Fórum - Téma


P11 - brake kity


Fórum Primera P11 P11 - brake kity

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2012-11-20 16:42:34

Arteee, tehlici nijak upravovat nemusis. V pripade S13 brzdicu je ale potreba trochu brousit brzdic. Na tehlici to prisroubujes v pohode. S tofim zkouseno, ale jen s drzakem brzdicu na 257mm kotouc. Na 280mm kotouc OK, ale prichazi bohuzel brouseni, je tam nekde asi mala odchylka.

2012-11-20 17:43:37

Jenomže ten držák co si přinesl je na 280 mm kotouč nepoužitelnej. Tam chyběl asi centimetr k těhlici. S tím větším držákem nevim, kolik je potřeba kde ubrat.

2012-11-20 18:11:06

Artee: Nemusi se upravit... nikde jsem to nezminoval.

Tofoj: Kapalinu urcite s vyssim bodem varu, to se pak nejde divit, ze to utahas na okruhu... menit cca 1x za rok.

A budu se opakovat znovu, staci dobra desticka, kapalina a bude to brzdit skvele. Jediny problem je, kdyz je relativne uzky kotouc, tak se muze pri dlouhodobejsi zatezi prehrat. Tohle je trosku problem P11 se svyma 22mm ziletkama...

P11 vazi 1215-1250kg.

2012-11-20 18:55:19

A proto taky neni od veci pouzit cryo, aby kotouce trochu vic vydrzely kdyz uz se pekne rozpecou.

Tofi, ja vim, ten drzak na 280mm se uvidi az to bude, ale horsi nez jak to ma Cenda to byt nemuze. A kapalina je jasny, DOT5.1, uz ji tam cpu min. druhy rok.

2012-11-20 21:47:59

hm 200kg rozdiel

na P11c mam momentalne nove dosky 4x plus predne kotuce a myslim si ze to brzdi solidne na bezne pouzitie

takze o 200kg lahsie auto to musi davat s este vacsim prehladom a mas to najmenej roboty...

ad. hrubka kotuca: to tiez nechapem k comu je dobry tenky kotuc...

2012-11-20 22:01:34

200 kg to bude mezi kombi a liftbackem, jinak to faceliftem tolik nepřibralo. Tipoval bych to tak na 100 kg. A kotouč 280x22mm má 7 kg, takže na co by dávali těžší, když to vzhledem k zaměření auta ubrzdí bez problémů.

2012-11-20 22:40:07

Skúsim trošku zafilozofovať - napadol ma podiel posilovača brzd na samotný brzdný účinok. Napadlo mi to kvôli pocitu z brzdenia na N16 a P11 ktoré som mal. Brzdy sú tam tuším rovnaké no N16 brzdila vyslovene lepšie a intanzívnejšie. Keď nerátam hmotnosť tak mi vychádza že podiel bude na tom mať aj veľkosť taniera posilovača. Bolo už písane že kvôli firewallu to nebude ľahká úprava... Takže je možné že by mala N16 väčší posilovač ako P11? Bolo by to jedno z riešení? Aj keď je jasné že alfa a omega sú kotúče a dosky to je jasné... Len poukazujem na to že dnešné nové autá majú miniatúrne kotúče a dosky a preposilované brzdy s obrím tanierom posilovača kde dotyk s brzdovým pedálom znamená STOP Po presadnutí z P11GT do Fiat Grande Punto som si skoro rozbil hlavu a to isté sa dialo na Hyundai i20...

2012-11-20 22:46:10

Osobne si nemyslim, ze tohle je problem... to je rozdil davkovani brzd. ucinku, kde my musime vice slapat a nove auta staci "tuknout" na pedal. At uz je to jakykoliv Nissan, tak to s novyma, resp. kvalitnima komponentama brzdi naprosto bez problemu a dobre. Jak se rika, 3x po sobe zabrzdi kazde auto... pak uz je to problem, kdyz se to zahriva a brzdny ucinek klesa. Pro bezne jezdeni je to jedno, nemel jsem problem ani s 257mm brzdama na okreskach.

2012-11-20 22:53:57

No je mi jasné ža toto problém nerieši resp neodstráni to vädnutie brzd pri opätovnom prudkom brzdení, tam j práve výhoda väčších brzd, vetraných hrubých kotúčov a kvalitných dosiek... Len práve to dávkovanie resp intenzita posilovača brzd ja možno ten ovplyvňujúci faktor pri prvom dotyku s pedálom... Presne ako si napísal kde my musíme slapať inde stačí ťuk... A pritom to nesúvisí s veľkosťou zamotných brzd - aj keď je jasné že takéto preposilované minibrzdy zvädnú rýchlejšie... Otázka je či by takýto brutálny posilovač v kombinácii s veľkými kotúčmi bol výhodou alebo by to bolo už nedávkovateľné a v podstate by to bola nevýhoda...

2012-11-21 09:22:02

Presne tak, ako jsem uz pisal a ted pise chrener. A sam jsem si to overil u Judyho, ktery ma predek cely z R32/R33. Tzn obri kotouc a ctyrpistky. Proste lip to nebrzdilo, protoze posilovac vyrabi, ci zesiluje stale stejny tlak, ktery dela HVB, takze deska se zakousava do kotouce stale stejnou silou, i kdyz plocha je vetsi a tim by melo byt i treni, tak jedine na co to ma vliv, ze ten mensi tlak na vetsi plose zapricini pomalejsi zahrivani celku (ktery ma vetsi tepelnou kapacitu) a tim oddali uvadnuti brzdneho ucinku.

Ale presne, sednu do 1300kg tezke SX4 , polozim nohu na brzdovy pedal a uz kousu volant, a to ma vepredu jen 235mm kotouc, oproti memu 280mm. A to jsem te suzuce daval pekne naprdel, a brzdilo to furt vyborne, je fakt, ze diky memu brzdeni uz nemam predni desticky po 20tisicich, ale nevadlo to, a brzdi to fakt jedovate, a davkovat to jde, jen si clovek musi zvyknout. Kdyz se podivam do toho madarksyho zazraku pod haubnu, tak muj talir posilovace je fatk srandovni proti tomu, co je v tom madarksym prditku.

Ja s turbem ty brzdy musim proste zlepsit, takze tento topic je pro me vic nez aktualni. Ale zase nechci se dostat do stavu, ze pak pro vymenu brzd budu muset na soustrh atd... Tedy kotouce a desky aby byly vzdy plug&play.

Jagy, no psal jsi: "Rozdil je v drzaku trmenu". Tedy jsem usoudil, ze se musi neco upravit.

2012-11-21 09:30:27

Arteee, tak zkus jit stejnou cestou jako ja a Cenda. Brzdice, resp. jen drzak (brzdic je shodny s P11C), vzit normalne z S13, udelat ty mensi upravy (treba lehce zbrousit) a je to. Pak je vyber uz vybornych desek a snad by sis polepsil. I kdyz je fakt ze na turbo by to mozna chtelo neco jeste echt... Ale Cenda si to pry nemuze vynachvalit, zmena velka!

2012-11-21 10:04:09

U mě je to super změna,ale u turbíny bych už šel asi do čtyřpístku jako ma Judy.

Přeci jen je tam ten výkon trochu někde jinde

2012-11-21 10:06:09

Tj, ctyrpistek to asi jisti, ale kdyz ten HBV to tam dava stejne... Kazdopadne Judy ma uz brzdy fakt jako k*ava, ja bych spis asi volil z S14 ctyrpistek, ten je mensi pokud se nepletu.

2012-11-21 10:07:53

Tak dvoukilo je taky i turbo, ze a s podobnym tlakem jako ja ;) No pokud je to cesta jednoducha s pozitivnim vysledkem a ne vysledkem kde je caste slovo "mozna", tak asi pujdu.

Cendo, Luky, jak jsem psal, u Judyho fakt rozdil v brzdnem ucinku proste neni. A to mame oba jiz ty velke posilovace (P11 melo dva typy, mensi a vetsi).. Klidne muzem mit osmipistek, ale kdyz na tech osm pistku pusobi stejnej tlak, tak se to proste vic nezakousne = lip to nebrzdi. Uz je proste jedno kolik pistu tlaci desku proti kotouci, jestli jeden nebo ctyri, vic pistku neznamena vic brzdne sily. Vetsi HVB a booster znamena vic brzdne sily. pocet pistku uz jen o prenosu tlaku na dva kusy kovu (vic pistku, vic rozlozi ten tlak na vetsi plochu, nic vic)

2012-11-21 10:32:10

Tjn, takze jednopistek a drzak s dvoukila, aby byl vyber desek. Asi nej reseni...

Jinak taky jsem u Judyho koukal jak to ze ma ten vetsi typ posilovace a to ma rok 97. Snad nikde jinde jsem to u P11 skoro nevidel. Vlastne ted u jedny rozbity GT, tam uz taky byl ten vetsi. Tak nevim jestli je to nejak podstatny nebo ne. Sem si rikal, nacpat to misto toho mensiho

2012-11-21 10:42:53

Artee: To s drzakem bylo psano k S13...

Bud bych resil to, co se mozna povede me (levny big kit) nebo 4pist, ale poradne.. tzn. i s valcem. Jak rikas, brzdi to stejne, jen to neprehrejes tak lehce. Ono i na S14 jsou ty brzdy nedostacujici... ale s dobryma deskama to bude v poradku.

2012-11-21 10:46:49

Jagy, bys mel mozna ten Tvuj big kit prozradit. Proc o tom nepospekulovat ze? A smat se Ti nikdo nebude

2012-11-21 10:54:44

Arteee: na tvém místě bych šel asi do S14 nebo R33 třmenu.K tomu nahodil pořadny desky Ferodo DS nebo Hawk HP+ a rozhodně vymenil i HBV,jako to má i Mikyc

A jestli by to i potom "nebrzdilo" tak bychpo řešil ještě ten posilovač

2012-11-21 11:12:26

Jop, Mikyc udelal ve zkratce tohle (viz. obr.). Prekopal P11 zhruba na to samy co ma S14. Ale docela zasadni zmena...

2012-11-21 11:35:18

Jo to se tu za doby mekitche taky uz resilo. kazdopadne u 144 je opet trochu jiny brzdny okruh. snad mame navic to splaseny EBD.


Odpovědět

1  2  3