Fórum - Téma


P11 - 2.0 nestartuje


Fórum Primera P11 P11 - 2.0 nestartuje

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2009-08-09 10:06:34

Jo to je taky nad cim premyslim ,ale u turba to ma asi hlavne vyhody ,ale nevim jak u atmo.

2009-08-09 19:54:49

Hm hm...dneska jsem se k tomu nedostal, ale zítra na to určitě mrknu. Pokud se mi to správně vybavuje, tak hadička podlaku vede u Primery jakoby přímo z bloku sání do FPR ( ještě že jsou ty anglický zkratky, už mě nebavilo psát pořád Regulátor tlaku paliva ). Elektromagnetický ventil volnoběhu má P11 taky, ten je taky na bloku sání, ale až na druhém konci od FPR a zdánlivě spolu nejsou nijak propojený. K ventilu volnoběhu vede jen konektor, hadičky jsem žádný neviděl. Ale težko říct, jak je to řešený uvnitř bloku sání Naštěstí auto pořád jezdí, startuje bez problémů a ani výměna rozdělovače snad nic nerozhodila, protože volnoběh drží, motor se vytáčí plynule bez škubání a do výfuku to nestřílí. Tak jako tak už jsem klidnější : i kdyby auto zase zdechlo, tak už vím po čem jít. Nejhorší je, když to nejede a netuším proč. Ale náhradní FPR už pro jistotu řeším.

2009-08-09 23:18:20

je možné že to primera má na přímo, neviděl jsem ji pořádně, bluebird to má přes solenoid, sunny 1,8 to má přes solenoid a 200sx taky

2009-08-10 09:34:14

Kentoyo nemuzes me nasmerovat lehce na ten problem s bohatou smesi po startu? zkousim to hledat, ale bez uspechu. Moje primera (SR20DE, '00) po startu je desnej prutokac, voni az moc, nevim zda je to vlastnost, nebo chyba. Dik

Pardon za odboceni.

2009-08-10 21:19:01

zdravim, zapojim sa do tejto temy, poradte mi s jednou vecou, pozrite si asi 7 obrazok na tomto linku, je to zapojenie podtlaku na p11 motor GA16DE, je tam EGRC-BRP, EGR VALVE a EVAP CANISTER a ine,

http://images.google.sk/i...DN%26start%3D270%26um%3D1

zaujima ma, co sa stane, ked sa zaslepi hadcka ktorá je oznacená císlom 6? vyradi to iba cinnost EGR ventilu alebo to ma vplyv aj na nieco ine? a keby nahodou vedel niekto ako to presne funguje a vysvetlim mi to, budem rad, vdaka za pomoc

2009-08-10 21:58:01

Ještě pro upřesnění předchozí debaty: dnes jsem se na to byl mrknout a vypadá to, že Primera má ten podtlak k FPR vyvedený opravdu přímo ze sání, bez solenoidu.

2009-08-10 22:02:30

Honzi kuwa Ty to máš nějako moc naleštěný, nechceš mi napulírovat motůrek taky tak nějak na mojí Almuše

2009-08-10 22:08:09

Co je to platný že se to blejská, když to nejede......teda teď už snad zase jo

2009-08-10 22:11:55

2009-08-10 22:15:34

primera ma urcite FPR napojene zo sania priamo, moja 1,6ka to tiez tak ma, z coho mi logicky vyplyva, ze podtlakovy okruh, ktory ovlada FPR by mal byt nezavisly od podtlakoveho okruhu, ktorý ovlada EGR ventil, ale mozno sa mylim.....takze ak zaslepim hadicku 6 malo by to asi mat vplyv iba na EGR ventil ale ak niekto je v tomto zdatny, nech povie, ci si myslim spravne

2009-08-11 08:19:33

Neni preci jen bezpecnejsi EGR ventil podlepovat, tedy ucpavat privod spalin, ktere ma propoustet, nez omezovat jeho funkcnost, jen at se otvira, ale at do nej nic nejde ... Ja treba mam EGR uz rizen elektronicky, u me jednotka rve, kdyz EGR nepracuje, mam ucpany privod spalin (P11/144).

2009-08-11 08:46:51

urcite je to bezpecnejsie a aj najlepsie riesenie, ak nahodou EGR nedoviera uplne trebars, ale pohodlnejsie je zaslepit hadicku ako tam davat zaslepku, co mi problem urobit nerobi, ale tym sa neodstrani podstata toho, ze by som sa rad dozvedel ako to funguje, aj ked uz cca tusim ako

2010-08-18 14:02:27

ahojte, nevím kam jinam napsat. na mojí P11 2.0TD jsem dnes vyměnil vzduchový filtr za MANN C2964, zandam zpět airbox, upevním a jdu nastartovat. normálně otočím klíčkem na kontrolky, zhasne žhavení, startuju, chytne to, otáčky vylítnou nahoru z vejfuku se začoudí a chcípne to. dál to nejde nadlábnout. CHECK kontrolka nebliká chybu, startér normálně točí, v nádrži je cca 15l paliva. pár dní předtím jsem měl vyndanou dolní část airboxu i s tou přisávací trubkou abych to vyčistil od mastnoty a bordelu. půl dne jsem jí nechal venku aby pořádně vyschla a pak jsem to namontoval zpátky. dnes mi přišel filtr, tak jsem se těšil jak to bude dobrý a ono se to takle po*ere :( napadá mě ještě.. když jsem to rozebíral, opřel jsem se a stlačil to kulaté "tlačítko s pérkem" nevim jak jinak to nazvat.. je na druhé fotce.

http://img441.imageshack....img441/553/dsc00834ca.jpg

http://img340.imageshack....mg340/6664/dsc00575bv.jpg

2012-09-20 17:20:23

Zdravím ctěné obecenstvo, oživuji téma se stejným problémem: WP11-144, SR20DE, 99' nemá snahu naskočit po tom, co jsem s ní cca dva týdny nejezdil. Po otočení klíčkem startér protáčí motorem, ale žádná odezva. Doteď jsem zkusil:

* vyčištění hlavy rozdělovače, zkouška jiskry (na 1. válci, předpokládám, že u dalších to bude stejný) = dává a zdá se že dostatečnou, po několika pokusech o start jsou svíčky vlhké

* podle servisního manuálu jsem měřil odpor zapalovací cívky a byl v normě

* svíčky jsou neznámo jak staré, ale byl jsem cca měsíc předtím u pana Mauera s jiným problémem a přitom zkoušeli sadu nových svíček s výsledkem že ty moje jsou dobrý

* rozpojení palivových hadic nad filtrem a zapnutí zapalování = pumpa je slyšet, palivo teče, po dvou zapnutích/vypnutích nateklo cca 1 deci benzínu - ten je normálně zelený, nevidím tam žádnou vodu

* proměřil jsem odpor cívky vstřikovače na 2. a 3. válci (jediný přístupný) a opět v normě

* baterka ok, přesto jsem ji pro jistotu nabil = beze změny

* pujčil jsem si z práce malou vakuovou pumpu (dává asi 0,8 bar podtlak) a zkusil napojit na regulátor tlaku paliva = motor měl snahu sem tam na jeden válec chytnout, ale to bylo všechno. Když jsem napojil zpátky hadičku k "intake manifoldu" tak už ta snaha sem tam pufnout zůstala, ale se stejným nulovým efektem

* ze zoufalství jsem vymontoval IACV-AAC ventil i s klapkou a jediná podezřelá věc, na kterou jsem zatím narazil je, že kuželík toho AAC ventilu nedosedá do sedla .. ale zase při startu to je správně, ne? Teda pokud se nemá po vypnutí zapalování vrátit do uzavřené polohy. Další věc byla akorát to, že z klapkou směrem k "manifoldu" a i v něm bylo na stěnách černý blátíčko .. hádám tak 0,5 mm vrstva.

* Diagnostika se hlásila ještě předtím, než nastal tenhle problém, potom co nastal, jsem ji vyblikával a dávala kódy 0420, 0325 a 1706 (mám manuální převodovku, tak ten poslední kód tak úplně nechápu) - každopádně tyhle kódy tam byly i před tím a primča jezdila. Po resetu a několika dalších marných pokusech o start vyblikává jenom 0000.

Kudy dál? Máte někdo tip, co ba to mohlo být?

2012-09-20 19:32:03

skús štartovať s pridaným plynom... Mohla by to byť aj váha vzduchu...

2012-09-20 19:42:24

Díky, jakmile vyčistím tu klapku, tak to vyzkouším. Váhu vzduchu ale nepodezřívám - nehlásila se ještě nikdy v OBD (auto mám necelý rok) a kromě toho při té návštěvě u p. Mauera zkoušeli i jinou váhu vzduchu (to se řešily ty DTC kódy 0420 a 0325) a bez efektu, což si vykládám jako že ta moje váha je v pořádku.

2012-09-21 09:09:01

Add to blaticko, pokud mas EGR ventil, je to tim, pokud ho tam nemas (u naseho motoru je schovany pod rozdelovacem, a vede z neho trubka hned k prirube svodu), tak je to hodne divny.

Zmerit vahu vzduchu je prvni krok, bez ni auto nastartuje do nouzaku. Auto umi jet bez vahy, pak ECU davkuje palivo podle TPS a predem nastavenych hodnotach vzduchu, pokud MAF je zasekle a ukazuje nesmyslnou hodnotu (pro tebe by to mohlo byt zasekle na vysokem prutoku vzduchu), ECU i pri startu davkuje primerene mnozstvi benzinu, jeste zalezi jak se nastavi druhy ventil, ktery priotevira klapku (krom ACC ventilu).

zasekle MAFko se nemusi nutne nahlasit na diagnostice, pokud posila hodnoty v ramci predpokladanych hodnot = MAF je pro ECU v poradku, ale ze pomalu reaguje, ci nereaguje vubec jednotka nepozna, stejne jako se zaseklou lambdou... Zkus ji odpojit, odpojit i lambdu (MAF by mela vybliknout hned, lambde to nekdy dost dlouho trva, nez ECU detekuje, ze ji vlastne nema).

2012-09-22 12:41:35

Tak klapka rozebraná, vykoupaná v benzínu včetně AAC, složená a nainstalovaná (blátíčko bylo z EGR ventilu, vysvětleno).

Výsledek = blafne sem tam, i když častěji než předtím, ale nenastartuju. Sešlápnutí pedálu plynu nemá vliv. Odpojení MAFu = beze změny. Napětí na na konektoru MAFu na pinu 2 v pohodě = napájecí z baterky, skoro bez ztráty. Zkusil jsem měřit napětí na pinu 5 (abych nemusel hledat ECM a měřit na jejím pinu 61), který by mělo při stojícím motoru být okolo 1,2 V = mám 0, ale nevím, jestli se tam to napětí neobjeví až potom, co ECM zjistí, že má MAF a že mu má spustit topení.

Jinak krokový motorek AAC ventilu má odpory všech cívek v normě a je i slyšet, jak se hýbe po zapnutí zapalování.

Tak jsem se moc nepohnul

2012-09-22 17:43:07

Na štartovací sprej alebo čistič brzd to naštartuje??? Sviečky si vyberal??? Sú mokré??? Sú NGK???

Ak zaplaví NGK sviečky tak že nehádžu iskru tak ich odpáli a nezapália zmes... Na sucho po vymontovaní ale iskria no nedostatočne... Skús ich vymeniť...

2012-09-23 20:18:43

Chrener: Díky za tip, svíčky jsou NGK PFR6G-11. Po pár pokusech o start jsou mokrý. Zkusil jsem jiný, NGK BRK6E-11, taky starší = stejnej průběh i výsledek - párkrát si blafne na jeden dva válce a nic; po vyndání taky mokrý.

Čistič brzd ani startovací sprej nemám, tak nemůžu vyzkoušet.

Tak už fakt nevím. Svíčky mám objednaný nový, ale nějak mám pocit, že tady problém není.

P. S.

Pojal jsem úmysl někdy v budoucnu vyčistit od toho EGR bordelu i sací "manifold" - jde vyndat bez toho, abych měl motor venku z auta?

Update:

Po vyjmutí pojistky palivové pumpy a natočení motor chytne a za pár sekund zhasne; když ji tam vrátím, motor se vrátí ke starýmu chování. Takže stejný problém jako u Krupiho - FPR f pr..i. Nemá někdo zánovní .. OEM=226701N500? Za 120 až 150$ z US se mi ho moc kupovat nechce..


Odpovědět

1  2  3