Fórum - Téma


P11 - alternátor brzdí motor...


Fórum Primera P11 P11 - alternátor brzdí motor...

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2009-11-04 13:31:10

ydtavimm mam jeden doataz mam otacky na 800 rpm a ked zapnem svetla a kuranie hlavne teraz v zime tak mi otacky klesnu na minimum a niekedy zdochne moze to byt vadnym altikom _?? inac dobija normalne len ci nedeva daky vacsi odpor

2009-11-04 13:38:26

Normálně při nastartovaným motoru dej na kontakty na baterce měřák a měl by dávat kolem 14,4 až 14,6 voltů.Jestli taky nemáš v háji baterku.Startuje to normálně?Jak ji máš starou?Ale jinak je pravda,že při zapnutí těchto spotřebičů otáčky klesnou.Ale chcípnout by to nemělo.A nevydává třeba motorek topení nějaký divný zvuk?Může být přidřený a to dělá fakt hodně.Vím z vlastní zkušenosti.

2009-11-04 13:44:37

auto startuje normalne a ventilator nehuci ........

2009-11-04 14:20:52

každý auto při zapnutí zapnutí světel, klimatizace apod klesnou otáčky, ael na každým autě je snímač, který dá povel řídící jednotce, že je na motoru větší zátěž a že mé zvědnout otáčky motoru.

W10
W10
2009-11-05 06:38:20

Honza a nevies kde sa asi ten snimac nachadza,????

2009-11-05 07:38:17

tak to ti opravdu neřeknu, to nevím. Měl jsem rozebranou elktřinu u N16 - severské verze s originál automatickým poštěním světel a tam to bylo přímo v jednotce světel, u posilovače to je přímo an řízení. U elktrospotřebičů je moje doměnka, že to měří asi nějak odebíranej proud a pokud je vyšší tak dá impuls do řídící jednotky motoru - pokud to přímo neměří ta řídící jednotka.

2009-11-06 09:49:25

Neviem kde je ten snímač alebo to , čo koriguje otáčky motoru ak je zapojený nejaký spínač ktorý má večší odber, ale jedno viem naisto.Otáčky majú ísť hore a nie dole. Tebe idú dole a to je zle. Na riadenie je to najskôr na posilovači , ak otočíš volantom RJ má otáčky pridať. Ale kde to je pri zapnutí spotrebičov , tak to by som aj ja rád vedel. Keď som mal MITSUBISHI , tak tam to bolo tak isto , ale tam všetko záležalo natom , či je dobre nastavená škrtiaca klapka . Ako je to u NISSANOV , tak to neviem.

2009-11-07 22:42:14

Podľa mňa má zas riadiaca naprogramované voľnobežné otáčky cca na 900RPM a pokiaľ tieto poklesnú nejakým zaťažením (svetlá, kúrenie, klíma, servo) riadiaca automaticky zasiahne a zvýši otáčky úpravou paliva resp. zmesi. No a s tým súvisí nielen riadiaca ale aj ostatné snímače(otáčky, vzduch, klapka a tď...). čo zt yýchto vecí má konkrétne na svedomí tvoj problém netuším...

2009-11-10 10:39:56

Tak len aby som upresnil čo sa môjho auta týka. Keď je motor zohriaty ,tak sú otáčky bez zaťaženia cca650.Ak ale zapnem svetlá(nie parkovačky ale stretávacie) , alebo dám ohrev zadného okna-proste nejaký spotrebič čo má večší odber tak otáčky dvihne na cca900. Ak stojím na mieste a motor ide + zap.svetlá tak fachá na 900 a akonáhle pootočím volantom tak o 10 stupňov a viac t,ak ot. skočia na cca1100. Proste - otáčky musia ísť hore pri záťaži ! To platí aj pri vypnutých svetlách + spomenuté pootočenie volantom. Ale napriek všetkému aj mňa by velmi zaujímalo kde,alebo čo pri zap. spotrebičoch dáva RJ príkaz dvihnúť otáčky. Zatiaľ s tým problém nemám , ale rád by som to vedel čo a ako to na aute pracuje.

Pre zaujímavosť : na aute čo som mal predtým - Mitsubishi , tam to bolo riešené krokovým motorčekom v spolupráci s TPS senzorom (TPS senzor snímal polohu klapky a vedel kedy je noha na plyne a z toho vychádzala RJ čo má robiť-dávala príkaz krokovému motorčeku či klapku otvoriť alebo privreť)-ten otváral klapku v telese škrtiacej klapky. Ako je to tu neviem. Či RJ dáva bohatšiu zmes alebo ako??? Ale zas ak by dala bohatšiu zmes,neobmedzil by zas Knock Senzor toto zvýšenie otáčok??? Je tam toho veľa čo s čím všetkým pracuje - Japončíci sú hlavičky. Preto som si aj kúpil Japan auto.Už tretie v poradí. Iné ani nechcem.

Len na ukážku - foto telesa škrtiacej klapky na Mitsu .


Odpovědět