Fórum - Téma


P11 - brake kity


Fórum Primera P11 P11 - brake kity

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2012-11-19 12:22:50

Tak vzhledem k tomu, ze ted pokukuju po nejakych prednich brake kitech na P11-120 a u vseho mozneho jsou nejake mensi vyhody ci nevyhody, rad bych to probral i s ostatnimi. Co Vy mate pripadne vyzkouseno, co padne na P11 a kde jsou nejaky trable, apod.?

Myslim si ze je to docela dobry tema i pro ostatni kteri by meli zajem v budoucnu vylepsit brzdny ucinek nasich P11. Urcite to tady vsude mozne uz psano bylo, ale nejaky primo topic jen na tohle sem nenasel...

Vzhledem k tomu, ze napr. ja nemam GT, tak vpredu jsou jen kotouce 257mm namisto 280mm jako u GT ci P11-144.

Moznosti kitu jsou nasledujici:

  • P11GT 280mm => Slusne, padne to bez problemu, moznosti dost, ale vyber nejakych opravdu kvalitnejsich desek neni! Pokud nepocitam napr. rady EBC (green, yellow, red)
  • P11-144 280mm => Jsou 2 typy brzdicu, jeden v podstate stejny jako ma P11GT, druhy jiny. Vyber desek rozumny, ale nejaky vyrazne kvalitni se sehnat bohuzel nedaji!
  • 200SX S13 => Asi pouze jiz z facelift verze, ktera mela 280mm kotouc. O tom uvazuji, brzdic jak jsem mel moznost porovnat, az na par rozdilu, stejny jako z P11-144 ci z GT. Ale rozdil bude u drzaku brzdice. Takze nutno zbrousit brzdice, aby to padlo. Osobni zkusenost ma napr. Cenda tady z klubu. Vyhodou je dobry vyber kvalitnich desek, takze to potom brzdi velmi dobre. Navic vse celkem levne dostupne.
  • 200SX S14 (4-pistek) => Dalsi dobra moznost, jenze nutno stocit kotouc z 280mm na 276mm a dalsich nekolik mensich uprav. Navic asi nevleze pod vsechny kola, bohuzel. Nejake info napr. zde: http://www.g20.net/forum/...te-list-with-stuff-needed (dyby byla jistota jak to vleze pod 15" a 16" kola, asi by bylo dobre o tom uvazovat, ale i cenove je to uz nekde jinde. Kazdopadne to pak brzdi dobre).
  • Z32, R33,.. apod. (4-pistek) => Mohl by informovat vice napr. Judy_N15, ktery ma realizovano. Brzdi to super, ale nutnost mit uz jen 17" kola a i tak to ne pod vsechny vleze. Financne take narocnejsi.
  • Infinity Q45 (2-pistek) => Objevil jsem ze i tudy cesta vede. Proste z Q45 koupit kotouce a brzdice, ktere jsou dvoupistkove. Brzdny ucinek bude zcela jiste vyborny. Problem ale je, ze kotouce se musi stocit na 273mm a dale, ze tenhle set se v nasich koncinach asi jen tak lehce nesezene a kdyz, bude to drahe. To same nejaky dovoz. Dokonce i brzdic samotny neni zase tak velky, napr. oproti z S13, proto jsem to videl i pod 15" kolem na P10.

To je asi tak vse co me zatim napadlo co je mozne realizovat. Pokud ma ale nekdo blizsi informace co a jak funguje a co a jak se musi predelavat, upravovat, apod., tak by bylo dobre se o to podelit. Pripadne jine zajimave navrhy na brake kity.

2012-11-19 12:28:51

Jenom fakticka poznamka, mluvis o lepsim brzdnym ucinku v umere poctu pistu, ale mam pocit, ze jsme se nakonec shodli po debate a referencich Judyho, ze se lepsi brzdny ucinek nekona, ale jen se zlepsi brzdova stabilita... Ono je to logicky, pokud na tu plochu nevyvines dostatecny tlak, tak se brzdny ucinek zlepsit nemuze, a break booster vymenit jen tak nejde, protoze pokud uz mas ten vetsi (ja ano), tak bez upravy firewallu tam vetsi proste nedam.

2012-11-19 12:32:40

Dávat cokoliv jiného nebo většího je z hlediska hmotnosti a efektivity a vložených peněz naprosto zbytečné. R33 brzdy a podobně je zbytečnost u takového auta jako je P11. v tvém případě pořídit 280 mm brzdy z GTčka a koupit Ferodo DS performance případně DS 2000. šel bych spíš do performence jsou lepší na běžné ježdění, 2000 jsem nezkoušel. Sice to nestojí malo, ale když si spočítáš sraní s jinýma brzdičema, koupě větších liťáků aby se ti tam vešli, nebo řešit držák brzdiče, brzdovej válec...no záleží jaký seš dobrodruh, šel bych snažší cestou.

2012-11-19 12:37:03

Ja samozrejme snazsi cestou jit chci, ale kdyz uz jsem to psal, tak jsem vypsal moznosti ktere me napadly. Neni to jen pro me, ale treba i pro dalsi kdo bude chtit laborovat.

Arteee, mas pravdu, ale i tak to Judymu sakra lip brzdi. Jel jsem v tom a proste jsme se s tofojem (probirali jsme to) o tom bavili a je to tak ze to brzdi o dost lip. A hlavne to nevadne.

Jinak samozrejme napr. pro me nej 280mm s nejakyma brzdicema, ale chci fakt dobry desky, ktery dokazou brzdit dobre (a ze uz nekolik lidi ma s tim zkusenosti - jagy, Cenda) a z toho vyplyva, ze je treba dobre zvolit i trmeny, jelikoz ne na vsechny je vyber tech lepsich desek. Kdyz budu chtit treba Hawk HP+, apod., tak to tezko nebo mozna s upravama) dam na brzdice z GT ci P11-144.

2012-11-19 12:42:15

Nechtel bych kecat, ale mam pocit, ze od feroda nic z perfomance rady (vcetne DS2000, DS3000 apod) na primeru jiz sehnat nelze (alespon na mou P11-144, coz je specifikace GT). Ani EBC neni slava, v prodeji jsou jen green stuff, vyssi rady se museji objednavat, coz je nesikovne. V tomhle ma Luky pravdu, ze proste na nase auto uz toho moc neni, co lze rovnou koupit a namontovat. Ani Hawky nejsou, proste nic, jen OEM veci.

Jinak Luky, k tem rozdilum u 144ky, jde o brzdic, pouzival se bud Lucas nebo brzdic od ATE.

EDIT: Luky, no ono vyhod si sedacky a zbytecny bordel (~80kg) a budes se divit, jak to najednou brzdi.

2012-11-19 12:44:58

Jojo, nejsou lepsi desky. Proto je prave napr. vyhoda nahodit brzdice S13, kde ma clovek ten vyber lepsi.

Arteee, s tim upresnenim diky. Tofoj (a snad i Ty) ma ted prave vesmes to samy jako je na GT. Ale napr. Cenda mel ten druhy typ brzdicu (s "dratky"), ktere jsou ulpne jine a tam je vyber desek asi jeste horsi. Jsou to takovy ty desky se zobackem.

EDIT: Arteee, samozrejme se zachovanim standardniho vozu. Je mi jasny ze kdyz odeberu nekolik kilo, tak to bude jina liga. Ale nechci davat rezervu pryc, mensi baterku, vyhazovat sedacky, apod.

2012-11-19 12:55:23

Ty s "dratky" jsou prave Lucas brzdice.

2012-11-19 13:20:14

Ty moje byly opravdu ATE,mám je i v profilu

2012-11-19 13:23:53

Jestli to je to, jak mas vyfoceno po obarveni na cerveno,. tak to jsou skutecne ATE, ne Lucas, tedy rekl bych ta stastnejsi varianta.

2012-11-19 13:41:34

Dovolim si pouzit odkaz na Cenduv obrazek brzdicu.

http://www.nissanclub.cz/...l/17793_2733_p7091556.jpg

Kazdopadne v soucasny dobe si velmi pomohl

2012-11-19 13:46:12

Arteee: ano to jsou ony

A pokud se nepletu tak DS2000 se už nedělá.Místo něj je právě DS PERFORMANCE

2012-11-20 13:00:43

Mňa by len zaujímalo ako k daným brake kitom dopasuješ HBV a potom ešte či všetky strmene sadnú na P11 tehlicu alebo treba vyrábať držiaky, medzikusy a podobne...

EDIT: no inak dodám že určite by som poriešil pancierové hadice dopredu aj dozadu...

2012-11-20 13:05:36

Chrener, vsak to pisu, kdo ma zkusenost, at napise co a jak musel predelavat. Vsichni vime, nebo alespon vetsina z nas zainteresovanych, ze tyhle brzdy se tam daji dat. To jak presne se tam daji dat, to vsichni nevime. A proto i tenhle thread muze pomoci nekomu, kdo si tam nejaky fakt performance brzdy bude chtit dat. Urcite to nekdy neni jen tak a nejake mensi upravy to chtit bude. Me taky ceka asi nejaky mensi zbrouseni brzdicu, aby to bylo zcela v pohode. Ale o tom to je ne

2012-11-20 14:03:11

Neco pridam, co mam vyzkouseno a zjisteno:

  • S13 trmeny facelift i predfacelift jsou stejne, stejne jako u P11 je 257mm vs 280mm kotouc. Rozdil je v drzaku trmenu. S13 i P11 ma stejne kotouce. Vyhodou je, ze neni potreba jineho valce, kotouce jsou stejne a je vetsi vyber desek (napr. levne a kvalitni Hawky)
  • P11 trmeny nemaji moc velky vyber desek. Delaji se Ferodo Performance (FDS604), ale jsou docela drahe - 3000+ kc/sada. Dalsi moznost jsou EBC YellowStuff - bezne je dodaji, staci vzdy aby melo EBC jakoukoliv desticku v nabidce, smes zameni.
  • S14/Z32 4pisty na 280x30mm kotouce (treba zmensit na 276mm a prevrtat na 4x114). Vyhoda velky vyber desek, ale obecne jsou drahsi. Chce to idealne i vetsi valec... vlezou pod 15" kola. Rozhodujici je ET resp. tvar paprsku.
  • R33/aj. 4pisty s vetsima kotoucema. Osobne me u Judyho vubec neoslovily, chtelo by to vetsi valec a doladit. Potreba alespon 16" kol a opet zalezi na ET a tvaru paprsku.
  • Q45 upgrade neni zadny upgrade, vyhoda nulova...

Vsechny zminene brzdice pasuji na tehlici P10/P11. Jeste jeden big kit mam v hlave, mam nakoupeny dily a budu resit pres zimu. Teoreticky na papire by mel byt nejlepsi - dostupny, levny a dobry brzd. ucinek. Uvidime...

Opletene hadice jsou taky dobra volba, ja je davam rad... preci jen +/- 15 let stare gumove...

2012-11-20 15:08:10

Jagy, dobry, diky, doplnil jsi me a jeste vylepsil Me se ty z S14 libej, i kdyz cenove budou asi trochu vys. Ale moct to vyzkouset zda mi vlezou pod kola, jak zimni tak letni ALU, tak do nich asi jdu. T tech 15" by to bylo asi OK, ale u 16" bych mel strach, tam je zvlastni to kolo, tak by to mohlo vadit.

Ten Tvuj brake kit vymyslenej zkus napsat, jako inspirace dobry. Treba to nekdo zkusi jeste drive.

EDIT: Jinak jeste k upgradu z Q45, ja myslim ze tam vyhoda je, brzdit to bude lepe. Desek nevim kolik je, ale brzdice jsou dvoupistkove, takze to nebude tak spatny. A velky taky moc nejsou, kazdopadne cenove a shanenim asi nesmysl no.

2012-11-20 15:37:35

To je treba vyzkouset, ale ve vetsine pripadu to bez podlozek nesedne.

Q45 lepsi neni. Beres to jen s poheldu poctu pistku a to nic neznamena. Proste to nema smysl z vubec zadneho hlediska - (ne)dostupnost, cena, brzd. unicek, nahradni dily, desky, atd.

2012-11-20 15:43:15

S Q45 jasny no, ja jen ze jsem to videl, proste taky jedna z moznosti, kdyby nekdo "zesilel".

Ale jinak jsi to mohl prokecnout, ty tajnustkari.

2012-11-20 16:15:50

Jak je potreba upravit tehlici pro pouziti brzd z dvoukila, pokud Jagy pise, ze je uchyceni trmenu je jine?

 tofoj
Tomáš Fojtík
2012-11-20 16:27:52

Kit z P11C, neboli 4x280 mm s běžnýma levnýma komponentama je na lehčí P11-120 naprosto dostatečnej, na tom sme se shodli s více lidma. Horší je to spíš s hyperaktivním ABS, a konkrétně v mým případě s tím, že po pěti minutách těžkýho záhulu to už nebrzdí, jak by mělo. No a ten těžkej záhul tomu dávám tak 2x do roka, takže se mi momentálně nevyplatí zkoumat, jestli za to může kotouč, deska, hadičky nebo brzdovka, ale určitě by se to dalo vyřešit.

2012-11-20 16:40:24

O kolik je 120 lehci nez 144? 144 ma 1400...


Odpovědět

1  2  3