Fórum - Téma


P11 2.0TD - volnoběh, cukání


Fórum Primera P11 P11 2.0TD - volnoběh, cukání

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2010-12-25 12:57:59

Ahoj, koupil jsem si od "skorotchýně" P11 sedan s najetými 93 tkm. R.v. 97, 10 let neježděná v zimě, poslední tři roky i v zimě. Stav výborný, v 71 tkm výměna rozvodů, pak ještě přední kotouče a desky + "pravidelný servis".

Auto bylo celkem fajn, takový stav a za rozumné peníze, to aby člověk pohledal. Motor krásně "čistý" na svůj věk, na trubičkách pořád zlatý chromát apod.

První, co mě překvapilo, že ač 2.0TD, tak oproti 1,6 TDCi Focus 2007 to nejede, ale ok, 10 let pokroku, to se dá pochopit. Nicméně jsem čekal něco malinko více, ale zase to v celém spektru otáček jede tak nějak "pořád" stejně:)

Druhá věc byla, že mezi cca 1500-2000 ot./min se při plynulém zrychlování či konstantní jízdě objevuje "drhnutí" motoru. Skoro jakoby měl málo paliva a občas se tak přidrhne, ale nad 2000 ot. už to nedělá. Bral jsem pouze naftu Verva u Benziny nebo obyčejnou u Benziny. Najel jsem tak asi 3 tkm a pořád stejné chování. Bral jsem to jako "konstrukční" vadu a neřešil jsem to. Pak jsem jednou jel přes Bystřici p. hostýnem a nabral u OMV. Problém ustal, vesměs téměř vymizel. Občas mám mikro pocit, že se to tam objeví, ale už jsem vylej skoro celou nádrž s naftou od OMV a vypadá to ok. Taky si vzpomínám, jak mi pár let zpět "skorotchýně" říkala, že co u nich zrušili pumpu OMV, tak už tak kvalitní naftu nenatankovala. Tehdy jsem si o tom myslel svoje, něco ve stylu: "Co mi ta ženská bude povídat...".

No nic. Další "problém" byl a je, že když jedu a vyřadím, tak mi spadnou otáčky na několik sekund na cca 1100 ot. a pak za chvíli na těch cca 650. Považoval jsem to opět za "normální". Nicméně jednou při cestě z práce otáčky zůstaly na cca 1200 a už nespadly. Bylo to k večeru a doma jsem několik minut s baterkou hledal, zda není seklé táhlo plynu nebo prostě cokoliv a po cca 10-ti minutách na volnoběh otáčky spadly na 650 a přestalo to několik set km dělat. Nicméně teď opět visí na 1200 a nejdou dolů. Takže bych se rád zeptal, na co bych se měl a kam podívat? Uvítám jakékoliv nápady:)

Teď jsem si šel ven vyblikat chyby a je tam kód 55=bez chyby. Takže autodiagnostika nehlásí nic.

Během těch cca 3500 km je spotřeba 6,9-7 ltr. S naftou od OMV ještě nevím, musím natankovat, ale asi bude obdobná.

Styl jízdy je denně 43 km do práce a 43 km domů. Prvních 20 km cca 50-100 km/h, dalších 23 km cca 90-120 km/h.

Předchozích 93 tkm jezdilo auto 10 let v létě 5 km do práce a 5 km z práce + poslední tři roky i v zimě. Takže hlavně krátké trasy + sem tam delší trasy cca do 200 km + vyjíměčně delší na dovolenou.

Ještě jsem si vzpomněl, že když nastartuji a jdu očistit auto od sněhu a oškrábat led z oken, tak během těch pár minut, kdy běží motor na volnoběh, takchcípne.

2010-12-28 18:56:48

ja mám obdobný problém tiež P11 2.0TD mi pri 1500 otáčkach cuká ako keby ho dusilo, a keď zmačknem spojku tak otáčky klesajú 1200 na chvíľu zastanú a potom spadnú cca 650... Vyriešil si to nejako alebo čo by ste poradili

2010-12-29 16:04:26

Ahoj, to chcípání motoru po nastartování mi dělalo auto taky. Vždycky když jsem oškrábal a zahříval. Bylo to vždy cca 5 minut a pak šlus vypnul se. Tak jsem to řek servisákovi ke kterýmu chodím a zvedl mi volnoběžný otáčky na 1000 a od té doby mam klid.

Teď mi ale trápí jinej problem a to ten, že když teplota venku spadne k -10°C tak při rozjezdu do zadu (někdy i do předu) se rozsvítí kontrolka CHECK a auto jede max 30km/h :( Musím to chcípnout a znova natočit. Někdy to pomůže. Někdy svítí kontrolka dál , ale auto jede a reaguje normálně. Jen dodam že mam PRIMERU 2.0TD r.v.97

2010-12-30 21:17:34

Vsetci traja -zasekuje sa vam ventil predvstreku na cerpadle treba dat aditiva do nafty a viac ako pisu v navode ak problem po najazdeni cca 500 km pretrvava rozobrat cerpadlo a vycistit

2010-12-31 12:48:25

sjaro nevies mi poradit v tejto diskusii?

2010-12-31 12:48:46

http://www.nissanclub.cz/...bcas-chcipne-66729?kols=2

2011-01-01 11:46:44

veNomYZ tazko sa radi na dialku ked to clovek nevidi a nepocuje moze to byt tym co som pisal hore alebo mas vytahany remen na cerpadle ,rozsypane lozisko v sponovacej kladke,vadny teplomer,kostru na motore.,zoxidovany konektor na cerpadle alebo na riadiacke....., za studena ti funguje predvstrek tzv sytyc ?dvihne sa ti volnobeh?ak ano a auto ti zdochyna len za tepla po ubrati plynu aj po vymene remena na cerpadle tak si povol cerpadlo a pootoc ho smerom vrchom od motora

2011-01-01 19:40:45

Sjaro, ten problem řeším už třetí zimu. Čerpadlo mi na jaře čistili a nic. Teď jsem kápnul na jednu věc co by to u mě mohla dělat. Mohl by to bt senzor polohy klikový hřídele, podle toho co jsem se tu a v manualu motoru dočet. Takže až bude vyplata tak nechám vyměnit a uvidím.

 Svobi
2011-01-01 19:44:31

Necetl jsem to tady cely . Ale zkousel jste nekdo zaslepit EGR ventil ? Micra 1.5D nam taky cukala a odpojeni EGR pomohlo

2011-01-02 09:33:37

Gaigger tak si ho ohmetrom odmeraj mezi dvomi draty musis namerat cca 1,2 az 1,7 kilo ohmu treti drat je stineni

2011-01-02 14:44:12

Kouknu na to, dík za radu.

2011-01-11 14:41:07

Chlapi díky moc za rady! Jak se k tomu dostanu, abych se na to podíval, tak napíšu, v čem byla chyba. Neměl jsem teď čas se tím zabývat a napsat sem.

Nicméně volnoběh se teď opět chová "normálně", tedy s příchodem teplejšího počasí přestal viset na 1300-1400 ot./min, ale zase se vrací zpět na původní hodnotu cca 650-700 ot./min. Ani nepozoruji tu vlastnost, že při vyřazení se otáčky chvíli držely na 1200 a za pár vteřin spadly na 650. Jediné, k čemu jsem se dostal bylo profouknutí váhy vzduchu kompresorem. Samozřejmě lehce, ne plným tlakem. Jen jsem pootevřel víko, strčil dovnitř trysku a foukal. Kdysi mi to pomohlo u jiného auta. Nicméně tím to být nemusí, ale mohlo tam být nějaké smítko. Nicméně autodiagnostika chyby nehlásila.

Jinak čerpadlo mám Zexel a váhu Hitachi.

2011-01-12 16:25:35

Sjaro: ten zasekávající se ventil má souvislost s vysokým volnoběhem, cukáním motoru, chcípáním na volnoběh a to tedy jen s jednou z těchto vlastností nebo se všemi?

Koupil jsem čistič palivového okruhu od STP za 160 Kč. Je to na 50-60 litrů, nalil jsem tam asi 33 litrů, to by mělo stačit na 500 km, pak uvidím, zda zmizí cukání motoru. Ještě měli nějaký totální čistič, ale ten stál 540,- Kč. Nevím, jaký jsi měl přesně na mysli?

2011-02-21 17:33:29

Ahoj , nechci zakládat zbytečně nové vlákno, tak to napíšu sem...mám problém s volnoběhem u QG18DE. Je vysoký, asi kolem 1500ot/min. , po ubrání plynu chvilku drží otáčky a při studeném motoru kolísá až ke 2500ot/min. Toť můj vonoběh . Na testu motoru zjistili vadný nastavovač volnoběhu a nejsem schopný tento díl sehnat... ve zlínském servisu nissan nebyli schopní ten díl jaksi "identifikovat" a tím pádem mi říct cenu a tak dál... Je někde v mém okolí servis , kde jsou trošku schopní?

Díky

2012-03-20 18:13:49

Tiez sa mi objavil tento problem rano nastartujem skape to,ked sa zohreje tak drzi ale ked je studeny motor tak mi to nedrzi otacky diagnostika vypisala chybu 47 senzor polohy kluky cerpadlo mam zexsel,moze to byt naftou?dik za odpovede Peter

2012-03-20 20:41:15

Prečo by to malo byt naftou ked ti piše senzor polohy kluky?Odpoj ho-pojde motor rovnako-je vadny.

S vadnym snimačom u Zexeloveho čerpadla ide motor tak ako to popisuješ.U vadneho Boschoveho by si nenaštartoval

2012-03-21 17:40:22

Mal si pravdu bol to ten senzor polohy kluky,vymenený a mam klud dík Peter


Odpovědět