Fórum - Téma


p11 144 gt swap


Fórum Primera P11 p11 144 gt swap

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2015-04-13 17:36:31

Nazdar chalani mam primeru p11-144 2.0 103kw a naskytla sa mi moznost kupit primeru gt vcelku za dobru cenu. Uz dlhsie som rozmyslal nad vymenou motora atd za 110kw aj ked viem ze to nebude kvoli inej elektrike jednoduche ale nastastie som elektrikar takze to berem aj ako vyzvu. Neviem ci to tu uz niekto robil ale urcite sa tu najde niekto skusenejsi a tak by som sa chcel spytat na co si dat pozor, s cim by mohol byt problem a tak podobne. Najviac sa obavam asi NATS neviem ci je to sucastou ecu alebo to ma neaku vlastnu skrinku alebo ako to funguje. Za kazdu radu budem vdacny. Inak tu primeru gt uz mam doma.

2015-04-13 19:21:47

vajco: Já osobně bych to řešil tak, že bych si dal z gt výfuk včetně svodů na céčko, samozřejmě bych pořešil katy. Tak nějak jsem to udělal já a musím říct, že se dostavila velká změna k lepšímu. Vačky má gt ostřejší, ale to bez ecu z gt nevyužiješ. Převodovka z gt je taky o něco kratší, takže tam bude taky skok. Pokud bys řešil celou elektroinstalaci a předělával to na OBD I, tak to nemůžu sloužit, do toho bych se asi moc nepouštěl i když bys tímto způsobem vyřešil klapku a váhu, co se u céčka sere. Co se týče NATS, tak jsem zatím neslyšel o nikom, kdo by to vyřešil podomácku a nemusel do značkového servisu. Motor v céčku by měl z gt vycházet a je, mimo vaček, v podstatě shodný včetně chladiče oleje, takže měnit celý motor nemusíš.

2015-04-13 19:30:01

Motor menit nemusim cely ale chcem ten v gt je v lepsom stave a ma menej km. Ak mi v nissane vedia ten nats neak sparovat tak to neni prolem tam behnut to sa este budem informovat. Chcem to menit cele prave aby som vyuzil aj tu vacku a usetril za vahu vzduchu jednu som uz menil... Co myslis tym poriesil katy?

2015-04-13 20:16:04

vajco: Pokud nemáš servis daleko, tak se to tam dá odtáhnout. Katy dusí, mrkni do sekce Tuning, jsou tam témata týkající se svodů SR20 a sportovních výfuků. Pročti si to a popřípadě se ptej, Jagy v tomto má přehled a má možnost ti sehnat díly a poradit. Sám jsem ho častokrát otravoval a ptal se a taky se dověděl. V případě tohoto swapu bych měl strach, kam až bych musel měnit elektroinstalaci.

2015-04-13 20:27:24

Odtiahnut to do servisu nebude problem len aby to vedeli spravit. Idem neco precitat o tych katoch dik.

2015-04-13 22:44:02

sanie - vacky - DECAT - vyfuk a malo by to ficat podobne

2.0 nejde zle, ale bohuzial okrem vyssie spominanych veci to zabija prevodovka, skok medzi 2 a 3 je fakt velky

2015-04-13 23:00:47

ECU z Gt tam nikdy nepojede aniž bys nevytrhal všechnu elektriku v autě 144ka je OBD2 a používá úplně jinou elektroinstalaci.. Svody, vyhodit kat, předstih na 17° a mas 111kw

2015-04-14 07:58:09

Ked bude muset ist von cela elektrika tak pojde von cela ale to si nemyslim kable sa daju aj cvakat:D svetla ovladanie okien a podobne veci vsetko je to plus minus staci to len zapojit na spravnu poistku alebo rele. Myslim ze obd 1 je k dispozicii aj cela schema elektrinstalacie.

2015-04-14 11:41:39

Tak to chci vidět, NATS ti nezprovozní ani v nissanu, musiš dát starou verzi, 144ka má všechno uplně jinak.. přehod motor, nahod na něj sání ze 144, svody z GT a víc neřeš, jinak s tím budeš mít akorát práci a žádnej výsledek..

2015-04-14 11:46:16

Predelavat to nema vubec zadny smysl, OBD1 a OBD2 je dost zasadni rozdil. Co ma smysl jsou zakladni upravy - nerez svody (nebo upravene GT), de-kat, JWT sani, predstih. Pak uz se to financne nevyplati.

2015-04-14 14:05:25

Djmicho: da sa ten stary nats vybrat z gt? Je to neaka samostna rj?

Jagy: vies neak blizsie specifikovat rozdiel medzi obd 1 a 2?

A co egr?

Nerez zvody, decat a sanie by som ccel riesit az s gt motorom a vsetkym co k tomu patri. Predstihma zmysel riesit len pre 100 oktan?

2015-04-14 14:11:17

vajco: Co ti mam na tom specifikovat? Najdi si to v manualu... je naprosto rozdily system. EGR muzes zaslepit, ale nejaky rapidni vliv na vykon to nema.

GT a ne GT motor je to same, vymenou nic neziskas. Resis blbosti, pritom staci cist forum... vse je tu reseno uz 1000x.

2015-04-14 14:27:54

vajco: http://cs.wikipedia.org/w...mobilov%C3%A1_diagnostika poměrně pěkně vysvětleno. Jak píše Jagy, ostatní úpravy jsou zbytečné.

EGR je jednoduché zablombovat a nechat připojený. Jednotka to nepozná a neháže chybu.

Předstih mám nastavený na 17 a tankuju normálně N95 jezdím tak už přes rok a půl a nic se nestalo.

Spíš bych řešil pokud GT motor, jak s převodovkou (mechanická vs. hydraulická), nevím jak je to tam potom s poloosou a klouby. Zjistil bych co jde přes Consult vše nastavit, přehodil bych váčky, svody, upravil bych sání a jsi tam kde GT. Taky musíš počítat, že to asi nikdy nebude tak živé jako P11 120 GT když je 144 o 100kg težší.

2015-04-14 17:39:44

Rado4077: ten link je skor o diagnostike nie o elektroinstalacii, je tam pisane ze obd 2 zjednotilo viac noriem dokopy. Hlavna zmena je podla mna v elektronike ecu nie v instalacii ako takej aj ked iste zmeny tam urcite su. Vstupy a vystupy by mali byt cca zachovane mozno len ine piny na konektore, odlisne bude spracovanie signalu v ecu a to ma netrapi.

Mam schemy p11 aj p11c a nepovedal by som ze su zasane rozdielne. Napriklad schema pre predne svetla je uplne totozna dokonca aj cisla poistiek su rovnake. To su tie veci co som spominal vyssie plus minus autobus:D takze cela elektroinstalacia nebude muset ist urcite von hlavna je motorova cast ktora pojde cela na vymenu. A k tomu NATS, v p11 je odlisne ale da respektive musi sa vymenit lebo spolupracuje s ecu dokopy to ma cca 5 casti.

2015-04-15 08:09:59

vajco: Když si to nedáš vymluvit, tak do toho jdi a napiš, jak se ti dařilo.

2015-04-15 09:05:15

Ked to budem robit urcite budu aj neake fotky a tak chcem to mat zdokumentovane len este cakam kym yariska uvolni garaz a bude to viacmenej vikndova robota takze to necakajte do mesiaca:D

2mato  
Mato
2015-04-15 21:24:20

vajco: rad by som ta vyviedol z omylu, ze vacky z GT nevyuzijes na tej 144kovej ECU, kazda ECU si vie co to doladit sama a ked nastavis predstih tak si myslim, ze 80percent tych vaciek vyuzijes urcite, ja som rozdiel citil aj na P10 z GT vacky do slabsej 85kw verzie ... na tvojom mieste by som si pozrel ci ti budu pasovat stifty na sani a ked je z GT motor v lepsom stave tak by som ho tam praskol aj s prevodovkou a dal tam povodne vstrekovanie sanie z p144 vsetko ako bolo s OBD2 a poriesil nejaku sisku CAI + zvody decat atd co pisali aj ostatni...

takto by si ziskal to podstatne tj motor s vackami + prevodovku a nemusel by si riesit elektriku zbytocne

2015-04-15 21:27:11

Pokud budes davat prevodovku z GT napis jak jsi ji upravil. Mam v haji druhy synchron, tak uvazuju nad gt prevodovkou.

2015-04-15 23:00:23

2mato: ano mohol by som to tak spravit ale s tym ze by som mal povodnu klapku a vahu vzduchu. Mne ide ale aj o to sa pri tom nieco naucit a nieco si dokazat. V praci robim nieco podobne len to neni v aute takze s par kablami nemam problem. Pre predstavu pridam foto, tiez su to riadiace jednotky tieto konkretne ovladaju ventily.

Rado4077: myslim ze prevodovka z gt by mala pasovat bez uprav ale ak sa mylim opravte ma.

2015-04-16 00:20:43

Prevodovka pasuje.. Ale ovladani spojky lanko vs hydraulika se musi predelat


Odpovědět

1  2