Fórum - Téma


P10 - výměna pylového filtru (cabin air filtr)


Fórum Primera P10 P10 - výměna pylového filtru (cabin air filtr)

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2

2008-11-03 12:01:07

Ahojte, som tu čerstvo zaregistrovaný, mám cca 1,5 mesiaca PRIMERU, 1996, 1.6 twin cam prerobenú na plyn (LANDI). Mám viac otázok....

1. Auto mi žere cca 9 litrov plynu a takmer 2 litre benzínu na 100. Na benzíne iba štartujem (v priemere 3-4 krát denne) a prejdem nanajvýš 200 metrov a potom idem na plyn. Je to normálne, takáto vysoká spotreba benzínu?

2. Kde pre boha živého sa nachádza peľový filter, potrebujem ho vymeniť... Vie mi niekto poslať nejaký návod na výmenu?

3. Pri rýchlosti od 30 km/h počujem v prístrojovej doske také nepríjemné chrastenie (asi mechanického pôvodu). Nezáleží na tom, či mám zaradenú rýchlosť alebo idem na voľnobehu. To cyklické chrastenie začne samo od seba po prejdení nejakej vzdialenosti. Niekedy po pár metroch, niekedy po pár kilometroch, niekedy vôbec. O čo môže ísť?

2008-11-03 12:46:51

zkus vyhledávání

pylový filtr

http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=44722

2008-11-03 13:02:18

1. nedokážu odpovědět!

2. duplicitní téma takže neodpovídám!

3. Asi je něco spadeno v topení. Jediné řešení je demontáž palubky a vyčištění topení. Teď jsem to děla chlapovi, kterej se přiznal, že mu tam spadla propiska a dostala se až do klapek a nešlo ovládání topení - zaseklo se to. Někdy stačí, aby někdo rozbil boční okno (zloděj apod) a pak to chrastí všude ty zbytky skla!!

2008-11-03 13:32:39

Honzo, viem že je to určite duplicitná téma, no zatiaľ sa neviem orientovať na tejto stránke, takže tak... Ako dlho trvá demontáž palubky.... Sám ju asi nezvládnem... :)

Santi, tú tému som videl, no to sa týka Almery, ak sa nemýlim. Mal som na Primere tú odkladaciu schránku vymontovanú, no tam to vyzerá úplne inak. Naozaj by som v tomto potreboval pomôcť.... Pošlite mi prosím link na túto tému, aby to nebolo diskutované duplicitne...

Vopred ďakujem, Juro.

2008-11-03 14:20:00

Mám tiež P11, r.v.97. Márne som hladal pelový-kabinový filter, nie je tam. Pri prehliadke v Nissan servise mi to potvrdil aj mechanik a názorne mi predviedol, že ten filter tam nie je: pustil ventilátor vetrania na maximum - na 4. Z prieduchov vyletel prach, brezové lupienky a iný bordel, -takže keby tam filter bol, tak by to nevyletelo.

2008-11-03 14:22:58

V tomto případě ho tam nemusíš mít...

Jinak postup je univerzální na většinu aut..

2008-11-03 14:37:33

Fraštačan, no teraz si ma nepotešil... Je to normálne, že v aute s klímou nie je pelový filter?

2008-11-04 09:06:14

http://www.nissanclub.cz/...php?topic_id=37335&kols=1

U P11 je filtr vždy z výroby!! jetli tam když tykoupíš auto je otázka jestli ho někdo nevyndal. Postup výměny filtru včetně fotek ej tu v diskuzním foru. Akorát u P10 i když je klima tak filtr není.

Demontáž palubky je složitá, pokud jsi to ještě nedělal, tak nevím jestli to zvládneš. Navíc potřebuješ speciální nástroj na povolení palubní desky nahoře u skla pod těma průduchama. Já používám malou ráčnu cca 4 prodlužky, kloub a prodlouženej ořech, abych setam dostal. Dál musíš míst speciální klíč na povolení airbagů. Musíš začít od tunelu a pak postupně nahoru.

2008-11-04 09:29:58

No normálne by to nemalo byť, ale je to tak. Aj v servise mi to potvrdili. Niekedy ked budem mat čas, skusim to znova rozobrat a pohladat aspon tú štrbinu, kam sa ten filter montuje, tiež by som ho tam radšej mal.

2008-11-04 10:51:14

Ne že by to tak být nemělo, ale není to taka nikdy to tak nebylo. Filtr tam byl vždy ještě jsem P11 která by měla klimu a neměla filtr neviděl. A to jsem jich už v rukách měl minimálně 100 ks u kterých jsem měnil filtr.

Doufám že takovou blbost ti neřekli ve značkovým servisu a pokud ano, tak bych se jim oblozukem vyhnul!!

2008-11-04 11:01:34

Honzo, ale ty hovoríš o P11. Ja mám P10. Takže v P10 pelový filter nenájdem?

2008-11-04 12:17:08

Nie som taký skúsený znalec, mám prvú P11, pre mna je to super auto, čím dalej tým viac sa mi páči, som asi konzervatívny. A samozrejme pri kúpe ma zaujímalo či bol menený filter. Vzduchový v motore ano, potom som zistil, že ked mám klimu, že by tam mal byť aj kabinový pelový filter, ale nikde som sa k nemu nedopátral. Tak som sa na to spýtal v značkovom servise Nissan - novootvorenom autocentre Autoimpex Trnava, kde som využil dni otvorených dverí a akciu na diagnostickú prehliadku. S technikom som sa porozprával o rôznych veciach, samozrejme že niektoré veci vedel, iné zase nevedel, ale to aj otvorene priznal. Hladali sme ten filter, a nakoniec tak ako som už písal, nenašiel ho ani on, tak pre istotu pustil ventilátor na plnej knedlík a potvrdilo sa, že tam nie je. Ale ja ho tam nejako dostanem.

2008-11-05 07:30:42

ano v P10 není pylový filtr - bohužel!! I když v některých katalozích to některé neznačkové firmy nabízí, tak já ho ještě v žádné P10 nenašel. Bohužekl jsemnikde ve tvých příspěvcích nenašel že s ejedná o P10 (až te´d v posledním) 1996 už může být i P11.

2008-11-05 07:51:45

Jasné, moja chyba. Mám sa ešte veľa učiť, som zatiaľ fakt laik.

No tak sa po dlhom čase na to prišlo. To chrastenie vychádza priamo z tachometra. Autoelektrikár ho vymontoval a prišli sme na to, že sú na ňom stopy po rozoberaní (takže asi stočené kilometre). Pômôže iba výmena.... Aby som si začal nejaký zháňať. Nemáte niekto?

2009-03-05 09:51:28

Pleteš si pojmy s dojmy, co je tachometr a rychloměr. Na tachu se opravdu nedají Km stočit nejsi tu ale sám, co z toho mají mix

2009-03-05 13:56:43

kilometry s eedají stočit bez toho aby to kdokoliv poznal. To usel být amatér, pokud tam něco chrasí. Stočení km na P10 je záležitost cca 15 minut pokud budu mít tachometr vmontován.

2009-03-06 05:40:33

Stáčení Km dělají akorát lidi, kteří to mají v hlavě opravdu hodně vylízaný a už dávno to mělo být uzákoněno jako trestný čin, jako je tomu všude jinde. Je to zločin. Počítadlo Km slouží na mnoho jiných věcí, než na přetáčení. Na špinavé pracky těchto lidí se sníženým IQ kteří je odtáčí, patří vězeňské pouta.

2009-03-06 07:23:40

Pokud ale měníš tachometr, a dotyčný nechce tam mít jiný kilometry, tak ti nic jiného nezbývá. Jednou jsem opravoval P11 po havárce se srnkou a po rozebrání předkua složení předku za cca 14 dní a po nastartování, byl vynulovanej tachometr a měřil znovu od nuly. Dodnes nechápu jak a číms e to mohlo stát, nikdy jindy se ěm nis takového nestalo. Jednalo se jič o eklektronický tachometr s displejem ujetých km.

2009-03-06 07:48:14

Tyto údaje se ukládají do eeprom a ta by měla bez napájení vydržet min 10 let Asi konstruktéři pamětí nepočítali se srnou

2009-03-06 10:01:52

A jaks e to mohlo stát? nejsu elektronik. Mohlos e to stát nějakým impulsem nebo čím. od té doby jsem tuto primeru servisoval několikrát, baterka už taky byla několikrát odpojena a již nikdy se to nestaloa na jiných taky ne. Čím jsem to mohl udělat? abych se toho pro příště vyvaroval??


Odpovědět

1  2