Fórum - Téma


P11 1,6 1997 výměna vodní pumpy a problé


Fórum Primera P11 P11 1,6 1997 výměna vodní pumpy a problé

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2011-10-10 12:17:04

Zdravím přátelé,

nedávno jsem trochu přehřál motor, když mi přes vodní pumpu vytekla veškerá voda z oběhu. V sobotu jsem vyměnil pumpu, ale do chladiče se vešly jen 3 l. Při delší jízdě mi motor opět vaří vodu a netopí topení. Asi bude někde bublina a nekoluje voda. Zvláštní je, že jsem musel i měnit hlavní 80A pojistku. Mohli byste mi poradit jak nejlépe odvzdušnit system? 2 šroubky jsem klasicky vyndal a zandal až když z nich tekla voda, ale nejspíš to nestačilo. Je to opravdu jen vzduch v oběhu nebo to může být něco horšího?? Díky za každou radu! Petr PS: Oleje nepřibývá a nic již neteče.

2011-10-10 16:43:08

Termostat otvára?Keď som mal almeru s ga 16 de motorom tiež mi vytiekla voda cez vodnú pumpu.Po výmene a naliatí vody-3 L+vyrovnávacia nadržka doplna.Pri odvzdušňovaní treba otvoriť ventil kúrenia,zohriať motor potom motor vypnúť a nechať vychladnúť.Pri chladnutí motora by malo vtiahnúť vodu z expanzky do chlad.systému.Ak to nevtiahne vodu je na vine víčko na chladiči-vymeniť.Ak to bude to isté po výmene víčka potom tesnenie pod hlavou bude zlé.Neide para z výfuku a voda sa nestráca?

2011-10-10 19:33:04

Tak jsem to dnes znovu zkoušel odvzdušnit. Vpodstatě jsem to včera udělal jak jsi popsal... cca 3 l do chladiče a něco do expanzní nadržky a pak jsem zahřál motor a nechal to zchladnout. Bohužel zůstalo to zavzdušněné. Dnes znovu ... odpojil jsem horní hadici vedoucí do topení a odešlo spoustu vzduchu. I pod odvzdušňovacími šrouby byl vzduch, tak jsem dolil chladič doplna a zkusil projet. Opět se přehřálo a když jsem to odstavil, byla expanzka plnější než předtím a znovu zavzdušněné topení. Ještě tedy ověřím ten termostat a zkusím vyměnit víčko... mám ještě jedno náhradní. Pokud by to nepomohlo tj. bylo by v háji těsnění pod hlavou tak bych Primču nabídl na náhradní díly

Zatím díky! PS: Mohla s tím přehřátím motoru nějak souviset ta přepálená pojistka 80A?

2011-10-11 19:51:30

Tak jsem vyměnil víčko chladiče a nastartoval... bubliny nejspíš výfukových plynů jdou od nastartování studeného motoru z expanzní nádržky Takže je to těsnění pod hlavou nebo dokonce prasklá hlava. Holt se to hodně přehřálo a chvíli jsem asi jel skoro bez vody. Jak je výměna těsnění náročná? Ještě bych auto do jara rád používal... potřebuji každý den dojíždět do práce

2011-10-11 20:06:40

Ak si to nikdy nerobil tak to ani sám neskúšaj a radšej si zavolaj niekoho, kto má s výmenou tesnenia pod hlavou skúsenosti. NNajhoršie je učiť sa na vlastnom aute. Ak bude hlava dole treba ju dať otlakovať či nieje prasknutá. A potom ju pred montážou dať určite zrovnať No a jednou cestou keď už to bude dole by som skontroloval/zabrúsil sedlá ventilov a vyčistil kanály a vymenil simeringi ventilov (zvlášť po prehriatí). Skontroluj aj vodítka ventilov... Ak je hlava dole neexistuje lepší čas ako toto urobiť. No a nakoniec demontáž hlavy v princípe: vypustiť vodu, zhodiť veko ventilov, rozdeľovač a všetky serepetičky okolo, nastaviť rozvod na rysky, zaistiť kľuku, demontovať vačky, výfuk, sanie, demontovať hlavu...

Na tesnení pod hlavou tiež nešetri - odporúčam VICTOR REINZ.

Veľa zdaru...

P.S. určite daj aj nový termotat...

2011-10-23 17:21:09

Tak po výměně těsnění pod hlavou už je vše OK a Primča zase jezdí bez problémů. Díky !


Odpovědět