Fórum - Téma


P11/144 - nestartuje


Fórum Primera P11 P11/144 - nestartuje

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2013-09-05 20:31:19

cugi: já bych se pájení nebál

to očko je beztak kousek vyseklého a do trubičky pro kabel vytvarovaného, lepším případě mosaznébo, plechu

normálně kablík očistit, smočit do pasty, zastrčit do očištěného očka, většíma kleštěma smáčknout, ohřát a procínovat

na větší průřez kabelu je lepší hořáček, aby si to dostatečně prohřál, pak jen příložíš cín

musí to držet...i když použiješ měkkou pájku(cín) tak její teplota tání je kolem 200 - 400 stupňů (dle slitiny) a takové teploty tam mít nebudeš

2013-09-06 10:07:22

Diky za tvuj input.

Ja se ani tak nebal tech teplot, ze by to povolilo. Ja jenom vim, ze vodivost mekke pajky je cca 8krat vetsi nez medi. Tak jsem se bal, ze bych to tim cinem jenom priskrtil. Proto jsem chtel radeji volit sroubovaci typ ocka, ktere jsem v mem prumeru zatim nenasel. Jso to ty, kterejma jsou uzemneny napriklad sloupy semaforu, atp....

Mam i plynovy horak na pajeni tvrdou pajkou. Ale bojim se, abych ten kabel neutavil driv, nez to stribro.

2013-09-06 10:22:49

cugi: řekl bych že to přiškrcení bude zanedbatelné

a menší než u očka jako takového

nehledě na to že proletovaný spoj bude mít maximální styčnou plochu, tudíž bude mít i menší odpor než lisovaný či šroubovaný spoj, který bude časem degradován oxidací

BTW: ono kdyby si ten kabel nechal tak jak je, jen ho procínoval (očko přímo z kabelu) aby se pod šroubem netřepil, také by to stačilo....... jenže hlíník a měď k sobě je špatně

2013-09-06 11:28:04

Ok, necham si poradit. Zkusim to napajet.

Diky za ochotu.

2013-09-07 08:00:42

Tak Kuci,

Primusa stale nestartuje, moje podezreni na relatka bylo liche. Kdyz jsem se snazil auto roztlacet, tak pri zarazenem kvaltu neco ve predu cvaklo, a najednou sel motor nastartovat starterem uplne fpohode. Mam pocit,ze se starter nejak zasekava. Stalo se vam to nekdy nekomu? Pripadne co s tim delat? Co se tam muze zaseknout?

2013-09-07 20:03:49

cugi: nevim jak u Primery přesně startér funguje, ale myslím že to bude klasika

je tam mechanizmus, který startér povystrčí dopředu, aby jeho pastorek mohl točit ozubeným kolem jen při startování

v podstatě to je elektromagnet, je připojen tlustým kabelem od baterky (druhý pol přes kostru) a slabým kabelem z pojistkové skříně. Ten slabý kabel oživuje cívku elektromagnetu, čímž posune pastorek a zároven sepne kontak a pustí proud do startéru z toho silného kabelu ( motorek jako takový se točí až po vysunutí)

to co popisuješ, pokud nejsou špatné kontakty tak bych tipoval na špatnou funkci právě tohoto udělátka (myslím že se tomu říká ovládací cívka)

já bych startér vyndal a vyzkoušel jiný

2013-09-07 20:07:21

presne tak jak je psano zrada na starteru pokud to neslo klickem a pak jsi to roztahl a jelo to nasledne jsi vypl a zase natocil a slo to tak byl seklej starter a muze to delat cim dal casteji az to odejde uplne

2013-09-07 22:02:59

Ok, vymenim starter, nevali se nekomu doma funkcni starter?

Nebo to staci jenom vycistit, ze ten mechanizmus s civkou zaneradenej bordelem?

2013-09-07 22:26:04

cugi: ho vyndej a vyzkoušej, uvidíš co je špatně

po zapojení by měl se cvaknutím vyjet a roztočit se, a po odpojení zase plně zajet .... vcelku silně a svižně

docela to s ním hodí

po pravde nevím jak přesně vypadá, a jak moc a snadno je rozebiratelný

třeba se někdo zabývá repasem

2013-09-15 20:27:59

Vymena starteru zabrala cca 2 hodky a motor krasne chyta. Takze uspech.

 jagy
2013-09-15 20:44:19

cugi:


Odpovědět

1  2  3