Fórum - Téma


P11 - 2.0TD pri startu zachrasti a nic


Fórum Primera P11 P11 - 2.0TD pri startu zachrasti a nic

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-11-15 17:09:52

Ahojte, mam Primeru 2.0TD, 66kW, rok 1999 a pri startovani starter iba zachrasti a motor nenatocim , skusam druhy pokus a naskoci, opakuje sa to nahodne, niekedy startujem za den 20x a vsetko v pohode. Niekedy aj 4-5x za sebou starter zachrasti a nenatocim ale natocim az na dalsi pokus. Niekedy, ale iba obcas, nie velmi casto, ked zacnem startovat pocujem najprv taky tupy zvuk, ako keby nieco do niecoho narazilo, ale zvycajne pri tomto tupom buchnuti motor natocim. Baterku mam OK, cca 1.5 rocnu. Starter mi zachrasti, ci je motor teply alebo studeny. Zatial som aj napriek tymto problemom natocil vzdy. Este sa nestalo, aby som Primerku nenatocil, ale to chrastenie zvuky okolo startovanie ma velmi trapia...

Pomozte, poradte a napiste v com by mohol byt problem. Dakujeeeeem.

2008-11-16 10:24:29

Není mi úplně jasné, jestli ti starter točí vždy motorem, nebo jen když nechrastí. Pokud netočí, podíval bych se na starter.

2008-11-17 18:18:12

...starter toci motorem, ale ten chrastivy zvuk je ako keby sa pastorok startera po vysunuti do zaberu ku ozubenemu vencu na zotrvacniku odieral o zuby na venci zotrvacnika, ale nie som si tym celkom isty, mozno to bude nieco ine... .. Trochu som hladal na webe neco o funkci starterov pouzitych v Nissanoch (inak super manual), nasiel som kompletnu servisnu schemu na diagnostiku poruch pre motor CD20T na nejakej ruskej www.stranke... ale po precitani nie som o nic mudrejsi, dnes som chodil po meste cca 12x som startoval a v pohode ziadne zachrastenie, ale problem tu je a musim ho nejako zdiagnostikovat a riesit ... pracujem na tom, radim sa s hocikym, ale asi sa na to budu musiet predsa len pozriet mechanici v servise, ... zajtra idem k jednemu znamemu, vyberie starter, pozrie sa mi, ci nie su vystrbene zuby na kolese zotrvacnika, pripadne v akom stave su zyby na pastorku startera... potom budem mudrejsi, ak budu zuby na zotrvacniku v poriadku, problem je v starteri ....

..... ...došli mi nové informácie od známeho servisáka, dal som mu dnes do garáže na chvíľku primerku, vybral štartér , a cez dieru skontroloval zuby na venci zotrvačníka (je ich tam 93, dúfam že ich spočítal dobre, hovoril že ich počítal 2x) a našiel dva zuby trošičku poškodené , ale trochu sa čudoval a krútil hlavou, že kvôli takému poškodeniu to robí takéto náhodne sa vyskytujúce problémy so štartovaním. Že vraj už videl aj horšie poškodený ozubený veniec zotrvačníka. Doporučil mi skontrolovať štartér nejakým autoelektrikárom, či náhodou nie je opotrebený mechanizmus vysúvania pastorka v štartéri, lebo sa mu zdá, akokeby motor štartéra začal točiť skor ako sa vysunie pastorok do záberu ku ozubenému vencu zotrvačníka.

V podstate mu dávam za pravdu, má to logiku, ibaže ono ten problém je čiste náhodný, ked sme chceli poruchu nasimulovať tak to nešlo. A zajtra ráno pri štarte možno budem budiť susedov

Druha varianta je, že asi keď sa zotrvačník s dvoma poškodenými zubami dostane práve do polohy, kde sa pri štarte vysúva pastorok štartéra, tak vtedy sa pastorok nezasunie do svojej polohy vraj ho odrazia späť poškodené zuby, zopne sa motor štartéra a vtedy to začne chrastiť po bokoch zubov na venci zotrvačníka, a z toho ten chrastivý hnusný zvuk.... posunul som diskusiu aj na ... Fórum>>> Technický koutek>>> ZOTRVACNIK snaď mi niekto poradí. Zatiaľ budem jazdiť takto, aj ked viem, že sa to bude iba zhoršovať, ale idu Vianoce a netuším ako finančne náročná bude oprava, napr. výmena zotrvačníka , demontáž prevodovky atd. adt...

Ak možte pomôžte svojími radami a skusenosťami, za čo Vám vopred dakujééém

2008-11-18 08:09:48

2 zuby nemůžou toto dělat. Já bych si tipnul, že dostatečně nevysouvá pastorek na startéru. Vyčistit a promazat startér a když to budeš mít vyndaný, tak zkontroluj taky uhlíky, ať to za chjvilu nemusíš rozebírat znovu a měnit uhlíky.

2008-11-26 18:25:53

to je špatná volnoběžka startéru- dá se koupit jako ND

2008-11-26 21:54:59

... dik za radu,

este na tom jazdim takto, s obcasnym zachrastenim, ale este do vianoc to chcem dat do poriadku, ... hladam teraz teplu garaz so zdvihakom (vonku je uz pod nulou), lebo v P11, 2.0TD je dost blby pristup ku demontazi starteru skrutky jde povolit zvrchu a starter sa musi vraj vybrat zospodu, aspon takto to robil moj znamy mechanik, ked mi kontroloval ozubeny veniec....skoda, ze som nebol pri tom, ked ho vyberal... .pokusim sa ho teraz vymontovat ja, skusim ho rozobrat a zistim, v com je problem...

2009-03-08 12:04:54

... tak konecne ... , dostal som sa na zdvihak, sice trochu neskoro, ale oplatilo sa to. Starter je OK. Problem je v ozubenom venci na zotrvacniku klukoveho hriadela.

Trochu teorie:

(nie je to z mojej hlavy, ale z hlavy majstra servisaka na Octavie, ale robi obcas aj nissany, ktory vie o com hovori - su to roky skusenosti)

Kedze motor je stvorvalec, tak klukovy hriadel po vypnuti motora ostane vzdy v nejakej nahodnej polohe, ale vzdy iba v jednej zo 4 poloh. Kedze veniec zotrvacnika je mechanicky spojeny s klukovym hriadelom, tak zuby na venci sa vhladom k pevnej polohe pastorka startera ustavia zakazdym v jednej zo 4 roznych poloh. Je to nahodny proces, ked 1 zo styroch poloh moze nastat aj niekolkokrat za sebou alebo aj nemusi. Problem je v tom, ze zuby na venci zotrvacnik (motor CD20T, 66kW - je ich 93) su prave v dvoch takychto polohach trochu vydrate, asi do 1/4 po dlzke zubov z tej strany, kde sa zasuva do venca pastorok startera. Takto poskodenych je cca 6-7 zubov v kazdej z tychto 2 poloh. Ked sa motor zastavi prave v tejto polohe, kde su poskodene zubky, pastorok sa nevie zasunut do ozubenia na venci do potrebnej hlbky a zacne zadierat po bokoch venca, po okrajoch zubov venca a tym ich poskodzuje. Poskodenie nie su najke drasticke, ale stacia na to, aby branili zasunutiu pastorka.

Oprava:

Veniec sme nemenili, mechanik sice navrhol, ze staci dat dole iba prevodovku, pootocit ozubeny veniec na zotrvacniku, ze takto to toti robi bezne na Octaviach, a vec bude vybavena. Ale kedze nema az take skusenosti s Nisanmi (toto este nerobil na Nissane), a nevie ako je ozubeny veniec namontovany na zotrvacnik klukovky nakoniec sme nasli este jedno -dve - tri riesenia, ktore sme pre narocnost iba ciastocne zrealizovali.

1. na patorku hriadela sme jemne zaoblili nabehove hrany zubkov, ktore su sice uz od vyroby sikmo skosene /resp. zabrusene/, aby sa do ozubeneho venca lepsie zasuvali, ale predsa len su na nich hrany. Tieto hrany som na kazdom zubku pastorka este jemne a s citom zaoblil.

2. vybrat prevodovku, obnazit ozubeny veniec zotrvacnika a poskodene zubky na krajoch zabrusit. - toto sme neurobili

3. ak sa uz vyberie prevodovka, pokusit sa pootocit do inej polohy ozubeny veniec na zotrvacniku klukovky aby sa dobre zuby dostali do polohy, kde su teraz poskodene zuby. Kedze na toto si zatial mechanik netrufal (casovy stres), tak sme to zatial neurobili.

Ale cuduj sa svete stacilo splnit 1. bod. - zabrusit - odapretovat - zaoblit zubky na pastorku startera a motor startuje bez problemov a hlavne bez toho chrastiveho zvuku - kov o kov

Mozno tym poburim odbornu verejnost skusenych mechanikov, ale som strojar-konstrukter, a technik telom a dusou, takze viem, co si mozem dovolit...

Citim, ze je to len docasne riesenie (splnenie bodu 1), preto sa pousilujem zrealizovat aj bod 2, resp. 3. Ale to az neskor.... Drzte palce.

2009-03-09 16:55:57

Nemusíš otáčet věnec. Pootočís celej setrvák je na 6 šroubech a není nijak fixován do jedné polohy, takže to klidně o šroubek pootočíš.

2009-03-09 22:58:56

HonzaBK, diki za radu, cenim si ju.

...dnes som bol znova na zdvihaku u svagrovho znameho mechanika, s nissankem nad hlavou. Vybral som starter. Prevodovku som nechal na miete, na to si sam netrufam, kedze mechanik pri mne v dielni nebol. Z prace som si pozical vysokootackovu rucnu brusku vid. obrazok, a cez dieru v skrini, ktora ostala po vybratom starteri som pekne krasne zamakal a zahladil vsetky poskodenia na okrajoch zuboch venca zotrvacniku. Priznam sa bola to fuska stiesneny priestor atd. atd.... Zuby, ktore boli poskodene som zahladil a pre istotu som pozaobloval ostre hranky aj tie zdrave. Kontroloval som to viac hmatom, ako zrakom, lebo pristup je tam velmi obmedzeny, chcelo by to dalekohlad alebo lupu, ta vsak nebola po ruke... Ale slo to, ziskal som rutinu po cca 10-tom zube a hodinku a pol som sa s tym vytrapil.

..... dodnes netusim preco doslo k poskodeniu zubkov na venci. ???

Dufam, ze uz mi to nezachrasti, od soboty, ked som urobil pastorok startera som uz ten zvuk nepocul, ak znovu zachrasti ,tak no ... neviem co dalej, asi vymena ozub. venca, ale nechce sa mi do toho velmi investovat, teraz ma caka vymena rozvodov cca 330 EUR aj s pracou. To uz svojpomocne nebude, idem uz do servisu, kde mi na to daju aj zaruku. Kladky budu SKF a remene Contitech. A este k tomu som objavil dieru na manzete laveho homokinetaku, zacina to tam byt vlhke od maziva, ktory mi uz cca od poslednych vianoc zacal vrzgat a chrapotat pri lavom rejde viac, pri pravom slabsie, hlavne ked sa pohynam na 1. stupni do kopceka. No nepotesil som sa . Aj to budem musiet riesit. Skoda, ze mechanik (svagrov kamos) nerobi nissany, ale iba skodovky a obcas nejakeho VW. Drzte palce, nech mi to startuje tak ako ma. Keby nieco tak sa este ozvem...

2009-03-09 23:04:26

...aj by som nafotil nejake obrazky z toho obrusovanie ale zabudol som si fotak doma, ...zeby uz zacinajuca skleroza, ...

2009-03-10 07:43:26

Je to opravdu divné, s touto závadou na ozubené věnce jsem se ještě u Nissanů nesetkal.

2009-03-13 18:01:23

.... tesim sa, ... od pondelka, ked som zaoblil zubky na venci, tak ani jedenkrat to nezachrastilo, uz cca 2 mesiace dozadu to bolo na dennom poriadku, ten hnusny zvuk ako sa drie zub o zub. Teraz 4 dni v prevadzke po meste, zastavnie a starty denne aj 15x a ide to hladko, dufam, ze sa to uz nepokazi a bude to OK aj v dalsom zivote mojej primerky...


Odpovědět