Fórum - Téma


P11/144 - A/C, topení


Fórum Primera P11 P11/144 - A/C, topení

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-05-29 21:19:50

Ahoj všem, potřeboval bych zase trochu poradit... Kromě občasných potíží se starováním mě zlobí ještě klima/topení. Ať nastavím klimu jak chci (auto režim, manuální režim A/C, manuální režim bez A/C) tak to začne topit většinou až na 28°C, od 18° do 26-27°C fouká jen téměř stejně studený vzduch. Občas to sice sepne, že to hřeje i na 24°C, ale už si skoro nevzpomínám, kdy to bylo naposled. Nevíte někdo, čím to může být? Nějaký kohout, čidlo?

2008-05-30 20:40:24

... dnes bolo vonku 30 stupnov a ty si este prikurujes ??? ....

2008-05-30 21:09:01

Ale nééé. To jsem sice psal včera, ale ještě tak před týdnem bylo brzy ráno (nebo večer) docela chladno... V každém případě kdyby měl někdo nápad co s tím, budu moc rád za každý názor. Dík

2008-06-01 16:19:35

a v jake poloze mas packu na cervene ? myslim tu nad radiem.

ja pokud nastavuji teplotu na tom digitalu tak slysim jak se v palubce neco pohybuje nejaky motorek ,taky ho slysis ?

co teplotni cidlo ktere je tusim ze v palubce jak jsou takove 3 mrizky male ?

2008-06-01 22:28:23

To Prinad: Ahoj, tu páčku mám samozřejmě otočenou dolů na "teplo". Ale že bych slyšel, jak při změně nastavení teploty v palubce pracuje nějaký motorek, tak to buhužel ne. Nebo jsem si aspoň ničeho takového nikdy nevšiml...

Co to čidlo v palubce? Taková mřížka tam je... Co s tím? Je ale pravda, že subjektivní rozdíl mezi 18° a 26°C není téměř žádný... :(

2008-06-02 07:37:04

U P111 je ventil přímo spojený lankem s páčkou, u P144 už ten ventil není, taky jsem nepochopil přesně ja k to pracuje

2008-06-02 11:16:56

Zdravíčko Libore,

mno i já mám momentálně taky P11/144 a digi topení/klima naštěstí fakčí jak má. Ale můžu tě ujistit, že ani mě při změně teploty nic v přístrojovce nebzučí ani nevrčí To jen tak na okraj....

2008-06-02 12:36:05

upresnim: kdyz zapnu klicek do polohy on ,tedy tak ze se rozsviti vsechny kontrolky ,vypnu ventilator ,radio,zavru se v aute, a pohybuju s teplotou od napr 21 C do 22C , 23C ,tak pri kazdem stupni slysim slabounke zavrenneni motorku ktery asi upravuje pomer tepleho a studeneho vzduchu prave otviranim a zaviranim klapky.

pri zapnutem ventilatoru uz to nejde slyset , nebo pri nastartovanem motoru uz taky ne, je to opravdu slabounke zavrneni

2008-06-03 12:07:09

Prinad: Aha, tak to jsem ještě nezkoušel, každopádně se shodneme, že při zapnutém motoru už to zkrátka nejde vůbec zaznamenat

2008-06-03 13:04:45

Hlavní rozdíl v topení P11 a P144 je ten, že na přívodní hadici k topení je u P11 kohout, který otvíráma zavírám tím jak posouvám klapku. U P144 kohout není a topení je neustále otevřeno - koluje neustále radiátorem voda z motoru. Takže u P144 j e to jen na míchání vzduchu a klapkách.

2008-06-04 09:38:00

Tak zrovna včera jsem se vertal cca 2 hodinky v jednom topení, kde zase pořád foukal jen teplý vzduch (i po zapnutí klimatizace na maximum chlazení). Vzhledem k tomu, že je tam elektronická řídící jednotka a cca 5 relátek a další elektronika je přímo v přepínači tak to asi opravit laicky nejde. Včera jsem i našel ventil, který uzavírá přívod vody do radiátoru, je také ovládán elktronicky a uzavírá se postupně při změně teploty nastavení. Takže oprava je dost složitá, já to dělal tak, ž jsem postupně měnil jednotlivé součástky z jiného topení, až jsem přišel na závadu. Takže to sám bez těchto součástek těžko opravíš. Ještě je ejdna možnost že ti to netopí a to, že je špatný termostat.

2008-06-04 14:12:32

aha takze to slabounke jakoby vrneni kdyz nastavuju na digitalu teplotu je ten ventil ?

kdyz tak ctu tak je to poloautomaticka klima a i tak dost slozita kdyby tam jeste navic nebylo rucni ovladani proudeni vzduchu tak to by bylo zase o x veci navic ktere by se srali

2008-06-05 08:01:26

Pokud vím tak je to automatická klimatizace. Při nastavování teploty se ti pomocí servomotorku nastavují nějaké klapky (klapka) v topení a zárověň se ti otvírá (zavírá) kohout na přívodu k topení. regulace proudění vzduchu kam má foukat nemá na to žádný vliv. Při zapnutí automatiky se opět reguluje tato kalpka a ventil dle snímání teploty v autě - čisdlo snímače teploty je pod tachometrem vpravo za páčkou stěrače ta malá mřížka v krytu tachometru. Samozřejmě do toho dále zasahuje to jestli pustíš klimatizaci nebo ne a zo jestli ji pustíš jako plně automatickou, nebo jako poloklimatizaci, kdy si ovládáš sílu proudu vzduchu sám. Myslím si ž toto opravit v amaterských podmínkách snad ani nejde, pokud k tomu nemáš všechny součástky navíc a nezkoušíš měnit jednu po druhé (tak to dělám já).

2008-06-16 00:36:10

Zdravím, potřeboval bych radu kde hledat kabinový filtr u Primery P11C, marně ho hledám měl jsem sundanou odkládací schránku u spolujezdce, ale netuším viz foto

2008-06-16 07:43:00

Vedle té oranžové nálepky vlevo odšroubuješ tu samořezku, odděláš ten tenkej obdélníkovej kryt a pod ním máš ten filtr co máš v tom igelitě. Pop vyndání filtru pečlivě stlačeným vzduchem vyfoukej všechen bordel zevnotř a doporučuju tam stříknout trochu desinfekce - čističe na klimatizaci ve spreji. Filtr tam jde dát jen jedním směrem, na jednom rohu má výstupek navíc, , takže jinak tam ani nejde.

2008-06-16 15:50:51

supr díky za radu, desinfekci splaším

2008-06-23 00:13:31

To Prinad: tak závada zdá se býti opravena. V servise mi zjistili, že byl vadný temostat. Po výměně konečně zmizel problém se startováním (viz. můj příspěvek kdesi zde). K té klimatizaci bych se ještě rád zeptal: pokud tedy při vypnutém motoru a zapnutém zapalování měníš nastavení teploty, slyšíš, jak se servo motorek otáčí s klapkou již při změně teploty z 18°C na 19°, 20°, 21°C nebo až výš (tj. 25°, 26°C a dále)?

2008-06-23 07:18:55

otáčí se při každé změně teploty. Když si lehneš na podlahu a podíváš se kolem pedálů pod tunel zespodu na topení, tak zrovna tam je ten servomotorek, který se pootáčí při změně teploty. (je potřeba si tam posvítit).

2008-06-23 10:53:56

To Honza: Ahoj Honzo, motorek, táhlo,... to všechno jsem našel. Jen jsem se chtěl ujistit, že se to hýbe při jakékoliv změně teploty. Mně se totiž začne pohybovat až tak kolem 25°C. V praxi to pak vypadá tak, že i když je venku vedro, jako teď, ale v noci si chci trochu přitopit, tak teplý vzduch fouká až kolem 28°C a je jedno, jestli je klima přepnutá pouze na ventilaci či na AUTO. Když je ovšem chladněji (tak 18°C a níže), tak se většinou chytne a hřeje už na 25°C... Měl jsem to nedávno v servisu, kde měnili pravé přední horní rameno a termostat, protože mi to za tepla špatně startovalo. Svěřil jsem se i s tématem topení, ale tvrdili, že po výměně termostatu je vše OK. Mně se to ale nezdá...

2008-06-24 08:01:51

Když to budeš zkoušet na studeným autě, taks e to hejbe hned (nejsem si ale 100% jistej, podívám se). Jestli to má nějaký vliv podle teploty venkovního vzduchu a teplota vody v motoru, nevím, ale vzhledem tomu, že je tam kvanta elektroniky, tak bych řekl, že to mít vliv bude. Když he venku 26 nad nulou, a ty budeš chtít 26, tak proč by to ěmlo otvírat vodu? a opačně když bude venku 18 nebo míňa ty budeš chtít 26, tak by to samozřejmě mělo vodu otevřít. Ale to vše jsou jen mé doměnky za léta praxe.


Odpovědět

1  2