Fórum - Téma


P11 - bez katalizátor -pojede-nepojede?


Fórum Primera P11 P11 - bez katalizátor -pojede-nepojede?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-11-22 16:41:27

tu teraz nejde tak ani o vykon, ale o to, ci odstranenie neprinesie nejake problemy a ci prejdem cez emisie, zatial som problem na emisiach nemal........ide mi o kat za zvodmi neviem ci sa to vola predkat alebo ako, kat dole na vyfuku neriesim

2010-11-22 18:30:42

... za zvodmi mas vlnovec - pruznu spojku,kat mas len jeden ....

2010-11-22 20:22:51

to je zaujimave, lebo podla tohto mam dva katy http://nissan4u.com/parts...oling/catalyst_converter/

2010-11-22 21:27:11

Přesně tak,P11 má dva katy jak ukazuje Transporti,uplně stejně to má i 2,0 96 kw.Jak to má GT,nevím.

2010-11-22 21:34:34

... ok - vyhravas cenu "ekolog roka" ... vyhod to prec .... v praxi pokial kat nieje riadeny resp pokial sa z neho alebo s poza neho neodosielaju data do riadiacky tak je to len prekazka vyfukovym plynom .... okrem toho jeden kat je az az ...

... preco to chces dat vlastne prec ??? .... inak prvi je hlavny .... na ktory trh bola tvoja primera vyrabana ?? ...

2010-11-22 21:47:49

prec ho chcem dat lebo rozmyslam o zvodoch bez toho prveho katu, je to nemecka primera, no chcel by som prejst emisiami alebo aspon vediet ze urcite neprejdem.

2010-11-23 10:47:52

... s jednym katom prejdes urcite - s dvomi si uz v prisnejsej norme .... okrem toho o auto sa predpokladam ze staras a ak tesne pred emisnou skuskou vymenis olej a vyfukove potrubie budes mat v poriadku tak prejdes aj bez katu ...(po vymene oleja sa do spalovacieho priestoru nedostane ani kvapka ,tesne potrubie je zase potrebne pri merani kyslika)

2010-11-23 20:52:36

Mám nyní druhou Primeru P11,obě 2,0 96 kw.Ta první byla z Německa,ta nynější pochází z autosalonu z Prahy.

A obě mají dva katy.On ten první je vlastně součást svodů(pod krycím plechem)a tak o něm málokdo ví .

To pak nezbývá než vyměnit svody,což já právě dělám.Jinak mám chut místo druhého dát jen trubku s přírubami,a dle potřeby(přísná STK)tam tedy občas katalyzátor vrátit(ale jen ten jeden).

Jïnak hodlám jezdit bez katu(jen trubka,leč dále se sériovými tlumiči výfuku(nepotřebuji,tuning-kravál).

Jakou kdo máte zkušenost,s ježděním bez katu??Zvýší se spotřeba?Motor jde líp do otáček??

Děkuji za postřehy

2010-11-23 21:09:33

cize prvy vyhodis uplne a druhy tiez, no ten druhy tam budes moct vratit trebars pred STK, tak si to myslel?

2010-11-23 22:31:52

Transporti: přesně tak,vyhodím katy oba,a ten druhý budu vracet pouze před STK .

Ale nemám to zatím ozkoušené.....Vycházím jen z toho že starší P10 GT,ve svodech kat neměla,a měla pouze

jeden,v místech kde máme ten druhý(za vlnovcem).Jak to má P11 GT,nevím tu jsem ještě rozebranou neviděl....Jinak já tu taky spíš sbírám informace,jak to komu jezdí bez katu.

2010-11-23 22:37:20

p11 GT má určite iba jeden kat dole pod autom, no snad tu niekto poradi, niekto to uz písal ze to bez katu išlo OK, niekedy vybratie katu ale moze aj ubrat výkon

2010-11-23 23:16:36

Bez katalyzátoru momentálně jezdím...mám nerez svody a kat tam prostě už nepasoval. v sobotu mě čeká úprava...kus nerez trubky abych mohl hodit origo kat. jinak ano zvýšila se spotřeba zhruba o 2 litry. nejvíc je to znát při courání po městě. bez katu je to také hlučnější a přišlo mi že to naopak uškodilo než zvýšilo výkon. auto jede pořád dobře ale kolem 3-4 tisíc mi vznikla taková výkonová prodleva, zajímavé, ale nic než kat to být nemůže.

2010-11-23 23:25:48

Chmeldoslav: hlučnosť je jasná, ty máš GT alebo dvojliter? to s tym katom hovorim, že niekde som tu už čítal ako to niekto popisoval, že vybratie katu môže výkon dokonca znížiť ako zvýšiť, možno to je naladením na výfukové potrubie, ktoré proste tan kat má alebo niečo iné

2010-11-25 12:34:50

U starších aut katalyzázor výkonu škodil, protože brzdil výfukové plyny a tudíž brzdil výkon. nicméně většina novodobých motorů je nastavená na odpor v ve výfukovém potrubí, který klade katalyzátor, tudíž po vyjmutí je v nerovnováze. jinak samozřejmě odebrání katu by logicky výkon zvednout mělo, ale žádalo by si to zásah do řídící jednotky. toď moje teorie. jinak mám GTčko

2010-11-25 17:12:49

neviem co to spravi s motorom na 1,6 alebo dvojlitry, lebo GT ma iba ten jeden kat pod autom, tento kat by som ja nechaval, ale vyhodil by som ten vo zvodoch..........snad to nebude mat nejaky dramaticky vplyv na výkon auta k horsiemu.


Odpovědět

1  2