Fórum - Téma


P11/144 ABS a xenony


Fórum Primera P11 P11/144 ABS a xenony

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-12-19 09:28:56

Napada nekoho z Vas vysvetleni, proc kdyz na lede prudceji zabrzdim, ze mi zacne ABS kopat do pedalu, tak mi ve stejny okamzik "zamrkaji" xenony ? jen na chvilku, tak pul vteriny,pak uz zase sviti OK.

2010-12-20 00:19:54

též mě tohle zajímá, páč mě to dělá taky (P11 2.0TD). pohasnou i budíky společně se světly. vzhledem k tomu, že mam prasklej ABS kroužek na poloose, dělá to tak cca při každým pátým dobrždění.

2010-12-20 10:04:34

pokles napatia - faktorov je viac- nahly pokles otacok ,rozsvietenie brzdovych svetiel,zapnutie elektroniky ABS - vysledok je pokles napatia pod udrzatelnu uroven a teda prebliknutie xenonov ....

2010-12-20 12:24:56

s novou nebo nově nabitou baterkou ti to neudělá.

2010-12-20 13:11:10

Mam takove tuseni, ze mi to delalo vzdycky a to i pri zakoupeni nove baterie (Varta BlueDynamic 60Ah / 540A), stejne jako i pri delsi ceste, kdy musi byt baterie nabita..

ale v zasade nejake kolisani napeti v siti me napadlo, ale nevim proc to udela jen v prvni okamzik zabrzdeni

2010-12-20 13:21:14

skokový nárůst odebírané energie. Vlastně je to princip slavných bleckautů (nebo jaks e to správně píše). než počítač vyhodnotí vysokou spotřebu a nepatrně zvýší otáčky motoru, aby altík více dával, kdyby jsi zaznamenával přesný otáčky, tak by jsi na zapisovači viděl skok v otáčkách. Je to totéž, jak u špičkových elektráren je rozhodující náběh na plný výkon pro vyrovnání spotřeby v síti. tady už ej to spíše o teorii elektrotechniky, třeby by to tu nškdo popsla i odborně.

2010-12-20 13:38:01

Predpokladam, ze mas na mysli nikoliv zvyseni otacek motoru, ale primarne pri vyssi spotrebe zvysi regulator proud do budiciho vinuti alternatoru, ktery na zaklade toho zacne dodavat vice energie do site, nasledkem toho ma vsak vetsi mechanicky odpor, dojde k poklesu volnobeznych otacek a tento pokles opet ridici jednotka motoru vyrovna pridanim paliva. :) Napadlo me to, ale porad mi to nevysvetluje, proc to dela i ve vyssich otackach na lede, kdy by teoreticky mel alternator dodavat do site dostatek.

Jinak na vysvetlenou ke spickovym elektrarnam :

U spickovych elektraren se jedna o situaci, kdy vlivem vysoke zateze v siti dojde ke zpomalovani otaceni generatoru, coz ma zasadni vliv. Otacky generatoru totiz urcuji frekvenci site a je zadouci, aby otacky vsech generatoru byly maximalne synchronni. Pri ruznem poklesu otacek jednotlivych generatoru totiz dojde k rozfazovani site, coz muze mit za nasledek naprosty kolaps distribucni site. Proto je nutne, aby spickova elektrarna (napriklad precerpavaci) mela co nejrychlejsi rozjezd, nabuzeni, zfazovani a pripojeni do site (napriklad Dlouhe Strane maji nabeh z klidu do generatoroveho rezimu 60 sekund, velmi kratka doba)

2010-12-20 14:15:38

Aj mne to robí a akosi som sa nad tým nikdy nepozastavil, nakoľko mi napájanie zakolíše aj pri brzdení, pri stiahnutí el. okna a pod...

K elektrárnam: myslím, že elektrárne majú proti tomu dokonalé počítačové ochrany, aj keď moc o špičkových neviem, atómovej sa to pravdepodobne netýka Tá by sa asi ťažko nabehla do 60sec.

2010-12-20 14:17:43

Hm, pri stahovano oken, zapinani vytapeni skel, sedacek apod neni problem, jen to brzdeni :)

Ne, atomova se nespousti desitky sekund jako spis desitky hodin az dnu..stejne tak se problemticky zastavuje, ale to stejne jsou i tepelne elektrarny

2010-12-20 15:41:14

Mam sice starsi P11 a s "HID" xenonama,ale dela to neco podobnyho.Ne kdyz mi zacne kopat ABS,ale ted v te zime (delalo to i loni), kdyz zapnu auto,je studene a zapnu xenony,tak mi to v aute jakoby cvakne a autu rychle klesnou otacky,ale hned se zase zvysi a uz je to OK. Asi jak je ten start xenonu za velke zimy,tak je to vetsi napor a proto to tohle udela.Cili to co to dela Vam je tak trochu neco podobnyho bych rekl.

2010-12-21 11:34:39

Míro mám namysly opravdu zvýšení otáček motoru a tím větší otáčky alternátoru, je to tak zařízený, řídící jednotka motoru to hlídá a jdou tam signály s čidel, např když rožneš světla, zvýší se ti otáčky motoru.

2010-12-21 16:54:25

Aj me xenony bliknou, kdyz jen namacknu brzdovy pedal, pri kazdem namacknuti, jakoliv rychle a nezavisle na otackach motoru... Myslel sem si, ze to je bud baterkou (uz i spatne startuje), ci uz natuknutyma vybojkama...

Kazdopadne si vzpominam, ze zde na foru tu nekdo kdysi psal, ze degradace takle starych xenonovych svetlometu je i jinde nez na vybojce a parabole, a to v balastu, konkretne spinacich relatkach, ktere spinaji i startovaci napeti, tim se opaluji kontakty a postupem casu se zvysuje prechodovy odpor. Coz treba me az tak irelevantni neprijde a verim, ze neco na tom bude. Rele maji vetsinou garantovanych x desitky az stovky tisic cyklu, a co si budem povidat s dennim svicenim se nadelaji velice rychle ...

A reseni opet neni, protoze ani do balastu se nedostanem.

2010-12-21 19:36:12

kdyby nekdo mel nejaky natuknuty, poskozeny nefunkcni apod xenonovy svetlomet, tak bych ten menic zkusil rozebrat.

2010-12-22 09:59:27

rspeed a winston.x maji rozebrane xenony. Ale problem je, ze jsou asi jen rozdelatelny a to jeste blbe, protoze vylisky jsou slepene nejakym vzacnym kovem, aby se do balastu prave nikdo nehrabal. Kdyz uz to nekdo bez poskozeni rozdela, bal bych se to davat dohromady, aby se pak svetlo nemlzilo atd...

2010-12-22 10:02:16

Zkusim je kontaktovat, ona to zas takova kosmicka technologie neni ten menic, dava to na vystupu ca 85 V

2010-12-22 17:32:23

To byl někdo jinej, kdo rozebíral xenony, já je mám v celku a funkční akorád mě už miň svítí. Teď to zrovna řeším. Včera jsem měnil tyčky u snímačů a ještě koupím výbojky a uvidím jak se to zlepší. Světlomety rozdělávat nehodlám, ani to není možný rozdělat a zase bez poškození složit... Jinak při sepnutí ABS mě taky bliknou výbojky

2010-12-22 21:16:55

kdyz jedna uz obecne ma takove kmitave svetlo, tak to ceka na Charona co ?

2010-12-23 09:15:01

Kosmicka technologie to neni, to je pravda, je to klasicky menic pro plynove vybojky, ale s tim napetim, no ... za provozu o nic nejde, ale startovaci napeti (k vytvoreni ionizovane cesty) je daleko vyssi... Uz me jednou kopnul starter pro sodikovku a nic prijemneho to nebylo, mel sem pekne opaleny prst a to sem byl pomerne daleko od starteru (mel poskozeno VN izolaci, moje kravina). No ale uz sem se drzel i 220ky, nebyt kamaradu s tyci, tak uz tu nejsem .. no moje elektrotechnicke mladi bylo plodne

Ale je to zatavane proto, aby si stim nikdo nehral, menic se snadno menit a vyssi napeti u vybojek = vyssi svetelny tok, ale zaroven = vyssi vnitrni pretlak v bance = moznost skutecne nechutne exploze....

Me by jen zajimalo, zda spinace rele jsou uvnitr balastu ci nekde vne, ale spis to vidim na variantu "uvnitr"

2010-12-23 11:21:32

Takisto sa aj mne zníží intenzita svietenia ked mi zapne abs na micre K12. Na staršej P11 ked zapne abs tak sa nič nestane ku žiadnemu poklesu napätia nič nepreblikne.

2010-12-25 09:41:32

artee: cele svetlo je vo vnutri srubovane - ziadne vzacne kovy som nevidel,balast som neotvaral ale urcite je zaliaty neakym kentusom koli vlhkosti ,cela cocka sa da vybrat po demontazi plexiskla .... jeden hid balast som opravoval a tam bol priehladny gel - prve inteligentne riesenie,bolo vidno problem a gel sa dal vylupnut a po nahriati vliat naspat ....

winston.x: slabsia svietivost je sposobena vybojkami - je to tu uz riesene,po vymene to bude ok ....


Odpovědět

1  2