Fórum - Téma


P11/144 - Reset ECU


Fórum Primera P11 P11/144 - Reset ECU

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-03-23 17:04:45

Zdravím. Poslední dobou mi vzrostla spotřeba na Primeře P11/144 1,8benzín. Píšu si každé tankování, normálně spotřeba 7-8l/100 ted poslední dobou přes 10l. Někdy před rokem jsem se tady dočetl, že někdy pomůže reset ECU. Jak se to dělá? Dále jsem se asi tady před rokem dočetl, že ECU má v sobě nějaký mapy, podle kterých dávkuje benzín, tak proto se dělá ten reset.

Další dotaz mám k baterce. Co se stane když odpojím baterku?

Pozn. Filtr, svíčky, olej OK.

2010-03-23 22:04:25

Skús si radšej vyblikať chyby ECU - podrobný postup v diskusii návody. Alebo zbehni na diagnostiku nech pozrú hodnoty z lambdy a z MAFu. Môže byť totiž jeden z týchto senzorov vadný...

2010-03-24 08:17:14

Mapy jsou pevne, ale ECU se po nich pohybuje pomoci adaptacnich hodnot, ktere vznikaji case (lidove receno, auto si zvykne na tvuj styl jizdy). Tyto adaptacni hodnoty se nikdy nemazou odpojenim baterky, jak tomu je u jinych znacek. Postup jak bez diagnostiky smazat tyhle hodnoty u naseho auto (P11/144) je viz obrazek, ale jak psal chrener, stejne si budes muset najit postup na vyblikani/vymazani chyb ECU, protoze tento postup zahrnuje i tuto cast.

Ale opet, jak pise Chrener, zvysena spotreba neni moc ovlivnena adaptacnima hodnotama, opravdu si nech zkontrolovat hlavne vahu vzduchu a prvni lambdu (na svodech), Druhou (pred katalizatorem pod autem) radsi taky.

2010-03-24 09:24:35

Díky moc. Zkontrolovat to budu muset. Jen jsem chtěl zkusit prvně něco co je zadarmo a hned. Ten návod na vyblíkání chyb jsem našel, díky moc. Ale kdyby bylo něco špatně, nerožla by se kontrolka check engine?

2mato  
Mato
2010-03-24 11:03:28

pri mrtvych lambda sondach sa ECU tvari ako by sa nic nedialo a nerozsvieti sa CHECK...aspon podla doterajsich skusenosti

2010-03-24 11:30:25

To není úplně přesné, když je úplně špatná tak se check rozsvítí, problém je ale že lambda musí mít nějaký průběh asi odporu, nebo co to na ní ECU měří, aby fungovala správně, ECU měří jenom že dává nějakou minimální hodnotu, takže pokud sonda dává něco málo přes tuto minimální hodnotu neustále bez ohledu na režim motoru tak ECU to bude brát že sondy jsou OK ale to samozřejmě nebude pravda.

2mato  
Mato
2010-03-24 11:43:00

ECU neregistruje ani to, ze na lambde nejde vyhrievanie a tiez teda vobec vyhrievacie teleso nekladie odpor /bolo prepalene/ ....moja lambda mala hodnotu stalu a mimo tolerancie, hodnota 0 znamena stale bohatu zmes a to si tiez CHCECK nevsimol....mal som to napichnute na PC...takze tak. Mozna ked bude vyskratovana tak si to vsimne ako vyrazny nedostatok. Urcite zalezi na type ECU tie novsie su mozno pozornejsie v tomto smere...aj ked ktovie

2010-03-24 12:35:33

144ka uz kontroluje vyhrivani na obouch lambdach. Musel sem ji pripojit vykonovej odpor, aby si topila... Ta detekce lambdy je opravdu zvlastni. Mel sem totalne blbe zapojeny simulator, misto 0-1V mela ECU 12V a ani ve freeze framu neni tato zavada ulozena, je fakt, ze tot blbe zapojeni bylo jen kratkodobe, takze jednotka neulozila ani long-trip freeze frame... To je mozna to, co se u 2mata udalo. Pokud clovek jezdi jen kratke trasy, nektere chyby se ani nestaci ulozit. ECU nektere chyby uklada jen pri rezimu long-trip (nenasel sem definici).

Jinak v manualu pro 144ku je hodne sitaci, ktere ma ECU detekovat jako blbou lambdu (je tam zahrnuta kontrola frekvence zmeny, absolutni zmena, atd)

2mato  
Mato
2010-03-24 12:46:29

jazdil som aj dlhe trasy, ale nic sa neulozilo, ja mam ale este 8-bit ECU asi este nema tolko instrukci v software na kontrolu hardware...navyse lambda nieje taka dolezita ako MAF takze asi aj preto... Inac mam ECU z p10GT SR20DE a na sr20 fore som cital, ze typek to pripojil na p10 SR20Di a bez problemov slapala Je to inac mozne kabelaz bude podobna a p10 GT pouziva aj tu istu lambdu aj cidla, len MAF ma ine vyhotovenie, ale stavim sa ze ma rovnake napojenie koli kabelazi...hmm asi to skusim

2010-03-24 17:58:13

ještě potřebuju poradit, já jsem asi úplně blbej. našel jsem návod jen na vyblíkání těh závad, ale jak se to ecu resetne ne. Jak se to dělá? Prosím kdo jste už to dělal, at mi napíše návod jak na to. Budu mu moc vděčný.

2010-03-24 18:37:28

Takže celý návod tady http://www.nissanclub.cz/...p?topic_id=49076&lang=cze, toto je hned ve druhém odstavci "Autodiagnostický režim ECU ukončíte (a uložené kódy zároveň vymažete z paměti) stejně jednoduše,jako jste jej spustili - prostým opětovným propojením pinů CHK a IGN na minimálně 2 vteřiny při zapnutém zapalování. "

2010-03-24 19:06:24

Super, díky moc. Mám jinej konektor, ale pak v diskuzi se o tom říká. Fakt všem moc děkuju!

2010-03-31 10:22:14

Tak jsem ten reset ECU zkoušel. vyzkoušel jsem snad všechno a nikdy se mě nepovedlo to spustit. Připojoval jsem ke konektoru různé tlouštky drátu, kancelářskou sponku, kontakt byl podle mě, ale blikání nezačalo. Konektor a jeho zapojení jsem si našel tady na fóru. Prostě jsem měl otočit klíčkem, až se rožly kontrolky a pak spojit na konektoru zdířku 1 a 8. Který jsou na krajích konektoru na nejdelší straně-podle zkosení. Prostě se nic nestalo, jak kdybych nic nespojil.

Myslíte, že v autobazaru jsou schopní tento konektor vyřadit, aby jste nemohli případně zjistit nějakou chybu?

2010-03-31 10:32:20

nejdriv spojit IGN a CHK (1 a 8 na delsi strane, jak pises pro 144ku), az potom zapnout zapalovani (elektriku). A to jeste tak, ze propojis a radsi tak 2 sec pockej, az potom otacej klickem.

2010-03-31 11:11:44

Jo, to jsem zkoušel. Nic

2010-09-07 19:02:55

zdravim Vas, kde na p11 1,6 najdem ECU a ako sa k nej dostanem? Vdaka.

W10
W10
2010-09-08 06:44:14

ECU je v tom stredovom tunely,od plynoveho pedalu pod plastovym krytom..

2010-09-08 08:39:51

co treba odmontovat, aby som sa k nej dostal? je toho moc alebo len nejaky kryt sa da dole?

2010-09-08 09:30:36

pouze vycvaknout boční kraty u nohou za tunelem

2010-09-08 09:47:25

cize v podstate dole u noh ako je plynovy pedal tie kryty?


Odpovědět

1  2