Fórum - Téma


P11/120 - Automatická převodovka


Fórum Primera P11 P11/120 - Automatická převodovka

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

1998 Primera P11

17 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Automatická převodovka.



2015-11-10 21:39:16

Zdravím. Předem se omlouvám za hloupý dotaz, ale nikde jsem podobné téma nenašel (nebo jsem možná špatně hledal).

Koupil jsem Primeru P11, r.v. 1998 s CVT převodovkou. Na řadičce je tlačítko 0/D a nejsem si jistý k čemu, jen se rozsvítí kontrolka a auto např. z kopce víc přibržďuje motorem. A ještě 1 hloupá otázka: Vedle ruční brzdy je kolébkový přepínač se symboly: S, A/T a * (vločka). Krom toho, že se při přepnutí rozsvítí mi přijde, že se nic jiného neděje.

Na obojí jsem se ptal předchozího majitele, ale ten sám nevěděl, i když s tím autem léta jezdil. Předem moc díky.

Edit: Thommy, úprava názvu.

2015-11-10 21:56:28

máš to takéto? http://www.cardomain.com/...2846/1998-nissan-primera/

2015-11-10 21:59:01

Ne, tohle je myslím P144, já mám starší P120.

2015-11-10 22:02:04

Tam by nemelo byt CVT, klasicky automat.

Prepinac - muze to byt Sport, klasicky Automat a na rezim na snih.

2015-11-10 22:04:32

77dave: nieje ale je možné že rôzne trhy mali rôzne prevodovky... toto je cvt čo tam dávali a myslím že iné cvt nebolo... ale mám dojem že boli aj štandardné automaty nie cvt.... nemáš obrázok? radí ti to tak že ručička otáčkomera skáče - poznáš že sa zmenil prevodový stupeň?

2015-11-10 22:06:04

jagy: no jaký si rýchly... pokiaľ to drží otáčky vyššia a aj silnejšie brzdí motorom režim Sport a ten zvyšok zrejme tiež sedí... asi blokuje prešmyk na snehu?

2015-11-10 22:07:29

a z toho vyplýva aby ťa nenapadlo liať tam cvt olej ak sa rozhodneš pre výmenu

2015-11-10 22:08:46

Aha, díky, já myslel, že CVT je všeobecné značení pro automaty u Primer. Jo, mám teda klasickou, bez přiřazování, omlouvám se. Ten přepínač to tak asi bude, i když mě napadla nějaká spojitost s možným vyhříváním sedačky, ale to je asi blbost. Nikdy jsem ho za jízdy nezkoušel, jestli bude nějaká změna.

A to tlačítko zboku na řadičce 0/D by tedy mohlo být k čemu?

2015-11-10 22:14:17

zkusím sem přidat foto, omlouvám se za kvalitu.

2015-11-10 22:20:02

no ja myslím že to bude overdrive... máš asi 4 stupne, 4 stupen je možné akoby uzamknúť napr. pri dlhšej jazde po dialnici, automat to drží a zbytočne neradí pri drobných zmenách 3-4 hore-dole... ak ho vypneš malo by to radiť skrz všetky stupne hlavne prvé 3 resp. 2-3 - dobre ak sú stúpania, klesania na brzdenie motorom, potreba rýchlej akcelerácie... ale nech ma niekto opraví ja mám cvt

2015-11-10 22:21:17

O/D je overdrive určite... to si najdi na nete... a to tlačítko asi Sport režim a vločka sneh

2015-11-10 22:31:02

Mě to, myslím řadí v normálním režimu 5 rychlostí, podle poklesu otáček a zvolnění, ten 5. někde kolem 90/hod. Netušil jsem, že i automaty měly režim sport. Párkrát jsem zkoušel předjíždět i Ochcávku, co se přede mě nacpala a pak zpomalila a auto řadilo někde kolem 6,5 tis., ale bylo to jen výjimečně, bylo mi automatu líto. Žádný sport režim jsem nezkoušel. Ještě jednou díky všem.

2015-11-10 22:39:47

77dave: 5 rýchlostí to určite nemá... a režim sport je len zmena v algoritme kedy preradí - preradí vo vyšších otáčkach...

tak si to poskúšaj... niektoré mali ešte aj D1,D2,D3 a to držalo v 1-2-3 napr. veľmi strmý kopec alebo veĺmi prudké klesanie..

2015-11-10 22:46:14

Tak teď jsi mě znejistěl, mám za to, že to 2 řadí kolem 20-30 podle pedálu, 3 lehce nad 40, 4 při 70 a 5 na 90/hod. Jinak to mám seřazené P, R, N, D, 1, 2.

2015-11-10 23:19:10

77dave: na 99% 4 rýchlosti.. v tej dobe to bol štandard.....

2016-02-09 11:11:48

mam to iste auto, prepinac dole, je rezim sport/normal/sneh; tlacitko na pake je klasicke brzdenie motorom, nedoporucujem zapinat vo vyssich rychlostiach ako 80-90 ...

ak je navoleny rezim sport, tak prevodovka radi niekde az pri 6-6500 otackach a zopina sa automaticky pri kickoffe

2016-02-09 18:53:32

77dave: máš klasickou automatickou převodovku a má 4 stupně (viz. obr.). CVT má až P11/144


Odpovědět