Fórum - Téma


P11/144 CVT - divné zvuky..........


Fórum Primera P11 P11/144 CVT - divné zvuky..........

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2009-04-06 15:49:29

ja som to zatial odstavil a pustím sa do opravy ale nemám garáž takže musím počkať až sa trochu oteplí

chcem sa ešte spítať na tie brzdy,mohol by byť problém v hlavnom brzdovom válci?Ako keby tam niečo drhlo pri brzdení,keď povolím a zas zošlapnem pedál tak v pohode brzdí,som stoho nejaký zmetený

Dnes som sa pustil do tých bŕzd,dal som nové kotúče a aj platničky tak som zvedavý čo to bude robiť,či mi to ešťe bude drhnúť alebo to bude OK

2009-04-07 11:11:21

Tak som spravil skušobnú jazdu po výmene brzdových doštičiek a aj kotúčou a problém sa neodstránil stále ako keby keď zošlapnem brzduniečo bolo na platničkách ako keby jedna bola prasknutá,ale tie sú nové tak sa chcem spýtať nemôže to byť hlavný brzdový válec neviete niekto,nemali ste podobný problém?Už som s toho nešťastný ďakujem za odpovede Peter

2009-04-16 19:52:07

čau, tak mám taky jeden čudný zvuk, když se rozjíždím a prudce točím doleva, tak mi na pravé straně vepředu něco "praská".

Nalevo vepředu mám teda v pytli ložisko, to přijde vyměnit, ale myslím si že tento zvuk to praskání jde zprava. Nevíte?

Jo Primera P11 1.6 66kW.

2009-04-16 21:23:57

ked budes menit loziska tak urcite na obidvoch stranach...mne to robilo tiez.lenze mal som povolenu maticu na lozisku nechapem preco :( ked som dotiahol tak vse OK lenze lozisko uz je chytene a doma su nove takze budu sa lisovat.

2009-04-16 21:28:59

KOlik stojí ložisko a jakou značku. Jsou tady o tom furt debaty.

2009-04-16 22:04:21

skontroluj si homokineticke klby, pozri manzety na poloosiach...

2009-04-17 20:37:52

ASi blbá otázka, ale jak se kontroluje homokinetický kloub???

2009-04-17 21:49:46

no ono to nemozes brat uplne doslovne, ale tak zalezies pod auto a pozries v akom stave mas manzety. ak su potrhane, je velka sanca, ze na klbe mas nahadzany bordel a chyba tam vazelina. to zistis aj podla toho, ze okolo tej manzety to bude cele zarate od vazeliny. teoreticky by si po odtiahnuti manzety a zasvieteni "do klbu" mohol vidiet, ci nechybaju v lozisku gulicky... pripadne ak je manzeta OK, skus ju demontovat a stiahnut, aby si videl, ci klb nie jechyteny, hrdzavy... atd alebo zober kamarata, nechaj ho vonku pri aute a ty sa na parkovisku pomaly toc a nech skusi iodentifikovat, odkial asi pukanie vychadza. alebo si vymente ulohy

2009-04-19 10:35:42

supr, zkusím to , na manžety jsem koukal asi před týdnem, když jsem natíral podběhy, ale vypadaly dobře, jen vím že napravo se s ní dalo pohnout na té užší části, na široké držela dobře. Takže kouknu a uvidím.Díky.

2009-04-19 18:15:04

neviem ako dlho mas auto, ale casto sa stava, ze predchadzajuci majitel namiesto vymeny klbu len natlaci novu vazelinu a da nove manzety, potom sa to tvari, ze je vsetko OK, ale klb moze byt pod tym uplne hrdzavy a ta hrdza lozisku tiez nerobi zrovna dobre. nevravim, ze tvoje praskanie povodi zrovna z homoklbu, ale narychlo ma napadla prave tato diagnoza, kedze som uz v ruckach takto choru Primerku mal

2009-04-20 20:28:15

Tak jsem poslouchal, jde to od pravého kola, asi opravdu nejspíš od kloubu. Primeru už mám 4 roky - 50000 KM(mých).

Tak jsem na to koukal, ale kuličky žádné v manžetě nebyly, bylo tam vazelíny jako blázen, tak jsem ji jen vyšťoural a dal novou. Uvidím co z toho časem vyleze.

2009-04-20 21:36:27

moje skusenosti s homokinetakmi su aj o tom, ze kedy to spozorujete, ze je prasknuta manzeta, ci kratko na to ako sa pretrhla alebo az neskor. Cim dlhsie sa jazdi na poskodenej manzete, tym horsie pre homokinetak. To ale malokto vie zistit hned, vacsinou az ked je problem, napr. rozstriekane mazivo na disku kolesa atd. atd. Moja dobra rada je, ze hned, ako sa spozoruje, ze je manzeta derava, je sanca, aj ked to je vzdy relativne...., ze homokinetak sa podari zachranit, min. predlzit jeho zivotnost. Preventivne vzdy skontrolovat stav manzety, ak su zahyby popraskane manzetu by som osobne uz vymenil... prevencia ...

Moje doporucenie, ak je prasknuta manzeta, tak demontaz homikinetaku, pekne ho v tech., benzine umyt a zmontovat s novym mazivom a manzetou + grafitovy tuk trochu zriedeny s olejom s konzistenciou ako asi ako hustejsi med. Hlavne dodrzat cistotu pri montazi

Uz som to niekde pisal v inej teme, teoria..., ze homokinetak (trochu zjednodusene opisane) je klbova gulickova spojka a gulkove "lozisko" v jednom. Kedze klb je ciastocne aj "gulkove lozisko", pre svoju prevadzku musi byt dobre mazane a nesmu tam byt ziadne abrazivne castice (preto je tam manzeta), ktore sa mozu dostat dovnutra cez prasknutu alebo inak poskodenu manzetu. Prach a rozne mikroskopicke abrazivne castice, ktore sa postupne s plynucim casom dostavaju cez trhlinu v manzete poskodzuju loziskove plochy, po ktorych sa odvaluju gulicky a homokinetak je potom v haji.... zacne to praskat, vrzgat a vydavat cudne zvuky.... hlavne pri rozbehu s vytocenymi kolesami do rejdu, lebo vtedy je krutiaci moment a zatazenie na klb najvacsie ...

Som strojar konstrukter, mam niekolkorocne skusenosti v loziskovom priemysle, navrhujem aj specialne prevodovky, a viem o com hovorim, mojimi doporuceniami sa minimalne predlzi zivotnost homokinetaku aj o niekolko rokov.... , samozrejem, ak deravu manzetu vcas zistime...

Mozme o tom este diskutovat, ale je to vela teorie a nechce sa mi to dopodrobna rozvadzat, aj tak som tu uz napisal celu story .... ...cela tato diskusie mala asi patrit do inej temy, ku homokinetickym klbom ....

2009-04-20 21:51:58

Sakra, Do rozebírání se mi moc nechce, už jsem na těch zatracenejch středovejch matkách ulomil dva klíče. No ale nedokážu si představit že bych šel někomu říct ať mi vyčistí homokinetockej kloub, když kolikrát něco chci a dívaj se na mě jako že otravuju. Takže asi zlámu ještě pár klíčů a bude. Ale moc díky za rady. Manžeta byla v pohodě, jenom na poloose nebyl úplně utažená ta páska co to stahuje. Což je asi obdobný problém co popraskaná manžeta.

2009-04-20 21:54:07

ak bola iba uvolnena paska a manzeta nema dieru, je to relativne v pohode, doplnit mazivo a ides dalej.

Ja skusam manzetu tak, ze ju rukou stalcim a ked fuci, tak je tam diera alebo netesnost pasky ...

... ale ak v minulosti uz bol problem a predosly majitel tam iba natlacil mazivo alebo to zle vycistil, tak uz ti to moze vrzgat a vydavat cudne zvuky, s tym uz nic nenarobis, iba setrit peniazky na novy homokinetak ...

Na Favorite som "predlzil zivot klbu horepopisanym sposobom o az 4 roky .... ale potom musel ist von, no zakratko na to som uz Favorit predal... a kupil Primerku, smola bola, ze zakratko po kupe som menil prasknutu manzetu s vycistenim klbu ale pred rokom uz odisiel aj klb, cca 2 roky som mu dal zivota naviac, vid, moj dennik udalosi v mojom profile

2009-04-24 20:09:56

Chtěl jsem se ještě zeptat jak moc homokinetický kloub může ovlivňovat ostatní díly(jak dlouho na tom budu moct jezdit??). Praská to v záběru při zatočení doprava nebo doleva. Bylo mi řečeno že kdyby to byl kinetický kloub, tak to cítím i na volantu, ale já nic necítím. ale bylo dodáno že to nemusí být pravda. Primerka začíná zlobit. Ložisko, kineťák a ještě sháním nové(starší) svody.

Zvládnu si homokinetický kloub vyměnit v domácích podmínkách?? Ložisko taky budu dělat sám, teda demontovat těhlici. O ložisko se postará kamarád. Abych ho nepotento.

2009-04-24 21:35:28

Piskot ... vadny homokinetak by nemal ovplyvnovat ostatne diely a ani na voli volantu sa to neprejavi, toho sa naozaj nemusis bat. Vadny homokinetak, vydava vrzgajuce a praskajuce zvuky preto, pretoze su vydrete - poskodene loziskove plochy (maju uz volu), po ktorych sa valia gulicky, ktore drzi pokope masivna klietka. Gulocky po vydretych plochah preklzavaju a generuju ten neprijemny zvuk. Pri zvysujucej sa voli zacne byt zaber po vymacknuti spojky trhavy, take "dunive lupnutie" a kolesom to cukne, hlavne pri rozbehu na 1. stupni a niekedy to cukne aj pri preradeni na 2. a 3. stupen. Cim je vola v homokinetaku vacsia, tym viac je namahana klietka a ta moze prasknut a je zle havarijny stav, zablokovanie kolesa. Takze, ak by si urobil udrzbu, ktoru som opisal vyssie, a homokinetak by sa zvukovo prejavoval aj nadalej, je nutna jeho vymena, co je lepsie ako zablokovanie kolesa pocas jazdy... Vymena je popisana niekde v Teme navody.

Neviem preco chces menit aj lozisko na kolese, tomu by sa nemalo nic stat, ak je vadny homokinetak, ibaze to chces urobit ako prevenciu alebo ti zacina lozisko pri jazde hucat. Zle lozisko sa prejavuje hucanim s frekvenciou rovnajucou sa otacaniu kolesa, v oblasti nizkych frekvencii alebo v oblasti vysokych frekvencii - piskanie. Vacsinou je to sposobene nedostatkom maziva v lozisku, ale v automobiloch by malo lozisko natocit min. tych 250 000 km bez problemov, u nakladiakov je to az 1.000 000 km . V dnesnych modernych autach uz cca od r. 1990 su pouzivane v kolesach kompaktne dvojradove loziska s kosouhlym stykom, celoutesnene s "celozivotnou" tukovou naplnou a su dimenzovane na zakladnu zivotnost 6000 hod prevadzky pri nominalnom zatazeni .... ale to je na dlhsiu odbornu debatu

2009-04-24 21:41:34

No právě že mi hučí na levé straně, tak než ho budu měnit, tak ho mám zkusit promáznout???? Už mám koupené nové, ale kdyby pomohlo promáznutí, tak ho tam ještě nebudu dávat. Jo a pokud jde o ten kloub, tak se mi zdá že to začlo dělat zničeho nic. Ne nějak postupně. v něděli bych se na to mohl dostat. Zkusím teda preventivní ošetření kloubu. Snad se mi podaří vše v poho demontovat. Jinak díky za odborné rady.

2009-04-24 21:48:09

...Homokinetak - Tema- Navody - Výmena manžety poloosy - Primera P11

Lozisko asi nepremazes je to kompakt, su tam uz urcite pouzite integrovane tesnenia, vybrat sa daju iba destrukcne, a nove uz asi nezozenies, ak je vadne lozisko, meni sa kus za kus.. ale ked mas nove posri sa na nich a uvidis ci by sa dali premazat ....je to moj teoreticky predpoklad, porad sa este s nejakym mechanikom, ten ma aj prakticke skusenosti, co mne chybaju ... drzim palce, nech sa ti podari oprava

2009-04-26 15:05:18

to jsem si už našel už to mám přečtené. Nejvíc se bojím bodů 1 a 6, toho povolování, Al epustím se do tohom, to bez debat. Nemám rád když moje auto naříká .

Tak jsem rozebral pravou stranu a tady přikládám foto homokinetického kloubu.. CHci se zeptat jestli ta vůle u té kuličky má být nebo je to tak vydrbané?????

Ale asi jo, podle toho co jsem s tím mlel tak tam ty vůle být musí.

2009-04-26 20:43:29

Piškot ... fotka je nezaostrená a dosť rozmazaná, to hnedé, čo vidím je hrdza??? Ak je to hrdza, tak si tam musel mať asi vodu, ked je to hrdza. Ten maglajs, čo je vidieť na fotke, to už asi nebude grafitové mazivo, že?

Navrhujem ti klb vybrať, vyčistiť ho v tech. benzíne a potom uvidiš, či má vôľu alebo nie.

....voľa sa ešte dá ľahko zistiť aj ked klb ešte nemáš vybratý von, asi takto, jednou rukou drž náboj kolesa, druhou rukou chyť poloosu a toč s ňou jemne a striedavo doprava - doľava, poloosa nesmie viklať, nesmie tam byť torzná vôľa pri krúteni, ... neviem, či som to vysvetlil dobre, ale ináč som to nevedel opísať...

... podľa fotky a zvukových prejavov, ktoré popisuješ to vyzerá na výmenu klba ...

Na fotke je vidieť, že to robíš niekde na zemi, hlina, piesok, kamienky atd...., preto veľký pozor ! na čistotu pri opätovnej montáž. Do klbu sa nesmie dosťať ani "zrnko prachu a nečistoty", daj si záležať na čistotu pri montáži..


Odpovědět

1  2  3  4  5