Fórum - Téma


P11/144 - chcípe po nastartování


Fórum Primera P11 P11/144 - chcípe po nastartování

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-03-11 12:14:33

Dobrý den, rád bych se pozeptal, zda někdo nemáte zkušenost či dovedete rovnou poradit, co s tím, když při zahřátém motoru hned po nastartování motor neudrží volnoběžné otáčky a chcípne. Mám Primeru 2,0 benzín, r.v. 2001. Pokud startuji za studena, motor naskočí bez problému, protože je zapnutý "sytič" (nechci plácat nesmysly, moc se v motorech nevyznám). Když ale startuji při zahřátém motoru, stane se, že startér motor natočí, ale pokud nepřidám trochu plyn, motor neudrží volnoběžné otáčky, které hned spadnou a motor chcípne. V servisu v Hradci Králové mi při zběžné konzultaci po telefonu řekli, že by to mohlo být volnoběžným motorkem a v Pardubicích došli k závěru, že je to škrtící klapkou, která zkrátka nefunguje tak, jak by měla. Protože nová klapka je příliš drahá, vyřešili to tím, že mi zvedli volnoběžné otáčky (někam k cca 1000 ot./min). Výrazně to pomohlo, ale není to na 100%. Jinak po nastartování už žádný problém. Motor běží jak hodinky, žádné kolísání, nic... Nesetkal jste se s tím prosím někdo? A jak jste to řešil? Dík

2008-03-11 18:41:20

Napadá mě váha vzduchu. Měl jsem podobný problém se stejným motorem a vyřešila to nová váha vzduchu. U mě ještě bylo v háji čidlo chladící kapaliny. Jak to máš se spotřebou, nejde nahoru?

2008-03-11 19:26:22

Se spotřebou? Nedokážu říct. Koupil jsem auto ani ne před měsícem v celkově výborném stavu. Spotřeba se za ten měsíc samozřejmě pohybuje podle toho, kde s tím jezdím. Ve městě něco přes 8 l, mimo město bez problémů pod 7. O víkendu jsem jel do Brna, trasa Pardubice - Brno přes Svitavy s průměrnou rychlostí 71 km/h při spotřebě 6,7 l. To je myslím výborný výsledek.

Jinak dík za tip na tu váhu vzduchu, ale potřeboval bych ještě trochu vysvětlit, co to je. Když jsem byl v servisu, zkoušeli cvičně vyměnit čidlo teploty nasávaného vzduchu. Neměli sice to správné, prý se tam pro motory 2,0 benzín montují 2 typy (jeden za cca 2000,- druhý za 8000,-. V mém případě bohužel ten druhý... Tak nevím. Osobně si myslím, že to bude nějaká ptákovina v podobě některého z teplotních čidel nebo něčeho podobného, co řídící jednotce říká, že "motor má provozní teplotu jako by byl v běhu" a ono houby. Potíž navíc je, že na diagnostice nic nezjistili. Tak asi budu jezdit a pozorovat, jestli se to nezhorší a pak babo raď.

2008-03-11 21:02:27

kolik máš najeto? pozoruju podobné chování při zahřátém motoru, s tím rozdílem, že mi motor nezhasne, ale pouze chvilkově po nastartování padnou otačky na cca 300-400ot/min a hned zase vyskoči na cca 800ot/min

2008-03-11 21:15:21

Na tachometru mám cca 115000 km... Zkusil jsi to nějak řešit?

2008-03-11 21:30:49

skusil by som najprv vycistit klapku aj vahu vzduchu. ako cistit vahu je tu k tomu samostatny topic

2008-03-11 21:32:34

zatím ne, mám auto dva dny zkusím pohledat jak píše blesk, na tacho mám 94tkm

2008-03-11 23:12:01

....mne tiez padaju otacky pri zahriatom motore az na to ze uz mi to aj parkrat zdochlo,vaha aj klapka vycistena,takze musim na diagnostiku ...

2008-03-12 01:06:18

Libor482: no to cidlo nasavaneho vzduchu bude vaha vzduchu - pokud to bylo na sacim potrubi

tady cisteni klapky: http://www.nissanclub.cz/...select=45213#message45213

2008-03-15 19:34:02

Mám za sebou vyčištění klapky zasekával se mi plyn, v horní poloze, což po vyčištění zmizelo. Ale otáčky sem tam pořád padaji k 400-500 ot/min, pote se vždy zpět zvednou na cca 800, neděla to ale často.

2008-03-15 21:31:45

no tak ako hovori blesk vycistit klapku by malo pomoct a hned zajst na diagnostiku mali sme ten tyzden jednu almeru s tym istym problemom muselo sa jej pridat aby nezdochla vycistili sme klapku napojili consult a bolo to ok...alebo kto vie ci aj snimac otacok neni zadrbany alebo nieco

2008-04-16 21:24:24

Už se ti to kolísání otáček podařilo vyřešit? Já pořád nic. Auto je teď v servisu Nissan, kde si s ním hrají... Klapka vyčištěná tak nevím. Poradí někdo, kdo měl podobný problém, jak to řešil? Předem dík

2008-07-04 00:16:37

Ahojte,

mrkněte na video jak se to chová, vždy jsem zařadil rychlost, trochu přidal a vyřadil, volnoběh by se měl ustálit na cca 700-800ot/min, ale někdy spadne a zase vyskočí...odkaz : http://uloz.to/716235/test.avi

2008-07-09 21:08:39

jelikož se stav zhoršuje rozhodl jsem se vyčistit váhu vzduchu, ovšem zastavily mne dva šroubky, které mají specifický tvar na povolení, aby šla váha vytáhnout a vyčistit viz. foto

http://img229.imageshack....8255/p1050237largexk9.jpg

http://img229.imageshack....7042/p1050243largety8.jpg

je potřeba nějaký speciální 6-ti hvězdicový šroubovák s dírou uprostřed, z jedné strany je nesundavatelné plechové sítko a z druhé plastový kryt váhy

váha je BOSCH 0 280 218 025

22680 7J500

made in germany

2008-07-09 21:54:53

Tych moznosti je viac,ale 144,ked nedrzala volnobeh na 99% to bola vadna vaha,alebo AAC ventil zaneseny.

2008-07-11 10:58:33

Zdravíčko vespolek!

Řešil jsem též podobný problém .... ovšem můj motor otáčky držel perfektně, jen při zahřátém motoru po cca 15-20 vteřinách na volnoběh náhle zhasnul. Můj problém vyřešila výměna čidla nasávaného vzduchu alias lidově váhy vzduchu. Píšu o tom více v deníčku:

http://www.nissanclub.cz/...id=2068&tab=owners_events

Přičemž v řešení celého problému mi velmi pomohl férový a vstřícný přístup místního člena Fi.lipa ... teď sic dělám jeho vrakovišti reklamu, ale bral jsem od něj za ty více než 3 roky co vlastním Nissany vícero dílů a vždy jsem byl s jeho přístupem max. spokojen. Navíc má Nissany evidentně opravdu v malíku a ví o nich kolikrát i to, co např. v Nissanu na Kolbence jen tušili (To bylo jen drobné rýpnutí do autorizáku - jsem i s Kolbenkou jinak vcelku spokojen, resp. nemohu proti nim říct vyloženě křivé slůvko´ )

Každopáně právě při debatě s ním o řešení mého problému se zmiňoval, že spíš než váhy vzduchu odcházejí na těchto motorech čidla volnoběžných otáček...je to tuším totéž, co psal výše Seržino, čili ACC ventil. Skoro bych se vsadil, že váš problém bude v jednom, nebo druhém...

Fi.lipův kontakt:

http://www.nissanclub.cz/partner_detail.php?id=43

Buď jak buď, až doteď jsem žil v přesvědčení, že vlastním jedinou P11/144 2,0l benzín, na které se kdy měnila váha vzduchu a jak tak sleduju výše popsané, tak to bude nakonec celkem obvyklý problémek motorů SR20De 103kW ... kurňa, že by pověstná "Bosch Qualitat"? nechci tu zbůhdarma láteřit nad ustupující kvalitou Nissanů počínající právě faceliftem P11, ale je holý fakt, že na motor Primči P11 GT, byť mnohem "olítanější", jsem kromě běžné údržby nemusel ani šáhnout....... .....mno co už, vyladíme to co máme a snad budeme taky všichni zase nějaký čas spokojeni

2008-07-12 13:29:43

tak závada potvrzena, po rozdělání a vyčištění váhy vzduchu situace zase relativně vpohodě

2008-07-14 07:19:49

Po vyčištění klapky prý musí vždy dojít k novému nastavení volnoběhu na consultu! jsem byl poučen v Nissanu!

2008-07-14 08:35:19

... skor po vymene alebo rozobrati - po cisteni si to riadiacka nacita sama ....

2008-07-14 13:13:16

Mě bylo řečeno, že po vyčištění se to musí zznovu nastavit - volnoběh - jak jsem koupil tak prodávám. Je to od borca co dělá v Nissanu motory.


Odpovědět

1  2