P11 a 144ce, v P11 je ABS dost hrube, kope znatelne a s delsimi intervaly. V 144ce ABS tuka min a rychleji, takze tolik nevadi, kdyz se sepne v lete. Ale u 144ky neni problem ABS aktivovat v suchu. Jak Psal franta, diky EBD se vam ABS zapina, kdyz treba brzdite v zatacce (klasika, sjezd z dalnice, kde uz za apexem jste moc rychly, nebo se snazite uplne zastavit), tam vam ABS zacne pomahat, kvuli odlehcovani vnitrniho zadniho kola.

Asi takle, V Moste jsem s 144kou to ABS proklinal a urputne jsem hledal pojistku, abych si vubec zajezdil.

2013-01-25 10:50:21

... u Máry resp. mně to ABS kroužky vyřešili za nás, ale musím říct, že bez toho ABS je to prostě lepší, protože to u P11E za nic nestojí. Nesmí se ale dělat chyby .... Souhlas, že u P11C je to jinde.

Můj velký vzor v pořízení Primery, kamarádův otec, který si jí novou kupoval na konci 1996 () a má jí do teď, si po projetí v autě s ABS koupil cíleně verzi bez něj ....))

2013-01-25 12:58:12

taky jezdím bez abs a pohoda v zimě to je ale trochu o hubu

2013-01-25 15:23:48

Proc?

Fyzikalni zakony jsou preci porad stejne

2013-01-25 15:29:39

fyzikální zákony nejsou pořád stejné, alespoň si to nemyslím, ale do toho bych se nepouštělale vím jak si to myslel. občas mám tendenci přibržďovat v zatáčce a to i v zimě a když se to kousne je to pořád horší než když to párkrát zakope

2013-01-25 16:51:17

Tak změň styl a jezdi správně - nebo máš GT a nezajímá tě správný řízení ??

2013-01-26 10:53:57

jak by jako to spravne rizeni melo vypadat??? jen jestli jezdim podle vas spravne....

2013-01-26 12:27:24

To by mě taky zajímalosprávný řízení,fyzikální zákony..... a co třeba náledí,nedávno mrznoucí déšt ??

to si myslíte že byste zabrzdili lépe než s ABS

Chápu bez ABS na okruhu,závodech do vrchu,atd...že to je lepší,bezprostřední. Ale v běžném provozu ,mě třeba ABS na Primeře P11 120 nepřijde špatné.Na starších modelech Opel(Astra/Vectra 1)nebo VW - Seat ,jseou daleko méně citlivé kopáčeSamozřejmě jsou už dnes modernější systémy,ale zase pamatuju doby kdy nás učili brzdit přerušovaně(na náledí potřebné,bez ABS).U Primerky třeba poznám dle brždění s ABS,jak jsou na tom zimní gumy.

Staré(5 let)s 5 mm(ještě podle předpisu v normě),už ABS řve na každý břečce,ted nový přední a zánovní zadní zimáky,

auto brzdí podstatně déle v klidu i na sněhu.Hold starý zimáky už nemají tu přilnavost,a i to starý(blbý)ABS to pozná

2013-01-26 13:49:01

ABS primárně slouží běžným řidičům k ovladatelnosti vozu při intenzívním brzdění, ne k lepšímu (natož kratšímu, jak si někdo myslí) brzdění - se zablokovanýma kolama a smýkajícím se autem toho moc uřídit nejde (mimo cílený řízený smyk, kdy ho vyvolám úmyslně a projíždím jím třeba zatáčku). S ABS kola neztratí kontakt s vozovkou ani při prudkém brzdění a auto se dá dál ovládat volantem.

2013-01-26 14:16:11

Janis > s ABS mas lepsi brzdeni i kratsi brzdnou drahu uz z principu toho, ze soucinitel valiveho treni ma vyssi hodnotu nez soucinitel smykoveho treni(resp. uplne presne receno> smykove treni jiz v pohybu ma nizsi soucinitel nez smykove treni pred uvedenim do pohybu,z toho duvodu pri brzdeni je nejvetsi mozna sila, prenositelna mezi pneumatikou a vozovkou tesne pred okamzikem smyku, v okamziku smyku uz soucinitel treni klesne a brzdny ucinek je mensi). Ovladatelnost auta je pak dalsi, velice hodnotny prinos ABS, protoze jak pises,zmena smeru jizdy je mozna jen kdyz se kola odvaluji, ve smyku pouze sleduji smer hybnosti auta bez ohledu na natoceni volantu.

2013-01-26 14:22:25

krasna ukazka je treba tady

http://www.youtube.com/watch?v=sgeU7c8HA9U

2013-01-26 14:44:45

Jj, dík za doplnění - jen k té dráze: na náledí, sněhu a podobně je brzdná dráha bez debat kratší u ABS systému. Na mokru už je to +/- srovnatelné a na suchu (ano, i tam může ABS spustit) je kratší dráha u systémů bez ABS. Tam sice kola zasekneš a gumuješ dráhu, ale pořád brzdíš (třením povrchů pneu a vozovky). ABS v mikrointervalech povoluje brzdy, tedy kolo se odvaluje a nebrzdí a o součet těch intervalů a během nich ujetou dráhu se prodlouží i ujetá vzdálenost do úplného zastavení.

2013-01-26 14:58:34

ano, protoze vyse uvedene plati i na suchu, ovsem ta zmena soucinitele ve styku guma/sucha vozovka neni zrejme tak markantni jako v pripade mokre vozovky nebo snehu

2013-01-26 20:42:21

S ABS v P11 urcite nezabrzdis driv, nez bez ABS... pokud to samozrejme nekdo nezadupne jak tele. Ale na zimu nebo mokro to neni zase tak spatne, ja bych ho ven asi nedaval, pokud to neni vikendovka/zavodak.

2013-01-26 21:39:24

Ja by som to skôr zhrnul inak: len laik si môže myslieť že s ABS auto zabrzdí skôr ako bez ABS. Práve naopak Ja ABS nemám a ani nachcem... ABS je hlavne dobrý na to aby ostalo auto ovládeteľné pri prudkom brzdení - kedže sa nezablokujú kola dá sa s autom zatáčať... Pri zablokovaní ide auto vždy v pôvodnom smere aj ked točíš volantom...

Takže kto dupe jak tele nech platí za elektronické vyťahovače z pruseru...

EDIT: tak ako vidím už to tu bolo povedané vyššie...

2013-01-26 21:41:17

Prispevek ABS pro bezpecnost provozu je bez diskuse, prave proto, ze spousta lidi brzdi jak telata, vcetne povrchu se snizenoz adhezi

Da se ale jezdit i bez nej....

Jenom tvrdim, ze u P11 neni to nastaveni nic moc.

2013-01-26 22:33:20

Dupe jak tele Nikomu neberu že na suchém asfaltu určitě bez ABS zabrzdíš dříve

Ale v tomto počasí,třeba jedeš ve městě a někdo ti skočí do silnice(třeba dítě na sánkách),a už vás vidím,

jak na to nedupete,jak to máte přesně v noze,to co umí ABS x krát za sekundu...

Někdy prostě nemáš čas brzdit zvolna,taky nevíš na jakým jsi zrovna povrchu,a od toho tam(kvůli bezpečnosti)

to ABS je.Kdo tvrdí že umí brzdit kdykoli,za jakých koli podmínek lépe než ABS tak to teda musí být borec

2013-01-26 23:02:46

me by predevsim u tech machru zajimalo, kde maji tu zpetnou vazbu od kol, ze se rychlost kola blizi k nule, kterou abs jednotka bere z indukcnich cidel :)

2013-01-26 23:16:01

chrener > ty jsi vzdelany clovek, netvrd mi, ze teorii smykoveho treni jsi ve fyzice nemel... ? zkusim rozvivnout co jsem psal pred chvili..

auto jede, kolo se otaci, zacne se aplikovat sila na brzdy..auto zacne zpomalovat, kolo se stale toci, muze se brzdit vic, zvysi se sila,auto brzdi vic, kolo se stale toci... sila se stale zvysuje, brzdny ucinek je cim dal vetsi a v jistem okamziku sila brzd prekona adhezi pneumatiky s vozovkou,kolo se zacne po vozovce smykat a presne v tom okamziku klesne soucinitel treni a brzdny ucinek je nizsi nez tesne pred okamzikem,kdy k prokluzu doslo. Cili smysl ABS by mel byt v tom, aby na brzdy pusobila takova sila, aby se kolo jeste tocilo, nedoslo k zablokovani a smyku a v takovem okamziku je mezi pneu a vozovkou nejvetsi mozna sila, odborne se tenhle okamzik nazyva MEZ KLUZU.. ABS jednotka vi, ze se kolo pohybuje na tehle mezi diky cidlu na kole, ktere mu vraci pulsy,jejichz frekvence je primo umerna uhlove rychlosti kola. Netusim, jak toto nekdo dokaze "odchytit" citem v pedalu.Navic ve zcela kriticke situaci drtiva vetsina ridicu proste zaslapne pedal co to jde a "dej se vule bozi". Ta delsi brzdna draha na suchem povrchu bych videl snad jen z toho duvodu, ze efektivita je nizsi nez rozdil soucinitele kinematickeho a statickeho, ale i to je zalezitost, ktera je jen o nastaveni, principialne by melo jit dosahnout drahy kratsi. U mokreho povrchu apod, je to pak uz jasne..dokud se kolo toci, muze pneumatika odvadet vodu, jakmile se zablokuje, tak tuhle schopnost ztrati a pak uz je to jizda po voda

2013-01-26 23:23:03

a toto je zajimavy clanek k ABS...na suchem a mokrem zastavi drive, na snehu pozdeji..

http://www.smedayton.org/...ticle,%20ABS%20Brakes.pdf


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 30